Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Mä henkilökohtaisesti en olisi mitenkään innoissani ajatuksesta yhteisbiisistä. Siis toki JOS SE OLISI HYVÄ, mutta mulla on omat epäilykseni sen suhteen. Siitä harvoin tulee hyvää kun lähdetään vastaamaan koviin odotuksiin. Ja mä vaan en ihan kauheasti välitä JO:n soundista.
Sinne Espanjan linnake-keikalle taitaakin olla vain seisomapaikkoja myynnissä, eli maksimiyleisökapasiteetti semmoinen 2400. Ihan hyvin mahtuu porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, jos levy tulee ulos ennen Böle keikkaa, niin tulisiko se perjantaina päivää ennen keikkaa (3.5) vai perjantaina vikko ennen keikkaa (26.4)?
Jos levy tulisi 26 päivä niin siihen olisi vain kuukausi ja viikko aikaa! Ja hmmmm se oddlygood beach party meet&greet on 24. päivä... oisko...aivot raksuttaa... ennakkokuuntelu-beach party a'la Portion Boysien levyjulkkari-silent disko syksyllä?? Kun sinne on kutsuttu jotain somettajiakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, jos levy tulee ulos ennen Böle keikkaa, niin tulisiko se perjantaina päivää ennen keikkaa (3.5) vai perjantaina vikko ennen keikkaa (26.4)?
Jos levy tulisi 26 päivä niin siihen olisi vain kuukausi ja viikko aikaa! Ja hmmmm se oddlygood beach party meet&greet on 24. päivä... oisko...aivot raksuttaa... ennakkokuuntelu-beach party a'la Portion Boysien levyjulkkari-silent disko syksyllä?? Kun sinne on kutsuttu jotain somettajiakin?
Tuota pyörittelin itsekin mielessäni, mut sit jumituin jotenkin kelaileen, että miten kauåallinen yhteistyö istuu tuohon kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Mä henkilökohtaisesti en olisi mitenkään innoissani ajatuksesta yhteisbiisistä. Siis toki JOS SE OLISI HYVÄ, mutta mulla on omat epäilykseni sen suhteen. Siitä harvoin tulee hyvää kun lähdetään vastaamaan koviin odotuksiin. Ja mä vaan en ihan kauheasti välitä JO:n soundista.
Ite en ole lähtökohtaisesti koskaan innoissani yhteisbiiseistä, jopa riippumatta artisteista ja odotuksista ne ovat melko usein heikompia kuin molemmat osapuolet omillaan. Mutta niitä helmiä tulee ehkä 1/10, niin yhteisbiisitkin saa ansaitsemansa mahdollisuuden seistä omilla jaloillaan kuten soolotuotantokin. Mutta yhteisbiiseistä innostun vasta sitten kun olen kuullut kappaleen, kuten kävi tosi positiivisesti Ruoskan kanssa, en etukäteen kuten artistien soolojulkaisujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota pyörittelin itsekin mielessäni, mut sit jumituin jotenkin kelaileen, että miten kauåallinen yhteistyö istuu tuohon kuvioon.
Nojoo, on se vähän... mutta sitten ajattelin että K operoi ehkä vähän jääkiekkomaailman tyylillä, jossa yleensä joku kaupallinen yhteistyö laitetaan maksamaan viulut jotta saadaan asteen hienompi kekkeri pystyyn. On Hartwall-areena, Gatorade areena, Nokia-areena... ei noilla sponsoreilla, eli kaupallisilla yhteistöillä, ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa, mutta noin ne menee. :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelin ihan toisin päin että miksi ihmeessä tuommoiseen kaupallinen yhteistyö juttuun kutsuttaisiin jotain somevaikuttajia, vain syömään jukurttia vai? Helpompi olisi vaan lähettää niille ilmaisnäytteet postissa. Mutta jos kyseessä onkin oikeasti vähän salainen, sponsoroiduissa puitteissa järkätty, hassunhauska eksklusiivinen ennakkokuuntelutilaisuus levylle, niin silloinhan somavaikuttajien läsnäololla olisi joku pointti.
Nyt puhuin itseni uskomaan tähän teoriaan, a lopulta se onkin oikeasti vaan jukurtinsyöntikestit. xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, on se vähän... mutta sitten ajattelin että K operoi ehkä vähän jääkiekkomaailman tyylillä, jossa yleensä joku kaupallinen yhteistyö laitetaan maksamaan viulut jotta saadaan asteen hienompi kekkeri pystyyn. On Hartwall-areena, Gatorade areena, Nokia-areena... ei noilla sponsoreilla, eli kaupallisilla yhteistöillä, ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa, mutta noin ne menee. :'D
Ja Kärppy taitaa olla vähän Urheilucast-Eskon oppipoikia. Kuuntelen niitä jaksoja välillä, ja koko UC-bisneksen rahavirta pyörii sponsoreiden, mainosten ja oheistuotteiden myynnin voimin, ja itse "tuote" (podcast UC:llä, musa K:lla) on ilmainen. Esko puhuu melko usein ja avonaisesti jääkiekon bisnespuolista ja antaa usein omat näkemyksensä siitä miten viihdebisneksessä (kategoria mihin hän on sanoi Pipolätkä-jaksossa laittavansa sekä koko jääkiekko-alan että Kärtsän musajutut) pitäisi hoitaa kassavirrat ym. Olen huomannut että K vaikuttaa käyttävän aika samantyyppisiä menetelmiä omassa bisneksessään. Tosin K ei ole puhunut strategiastaan ja yrittäjäfilosofuastaan juuri ollenkaan vielä, toisin kuin Esko, niin sen enempää ei voi vetää johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Emoketjusta lämpimiä terveisiä <3 että Kuumaalta on tulossa uusi levy 19.4. 3 päivää sitten kerrottu NRJ-haastiksessa. Ei ole vielä julkista ilmoitusta somessa, mutta aika hyvin tuokin ilmoitus tuli just vähän yli kuukausi ennen julkkareita. :D Muttaaa... olisiko niin että K:n levy olisi päätetty julkaista viikko Kuumaan jälkeen? Sopisi hyvin, kun tottakai kaksi Suomen kuumimpia (heh) yhtyettä/artistia ei laiteta julkaisemaan levyä samalla viikolla. Ja julkaisuilmoituksetkin ehkä strategioidaan eri viikoille, Kuumaa tällä viikolla ja Kärtsä ens viikolla? Tietty eivät ole samassa levy-yhtiössä mutta Suomi on niin pieni maa pienillä piireillä että kyl tuommoiset sovitaan artistien välillä silti. :)
Nyt ollaan suunnilleen yhteisvoimin päätetty että levy ilmestyy 26 päivä, eka ilmoitus siitä tulee ens viikolla ja jugurttipippalot on salainen ennakkokuuntelutilaisuus. Ja sit oikeasti ens viikolla tuleekin vaan ilmoitus että levyn kanssa on kauheasti ongelmia ja se tuleekin vasta Bölen jälkeen. :'D
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan suunnilleen yhteisvoimin päätetty että levy ilmestyy 26 päivä, eka ilmoitus siitä tulee ens viikolla ja jugurttipippalot on salainen ennakkokuuntelutilaisuus. Ja sit oikeasti ens viikolla tuleekin vaan ilmoitus että levyn kanssa on kauheasti ongelmia ja se tuleekin vasta Bölen jälkeen. :'D
Toisaalta jos kaikki meneekin just tolleen niin voidaan taputtaa toisiamme selkään hyvästä päättelykyvystä.
K+JO mahdollisesta collabista... Mä tykkään molempien soundista ja tykkään fiilistellä niiden ystävyyttä. Mä kuitenkin toivon, että pitävät tähänastisen linjansa, että jos biisi yhdessä tehtäisiin, niin sen täytyy tulla luonnollisesti. Toki B vihjaili, että jotain hyvää biisi ideaa syntyi Tallinnan soundcheckissä, mutta ei sekään nyt vielä tarkoita, että sekään biisi/idea olisi sen enempää työnalla (siis välttämättä). Toivon etteivät ainakaan hätäile yhteistyön kanssa sen takia, että fanit kyselee sen perään (varsinkin JO:lta), mutta en usko, että kummatkaan haluaisi oikeasti tehdä mitään puolivillaista pelkästään fanien/kaveruuden takia. Uskon kuitenkin, että noiden yhteisbiisistä voisi tulla tosi hyväkin, mutta enemmän odotan molempien omia albumeita.
Se, että JO olisi huono collab sen takia, ettei K ehkä saisi uusia kuuntelijoita, on taas tosi vieras ajatusmaailma mulle. Siis jos on timattinen biisi-idea, niin ei sitä pitäisi jättää tekemättä tollasten syiden takia. Eikä myöskään toisinpäin, en toivo collabia minkään maailman tähdenkään kanssa, jos se tehtäisiin ei niin vahvalla biisi-idealla tai omasta soundista joustaen pelkkien uusien kuuntelijoiden toivossa. Enkä siis usko, että näin tehtäisiinkään.
Vierailija kirjoitti:
Sinne Espanjan linnake-keikalle taitaakin olla vain seisomapaikkoja myynnissä, eli maksimiyleisökapasiteetti semmoinen 2400. Ihan hyvin mahtuu porukkaa.
Tämä keikka tuntuu jotenkin tosi järkevästi järkätyltä. Onkohan nämä näitä "fiksumpia peliliikkeitä" joita K oli maininnut aikovansa tehdä tänä vuonna jossain haastiksessa.
Nimittäin jos K pitäisi jonkun normi-keikan Madridissa niin tilastojen perusteella semmoinen 1000 henkilön keikkapaikka voisi olla realistinen saada jotakuinkin hyvin täytettyä. Mutta tämä on laitettu alueelle jossa on valtavasti myös suomalaisia, sekä turisteina että vakituisesti asuvina, jotka tulevat auttamaan lipunmyynnissä. Lisäksi kyseessä on yhteisviikonloppu Tarjan ja Marcon kanssa, mikä luo tilanteen jossa molemmat keikat tukevat toisiaan. Esimerkiksi joku pohjois-Espanjalainen porukka lähtee tuonne viikonlopuksi koska joukossa on Nightwish-fani joka haluaa perjantain keikalle. Kun viikonloppureissu on kerran järkätty niin miksei seuraavana iltana myös Kärtsää katsomaan? Ja samoin toisin päin.
Ja koska kyseessä on isomman festarijärjestäjän keikkaviikonloppu, eikä K:n oma klubikeikka, niin keikkaa promotaan eri tavalla keikkapaikan puolelta kuin normi klubi promoaa keikkojaan.
Vierailija kirjoitti:
K+JO mahdollisesta collabista... Mä tykkään molempien soundista ja tykkään fiilistellä niiden ystävyyttä. Mä kuitenkin toivon, että pitävät tähänastisen linjansa, että jos biisi yhdessä tehtäisiin, niin sen täytyy tulla luonnollisesti. Toki B vihjaili, että jotain hyvää biisi ideaa syntyi Tallinnan soundcheckissä, mutta ei sekään nyt vielä tarkoita, että sekään biisi/idea olisi sen enempää työnalla (siis välttämättä). Toivon etteivät ainakaan hätäile yhteistyön kanssa sen takia, että fanit kyselee sen perään (varsinkin JO:lta), mutta en usko, että kummatkaan haluaisi oikeasti tehdä mitään puolivillaista pelkästään fanien/kaveruuden takia. Uskon kuitenkin, että noiden yhteisbiisistä voisi tulla tosi hyväkin, mutta enemmän odotan molempien omia albumeita.
Se, että JO olisi huono collab sen takia, ettei K ehkä saisi uusia kuuntelijoita, on taas tosi vieras ajatusmaailma mulle. Siis jos on timattinen biisi-idea, niin ei sitä pitäisi jättää tekemättä tollasten syiden takia. Eikä myöskään toisinpäin, en toivo collabia minkään maailman tähdenkään kanssa, jos se tehtäisiin ei niin vahvalla biisi-idealla tai omasta soundista joustaen pelkkien uusien kuuntelijoiden toivossa. Enkä siis usko, että näin tehtäisiinkään.
Tosi paljon samaa mieltä sun kanssa (paitsi että odotan vain K:n albumia koska se on mun musamakuuni sopivaa). En tykkää ajatuksesta että yhteisbiisejä tehtäisiin sen mukaan et mistä sais isommalta nimeltä uusia faneja, niin en hirveesti välittäis mistään ns "maailmantähdistä" collabeina vain koska K sais ehkä jotain uusia kuuntelijoita. Jos se biisi oiskin huono niin se ois vaan noloa. Enkä myöskään tykkää että jotain yhteistä tehtäis vaan koska fanit pyytää, samaa mieltä siinäkin. Makee musakonsepti pitää olla veturi, ja pitää syntyä luonnollisesti!
"Tosi paljon samaa mieltä sun kanssa (paitsi että odotan vain K:n albumia koska se on mun musamakuuni sopivaa). En tykkää ajatuksesta että yhteisbiisejä tehtäisiin sen mukaan et mistä sais isommalta nimeltä uusia faneja, niin en hirveesti välittäis mistään ns "maailmantähdistä" collabeina vain koska K sais ehkä jotain uusia kuuntelijoita. Jos se biisi oiskin huono niin se ois vaan noloa. Enkä myöskään tykkää että jotain yhteistä tehtäis vaan koska fanit pyytää, samaa mieltä siinäkin. Makee musakonsepti pitää olla veturi, ja pitää syntyä luonnollisesti!"
Eikä K varmana aiokaan tehdä yhteistyöjuttuja sen mukaan. K:han sanoi jossain haastattelussa että levy-yhtiö oli aikoja sitten ehdottanut kaikenlaisia fiittimahdollisuuksia eri isompien Suomi-artistien kanssa joiden avulla K olisi voinut breikata nopeammin, mutta K ei ollut halunnut koska ne ei olleet hänen visionsa mukaisia juttuja. Ja K pyysi varta asten Erikan mukaan Ruoskaan, vaikka Erika oli tuolloin ollut jonkin aikaa vähän tauolla eikä ollut niin ajankohtainen musaskenessä juuri silloin.
Minäkin odotan kyllä eniten nimenomaan ihan K:n omaa musiikkia. Ja se saisi mielellään jatkaa tätä vähän raskaampaa suuntaa, mikä jo Huhhahheissa löytyy ja Ruoskassakin.
Tervetuloa Aina Alapeukku pitkästä aikaa tänne Kääriä-ketjuunkin. Huomasin, että olit viihtynyt tänään. Eikö emolla ollut tarpeeksi Kärtsä-aiheista alapeukuteltavaksi kun päätit tänne hakeutua?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin odotan kyllä eniten nimenomaan ihan K:n omaa musiikkia. Ja se saisi mielellään jatkaa tätä vähän raskaampaa suuntaa, mikä jo Huhhahheissa löytyy ja Ruoskassakin.
Samaaa! Ja keikkoja. Ja lisää sen musavideoita, se on niin kuvauksellinen varsinkin liikkeessä. :)
Oho! Tässähän olis valmis ohjelma Kärpälle, sen kun vain ottaa käyttöön.
Hiihtovälipäiväkin suunniteltu mukaan. :D