Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20838)

Vierailija
17221/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuollaisen nimilapun saa monistettua hetkessä?

No mut siinä on teipitkin tismalleen samanlailla kuin Meden omassa ig-postsuksessa. 

Just sen takia! Paste ja copy.

Sitä voi kukin miettiä että mikä on todennäköisintä näkemämme perusteella. Itse kallistun enemmän sille kannalle että Malmössä se Kärtsä on. Jos joku on toista mieltä niin oo rauhassa. Ei se mua haittaa.

Vierailija
17222/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi niistä, joka tunnusti kuunnelleensa biisin etukäteen VPN avulla Uuden Seelannin aikavyöhykkeeltä,  Kertakuuntelun jälkeen en pystynyt vielä mielipidettä sanomaan, mutta en halunnut biisiä enempää siellä luukuttaa. Valvoin keskiyölle ja itse asiassa sitten menikin aika myöhään, kun luukutin biisiä täpöillä. Mulle tämä kyllä kolahti täysillä. En olis uskonut, mutta näin pääsi käymään. Biisi tulee jakamaan porukkaa ja osa varmasti vihaa ja osa rakastaa. Eipähän ole ainakaan kädenlämpöistä.

Joku kysyi melankoliasta ja surumielisyydestä. Kyllä, minusta siinä on aidosti sellainen vire sanoituksineen ja koko tuon hämmentävän rakenteensa ansiosta. Tottakai siinä on tämä K:lle tyypillinen itseironia ja humoristinenkin elementti mukana, mutta oikeasti tää kolahtaa jotenkin myös tunteisiin mulla. Eikä se välttämättä liity mitenkään siihen aamuyöhän asti juhlimiseen ja tyhjyyden ja yksinäisyyden tunteisiin, jotka ovat kyllä nuoruudesta tuttuja tunteita.  Nyt ehkä koskettaa enemmän joku "kosmisen yksinäisyyden" -fiilis. Mut sitten kuitenkin tässä on ihanan bailaamisen ja nousuhumalan tunnetta ja jotain muutakin. Joka tapauksessa tykkään ja oon aivan ihmeissäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17223/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iloisesti yllättynyt Kot kotista. Melodinen osio oli kaunis. Tykkään K:n äänestä tosi paljon. Ymmärrän tuon autotune tyylin ja se sopii biisiin mutta mielellään kuulisin K:ta vähemmälläkin. Räp osiosta tuli mieleen vanhemmat K biisit, kuten Viulunkieli tai klo 23. Kiva, että sitäkin kuulee. Pidän siitä, että K kokeilee rohkeasti asioita ja ei pelkää leikitellä. Sanoja pitää miettiä vielä lisää. Pinnallisesti kuunneltuna ne kertovat viihteellä olosta, mutta kun miettii tarkemmin niin siinä on haikeampi sanoma. K on hyvä luomaan syvempiä merkityksiä sanoituksiin, joita ei satunnaiskuuntelulla heti huomaa. 

Vierailija
17224/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, miks mulla näkyy Spotifyssa Kot Kot sinkun sisällä kaks biisiä? Kot kot ja Ruoska. Näkyykö muillakin näin? 

Vierailija
17225/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, miks mulla näkyy Spotifyssa Kot Kot sinkun sisällä kaks biisiä? Kot kot ja Ruoska. Näkyykö muillakin näin? 

Joo näin on. Tämän täytyy olla jotenkin strateginen ratkaisu. Kyllä tällaisia julkaisuja on muillakin, mutta tässä tapauksessa mulla tulee mieleen, että kun KotKot loppuu, Ruoska alkaa soimaan ja saadaan sillekin samalla striimejä. Toisaalta joku satunnaisempi kuuntelija, joka ei tykkää KotKotissa,  saattaa ehkä pitää Ruoskasta eli ei tuomitse K:n uutta tuotantoa ihan yhden biisin takia.

Vierailija
17226/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun soittolistalla on koko Käärijän tuotanto lukuunottamatta Elastisen ja Vikmanin kanssa tehtyjä biisejä. Luultavasti kotkotkaan ei mene listalle. Tykkään enemmän vanhemmasta tuotannosta, niissä on vielä sellaista aitoutta ja tekemisen iloa. 

Vierailija
17227/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt kaikista K:n tämän vuoden biiseistä. ICIP on loistava bilebiisi, HHH on hyvä fiilistelyyn, Ruoska on vauhdikas ja toimiva kokonaisuus.

Mutta. Kotkotissa tökkää jo nimi. Huumoria mutta ei kuitenkaan sanomana avaudu niin kuin monissa muissa humoristisissa nimissä ja hokemissa K:lla noin yleensä. Liikaa eläinsanoja. Vuhvuh, muumuu, röhröh. Ei toimi mulle.

Melodinen osio on kiva. En välitä autotunesta kun en ole niin musikaalinen enkä saa mitään yhtymäkohtia Tuiskun tuotantoon, kun en ole koskaan sitä kuunnellut. ihana melankolinen sävy ja upeat rummut (tai ne rytmihommelit, joku taisi puhua jostain rumpubassosta mutta kun en näitä musiikkitermejä tunne, niin puhun nyt niistä tälleen). Tosin ehdottomasti kaipaa rinnalleen jotain erilaista, ei siis toimi yksin. Räppiosa ei ole vielä mulle avautunut. Yleensäkin lämpenen niille vähän hitaammin, jos melodinen osuus on hyvin vetovoimainen niin kuin nyt. Tällä hetkellä parin kuuntelun jälkeen tuntuu, että se räppiosa tökähtää eikä tule luontevasti osaksi biisiä. 

Kotkot ei toimi mulle. Ei yhtään. Pois koko homma. Pilaa biisin. Kanat musavideolla oli ihan ok mutta kotkotusosuus ei.

Vierailija
17228/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä oon se joka aikoi kuunnella kot kotin kun oon heräillyt. Nyt sitten kuuntelin, kaks kertaa, ensin kaiuttimista ja sit kuulokkeilla. 

MÄ RAKASTAN TÄTÄ BIISIÄ! Tää uppoo muhun kuin veitsi kuumaan voihin. Tää on parempi ku Ruoska! Bängeri! Ja nään jo et tää tulee olemaan ihana livenä. 💚 Fanit yhdessä Kärtsän ja Celine Dionin kanssa. Mä rakastan sitä melodista lauluosuutta ja miten se vaihtuu kot kotiin. Ei oo liian äkillinen mun mielestä. Se toimii, enkä ees osaa sanoittaa että miksi. Tykkään, rakastan! Ihana Kärtsä!

Vierailija
17229/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun soittolistalla on koko Käärijän tuotanto lukuunottamatta Elastisen ja Vikmanin kanssa tehtyjä biisejä. Luultavasti kotkotkaan ei mene listalle. Tykkään enemmän vanhemmasta tuotannosta, niissä on vielä sellaista aitoutta ja tekemisen iloa. 

En itse kyllä näe näissä uusimmissakaan biiseissä mitään epäaitoutta tai ilon puutetta. Mun mielestä on aina mielenkiintoista seurata artistin kehittymistä ja aikakausia. Nyt on sit tällainen aika ja biisit tämmöisellä soundilla. Itse olisin kyllä päinvastoin pettynyt, jos K olis tehnyt samanlaista kuin aiemmin. Tottakai sit joidenkin artistien kanssa tulee sellainen olo, että tää tyyli ei ole minua varten, mutta kyllä sen heille suon. Tärkeintä mulle on se, että artisti tekee hommaa omasta halustaan, eikä ala kosiskelemaan yleisöään.

Vierailija
17230/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä oon se joka aikoi kuunnella kot kotin kun oon heräillyt. Nyt sitten kuuntelin, kaks kertaa, ensin kaiuttimista ja sit kuulokkeilla. 

MÄ RAKASTAN TÄTÄ BIISIÄ! Tää uppoo muhun kuin veitsi kuumaan voihin. Tää on parempi ku Ruoska! Bängeri! Ja nään jo et tää tulee olemaan ihana livenä. 💚 Fanit yhdessä Kärtsän ja Celine Dionin kanssa. Mä rakastan sitä melodista lauluosuutta ja miten se vaihtuu kot kotiin. Ei oo liian äkillinen mun mielestä. Se toimii, enkä ees osaa sanoittaa että miksi. Tykkään, rakastan! Ihana Kärtsä!

Joku ehti ensi. Minunkin piti just tulla kirjoittamaan, että minusta tämä on jopa parempi kuin Ruoska, vaikka siitäkin pidän! :)

Vierailija
17231/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ehti ensi. Minunkin piti just tulla kirjoittamaan, että minusta tämä on jopa parempi kuin Ruoska, vaikka siitäkin pidän! :)

Täällä kolmas! Vähän varoen kuuntelin biisin aamulla kun olin lukenut Tumpusta kommentteja. Mutta tykkäsin heti. Ruoskasta tykkään myös, mutta tästä enemmän. Kiitos K, kun teet niin erilaisia biisejä. 

Vierailija
17232/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa, että Böle räjähtää ens viikolla. Kannattaa laittaa hyvät kengät jalkaan :D KK on tosi hyvä lisä livekeikkaan!

Vierailija
17233/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään siitä loppuosasta erityisesti kun lauluosuus ja kot kot sulautuu yhteen, se laulun taustalla oleva kot kot on jotenkin sellainen surumielinen. Kunnes tulee se rääkäisy ja ollaan takas maan pinnalla. 

Vierailija
17234/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia: keitä on ne kanaksi pukeutuneet? Siellä Kärtsän takana tanssahtelevista toinen on pitempi (Jukka?) ja toinen lyhkäsempi (Härtsä, allu..? ja sit on se baarimikkokana.

Vierailija
17235/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi niistä, joka tunnusti kuunnelleensa biisin etukäteen VPN avulla Uuden Seelannin aikavyöhykkeeltä,  Kertakuuntelun jälkeen en pystynyt vielä mielipidettä sanomaan, mutta en halunnut biisiä enempää siellä luukuttaa. Valvoin keskiyölle ja itse asiassa sitten menikin aika myöhään, kun luukutin biisiä täpöillä. Mulle tämä kyllä kolahti täysillä. En olis uskonut, mutta näin pääsi käymään. Biisi tulee jakamaan porukkaa ja osa varmasti vihaa ja osa rakastaa. Eipähän ole ainakaan kädenlämpöistä.

Joku kysyi melankoliasta ja surumielisyydestä. Kyllä, minusta siinä on aidosti sellainen vire sanoituksineen ja koko tuon hämmentävän rakenteensa ansiosta. Tottakai siinä on tämä K:lle tyypillinen itseironia ja humoristinenkin elementti mukana, mutta oikeasti tää kolahtaa jotenkin myös tunteisiin mulla. Eikä se välttämättä liity mitenkään siihen aamuyöhän asti juhlimiseen ja tyhjyyden ja yksinäisyyden tunteisiin,

Kärtsä osaa kyllä olla vakava, hauska ja tunteellinen samassa biisissä aika ainutlaatuisella tavalla.

Vierailija
17236/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tykännyt kaikista K:n tämän vuoden biiseistä. ICIP on loistava bilebiisi, HHH on hyvä fiilistelyyn, Ruoska on vauhdikas ja toimiva kokonaisuus.

Mutta. Kotkotissa tökkää jo nimi. Huumoria mutta ei kuitenkaan sanomana avaudu niin kuin monissa muissa humoristisissa nimissä ja hokemissa K:lla noin yleensä. Liikaa eläinsanoja. Vuhvuh, muumuu, röhröh. Ei toimi mulle.

Melodinen osio on kiva. En välitä autotunesta kun en ole niin musikaalinen enkä saa mitään yhtymäkohtia Tuiskun tuotantoon, kun en ole koskaan sitä kuunnellut. ihana melankolinen sävy ja upeat rummut (tai ne rytmihommelit, joku taisi puhua jostain rumpubassosta mutta kun en näitä musiikkitermejä tunne, niin puhun nyt niistä tälleen). Tosin ehdottomasti kaipaa rinnalleen jotain erilaista, ei siis toimi yksin. Räppiosa ei ole vielä mulle avautunut. Yleensäkin lämpenen niille vähän hitaammin, jos melodinen osuus on hyvin vetovoimainen niin kuin nyt. Tällä hetkellä p

Okei, useampi kuuntelu tekee tehtävänsä selvästi. Nyt uppoaa jo räppiosuudet ihan saumattomasti ja kotkotuskaan ei ärsytä niin paljoa. Ja samaa mieltä tuon yhden kanssa, että lopun yhdistelmä toimii ja saa aikaan oikean tunnemyrskyn. Enää häiritsee toi nimi. Olisi sitten vain pelkkä kot. Ei. Ei sekään. Mayday olisi hyvä nimi. 

Pari kuuntelua vielä ja varmaan kotkottelen tuolla menemään. 

Vierailija
17237/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mä itse asiassas luulen että ne tulee tuossa järjestyksessä levylle, ja K-tiimi haluaa että ne kunnellaan tuossa järjestyksessa. Laitoin nimittäin Kotkotin mun soittolistalle juuri ennen Ruoskaa muuten vaan, ja olin yllättynyt miten hyvältä ne kuulostaa peräjälkeen, enkä tiedä miksi. Ehkä niissä on just sopiva tempomuutos toistensa välillä, ja on sopivan erilaisia mutta jotenkin silti samaan "maailmaan" kuuluvia, ja studiovelho-Allu on säädellyt jotain juttuja että siirtymä yhdestä toiseen tuntuu hyvältä.

Vierailija
17238/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin juuri, että Itävallan viime vuoden viisuesiintyjä Teya on julkaissut tämän vuoden Tsekin viisuartistin Aikon kanssa yhteisbiisin. Täällä kun oli aiemmin puhetta, että tällaista ei kukaan voi tehdä. Näköjään voi ja just vielä ennen viisuja 😄

Vierailija
17239/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin juuri, että Itävallan viime vuoden viisuesiintyjä Teya on julkaissut tämän vuoden Tsekin viisuartistin Aikon kanssa yhteisbiisin. Täällä kun oli aiemmin puhetta, että tällaista ei kukaan voi tehdä. Näköjään voi ja just vielä ennen viisuja 😄

Eikun anteeksi puhe oli toisella palstalla, sori. Mutta siis jännä, että tällaista tulee. Onko ollut käytäntö aiemmin? 

Vierailija
17240/20838 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄLLÄ MÄ OOOOOOOO-OOOON

MÄ JA CELIN DIOOOOOO-OOOOON

Rakastan tätä biisiä, ihan joka ainutta kotkotusta myöten! 🔥💥🤩🥳💚

KOT! 🐔