Sain ilmotuksen että kohta mun HEKAN asunnon vuokra nousee 15% eli yli 100e!!! Mikäs nyt sitten eteen kun asun jo halvassa asunnossa, mutta nämäkin kallistuvat???
Mulla ei yksinkertaisesti tule olemaan varaa ostaa ruokaa ja maksaa noussutta vuokraa samaan aikaan!
Taivasalle vain? Niinkö? Tai sitten varastamaan ruokaa??
Vuokrani tulee olemaan yli 800e!!!
En ymmärrä miten köyhiä kuritetaan näin...
Voiko sossusta saada tukea tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Eikös niiden vuokrien pitänyt lähteä huimaan laskuun?
Ei pitänyt.
Menee hyvin tai huonosti, vuokra nousee aina.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Saloon! Täältä saa kivan yksiön alle kolmellasadalla.
Pajonko menee pensoihin kuukaudessa kun käy stadissa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Eikun ihan tosissaan ne kaikkein tolloimmat vuokralaiset kuvittelivat jollain täysin käsittämättömällä logiikalla, että nousevat korot ja kustannukset eivät tulisi koskemaan heitä :D
Ratakiskosta esimerkki: ostat viereiset kaksiot kerrostalosta lainalla, toisessa asut itse, toisen laitat vuokralle. Kulut ovat täysin identtiset molemmissa, vaikka toki saat vähentää liiketoiminnan kuluina kaikki vuokratun asunnon kulut.
Vuokralaisen elämä tulee aina lopulta maksamaan niin paljon enemmän, ettei perus palkansaajana pysty vaan siihen. Ei minulla ole varaa asua hotellissakaan pidemmän päälle.
Ja asumistuista leikataan... Asunnottomien määrä tulee lisääntymään. Tovon sydämestäni että tämä hallitus kaatuu ja tilalle tulee inhimillisempi.
Vierailija kirjoitti:
Voisin muutta Saloon, jos saisin kämpän ilmaiseksi. Ankea kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Muuta ap telttaan tai hommaat jonkun paketti/asuntoauton.
"HEKOHEKO"
ap
Kelan toimeentulotuessa on hyväksyttyjen menojen raja eli yläraja hyväksytylle vuokralle. Voit saada apua tai et... Mieti, olisiko halvempia asuntoja lähikunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun ihan tosissaan ne kaikkein tolloimmat vuokralaiset kuvittelivat jollain täysin käsittämättömällä logiikalla, että nousevat korot ja kustannukset eivät tulisi koskemaan heitä :D
Ratakiskosta esimerkki: ostat viereiset kaksiot kerrostalosta lainalla, toisessa asut itse, toisen laitat vuokralle. Kulut ovat täysin identtiset molemmissa, vaikka toki saat vähentää liiketoiminnan kuluina kaikki vuokratun asunnon kulut.
Vuokralaisen elämä tulee aina lopulta maksamaan niin paljon enemmän, ettei perus palkansaajana pysty vaan siihen. Ei minulla ole varaa asua hotellissakaan pidemmän päälle.
Kiinteistövero nousee taloyhtiön tontilla, sähkön hinta nousee taloyhtiössä, kiinteistöhuollon veloitukset nousee yms = osakkeen omistajan vastikkeet nousee ja korotukset sisällytetään vuokraan mikäli vuokran-antaja niin haluaa. T.asunto sijoittaja
Kyllä tuo on aika kallis vuokra, ei monella olisi varaa moiseen. Kaikkihan nyt inflaation takia on kallistunut ja kaikkialla, koko maailmassa, ei pidä kuvitella, että jostain syystä globaalit ilmiöt eivät meitä koskisikaan, vaan jatkettaisiin vain ökyelämäämme,. Eikä loppua näy, kun vielä uhkaillaan uusilla koronnostoilla.
Maailmasa on oikeasti nälkään kuolevia ihmisiä, meidän suurin terveysongelmamme on ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Hämeeseen.
Muuttaminen pois Helsingistä ei ole mahdollista!
Miten voi olla että kaupungin asunnot toimii näin??!!
ap
Lähikunnassa voi asua. Nopeita junayhteyksiä Helsinkiin.
osta pieni tontti ja sinne tarpeeton kontti. Se on mökkisi. Eristä se ja laita myös alkeellinen ilmanvaihto. osoite posterestanteen ja sinne asumaan keväästä syksyyn. Talvikaudeksi otat jonkun 10 neliön yksiön. seuraavana vuonna sitten laitat sinne mökillesi jonkun lämitysjärjestelmän ja sitten voit asua siellä talvenkin, joskin et kerro siitä kellekään, koska silloin siitä tulisi pysyvä asunto ja korkeammat vaatimukset asumistekniikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on aika kallis vuokra, ei monella olisi varaa moiseen. Kaikkihan nyt inflaation takia on kallistunut ja kaikkialla, koko maailmassa, ei pidä kuvitella, että jostain syystä globaalit ilmiöt eivät meitä koskisikaan, vaan jatkettaisiin vain ökyelämäämme,. Eikä loppua näy, kun vielä uhkaillaan uusilla koronnostoilla.
Maailmasa on oikeasti nälkään kuolevia ihmisiä, meidän suurin terveysongelmamme on ylipaino.
Ylipaino aiheuttaa vakavia sairauksia ja tappaa. Ylipainoon kuollaan Suomessa. Köyhiltä leikkaaminen lisää ylipainoa, koska osa syö sitten huonommin ja epäterveellisemmin sekä liikkuu vähemmän, kun ei riitä rahaa julkisen liikenteen kuluihin. Ihmisiä jää kotiin katsomaan telkkaa.
Minulle onneksi kela maksaa kokonaan 800€/kk vuokran Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
tuskinpa... veikkaisin alkoholia ja tupakkaa... verenpainetautikin on aika suuri terveysongelma. psyykkiset sairaudet ja tuki- ja liikuntaelinsairaudet. joku ylipaino on pelkästään ylipaino siihen asti kunnes tulee joku elämää rajoittava sairaus.
Aloittaja on sama joka jankkas toimeentulotuesta pari kuukautta. Hieman tarina muuttuu mutta nytkin sama virsi että 2 euroa rahaa. Ja tiedoksi kaikille, Heka ei ole vielä ilmoittanut korotuksia. Älkää vastailko tälle että poistuis täältä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö maksaako kuinka kauan? Petteri aikoo leikata tukea tai laittaa sinut töihin?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ihan loputtomiin maksa, paitsi jos on kyse perhe-asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on sama joka jankkas toimeentulotuesta pari kuukautta. Hieman tarina muuttuu mutta nytkin sama virsi että 2 euroa rahaa. Ja tiedoksi kaikille, Heka ei ole vielä ilmoittanut korotuksia. Älkää vastailko tälle että poistuis täältä.
Aloittaja haluaa trollata Kela-asiakkaiden vihaajia. Lisäksi aloittaja itse saattaa olla uusi Kela-asiakas ja tuollai ovelasti hankkii vinkkejä omaan asiakkuuteen.
ei sossusta saa tukea, sillä heilläkin on vuokralle maksimirajat ja niitä makismirajoja ei porpo ole nostanut.