Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
19961/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon eilisen keikan ja koko eurotourin jäljiltä jotenkin niin onnellinen et mä en ehkä kestä! 🥰 Ihana yleisö eilen! Ihana Kärtsä! Ihana koko tiimi! Ihanat fanit joka paikassa joilla on ollut niin paljon rakkautta meidän Kärtsälle ja tiimille! 🥺🥰

Vierailija
19962/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon eilisen keikan ja koko eurotourin jäljiltä jotenkin niin onnellinen et mä en ehkä kestä! 🥰 Ihana yleisö eilen! Ihana Kärtsä! Ihana koko tiimi! Ihanat fanit joka paikassa joilla on ollut niin paljon rakkautta meidän Kärtsälle ja tiimille! 🥺🥰

Voimia ja jaksamista sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19963/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia ja jaksamista sinulle.

Kiitos, niitä olen tän fanituksen myötä saanutkin jo paljon 😉

Vierailija
19964/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös minä fiillistelen ja oon tosi iloinen Kärtsän hyvin menneestä euro tourista!! Muistan kun palstoilla oli epäiljöitä että voi voi eikö myy loppuun ja voi kamalaa, salit tulee oleen puolillaan ja kauheaa ja kaikki menee pilalle. :D Mutta kävikin ihan päinvastoin, usea keikkapaikka jouduttiin upgreidaamaan, ja Saksassakin salit täyttyi vaikka sitäkin epäiltiin että miksi noin monta keikkaa Saksassa. Ja Lontooseen ja Amsterdamiin lisäkeikat, jotka myöskin oli täynnä porukkaa. 

Upeaa Kärtsä ja krew! Upeaa!

Vierailija
19965/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita pieniä keikkapaikkoja, eikä mitään 10 000 ihmisen saleja. Täyttyy helpommin ja nopeammin.

Vierailija
19966/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita pieniä keikkapaikkoja, eikä mitään 10 000 ihmisen saleja. Täyttyy helpommin ja nopeammin.

Mitähän mahdat tarkoittaa? Kärtsällä taisi olla pienet keikkapaikat vain Pariisissa ja Zurichissa, eikä tää jälkimmäinen edes niin hirveän pieni ollut sekään. Muut taisivat olla Tavastian kokoisista ylöspäin ja suurimmat (loppuunmyydyt) tais olla 2600- n. 3000 henkeä vetäviä. Hyvinhän ne kaikki täyttyi, jopa niinkin erikoisina päivinä kuin sunnuntai ja maanantai. Aika harva artisti saa väkeä liikkeelle tollaisina iltoina. Aika monta paikkaa upgreidaattiin kahdesti +Lontooseen ja Amsterdamiin lisättiin toiset keikat. Kaikilla mittareilla Kärtsän kiertue oli menestys, varsinkin kun tekee suomenkielistä ei-mainstream musiikkia. Taitaa myös välillä unohtua, että hän on vasta vuosi sitten aloittanut kv-uran ja samanaikaisesti tuli tunnetuksi myös Suomessa. 

Vierailija
19967/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihan on jäähalli tai areenakokoisia keikkapaikkoja, en usko että moni sali vetää10 t. henkilöä. Ihan uteliaisuudesta, kuka suomalainen artisti tekee tuollaisia Euroopan kiertueita tällä hetkellä? Kivat hänelle, kun noihin on ihan kansainvälisten starojen kokoluokkaa.

Vierailija
19968/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuollainen kiertue taloudellisesti kannattavaa, koska palkallista porukkaa on kiertueella jonniin verran, eikä keikkapaikat ole halpoja, edes 1500 ihmisen paikat.

Vierailija
19969/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuollainen kiertue taloudellisesti kannattavaa, koska palkallista porukkaa on kiertueella jonniin verran, eikä keikkapaikat ole halpoja, edes 1500 ihmisen paikat.

Ainakaan viime vuonna ei ollut. Tästä vuodesta en osaa sanoa jäävätkö plussan puolelle ja minkä verran, mutta ei sillä mitään suuria voittoja tahkota kyllä.

Vierailija
19970/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mahdat tarkoittaa? Kärtsällä taisi olla pienet keikkapaikat vain Pariisissa ja Zurichissa, eikä tää jälkimmäinen edes niin hirveän pieni ollut sekään. Muut taisivat olla Tavastian kokoisista ylöspäin ja suurimmat (loppuunmyydyt) tais olla 2600- n. 3000 henkeä vetäviä. Hyvinhän ne kaikki täyttyi, jopa niinkin erikoisina päivinä kuin sunnuntai ja maanantai. Aika harva artisti saa väkeä liikkeelle tollaisina iltoina. Aika monta paikkaa upgreidaattiin kahdesti +Lontooseen ja Amsterdamiin lisättiin toiset keikat. Kaikilla mittareilla Kärtsän kiertue oli menestys, varsinkin kun tekee suomenkielistä ei-mainstream musiikkia. Taitaa myös välillä unohtua, että hän on vasta vuosi sitten aloittanut kv-uran ja samanaikaisesti tuli tunnetuksi myös Suomessa. 

Suosittelen, että tarkistat kapasiteetit ennen kuin julistat mitään lukuja, jotka perustuvat enemmän tai vähemmän mutulle. 

