Puolustusvoimat voi lunastaa ajopelisi kriisitilanteessa
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maastoautot ja rekat ja pakut otetaan käyttöön. Ei jollain audilla tee sodassa mitään
Audiin liimataan panssarisuojakalvot päälle ja vaihdetaan maastorenkaat, nokkapellin päälle konekivääri...
Mersussa on jo tähtäin valmiiksi keulassa!
Ei mitään. Ei ne mun vanhaa pösöä ota tai jos ottaa niin on tilanne kyllä äärimmäisen huono jos mun romupösöllä jotain tekee :D
Mä vähän luulen että intin fillarit on paremmassa kunnossa kuin mun fillari.
mitä sitte...mieluusti anan jos sellainen tarve tulee. Mutta eipä varmaan oteta kuin jotain avolavoja, pakuja, oikeita maastureita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kaksi meidän autoista on tuolla listalla. Jos niin kävisi, että autot viedään, käytän työmatkoihini meidän vara-autoa, eli 28 vuotiasta henkilökotteroa. Mies ja poika saavat kävellä työmatkansa tai pyöräillä, ellei pyöriäkin sosialisoida.
Mies ja poika otetaan rintamalle rynkyn kanssa sotimaan ohjuksia vastaan.
Eikä polttoainetta jaella ihan joka kotterolla ajelijalle, se nyt menee ensimmäisenä rajattaviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Puolustusvoimat sitten varmaan ilmoittaa myös työnantajalleni miksi en pysty tekemään työtäni koska työssäni on oman auton käyttövelvoite.
Kyllä mä luulen että se on tiedossa muutenkin.
Toisaalta... sun tasoinen tyyppi ei selvästi tajua mikä voisi olla kriisitilanne jossa just sun kottero lunastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Huutista! Suomen puolustusvoimat on täysi vitsi. Asevelvollisuus on täysin leikkikoulua ja sen pystyy suorittamaan vaikka 10 vuotias lapsikin.
Toista se on teillä venäjällä missä jengiä sentään kuolee palveluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Auto on pienin murhe.
Puolustusvoimat voi myös määrätä minut tapettavaksi rintamalle kriisitilanteessa.
Jos on sotilasvalan antanut.
Polkupyörät ja kengät siis. Saavat viedä molemmat ilman että tunteita herättää. Käytän useimmiten tennareita joten aika pulassa taitavat olla ja polkupyörätkin jo vanhoja. Viekää pois vain.
Luovutan Joponi ilomielin, jos isänmaa sitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Motivaatio banaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motivaatio banaani kirjoitti:
Jos niille kelpaa mun 10 vuotta vanhat kengät tulkoon hakemaan. Tarve täytyy olla aika suuri.
Sinut otetaan valtion käyttöön kenkinesi. Jos menetät raajan saat hienon kiinalaisessa tehtaassa alumiinista prässätyn mitalin jossa on näyttävä polyesterinen nauhan pätkä.
Jos ne armeijankäymättömälle jotain käyttöä löytää on jo aika pahatilanne. Voin minä soppaa tulla keittämään.
Talvisodassa ja jatkosodassa oli lottia kymmeniä tuhansia avustamassa. Kyllä tekemistä riittää. Aseilla ampuminen on pieni osa kokonaisuutta. Yli puolet sotilaista ei ikinä edes näe viholista.
Tänä päivänä vielä harvempi näkee. Sota on muuttunut rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista! Suomen puolustusvoimat on täysi vitsi. Asevelvollisuus on täysin leikkikoulua ja sen pystyy suorittamaan vaikka 10 vuotias lapsikin.
Toista se on teillä venäjällä missä jengiä sentään kuolee palveluksessa.
Venäjällä? Minä kuule olen ihan suomalainen ja vekaralla palvelin leikkikoulussa 6kk.
Taidat itse olla idäntrolli pietarista?
Jos asunto lunastetaan käyttöön. Saako asukas mukaan tavarat, muuton vai käyttääkö puol. voimat asukkaan salviateen, kirjat ja kynät?
Vierailija kirjoitti:
Luovutan Joponi ilomielin, jos isänmaa sitä tarvitsee.
Sinulla on sentään Jopo ja se on jo kallis uhrilahja. Itselläni vain pari ruosteen avulla kasassa pysyvää fillaria menneiltä vuosikymmeniltä.
Ei mittään. Jos noin käy niin lähen itekki rintamalle.
Mihin aikoo tyytyä kun kuitenkin oikeat maasturit jo hyvin hintavia ja myyty enään ehkä niin toivottuun tahtiin kun ennen oli verohelpotus juuri armeijan tarpeisiin ja kauppa kävi?
Kuolen nauruun ja toisaalta kauhistuttaa, jos komppania sotilaita ahtautuu vuoden 2004 Nissan Micraan, jos Suomen puolustus on tuosta kiinni niin...
Autolla ei ole tunteita, menkööt. Eri asia oli laittaa sotaan oma rakas hevonen 😥
Saako laittaa liikennekåytöstä pois mikäli valtio ottaa käyttöön. Luulisi riittävån kun antaa ajoneuvonsa hyvään tarkoitukseen valtiolle, ettei siitä enää joutuisi kuitenkaan maksamaan sen lisäksi.
Ei pelkoa, mulla on 13v vanha auto. Ei edes 4-veto.