Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet todella älykkäästä ihmisestä jolla on koulutuksena vain peruskoulu, koska opiskelu ei kiinnostanut?

Vierailija
26.08.2023 |

Eli ihmisen rahkeet riittäisi, vaikka lukioon ja ehkä jopa yliopistoon asti.
Tunnen muutaman tällaisen ihmisen.
Osa tekee jotain hantti hommaa ja osa työttömiä.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pitkään siivooja

En opiskellut silloin

.

.

.

Nyt tutkija yliopistolla

Se että on tutkija yliopistolla, ei oikeastaan kerro älykkyydestä yhtään mitään.

Lukion käynti kertoo?

Oon kuitenkin tekniikan tohtori

Viimeksi jankatessasi oli DI! Yksikään yliopsiton tutkija ei kirjoita noin huolimattomasti.

Minä kirjoitan

Joten väitteesi on epätosi

Vierailija
42/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele  mitään pahaa tällaisesta ihmisestä.  Meitä on moneksi. Epäilen, ettet myös itse ole täydellinen, ketjun aloittaja, siis jossakin muussa asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella älykkäät opiskelevat aina ja etsivät haasteita, koska ovat älyllisesti uteliaita. Poikkeuksena on jotkut älykkäät nepsyt, joille sitten omista syistään voi olla vaikeaa sopeutua kouluihin tai työelämään tai vaikeista mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsivät.

Mutta se ok ihan vissi, että terve ihminen, jonka äo on tyyliin 150 ei todellakaan jää kaupan kassalle istumaan lopuksi ikää.

Osa todella älykkäistä haluaa elää mahdollisimman vähäisellä stressillä. Silloin vaativa työ on poissuljettua vaikka älyä olisi.

Vierailija
44/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut et jotkut kokee olonsa niin uhatuksi toisen älykkyydestä että heidän on melkein väkinäinen pakko väännellä asioita ikään kuin kumotakseen sen oletetun älykkyyden, ei ole kouluttautunut mun tahtomallani tavalla, ei arvosta asioita samoja, on varmaan laiskakin, ei voi olla oikeasti älykäs.

Näyttää aika tyhmältä mainostaa näin sitä mitä yrittää peitelle, mut mitäs mä tiedän, mä olen käynyt väärät koulut älykkyydelle.

Tuskin ajat edes audilla, se on ainoa auto mitä älykäs voi ajaa.

Vierailija
45/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman peruskoulumenestyksensä perusteella lahjakkaan kaukaisemman sukulaiseni jotka päättivät koulunsa peruskouluun koska heidät oli aivopesty hylkäämään "maailma" ja pyhittämään elämänsä uskonnon saarnaamiselle. Heidän vanhempansa - saman uskontonsa aivopesemiä hekin - kehottivat sentään hankkimaan ammatillisen koulutuksen mutta nämä nuoret katsoivat saavansa suurimmat "siunaukset" jättämällä senkin väliin.

Vierailija
46/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisen. Kävi eliittilukion jonne pääsee vain yli yksin keskiarvolla, sitten henkilökohtaisessa elämässä selvästi tapahtui jotain ja alkoi oireilla ja uhitella kaikenlaisilla laitaoikeistopaskalla. Parikymppisenä teki hommia portsarina ja nyt en ole edes ihan varma, millä elättää itsensä. Onhan se tietyllä tavalla sääli että mielenterveyden oireilu nuoruudessa ratkaisevalla hetkellä johtaa siihen että elämä valuu tuolla lailla täysin hukkaan. Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin.

Vierailija
47/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kuitenkin sentään ammattikoulu kannattaisi käydä, jos ei pidemmälle opiskelu kiinnosta?

Vierailija
48/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada jotain arvostusta keksityllä tittelillä ihmisiltä, jotka ovat sinua paljon paljon typerämpiä ja lopulta välittävät vain itsestään.

.

Kerro? Miksi?

Koska sinä olet heitä parempi paitsi älyltäsi, myös sydämeltäsi, ja välität heistä silti. Vai? 

Vierailija
49/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on eräs keski-ikäinen mies, joka pääsi peruskoulusta alle 7 keskiarvolla, eikä ole sen jälkee opiskellut kuin pakolliset ammattipätevyyskortit. Hän on perustanut yrityksen, jonka myi erittäin hyvällä summalla, sen jälkeen perusti uuden menestyvän yrityksen, joka on varmaan myös piakkoin myynnissä.

Päivääkään tämä tyyppi ei ole ollut työttömänä, vaan on aina elättänyt itsensä. Valitettavasti aika hankala ihmisenä.

Vierailija
50/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pitkään siivooja

En opiskellut silloin

.

.

.

Nyt tutkija yliopistolla

Se että on tutkija yliopistolla, ei oikeastaan kerro älykkyydestä yhtään mitään.

