Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku osa-aikatyöläinen lopettanut työkkärin asiakkuutta?

Vierailija
24.08.2023 |

Työnhakupakon ja työkkärin soittelun myötä? Minä lopetin, ja tuloista lähti ainakin 500 euroa. Suojaosan ja lapsikorotusten poiston myötä kukaan ei kohta enää tee osa-aikatöitä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska rahoille on käyttöä. Mutta koko ajan sitä mietin, työkkärin asiakkuus on heikentänyt mielenterveyttäni. Ei ole hyväksi ihmiselle. Sit kun suojaosa poistuu ehkä teen vain osa-aikatyötä ja lemppaan työkkärin pois mun elämästä.

Vierailija
2/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on osa-aikatyössä riittänyt se, että olen ilmoittanut työnantajalle olevani valmis tekemään lisätunteja ( ja aika paljon niitä ole saanutkin) . ei ole tarvinnut erikseen hakea muita paikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai se kannattaa maksaa 500 euroa kuukaudessa siitä että ei vain joudu kokopäivätyöhön.

Vierailija
4/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
5/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on osa-aikatyössä riittänyt se, että olen ilmoittanut työnantajalle olevani valmis tekemään lisätunteja ( ja aika paljon niitä ole saanutkin) . ei ole tarvinnut erikseen hakea muita paikkoja. 

Tämä muuttuu nyt. Enää jatkossa ei riitä, että kysyy lisätunteja vaan pitää kysyä muita työmahdollisuuksia. 

Vierailija
6/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen lopettanut, kun töitä olen saanut. Oli osa- aikainen tai mikä tahansa. Jos siis työsopimus on ollut pitempi kuin kaksi viikkoa.

Vierailija
7/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes viitsi mennä työkkärin listoille vaan teen hommia nollasopimuksella. Niin kauan kuin kutsutaan töihin, on mahkut saada jossain vaiheessa vakipaikka. Ihan kivasti on hommia riittänyt, pari kertaa vuodessa on muutama viikko omaa lomaa. Työkkäri vaan pakottais muualle töihin ha sit menis mahkut tähän paikkaan.

Vierailija
8/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuttuu nyt. Enää jatkossa ei riitä, että kysyy lisätunteja vaan pitää kysyä muita työmahdollisuuksia. 

No luultavasti ehdin saada loparit tuostakin, kun kaupunkimme on aloittanut yt-neuvottelut, jotka koskevat 490 henkilöä. 

Vierailija
9/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaosan poisto ei tarkoita, että menetät sen 300 e.

Vierailija
10/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän nämä osa-aikatyöt tullaan jatkossa hoitamaan, jos niitä ei hallituksen mielestä kukaan saa tehdä ?

Vierailija
11/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri sotkee kuviot jos olet osa-aikatyössä ja yrität "miellyttää" työkkäriäkin.  Osa-aikatyö riitti minulle ja sain lopulta vakityön.

Vierailija
12/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän nämä osa-aikatyöt tullaan jatkossa hoitamaan, jos niitä ei hallituksen mielestä kukaan saa tehdä ?

Samaa ihmettelen , mutta kyllä mä ihmettelen, jos elintasoa ylläpidetään valtion toimesta. Saisivat ekana leikata ne isot ansiosidonnaiset. Joskus ennen 2015 oli ansiosidonnaisessa jokin maksimikatto, joka oli alle 4 tonnia.

Vierailija
13/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri sotkee kuviot jos olet osa-aikatyössä ja yrität "miellyttää" työkkäriäkin.  Osa-aikatyö riitti minulle ja sain lopulta vakityön.

Jätä työkkärirahat ja juokse - vähemmän stressiä.

Vierailija
14/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat tehdä, mutta et enää saa sanoa, että teet vain 6 h/vko.

Vierailija
15/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Vähemmän rahaa tulee mutta parempi sekin kuin jatkuva pompottelu.

Onneksi on puolisokin töissä.

Vierailija
16/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen , mutta kyllä mä ihmettelen, jos elintasoa ylläpidetään valtion toimesta. Saisivat ekana leikata ne isot ansiosidonnaiset. Joskus ennen 2015 oli ansiosidonnaisessa jokin maksimikatto, joka oli alle 4 tonnia.

Niin, voisivat sitten määrätä, että esim. koulunkäynninohjaajia ja kaupan alan ihmisiä ei saa palkata kuin kokoaikaisiin töihin. Nyt mm. nuo ovat niitä, joissa suureksi osaksi tehdään osa-aikatöitä

Vierailija
17/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattui virkailijaksi täti, joka alkoi ihan tosissaan painostaa ja käski hakea muualle töihin, vieläpä firmaan jossa olen ennenkin ollut ja jonka tiesin olevan huono.

Vierailija
18/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Teen duunia niin että saan 600-650e/kk, lopetin asumistuen ja muutin telttaan asumaan. Vähän kuntakokeilun sossuakka ja työkkärin emäntä yskähteli, mutta eipähän heillä ollut loppupeleissä mitään sanottavaa.

Vierailija
19/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Teen duunia niin että saan 600-650e/kk, lopetin asumistuen ja muutin telttaan asumaan. Vähän kuntakokeilun sossuakka ja työkkärin emäntä yskähteli, mutta eipähän heillä ollut loppupeleissä mitään sanottavaa.

Olet joko kuntakokeilun tai työkkärin asiakas, et molempien! Eikä niitä kiinnosta, asutko teltassa vai saunassa.

Vierailija
20/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet joko kuntakokeilun tai työkkärin asiakas, et molempien! Eikä niitä kiinnosta, asutko teltassa vai saunassa.

No en tietenkään ole kun asiakkuus päättyi. Ja kyllä siellä aiemmissa istunnoissa oli sekä sossu- että työkkärin emäntä vierekkäin söpösti istumassa. Lisäksi toki heidän molempien "ryhmäpuhelut" muutaman kuukauden välein. Ihan sama kuin olisi tilannut maksulliselta halauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän