Mammografia
Kävin noin kaksi kuukautta sitten seulonta mammografiassa, olen odotellut tuloksia kun sanoivat että noin kuukauden päästä tulee kirje kotiin, ei ole tullut ja kannasta välillä tarkistanut. No tänään tuli soitto, pitää mennä uudestaan, radiologin pyynnöstä. Ensin meinasi tulla itku, sitten tuli iso vatutus, miks just nyt ? Just olen aloittanut uudessa työssä ja saan raha-asiat kuntoon, pelottaa jos onkin syöpä. Esiaste löytyi 15 vuotta sitten ja olen käynyt parin vuoden välein, kunnes alkoi nämä seulonnat. Kaikki oli hyvin vielä kaksi vuotta sitten, niin miksi just nyt. Onko muille käynyt näin mutta kaikki ollut kuitenkin hyvin ? Töihin pitäisi tänäänkin vielä lähteä hymyilemään asiakkaille, mutta tuli nyt vähän muuta mietittivää. Anteeksi pakko avautua, kun olen kuvitellut että kaikki on hyvin.
Kommentit (16)
Itse sairastin rintasyövän, siitä 3 v. Ja siis haluan vain rohkaista, yli 90% nykyään selviää.
Vierailija kirjoitti:
Itse sairastin rintasyövän, siitä 3 v. Ja siis haluan vain rohkaista, yli 90% nykyään selviää.
Äitini on sairastanut myös, mutta jotenkin tuntuu etten just nyt jaksaisi juosta hoidoissa, inhoan sairaaloita muutenkin, aina tuntuu kun joutuu käymään että on sairaampi kuin mennessä, ap.
Silti syövän suhteen mitä nopeammin hoidetaan, sitä varmemmin tauti hoidetaan pois. Itsestään se ei poistu.
Voimia ja rohkeutta kohdata asiat asioina, ja ei kun eteenpäin. Hali.
Mulla kerran 10 v sitten piti mennä lisätutkimuksiin, selvisi, että oli joku nesterakkula tai kysta, en muista enää. Lääkäri sen puhkaisi, ei sattunut ja asia oli sillä selvä.
Joukkoseulonnan kotipaikkakunnallani tekee Terveystalo. Kävin taas ja jo neljän päivän päästä kuvien otosta tuli tekstari, että tulos on näkyvissä Terveystalon oma terveys-sivuilla. Sinne pääsi mobiilivarmenteella/pankkitunnuksilla. Ja siellä tulos jo olikin, ei syöpään viittaavaa.
Jos jotain löytyy, niin lue syöpäyhdistyksen oppaita ja heidän sivujaan. Siellä on tietoa ja rohkaisua.
Äidiltä löytyi jokin möykky joka osoittautui vaarattomaksi.
Itseltäni löytyi jouluna vatsasta möykky ja se aika oli todella rankkaa pelkoineen ja tutkimuksineen. Minäkin työikäinen ja suvussa syöpää. Onneksi osoittautui vain myoomaksi vaikka ensin epäilivät syöpää. Koeta jaksaa ap ja toivottavasti sullakin on muusta kyse .
Vierailija kirjoitti:
Äidiltä löytyi jokin möykky joka osoittautui vaarattomaksi.
Minulla oli silloin 15 vuotta sitten möykky, kysta jossa oli syövän esiaste, kasvoi takaisin ja kävin vuoden välein sitten tutkimuksissa, mammografiassa ja ultrassa. Möykky on hävinnyt kokonaan, niin ihmettelin miksi nyt sitten kävi näin. Vähän kyllä ottaa päästä kun ei mitään möykkyjä ole ollut ja kaksi vuotta sitten ei mitään ollut, ap.
Kävin vajaa 2 viikkoa sitten seulonnoissa. Tänään sitten tuli soitto että pitää mennä uuteen kuvaan ja ultraan . Ensi viikolle sain vasta ajan ja nyt olen aivan hermona.
Mun neljäs mammografia ja ei oo ennen tullut mitään tuollaista. Kuulemma radiologi haluaa toisen rinnan tutkia .
Ja kävin tuolla Terveystalon sivuilla niin luki vain että seulontatutkimusta pitää täydentää.
Niin onko tämä nyt syöpää ? :((
11
Vierailija kirjoitti:
Ja kävin tuolla Terveystalon sivuilla niin luki vain että seulontatutkimusta pitää täydentää.
Niin onko tämä nyt syöpää ? :((
Sen saat tietää myöhemmin, ei auta kuin odottaa, niin piinaavaa kuin se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hätää, sillä jos kuolet pois, niin se on jo ilmastoteko! Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Osan on vaan kuoltava, jotta mielle Jumalan valituille on tarpeeksi tilaa nauttia elämästä.
No nyt on jäänyt jollakulla valitulla lääkkeet ottamatta.
Sain saman tiedon, miten omat tutkimuksesi eteni
Äitini kutsuttiin lisätutkimuksiin ja ottavat koepalan. Ei ollut syöpää.
Voi olla että kuvat ovat vain epäonnistuneet tms. Mene kuitenkin, onhan elämä tärkeämpää kuin uusi työ. Toivotaan että uutiset eivät ole vakavia.