Oon myös Mensan jäsen -

mutta sehän ei tietysti myöskään kerro...

Miksi alanuolet?

No mitä sä siellä rehentelet

Vierailija
51/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antavat tasan saman vaikutelman kuin lapset, jotka sanovat näin; "olisin saanut siitä kokeesene lukemattakin kympin, jos olisin halunnut" ja sitten todellisuudessa saavat kokeesta kutosen. 

Vierailija
52/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut et jotkut kokee olonsa niin uhatuksi toisen älykkyydestä että heidän on melkein väkinäinen pakko väännellä asioita ikään kuin kumotakseen sen oletetun älykkyyden, ei ole kouluttautunut mun tahtomallani tavalla, ei arvosta asioita samoja, on varmaan laiskakin, ei voi olla oikeasti älykäs.

Näyttää aika tyhmältä mainostaa näin sitä mitä yrittää peitelle, mut mitäs mä tiedän, mä olen käynyt väärät koulut älykkyydelle.

Tuskin ajat edes audilla, se on ainoa auto mitä älykäs voi ajaa.

Eikä ole, Mitsubishi on parempi.

Vierailija
53/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, et joku on matemaattisesti älykäs tarkoita vielä oikeastaan mitään. Älykkäällä voi olla sata eri syytä, miksi ei halua opiskella, mm. sosiaalisten tilanteiden ahdistus, tai motivaation täydellinen poissaolo.  

Vierailija
54/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se, et joku on matemaattisesti älykäs tarkoita vielä oikeastaan mitään. Älykkäällä voi olla sata eri syytä, miksi ei halua opiskella, mm. sosiaalisten tilanteiden ahdistus, tai motivaation täydellinen poissaolo.  

Ei mikään tarkoita tai merkitse loppu peleissä yhtään mitään. Kaikki me täällä kuollaan. Turha siinä välissä on yhtään rehennellä, kyllä se kylmä pieru tulee sieltä ainakaan.

Vierailija
55/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matemaattinen älykkyys ei myöskään tarkoita sitä että kognitiivinen kapasiteetti olisi kaikilta muiltakin osin hyvä. Todella monta sellaista dippainssiä on tullut vastaan, jotka varmasti osaavat päässälaskun tosi hyvin, mutta millään muilla taidoilla eivät sitten oikein loistakaan. On tietynlainen tragedia että nykyinen korkeakoulujen todistusvalinta nostaa matematiikan kaiken mittariksi.

Vierailija
56/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden. Teki menestyksekkäästi uransa kansainvälisen yrityksen markkinointipäällikkönä. Peruskoulun keskiarvo yli 9.

Anteeksi nyt vain, peruskoulun keskiarvo yli 9 ei kerro mitään. Tiedätkö kuinka monta tuollaista nuorta on? Suomessa on useita lukioita, joissa on satoja nuoria per lukio, joilla kaikilla on peruskoulun keskiarvo yli 9. Ikäpolvessa yli yhdeksän peruskoulun keskiarvo on varmaan lähemmäs 10 000 lapsella.

Vierailija
57/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matemaattinen älykkyys ei myöskään tarkoita sitä että kognitiivinen kapasiteetti olisi kaikilta muiltakin osin hyvä. Todella monta sellaista dippainssiä on tullut vastaan, jotka varmasti osaavat päässälaskun tosi hyvin, mutta millään muilla taidoilla eivät sitten oikein loistakaan. On tietynlainen tragedia että nykyinen korkeakoulujen todistusvalinta nostaa matematiikan kaiken mittariksi.

Siinä on taas todellinen tietäjä. Millähän taidoilla sinä loistat, jos luulet, että dippainssien kyky on osata päässälasku, eikä ne sitten muuta osaakaan. Ei DI:n tarvitse osata päässälaskua. Sitäkö luulet, että ne teknillisessä yliopistossa opiskelavat koko ajan?

Vierailija
58/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän ihmisiä jotka ovat opiskelleet todella pitkälle yliopistossa mutta tekevät työtä tyyliin "puistotyöntekijä". Olen ymmärtänyt että nauttivat työstä joka ei rasita yhtään. 

Nämä ihmiset ovat mt-ongelmaisia. Älykkäät, terveet sellaiset, rakastavat työtä, jossa voivat kognitiivisesti haastaa itseään ja kehittyä.

Vierailija
59/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka on tieteellinen kieli. Jos ei sitä osaa, niin ei ymmärrä tiedettä.

Vierailija
60/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen yleensä haluaa myös käyttää sitä älyään ja älykäs ihminen tuskin tekee hanttihommia ja on työtön, jollei takana ole muita ole sitten muita henkisiä ongelmia. 

Ei äly ole syy millekään, se on ennemminkin väline. Hyvällä lapiolla voi valmistella talon perustan, tai kaivaa syvän montun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan