Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
18661/20844 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nimi oli mainittu siinä ilmoituksessa, jossa haettiin valoteknikkoa, rekviä ja fixeriä Kärtsän ja Joostin musavideon kuvauksiin Helsinkiin 25.6."

Tämä on siis vastauksena mikä on lähde sen hollantilaisen firman nimeen! Ei käynyt selväksi minulle, että haettiinkin lähdettä biisin nimeen. :)

Vierailija
18662/20844 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nimi oli mainittu siinä ilmoituksessa, jossa haettiin valoteknikkoa, rekviä ja fixeriä Kärtsän ja Joostin musavideon kuvauksiin Helsinkiin 25.6."

Mun ois pitänyt lukea ketju loppuun ennen kuin lähdin soheltamaan vastausta. Eli ohittakaa tuo edellinen vastaus, olin tietämätön ja väärässä.

Et ollut tietämätön, vaan minä olin ymmärtänyt kysymyksen väärin! Mutta mielestäni tuo, että biisin nimeksi tulisi Trafik!, vaikutta kyllä ihan uskottavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18663/20844 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ois pitänyt lukea ketju loppuun ennen kuin lähdin soheltamaan vastausta. Eli ohittakaa tuo edellinen vastaus, olin tietämätön ja väärässä.

Et ollut tietämätön, vaan minä olin ymmärtänyt kysymyksen väärin! Mutta mielestäni tuo, että biisin nimeksi tulisi Trafik!, vaikutta kyllä ihan uskottavalta.

Joo, kyllä se edellä mainittu fakta että tältä päivältä on kaksi eri lähdettä juuri tuolle nimelle on riittävästi saamaan ainakin minut uskomaan että tuo on sen nimi. Jo olisi vain jompi kumpi niin olettaisin että "Traffic" on vain vahingossa ilmaistu hollanniksi. Nyt luulen että se on Härtsänkin stoorissa kirjoitettu noin ihan tahallaan. 95% varma, jätän hieman varaa sille että kyseessä on vain yhteensattuma. Piankos se selviää (ja hitsi mä odotan promokiertuetta tälle biisille, toivottavasti kyselevät YleX:llä kaikki detaljit biisin ja yhteistyön synnystä ym kun K vääjäämättä päätyy sinne haastatteluun taas)

Vierailija
18664/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo fanin tieto on siis siitä, että hän oli ladannut Bölen afterpartyn YouTubeen ja nyt sit YT:sta oli tullut viestiä videoon liittyen ja biisi oli ollut tuossa kirjoitusasussa. Ei selittänyt kauhean tarkasti asiaa, mut yleensähän nää on sellaisia automatisoituja viestejä, joissa pitää luvata, ettei itse monetisoi videota, mutta antaa tek.oikeuksien haltijan mahd. laittaa mainoksia videon yhteyteen. Muistan itse joskus kauan sitten saaneeni tällaisen viestin. Joka tapauksessa noi biisist siis rekisteröidään YouTuben valvottaviksi tekijänoikeusrikkomuksia varten. Yleensä nää livevedot saa jäädä, mutta levytetyn musan käyttö omissa jutuissa ilman lupaa ja maksuja on tietysti kielletty.

Vierailija
18665/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Kot Kot on iTunes-listalla sijalla 16 Kazakstanissa! Välillä huomaa kyllä yllättäviä paikkoja, minne kaikkialle Kärtsän musiikki on löytänyt tiensä.

Vierailija
18666/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo fanin tieto on siis siitä, että hän oli ladannut Bölen afterpartyn YouTubeen ja nyt sit YT:sta oli tullut viestiä videoon liittyen ja biisi oli ollut tuossa kirjoitusasussa. Ei selittänyt kauhean tarkasti asiaa, mut yleensähän nää on sellaisia automatisoituja viestejä, joissa pitää luvata, ettei itse monetisoi videota, mutta antaa tek.oikeuksien haltijan mahd. laittaa mainoksia videon yhteyteen. Muistan itse joskus kauan sitten saaneeni tällaisen viestin. Joka tapauksessa noi biisist siis rekisteröidään YouTuben valvottaviksi tekijänoikeusrikkomuksia varten. Yleensä nää livevedot saa jäädä, mutta levytetyn musan käyttö omissa jutuissa ilman lupaa ja maksuja on tietysti kielletty.

Kiitos, tämä oli hyvä lisätieto! Tämä käykin sit hyvin järkeen miksi juuri tuo fani oli saanut tietää biisin kirjoitusmuodon ekana. Ja jos se on nyt vasta saanut tuon tekijänoikeus-viestin (joo ne on tosiaan automatisoituja) vaikka video on ollut siellä jo pian Bölen jälkeen, niin sehän tarkoittaa että lopullinen biisi on nyt äskettäin ladattu järjestelmiin (Youtube ja oletettavasti samalla myös Spotify). Tähän mennessähän K:n ja H:n instapromoissakin biisi on tullut vaan taustalta kajareista, kun se ei ole tainnut olla vielä niissä järjestelmissä joista voi ottaa ääniklipin ig-stooreihin ja tiktokiin. Mutta kohta ne kunnon promot taitaa alkaa...

Vierailija
18667/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivän päästä alkaa jo kuvaukset... ehkä sieltä ei tule vielä samana päivänä kontsaa kun sekä K että J tietää että niillä on faneja jotka kyttää niiden olinpaikkaa, niin ehkä tarkat kuvauspaikat halutaan pitää salassa kunnes kuvaukset on ohi.

Vierailija
18668/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 päivän päästä alkaa jo kuvaukset... ehkä sieltä ei tule vielä samana päivänä kontsaa kun sekä K että J tietää että niillä on faneja jotka kyttää niiden olinpaikkaa, niin ehkä tarkat kuvauspaikat halutaan pitää salassa kunnes kuvaukset on ohi.

Joo viimeksi Joostin käydessä kiinnitti huomion, että Kärtsältäkin tuli kontsa järkevästi viiveellä, ja toki muutenkin musavideoiden kuvauksissa on tajuttu pitää sijainnit salaisena. Mut ehkä sitä voi toivoa, että jotain tulis aika pian kuvausten alkamisen jälkeen jo, ja ehkä se oikea biisipromokin sit joskus jo alkaa kun pääsevät kuvaamaan somepromoakin yhdessä

Vierailija
18669/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kamerat turvasuojattu.

Vierailija
18670/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kuvauspaikka leviää varmasti heti someen jos se on kaupungissa ulkosalla, eikä sisätiloissa + metsässä kuten ICIP. Kuvauspaikathan rajataan yleisöltä, niin kyl joka helsinkiläiskorttelissa luulisi löytyvän joku joka huomaa että hänen naapurikatu on suljettu jonkun kuvauksen takia ja mainitsee siitä someen. Siellä pitää tietty olla järkkärit pitämässä ulkopuoliset poissa alueelta kuvausten ajan.

Vierailija
18671/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ajatus että saakohan Traffic yhteisensiesityksen jossain. Tommyn kaa oli stadikalla, Erikan kaa UMK. Katsoin ens K:n ens kuun keikkoja ja jos yhteisesitys aiotaan tehdä niin Ruissi 7.7 ja Tikkurila 18.7 olisi ainoat järkevät. Veikkaan itse Tikkurilaa kun Ruissi on ehkä vähän liian pian, ja Tikkurila olisi kivasti K:n kotikenttää.

Vierailija
18672/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ajatus että saakohan Traffic yhteisensiesityksen jossain. Tommyn kaa oli stadikalla, Erikan kaa UMK. Katsoin ens K:n ens kuun keikkoja ja jos yhteisesitys aiotaan tehdä niin Ruissi 7.7 ja Tikkurila 18.7 olisi ainoat järkevät. Veikkaan itse Tikkurilaa kun Ruissi on ehkä vähän liian pian, ja Tikkurila olisi kivasti K:n kotikenttää.

Lisäksi 18.7 on Torstai, eli mitä jos silloin olisi yhteis-ensiesitys K:n kotikaupungissa, ja biisi ja musavideo julkaistaisiin seuraavana päivänä. Joostilla on perjantaina illalla festari Hollannissa, se ehtisi kyllä sinne takaisin. K:lla on viikonloppuna vielä kaksi keikkaa, mutta niiden jälkeen keikkakalenterissa oli alunperin liki kahden viikon aukko. Nyt siihen tupsahti Liettuan festari, mutta olisikohan siihen alunperin jätetty aukko musapromoa ja haastiksia varten...

Vierailija
18673/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi 18.7 on Torstai, eli mitä jos silloin olisi yhteis-ensiesitys K:n kotikaupungissa, ja biisi ja musavideo julkaistaisiin seuraavana päivänä. Joostilla on perjantaina illalla festari Hollannissa, se ehtisi kyllä sinne takaisin. K:lla on viikonloppuna vielä kaksi keikkaa, mutta niiden jälkeen keikkakalenterissa oli alunperin liki kahden viikon aukko. Nyt siihen tupsahti Liettuan festari, mutta olisikohan siihen alunperin jätetty aukko musapromoa ja haastiksia varten...

Joostilla on muuten samanpituinen aukko sen kaleterissa tuossa kohtaa. Toki sillä on paljon rauhallisempi keikkakalenteri kuin K:lla muutenkin, mutta... jos Liettuan festari sivuutetaan, niin K:lla on vika keikka 20.7 Mikkelissä, Joostilla 19.7 Hollannissa. Seuraavat keikat on Kärtsä 2.8 Kapakanmäki ja Joost 2.8 Belgialainen festari. Onko ehkä sattumaa? Voi olla, tai sitten ne ovat jo kauan sitten sopineet biisin julkaisuajan ja että tuossa välissä hoidetaan promot.

Vierailija
18674/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joostilla

Miten paljon Joost promosi Luftballoonia? Mietin vaan, että tuskin hän nyt Suomeenkaan 2 viikoksi tulee tekemään promoa :D

Vierailija
18675/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten paljon Joost promosi Luftballoonia? Mietin vaan, että tuskin hän nyt Suomeenkaan 2 viikoksi tulee tekemään promoa :D"

Kyllä Joost voi promota Trafik!-biisiä ihan Hollannissa, ei hänen sitä varten Suomeen tarvitsekaan tulla.

Vierailija
18676/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten paljon Joost promosi Luftballoonia? Mietin vaan, että tuskin hän nyt Suomeenkaan 2 viikoksi tulee tekemään promoa :D"

Joost promoaa varmaan kotimarkkinoilleen, ja Kärtsä Suomessa. Joost ei toisaalta välttämättä tee sellaista tavallista mediakiertuetta mitä K tekee yleensä täällä Suomessa, hän ei hirveästi tykkää käydä haastiksissa ja on vältellyt normi-mediaa täysin visujen jälkeen. Ennen viisujakin hän hoiti promonsa enemmän somen kautta, joka on hänen bravuurinsa.

Vierailija
18677/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä on värjännyt hiuksensa blondiksi <3

Vierailija
18678/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja nahkakatkitakki ja piikkipökät on palanneet. Prätkäjätkä-lookki.

Vierailija
18679/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teorioita emoketjusta, plus omia:

-K:lle on luultavasti tehty värinposto koska hiukset värjätään ens viikolla musavideota varten. Se ois tehty jo nyt koska mustan tukan uudelleenvärjäys on työläs usean vaiheen prosessi joka ei välttis ehtisi valmiiksi jos se aloitetaan vasta maanantaina.

- Kärtsälle ja Joostille voi tulla jotain todella räikeää hiuksiin, tai he voisivat vaikka vaihtaa hiuksiensa värejä keskenään (Kärtsä platinaksi, Joost mustaksi).

-Trafik:ille voi tulla vaikka moottoripyörä-teema, jolloin molemmat voisi olla blondeja.

-Kärtsä värjää hiukset todennäköisesti takaisin mustaksi pian sen jälkeen, koska tämän vuoden keikkapromot on mustilla hiuksilla ja niin on myös lavalla käytössä olevassa taustakankaassa.

-Tukka on ehkä vedetty taakse tässä vaiheessa koska pottamuodossa raja K:n vaalean juurikasvun ja värinpoiston jälkeiset oranssimmat alueet näkyisivät ehkä liian hyvin, ja näyttäisi vaan epäonnistuneelta kotiblondaukselta.

Vierailija
18680/20844 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trafikin musiikkivideoon tulossa mielenkiintoinen lookki :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän