Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistuttaako suomalaiset ulkoisesti brittejä?

Vierailija
25.08.2023 |

Minusta suomalaisissa ja briteissä on samankaltaisia kasvonpiirteitä. Oletteko huomanneet samaa?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa siinä mielessä, että molemmat ovat yleistetysti suht. rumaa kansaa. Toki 'cherry pickaamalla' jotain julkkiksia ja malleja voi sanoa, että ei ne nyt niin rumia ole.

Vierailija
42/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelto-elvis kirjoitti:

Suomalaisilla n10cm lyhyempi nenä.

Monella vielä nenä on pottunokka.

Vierailija
44/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla briteillä on tunnetusti huonot hampaat mutta niin on monilla suomalaisillakin. Walesin prinsessa Catherine on upea.

Ja sitä varten valikoitu. Kuten Diana aikoinaan.

Victoria-tv-sarjaan Victoriaa ja Albertia näyttelevät oli muuten myös valittu ulkonäöllä. Alkuperäisellä Albertilla hiukset olivat kadonneet hiusrajasta jo hääkuvassa, sarjassa otsahiukset ovat tuuhean kiharat. Victoria oli tympeän näköinen ja nenä kyömy, näyttelijä taas pirtsakka ja nenä lyhyt, aavistuksen hyppyri.

Alkuperäinen kuninkaallinen pariskunta:

https://editions.covecollective.org/content/queen-victorias-wedding-dre…

TV:n Victoria ja Albert:

https://www.pbs.org/wgbh/masterpiece/shows/victoria/#

Vierailija
45/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useilla briteillä on tunnetusti huonot hampaat mutta niin on monilla suomalaisillakin. Walesin prinsessa Catherine on upea.

Victoria-tv-sarjaan Victoriaa ja Albertia näyttelevät oli muuten myös valittu ulkonäöllä. Alkuperäisellä Albertilla hiukset olivat kadonneet hiusrajasta jo hääkuvassa, sarjassa otsahiukset ovat tuuhean kiharat. Victoria oli tympeän näköinen ja nenä kyömy, näyttelijä taas pirtsakka ja nenä lyhyt, aavistuksen hyppyri.

Aika ummehtuneet näyttelijävalinnat. Viktorian rooliin olisi voitu ottaa joku mulattti. Se olisi korostanut Viktorian roolia imperiumin päänä, eri kansojen johtajana, ja ollut kädenojennus vähemmistöille.

Vierailija
46/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ummehtuneet näyttelijävalinnat. Viktorian rooliin olisi voitu ottaa joku mulattti. Se olisi korostanut Viktorian roolia imperiumin päänä, eri kansojen johtajana, ja ollut kädenojennus vähemmistöille.

Nyt Victoria oli Kate-henkisen näköinen ja Albert ei tosiaan kaljuuntuva. 

Monissa sarjoissa eritaustaiset kyllä otetaan huomioon ja monimuotoisuus taitaa olla nykyään kriteerinä joissain tv-palkintogaaloissa. Ei kuitenkaan vielä aidoista kuningasperheistä kertovissa sarjoissa. Ehkä edes Meghanin ja lasten aika vielä koittaa?

Vierailija
47/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee kaikki:,

https://www.sourcemodels.co.uk/female-models

Ap

Kyllä tuolla paljon on sellaisia jotka menisivät täysin suomalaisissa malli-katalogeissa. Yhteistä sukujuurta selvästi.

Eipäs, tyypillisillä suomalaisilla on leveämmät kasvot ja pottunokat noin yleensä ainakin.

Vierailija
48/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britit on jotenkin elinvoimaisemman näköisiä. Kasvoissa on selkeät piirteet ja värimaailma eläväisempi ja hiukset paksummat. Ei mielestäni muistuta juurikaan yleisesti ottaen suomalaisia.

Vierailija
49/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoamailla kun olin,niin huomaisin ettäbrittituristeita ja suomituristeita yhdistää valtvat määtät rtatuoiteja

Vierailija
50/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoamailla kun olin,niin huomaisin ettäbrittituristeita ja suomituristeita yhdistää valtvat määtät rtatuoiteja

Tatuoinnit, auringossa palanut punakka iho, ryyppääminen ja villi käytös naisilla.

Vierailija
52/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa asuneena huomasin, että brittinaiset on huomattavasti rintavampia, kuin me suomalaiset. Joku F-kuppi ei ole siellä mikään harvinaisuus, kun taas suomalaisilla taitaa C-kuppi olla yleisin. Briteillä on myös suuremmat suut ja hampaat, sekä terävämmät nenät ja kapeammat kasvot.

Vierailija
53/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra hitleri olisi tyytyväinen tästä rotukeskustelusta. Suomalaiset on tosi nasseja, eikä tajuakaan miten nasseja ovatkaan. Nämä keskustelut aina paljastaa tosi paljon.

Vierailija
54/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra hitleri olisi tyytyväinen tästä rotukeskustelusta. Suomalaiset on tosi nasseja, eikä tajuakaan miten nasseja ovatkaan. Nämä keskustelut aina paljastaa tosi paljon.

Ei mitenkään. Eihän tässä aseteta jotain kansaa toisen yläpuolelle vaan keskustellaan. Suomalaisille on valehdeltu ummet ja lammet piirteistä ja suomalaisista juurista.

Mitä ihmettä sekin on ollut, että piti yrittää samastua ruotsalaisiin? Miksi on halveksittu "itäisyyttä", jota suomalaisista löytyy. Vieläpä muka toisin kuin skandinaaveista, vaikka skandinaaveja on hakeutunut Venäjälle. "Rusit eli russit olivat viikinkejä, jotka liikkuivat, osittain asuivatkin ja harjoittivat kauppaa muinaisella Venäjällä." Venäjällä viikingit alkoivat hallita ja verottaa ihmisiä, verotettujen joukossa suomalais-ugrilaisia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rusit 

Sitten lähinnä kiistellään, oliko Kiovan Rus slaavilainen ja oliko skandinaavisilla ruseilla vain suuri vaikutus valtakuntaan ja sen liittämiseen Novgorodin alueeseen, vai merkittävämpikin rooli. Joka tapauksessa skandinaavit naivat slaaveja ja assimiloituivat populaatioihin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rus%27_people 

Miksi meille on toitotettu, että suomalaiset tai saamelaiset itse itäisempinä eli Venäjän alueelta tulleina olisivat alempiarvoisia, vaikka läntiset skandinaavit itse halusivat itäänkin? Kysehän on vain alueista, joilla on voinut asua esim. jääkauden jälkeen. Jos suomensukuisia ja saamelaisia on asunut idässä päin, eikö ole hyvä, että alue on löytynyt, vaikka viikingit sun muut olivat lännempänä ja tekivät sieltä valloitusretkiään. Eikä se tee suomalaisista slaaveja tai tummia aasialaisia, paitsi siltä osin kuin pariutumista on erikseen tapahtunut.

Jos monille suomalaisille löytyi paikka Suomesta, se tuskin myöskään tarkoittaa, että olemme erityisesti brittien sukua, vaikka joku pohjoismaalaisia piirteitä briteistä löytäisikin. Iso-Britanniassa voi muuten asua myös suomensukuisia, mikä on eri asia.

Kansalaisuus on täysin erikseen, mutta se tuskin vaikuttaa jonkunlaiseen ulkonäköön kuin tyylien ja elämäntapojen kautta.

Vierailija
55/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tietyssä yhteiskuntaluokassa.

Asun itse Briteissä eikä mun tuttavapiirissä juuri tatuointeja näe Suomessa eikä täällä.

Vierailija
57/85 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Briteissä eikä mun tuttavapiirissä juuri tatuointeja näe Suomessa eikä täällä.

Tatuoinnit on uusrikkaiden ja varakkaiden juttu.

Yksi tatuointi voi maksaa useita tonneja. Ei rahvailla ole niihin varaa. Tatuoiduilla on myös vaatteet ihan eri luokkaa kuin köyhillä.

Vierailija
58/85 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit on uusrikkaiden ja varakkaiden juttu.

Yksi tatuointi voi maksaa useita tonneja. Ei rahvailla ole niihin varaa. Tatuoiduilla on myös vaatteet ihan eri luokkaa kuin köyhillä.

Juu tatuoinnit on kalliita mutta silti niitä näkee lähinnä alemmilla yhteiskuntaluokilla, niillä samoilla joilla on varaa vetää röökiä ja viinaa ja pitää isoja koiria.

Vierailija
59/85 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ja puolalaiset on mun mielestä aika samannäkösiä. Ei olla oikein eurooppalaisen näkösiä, mutta ei venäläisenkään näköisiä, vaan siltä väliltä.

Vierailija
60/85 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä. Tyypillinen britti on sellainen konkkanokkainen ja vähän vinohampainen ilmestys. Suomalaiset on paremman näköisiä.