Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
"Kuumaalla on näköjään tulossa uusi biisi perjantaina kans... tuleekohan K:ltakin vielä yks sinkku ennen levyä..."
Voisi tulla... yleensä joku hyvä sinkkujulkaisu säästetään siihen että sillä hypetetään levyn julkaisu, eli se julkaistaan saman kuukauden sisällä kuin itse levy. Jos Kuumaan levy oikeasti tulee 19. päivä niin tämä sinkkujulkaisu on tasan kuukausi ennen levyä, ja levyn virallinen someilmoitus tulee todennäköisesti siinä samalla. Blind Channelin tän kuun levylle viimeisin sinkku julkaistiin vain muutama päivää ennen itse levyä, keskellä viikkoa ennemin kuin perjantaina, eli ne hypet ja mediakiertueet keskitettiin tosi vahvasti yhden viikon sisälle.
En siis näe yhtään epädonennäköisenä etteikö K:kin olisi suunnitellut vielä yhden sinkun julkaisemista.
Vierailija kirjoitti:
"Tosi paljon samaa mieltä sun kanssa (paitsi että odotan vain K:n albumia koska se on mun musamakuuni sopivaa). En tykkää ajatuksesta että yhteisbiisejä tehtäisiin sen mukaan et mistä sais isommalta nimeltä uusia faneja, niin en hirveesti välittäis mistään ns "maailmantähdistä" collabeina vain koska K sais ehkä jotain uusia kuuntelijoita. Jos se biisi oiskin huono niin se ois vaan noloa. Enkä myöskään tykkää että jotain yhteistä tehtäis vaan koska fanit pyytää, samaa mieltä siinäkin. Makee musakonsepti pitää olla veturi, ja pitää syntyä luonnollisesti!"
Eikä K varmana aiokaan tehdä yhteistyöjuttuja sen mukaan. K:han sanoi jossain haastattelussa että levy-yhtiö oli aikoja sitten ehdottanut kaikenlaisia fiittimahdollisuuksia eri isompien Suomi-artistien kanssa joiden avulla K olisi voinut breikata nopeammin, mutta K ei ollut halunnut koska ne ei olleet hänen visionsa mukaisia juttuja. Ja K pyysi varta asten Erikan mukaan Ruoskaan, vaik
K:n oma kommentti tähän:
Vierailija kirjoitti:
"Kuumaalla on näköjään tulossa uusi biisi perjantaina kans... tuleekohan K:ltakin vielä yks sinkku ennen levyä..."
Voisi tulla... yleensä joku hyvä sinkkujulkaisu säästetään siihen että sillä hypetetään levyn julkaisu, eli se julkaistaan saman kuukauden sisällä kuin itse levy. Jos Kuumaan levy oikeasti tulee 19. päivä niin tämä sinkkujulkaisu on tasan kuukausi ennen levyä, ja levyn virallinen someilmoitus tulee todennäköisesti siinä samalla. Blind Channelin tän kuun levylle viimeisin sinkku julkaistiin vain muutama päivää ennen itse levyä, keskellä viikkoa ennemin kuin perjantaina, eli ne hypet ja mediakiertueet keskitettiin tosi vahvasti yhden viikon sisälle.
En siis näe yhtään epädonennäköisenä etteikö K:kin olisi suunnitellut vielä yhden sinkun julkaisemista.
Mutta ei myöskään ole välttämätöntä. Esimerkiksi viime vuonna Bess ei muistaakseni julkaissut mitään UMK:n uuden sinkun ja levyn välillä, joka tuli myös keväällä huhtikuussa. Varsinkin kun Ruoska lähti niin hyvin käyntiin ja soi vielä sekä radiossa että striimeissä vahvasti, niin sen saama huomio kantaa periaatteessa vielä ens kuuhun.
"K:n oma kommentti tähän:
https://www.instagram.com/p/C4tMEk_NB-L/?hl=fi"
Kiitoos!
Ja suloista miten Suomen spotifyn top50 pääseminen oli tuommoinen päämäärä mihin pyrittiin. Varmaan Suomi-artisteille yleisestikin iso saavutus. Ja nykyään K:n julkaisut aina siellä vähintään julkaisuviikon. :D
Vierailija kirjoitti:
Allun stoori! 👀👀👀
Mitä siellä on?? En pääse katsomaan just nyt. :O
Vierailija kirjoitti:
Allun stoori! 👀👀👀
Nyt saatiin sitä studiokontsaa mitä toivottiin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allun stoori! 👀👀👀
Studiolta kuva... pitää kattoo tarkemmin mitä näkyy. Joku mulle tuntematon on ottanut kuvan... joku mulle uuri myös tägätyissä K:n ja Allun lisäksi.
Miten pelkkä studiokuva saa mut näin iloiseksi! :D Vihdoin!
Ei muuten ole K-tiimin oma studio. Ja Allu ei istu tietokoneen ääressä, vaan oletetusti tämä toinen tägätty herrasmies, ig shutupjurek.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allun stoori! 👀👀👀
Studiolta kuva... pitää kattoo tarkemmin mitä näkyy. Joku mulle tuntematon on ottanut kuvan... joku mulle uuri myös tägätyissä K:n ja Allun lisäksi.
Tuottaja Jurek Reunamäki (@shutupjurek). Tuottaa aikaa mittavasti sekä kotimaisia, että ulkomaisia artisteja.
Jureks songs and productions have been released by Nessa Barret, blackbear, Matoma among others. Most recently Jurek has worked his way up the K-Pop scene with notable releases by NCT Dream, Everglow and Twice.
In his home market Finland, Jurek is one of the most influential producers and songwriters of the century. Numerous of Jureks songs and productions have reached platinum and he has been awarded with Producer of the Year (IFPI Finland), Song of the Year and twice Songwriter of the Year (Finnish MPA).
Some of Jureks favorite frequent collaborators are Melanie Fontana, Joe Kirkland, Kella, GG Ramirez, Kat Dahlia, Rik Annema and others.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allun stoori! 👀👀👀
Tuottaja Jurek Reunamäki (@shutupjurek). Tuottaa aikaa mittavasti sekä kotimaisia, että ulkomaisia artisteja.
Kiro saanut kenkää. :D Vitsi vitsi, ainahan tuottajia pyritään saamaan useampia jotta saadaan hyvää ideakulkua ja vaihtelua, ja ne vaihtelee biisistä biisiin tyylilajin mukaan. Allu on ainoa joka on vakiona kaikissa K-biiseissä kun hän on päätuottaja ja homman musiikillinen veturi.
Nonni, juuri kun tästä puhutaan niin tulee tuo kuva studilta. Eli saattaapi tulla ens kuussa joku uusi biisi Kärpältäkin, ennen levyä! Tai tietty voihan olla että tossa viimeistellään vaan sitä levyä muuten vaan, mutta omat toiveet ainakin heräsi että jotain tulee jo vähän ennen. :)
Pitää vähän katella millaista musaa kyseinen heppu on ollut mukana tuottamassa, jos siitä sais jotain osviittaa millaista äänimailmaa voisi olla odotettavissa Allun lisäksi. Toisaalta ne varmaan vaihtelee paljon biisistä biisiin, eikä voi tietää miten iso taiteellinen panos jollain tietyllä tuottajalla lopulta on missäkin kappaleessa. Mutta kai tuottajat valitaan aina tiettyjen osaamisalueensa ja tyylinsä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitää vähän katella millaista musaa kyseinen heppu on ollut mukana tuottamassa, jos siitä sais jotain osviittaa millaista äänimailmaa voisi olla odotettavissa Allun lisäksi. Toisaalta ne varmaan vaihtelee paljon biisistä biisiin, eikä voi tietää miten iso taiteellinen panos jollain tietyllä tuottajalla lopulta on missäkin kappaleessa. Mutta kai tuottajat valitaan aina tiettyjen osaamisalueensa ja tyylinsä mukaan.
Hän on ainakin laittanut omaan instaansa ekaksi krediikikseen Alan Wake 2 soundtrakin. Selailen sitä vähän spotifyssa juuri nyt, ja hän on tosiaan joko ykkös- tai kakkostuottajana 4/8 kappaleessa joita siellä löytyy. Ihan miellyttäviä äänimaailmoja.
Vierailija kirjoitti:
Viiden pisteen vihje:
TÄTTÄRÄÄ 🤪
(tarkistusluku sopivasti 666 😂)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden pisteen vihje:
TÄTTÄRÄÄ 🤪
(tarkistusluku sopivasti 666 😂)
EIIIiih x'D Menin katsomaan ja siellähän se krediteissä on. (Mutta vasta tuottajana nro 3)
Muttajoo, aika erilaisilta viboilta kuulostavia juttuja tekee. :'D. Juuri tossa Alan Walker2 musasta kuuntelin "Dark Twisted and Cruel" (synkähkö, intensiivisempi) ja "Superhero" (unenomainen elektroninen biitti) joissa hän on toisena tuottajana. Kivoja, erilaisia.
Kuumaalla on näköjään tulossa uusi biisi perjantaina kans... tuleekohan K:ltakin vielä yks sinkku ennen levyä...