Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet todella älykkäästä ihmisestä jolla on koulutuksena vain peruskoulu, koska opiskelu ei kiinnostanut?

Vierailija
26.08.2023 |

Eli ihmisen rahkeet riittäisi, vaikka lukioon ja ehkä jopa yliopistoon asti.
Tunnen muutaman tällaisen ihmisen.
Osa tekee jotain hantti hommaa ja osa työttömiä.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pienelläkin palkalla elää paremmin kuin opintotuella. Opiskelemaan lähteminen myös vaatii usein muuttoa muualle. Jos ei ole keksinyt alaa, joka kiinnostaa ja varmasti työllistää, ei riski kannata. Etenkin, jos on pienituloisesta perheestä, niin ei uskalla heittäytyä taloudelliseen epävarmuuteen ja opintolainpihin.

Vierailija
22/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin pitkään siivooja

En opiskellut silloin

.

.

.

Nyt tutkija yliopistolla

Se että on tutkija yliopistolla, ei oikeastaan kerro älykkyydestä yhtään mitään.

Oon myös Mensan jäsen -

mutta sehän ei tietysti myöskään kerro...

Miksi alanuolet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin nähdään, miksi ihmiset salaavat älynsä. Se ärsyttää muita.

.

Voi olla menestymätön ja saada ystäviä

Tai

Olla menestynyt ja saada vihamiehiä

Vierailija
24/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden ainoan ihmisen jolle hyväksyn koulujen käymättä jättämisen. Jätti jopa peruskoulun kesken (ns. ongelmanuori) mutta eräs ohjelmointifirma palkkasi näyttöjen perusteella 17 vuotiaana koodariksi melkein 100k€ vuosipalkalla ja tulotaso on vain noussut siitä. Nykyään kohta nelikymppinen, ajelee Porschella ja asuu yli 400 neliön asunnossa arvotalossa. Elämänhallinta on silti edelleen päin prsettä.

Vierailija
25/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla nuorimmainen on huippuälykäs mutta hänellä on myös Aspergerin oireyhtymä. Lukee ja opiskelee van sellaista, jsta on itse kiinnostunut. Siksi opiskelut on jääneet vain peruskouluun.

Vierailija
26/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat olla älykkäitä mutta laiskoja sekä ei sitkeitä ja pitkäjänteisyys puuttuu 😊

Vierailija
27/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ajattelisin, että on autismin kirjolla, niinkuin muutkin tuntemani poikkeuksellisen älykkäät syrjäytyneet tai muuten oudosti vastoin yhteiskunnan odotuksia elävät.

En pidä mitenkään kovin kummallisena tuollaista.

Vierailija
28/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin älykäs myös maalaisjärki mukana mutta kyllästyn kaikkeen niin nopeasti...

Vierailija
29/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opiskellut silloin

.

.

.

Nyt tutkija yliopistolla

Se että on tutkija yliopistolla, ei oikeastaan kerro älykkyydestä yhtään mitään.

Itse asiassa kertoo sen verran, että kuuluu parempaan puolikkaaseen. Pääaine kertoo vielä enemmän. Jos on FM matematiikasta tai fysiikasta niin kuuluu ainakin älykkäimpään 5-10%.

Vierailija
30/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella älykkäät opiskelevat aina ja etsivät haasteita, koska ovat älyllisesti uteliaita. Poikkeuksena on jotkut älykkäät nepsyt, joille sitten omista syistään voi olla vaikeaa sopeutua kouluihin tai työelämään tai vaikeista mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsivät.

Mutta se ok ihan vissi, että terve ihminen, jonka äo on tyyliin 150 ei todellakaan jää kaupan kassalle istumaan lopuksi ikää.

Vierailija
31/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden ainoan ihmisen jolle hyväksyn koulujen käymättä jättämisen. Jätti jopa peruskoulun kesken (ns. ongelmanuori) mutta eräs ohjelmointifirma palkkasi näyttöjen perusteella 17 vuotiaana koodariksi melkein 100k€ vuosipalkalla ja tulotaso on vain noussut siitä. Nykyään kohta nelikymppinen, ajelee Porschella ja asuu yli 400 neliön asunnossa arvotalossa. Elämänhallinta on silti edelleen päin prsettä.

Ai sinä hyväksyt tai olet hyväksymättä toisten ihmisten yksityisasioita, kuten koulujen käyntiä tai käymättömyyttä?

Mut ei hätää, sun hyväksynnän saa Porschella.

Tällainen yhteiskunta on just syynä siihen, miksi jotkut huippuälykkäät eivät halua siihen mukaan.

Vierailija
32/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella älykkäät opiskelevat aina ja etsivät haasteita, koska ovat älyllisesti uteliaita. Poikkeuksena on jotkut älykkäät nepsyt, joille sitten omista syistään voi olla vaikeaa sopeutua kouluihin tai työelämään tai vaikeista mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsivät.

Mutta se ok ihan vissi, että terve ihminen, jonka äo on tyyliin 150 ei todellakaan jää kaupan kassalle istumaan lopuksi ikää.

Olin sattumoisin nuorena töissä kaupassa syrjäkylällä, ja mun (terve) työtoverimummeli oli Mensan jäsen, ja silti oli omasta halustaan koko ikänsä pyöritellyt kassaa ja perunapusseja.

Vierailija
33/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen yleensä haluaa myös käyttää sitä älyään ja älykäs ihminen tuskin tekee hanttihommia ja on työtön, jollei takana ole muita ole sitten muita henkisiä ongelmia. 

Vierailija
34/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen ei jätä koulutusta peruskouluun.

Vierailija
35/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua, ap, asiassa harmittaa? Jokainen tekee omat valintansa.

Vierailija
36/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäällä on aina mielenkiintoista tekemistä, ainakin oman pään sisällä.

Vierailija
37/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opiskellut silloin

.

.

.

Nyt tutkija yliopistolla

Lukion käynti kertoo?

Oon kuitenkin tekniikan tohtori

Viimeksi jankatessasi oli DI! Yksikään yliopsiton tutkija ei kirjoita noin huolimattomasti.

Vierailija
38/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten on niitä jotka opiskelevat ihan ilman kouluja omaksi ilokseen niinkuin minä, en ole käynyt mitään kouluja vaan tähtitiede,kosmologia ja kvanttifysiikka ja suhteellisuusteoria sekä historia on lähellä sydäntä, ei siihen mitään tutkintoja tarvitse sivistän itseäni ja uteliaisuuttani ilman kouluja.

Vierailija
39/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odella älykäs kun rahkeet riittää vaikka lukioon, wtf?!

Vierailija
40/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut et jotkut kokee olonsa niin uhatuksi toisen älykkyydestä että heidän on melkein väkinäinen pakko väännellä asioita ikään kuin kumotakseen sen oletetun älykkyyden, ei ole kouluttautunut mun tahtomallani tavalla, ei arvosta asioita samoja, on varmaan laiskakin, ei voi olla oikeasti älykäs.

Näyttää aika tyhmältä mainostaa näin sitä mitä yrittää peitelle, mut mitäs mä tiedän, mä olen käynyt väärät koulut älykkyydelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan