Mitä ajattelet todella älykkäästä ihmisestä jolla on koulutuksena vain peruskoulu, koska opiskelu ei kiinnostanut?
Eli ihmisen rahkeet riittäisi, vaikka lukioon ja ehkä jopa yliopistoon asti.
Tunnen muutaman tällaisen ihmisen.
Osa tekee jotain hantti hommaa ja osa työttömiä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet liikunnallisesti todella lahjakkaasta henkilöstä, jota urheilu ei vaan kiinnostanut?
Olisi rahkeet riittäneet F1-radoille tai jopa NBA:han asti. Tunnen muutaman tällaisen ihmisen, osa pelaa pleikkakorista aina Jordanilla ja osa huutaa selostuksen päälle Rapen kuppilassa.
Ei oo olemassa ihmistä joka on automaattisesti "lahjakas liikunnassa" ilman työtä mistä se kaikki tulee.
Lopetin lukion kesken juuri ennen yo-kirjoituksia ja lähdin Englantiin töihin. Sen jälkeen asuin Ranskassa ja Sveitsissä muutaman vuoden. Olen lukenut useita satoja kirjoja, faktaa ja fiktiota, puhun hyvin neljää kieltä ja kahta muuta välttävästi. Olen matkustanut kaikilla mantereilla paitsi Antarktiksella. Myös kolunnut satoja museoita, enimmäkseen taide- ja kulttuurihistoriallisia. Ei voi mitään, mutta useimmiten yleistietoni ja kielitaitoni ylittävät kirkkaasti ystävieni tiedot ja taidot, vaikka heillä useimmilla on loppututkinnot ja maisterinarvot. Sain hyvän työpaikan kansainvälisten asioiden parista ja matkustin myös työni takia paljon. Ihan tyytyväinen olen elämäni kulkuun ilman opiskelujakin. Älykkyydestä en tiedä, mutta en usko ihan tyhmäkään olevani. Vappuisin vähän harmittaa, kun eroan joukosta ilman sitä valkoista hattua. Kerroin, koska uskon, että utelias asenne ja halu oppia eivät rajoitu vain koulutukseen.
Että hän on kokenut elämässään vaikeuksia, joista minä en voi tietää mitään ja jotka ei sitä paitsi kuulu mulle. Yritän pitää huolta vain omista asioistani.
En oikeasti mitenkään.
En ajattele koskaan muita ihmisiä.
Ei kiinnosta pätkääkään jonkun toisen ihmisen köyhyys tai rikkaus.
Mitä kiehtovaa siinä olisi?
Mitä vaikutusta tai merkitystä sillä minun elämääni olisi?
Lapsena minua yritettiin aivopestä muun muassa siten,että älä ota syntymäpäivä kakusta isoa palaa,että jää muillekin.
Jo silloin mietin,että mitä hyötyä siitä minulle on?niinpä otin oman palani kakusta,sain mahani täyteen ja poistuin juhlista iloisena ja maha täynnä.
Ei minun iloni voi olla muilta pois,eikä toisten ilo minun onneni este.
Joten älykäs ihminen saa ihan vapaasti tehdä mitä haluaa,ihan siinä missä tyhmäkin.
Ehkä hän vain halusi pienemmän palan kakkua?
Vaikeaa uskoa, ettei olisi vaikka ammatillista koulutusta peruskoulun jälkeen.
Ajattelisin, että aika monella koulut peruskouluun jättäneellä on sopeutumis-, keskittymis- tai mielenterveysongelmia, mutta ei välttämättä kaikilla.