Vierailija
19971/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että tarkistat kapasiteetit ennen kuin julistat mitään lukuja, jotka perustuvat enemmän tai vähemmän mutulle. 

Hän on hyvä ja tarkistelee itse. Näistä puhutiin jo silloin kun keikat julkaistiin. Sen jälkeen on on moni keikkapaikka vaihdettu alkuperäistä isompaan saliin. Kyllähän noista keikkastooreista, ihmisten postauksista  ja vlogeistakin on näkynyt, että useimmat paikat ovat olleet aika kookkaita. Viimeisin keikka oli tää Melkweg/Amsterdam 1500 ja sielläkin oltiin kahdesti.

Tarkkaan en muista kaikkia, mutta tässä ihan googlattuna "The O2 Academy is a 3859-capacity venue in Birmingham city centre, comprising of three separate venue rooms. The main room has a capacity of 3009 (including 600 seated capacity in the balcony area)," Tämä oli siis yksi upgreidatuista.

Tämä saattoi olla suurin venue kiertueella. Näistä on ollut kv-discordissa juttuja ja sieltä keikkakeskusteluista ne voisi kaivella jos jaksaisi. En jaksa. Kaikki uprgreidaukset eivät koskaan tulleet Kärtsän instaan näkyviin (eikä Warnerin keikkakalenteriin ainakaan). 

Vierailija
19972/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä ollut Apu-lehden tilaajia? 😃 Se lehden artikkeli K:sta vaikutti mielenkiintoiselta. Toi selvästi eroon Kärtsän ja Jerpan eroa jo kuvissa (jotka oli hienot 🔥). 

Vierailija
19973/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä ollut Apu-lehden tilaajia? 😃 Se lehden artikkeli K:sta vaikutti mielenkiintoiselta. Toi selvästi eroon Kärtsän ja Jerpan eroa jo kuvissa (jotka oli hienot 🔥). 

Levypromo on alkanut. 👍 Tässä näkyy kuvat: https://www.tumblr.com/spiritusfabellas/765682836659437568/like-damn-th…

Vierailija
19974/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on hyvä ja tarkistelee itse. Näistä puhutiin jo silloin kun keikat julkaistiin. Sen jälkeen on on moni keikkapaikka vaihdettu alkuperäistä isompaan saliin. Kyllähän noista keikkastooreista, ihmisten postauksista  ja vlogeistakin on näkynyt, että useimmat paikat ovat olleet aika kookkaita. Viimeisin keikka oli tää Melkweg/Amsterdam 1500 ja sielläkin oltiin kahdesti.

Tarkkaan en muista kaikkia, mutta tässä ihan googlattuna "The O2 Academy is a 3859-capacity venue in Birmingham city centre, comprising of three separate venue rooms. The main room has a capacity of 3009 (including 600 seated capacity in the balcony area)," Tämä oli siis yksi upgreidatuista.

Tämä saattoi olla suurin venue kiertueella. Näistä on ollut kv-discordissa juttuja ja sieltä keikk

Manchesterissa taidettiin myös kasvattaa salia pari kertaa ja se suurin taitaa vetää 2600 henkiä.

Vierailija
19975/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin "areena" taisi vetää jopa 3500 henkeä, alle tuhannen paikan saleja oli seitsemän, Pariisin Backstageen mahtuu vain 300. Että laidasta laitaan.

Vierailija
19976/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noissa kiertuemaissa asukkaitakin noin 190 miljoonaa...

Vierailija
19977/20844 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita tätä moitteena joten älkää ottako pahalla, mutta mua huvittaa miten paljon tää ketju eroaa muista siinä, että täällä keskitytään niin paljon lukuihin. 😅 Listasijoituksiin, striimausmääriin, keikkapaikkojen kokoihin.

Mulle on nekin sinänsä aivan sama, fiilistelen vaan 😁 Esimerkiksi tuo Melkweg näyttää upealta kun iso halli on täynnä populaa parvia myöten. Mutta mulle ne luvut on aivan sama, tärkeämpää on millainen fiilis yleisöstä välittyy.

Vierailija
19978/20844 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noissa kiertuemaissa asukkaitakin noin 190 miljoonaa...

Korjaus: yli 250 miljoonaa -:)

Vierailija
19979/20844 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita tätä moitteena joten älkää ottako pahalla, mutta mua huvittaa miten paljon tää ketju eroaa muista siinä, että täällä keskitytään niin paljon lukuihin. 😅 Listasijoituksiin, striimausmääriin, keikkapaikkojen kokoihin.

Mulle on nekin sinänsä aivan sama, fiilistelen vaan 😁 Esimerkiksi tuo Melkweg näyttää upealta kun iso halli on täynnä populaa parvia myöten. Mutta mulle ne luvut on aivan sama, tärkeämpää on millainen fiilis yleisöstä välittyy.

Monessa muussa ketjussa keskustelun pääpaino on some-referointi eli kerrotaan, mitä kukakin on kommentoinut kenenkin postauksiin, jaetaan linkkejä, kopioidaan tekstejä jne jne.

Vierailija
19980/20844 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimenomaan tykkään siitä, että täällä keskitytään myös dataan. Varsinkin biisien kokonaisstriimeistä on tosi kiva saada tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi