Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Kävi ärsyttämään tuo yritys väheksyä Kärtsän eurotouria ja piti sitten illalla käydä läpi nuo kapasiteetit. Palsta ehti mennä kiinni, mutta tässä nyt tiedot, jotka kaivoin esiin. Kaikki eivät olleet täysin loppuunmyytyjä, mutta somematskuista on näkynyt, että lähes täynnä ne kaikki olivat kuitenkin. Ehkä jossain vaiheessa jostain löytyy tieto montako lippua kiertueella on myyty.
17 keikkaa, keikkapaikat suurimmasta pienimpään. Yritin tsekata tiedot venueiden tms virallisempien sivustojen kautta. Joissakin oli noissa määrissä hieman heittoja, mutta suunnilleen näiden pitäisi olla oikein.
O2Academy Birmingham, 3500/3600
O2 Academy Edinburgh 3000
Academy Manchester, 2600
SWX Bristol, 1800
Heaven London 1652 (2 keikkaa)
Batschkapp Frankfurt, 1500
Melkweg Amsterdam 1500 (2 keikkaa)
La Madeleine Bryssel 1400
Backstage Werk Munchen 1000
Kantine Köln, 900
Chalk Brighton, 850
Gruenspan Hampuri + 800
Columbia Theater Berliini, 800
Dynamo Zürich 650
Backstage by the Mill Pariisi, 350 (tieto omilla sivuilla)
Eli nopean päässälaskun tulos: 24 000 kuulijaa,17 keikkaa. 1400 kuulijaa/ keikka. Menikö oikein??
Vierailija kirjoitti:
No suurin "areena" taisi vetää jopa 3500 henkeä, alle tuhannen paikan saleja oli seitsemän, Pariisin Backstageen mahtuu vain 300. Että laidasta laitaan.
Se on ihan viisautta, että varaa keikkapaikan sen mukaan, miten arvioidaan olevan tulijoita. Aina se ei toki mene nappiin, kuten nyt esimerkiksi briteissä, missä jouduttiin usea paikka vaihtamaan isompaan. Ranskassa Kärtsällä ei ole kovin paljon kuuntelijoita, joten ei mikään ihme, että sinne valittiin pieni paikka. Toki se myytiin loppuun nopeasti, joten hivenen isompi olisi varmaan ollut loppuunmyyty sekin. Mutta yleisesti ottaen mielestäni keikkapaikat oli valittu suhteellisen hyvin, varsinkin kun sekä Lontooseen että Amsterdamiin oli mahdollisuus myös lisätä toiset keikat.
Mä en kans ymmärrä miksi joku kokee euroopan kiertueen jotenkin vähäpätöiseksi. Kun siis, mihin siinä oikein verrataan? Kärtsä laulaa SUOMEKSI! Siis oikeasti, ottakaa vähättelijät huomioon tuo.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans ymmärrä miksi joku kokee euroopan kiertueen jotenkin vähäpätöiseksi. Kun siis, mihin siinä oikein verrataan? Kärtsä laulaa SUOMEKSI! Siis oikeasti, ottakaa vähättelijät huomioon tuo.
Mä luulen että tarkoitus noissa on vaan yleinen trollailu / pyrkimys saada aikaan keskustelua. Odotetaan niitä ärsyyntyneitä puolustuspuheita. Vaikka mikäpä siinä, jos sen ansiosta kaivellaan faktat ja tilastot esille ja huomataan kuinka hyvin ihan oikeasti menee 😄
Jollain myös tuntuu olevan jotenkin vääristynyt kuva siitä mitä "menestyvä artisti" tarkoittaa. Että verrataan sitä vain joihinkin maailmanluokan tähtiin, joihinkin maailmanlaajuisiin listahittikoneisiin. Ei tietenkään Käärijä vedä mitään koko Euroopan kattavia stadionkeikkoja, hyvänen aika sentään! Jotain realismia tähän arvosteluun nyt. Kuitenkin siihen nähden, mitä Käärijä on, on se mun mielestä yllättävän isokin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jollain myös tuntuu olevan jotenkin vääristynyt kuva siitä mitä "menestyvä artisti" tarkoittaa. Että verrataan sitä vain joihinkin maailmanluokan tähtiin, joihinkin maailmanlaajuisiin listahittikoneisiin. Ei tietenkään Käärijä vedä mitään koko Euroopan kattavia stadionkeikkoja, hyvänen aika sentään! Jotain realismia tähän arvosteluun nyt. Kuitenkin siihen nähden, mitä Käärijä on, on se mun mielestä yllättävän isokin juttu.
Musta tuntuu, että jotain vain harmittaa K:n menestys ja eri tavoin yrittää sitä mitätöidä. Välillä on biisien menestyksestä jankkaus ja nyt Eurotour. Hyvä osoitus, miten aikansa kannattaisi käyttää itselleen positiivisiin asioihin, ei toisten menestyksen kadehtimiseen kun sillä myrkyttää vain oman mielensä.
Huomenna keskiyöllä tulee sitten uusi albumi Spotifyihin! Autiomaasta tulee musiikkivideo, mutta saa nähdä tuleeko sekin jo yöllä vai vasta joskus myöhemmin. Kärpyn instastoorista napattu pätkä tässä: https://x.com/Corr1e/status/1851707593309188609?s=19
Vierailija kirjoitti:
Entäs fanien harrastama liioittelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältyt kokemaltasi liioittelulta (ts. positiiviselta kirjoittelulta) helposti kun poistut K:n fanien ketjusta. Tämä ketju pitää erikseen hakea kun ei nouse missään eli varta vasten tänne hakeudut. Mene vaikka keskustelemaan sellaisesta artistista, josta tykkäät.
Artistit keikkailee koko ajan ympäri maailmaa, Suomessakin käy jatkuvasti ulkomaalaisia artisteja esiintymässä, mutta eipä heistä juuri näy mainintoja mediassa, ellei kyse ole jostakin Goldplaysta. En usko, että Käärijän esiintymiset herättivät mitään sen suurempaa kohinaa edes Alankomaissa.
Onko sekin joku juopponarkki erik/hömötiäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältyt kokemaltasi liioittelulta (ts. positiiviselta kirjoittelulta) helposti kun poistut K:n fanien ketjusta. Tämä ketju pitää erikseen hakea kun ei nouse missään eli varta vasten tänne hakeudut. Mene vaikka keskustelemaan sellaisesta artistista, josta tykkäät.
Ketjun nimi on Kääriä: keikat ja some -keskustelu, ei Käärijän faniketju. Keikoista tässä on nyt koitettu vääntää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun nimi on Kääriä: keikat ja some -keskustelu, ei Käärijän faniketju. Keikoista tässä on nyt koitettu vääntää asiaa.
Olet kyllä aika yksinkertainen. Tietysti tämä on fanien perustama ketju. Ketä randomia Kärtsän keikan nyt kiinnostaisi, paitsi kaltaistasi oudosti Kärtsän menestystä kadehtivaa tyyppiä. Oletan, että kaikki tässä ketjussa viime aikoina ilmestyneet Kärtsän dissaukset ovat sinun näppäimistöltäsi. Merkillisen paljon K tuntuu sua kiinnostavan, jollet ole fani. Mielenkiintoista ajankäyttöä. Suosittelen etsimään jonkun toisen harrastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Artistit keikkailee koko ajan ympäri maailmaa, Suomessakin käy jatkuvasti ulkomaalaisia artisteja esiintymässä, mutta eipä heistä juuri näy mainintoja mediassa, ellei kyse ole jostakin Goldplaysta. En usko, että Käärijän esiintymiset herättivät mitään sen suurempaa kohinaa edes Alankomaissa.
Kuka hemmetti sellaista on edes väittänyt. Kärtsä kävi Euroopan kiertuella suomenkielisen ei-mainstream musiikkinsa kanssa ja veti täyteen isoja saleja. Eli riittävästi on Kärtsällä kysyntää, että turnee kannatti tehdä. Keikalle osallistuneet ovat olleet innoissaan ja ensikertalaisetkin ovat sanoneet haluavansa nähdä hänet uudestaan. Tästä on puhuttu ja tämä on se menestys, josta myös tässä ketjussa ollaan oltu innoissaan.
Sitäpaitsi se on Coldplay.
Ei ole tullut sitten pieneen mieleenkään, että Käärijällä voi olla erilaisia faneja! Ei kaikki ole fanaattisia ihailijoita, joille kelpaa sellaisenaan kaikki mitä tähti tarjoilee. Itse olen ihmetellyt Häärijän roolia, ja nyt Erikan touhut alkaa mennä yli ymmärryksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut sitten pieneen mieleenkään, että Käärijällä voi olla erilaisia faneja! Ei kaikki ole fanaattisia ihailijoita, joille kelpaa sellaisenaan kaikki mitä tähti tarjoilee. Itse olen ihmetellyt Häärijän roolia, ja nyt Erikan touhut alkaa mennä yli ymmärryksen.
Aito, mene pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti sellaista on edes väittänyt. Kärtsä kävi Euroopan kiertuella suomenkielisen ei-mainstream musiikkinsa kanssa ja veti täyteen isoja saleja. Eli riittävästi on Kärtsällä kysyntää, että turnee kannatti tehdä. Keikalle osallistuneet ovat olleet innoissaan ja ensikertalaisetkin ovat sanoneet haluavansa nähdä hänet uudestaan. Tästä on puhuttu ja tämä on se menestys, josta myös tässä ketjussa ollaan oltu innoissaan.
Sitäpaitsi se on Coldplay.
Niin on. Tämän ketjun päähenkilö näyttää olevan sen sijaan Kääriä xD
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt horiset ja siirtelet maalitolppia. Ensin yrität väheksyä Kärtsän kiertuetta, mutta kun se ei onnistu, alat puhua ihan jostain muusta. Se ei ole mitään fanaattisuutta, jos iloitsee artistin onnistumista, varsinkin kun se on ihan faktaa.
Tähti tarjoilee mitä tarjoilee ja se on hänen oikeutensa, koska kyse on hänen taiteestaan. Jollet pidä, voit siirtyä eteenpäin tai odottaa, jos artistin seuraavat jutut miellyttäisi sua enemmän. Niin ainakin minä ja todennäköisesti suurin osa tekee. Kaikki fanit ei aina esim. tykkää kaikista biiseistä, mutta ei se silti estä olemasta fani eikä yleensä kenelläkään ole tarvetta huudella anonyymipalstoilla älyttömyyksiä.
Hyi hitto. Joo ei paljoa kiinnosta kuka tykkäsi ig:ssa kenenkin postauksista.