Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20846)

Vierailija
14261/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän tänne sellaisen ajatuksen pohdittavaksi, että vaikka Kärika yhteistyö alkoi jo keväällä, ollaanko nyt ihan varmoja, että se biisi mitä silloin tehtiin olisi säilynyt sellaisenaan tähän päivään. Erika oli Kiron studiolla vielä ihan vähän aikaa sitten eli ehkäpä sitä on viilailtu kuntoon vielä ihan viime hetkillä. Onhan koko biisi voinut vaihtua jopa ihan toiseksi tai kehittyä eka versioista. Toivottavasti tästä prosessista kuullaan lisää myöhemmin.

No tuskin sitä nyt enää ainakaan musavideon kuvausten jälkeen on viilattu, ja sekin on jo joulukuussa kuvattu. 

Vierailija
14262/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitän tänne sellaisen ajatuksen pohdittavaksi, että vaikka Kärika yhteistyö alkoi jo keväällä, ollaanko nyt ihan varmoja, että se biisi mitä silloin tehtiin olisi säilynyt sellaisenaan tähän päivään. Erika oli Kiron studiolla vielä ihan vähän aikaa sitten eli ehkäpä sitä on viilailtu kuntoon vielä ihan viime hetkillä. Onhan koko biisi voinut vaihtua jopa ihan toiseksi tai kehittyä eka versioista. Toivottavasti tästä prosessista kuullaan lisää myöhemmin.

Mä oon miettinyt tätä ihan samaa. Vaikka K sanoi keväällä haastattelussa, että biisi on valmiina, niin tässä on lähes vuodessa voinut ajatus hautua ja jotain muutoksia tulla mieleen. En usko, että koko biisi on mennyt uusiksi, kun video kuitenkin kuvattiin jo joulukuussa ja molemmilla ollut kiireinen keikkasyksy.

Toki Kiro on voinut tehdä ihan muutenkin Erikan kanssa yhteistyötä nyt, ei hänen tekemiset aina Käärijään ole liitoksissa, mutta jotenkin tuo tuore tapaaminen sai miettimään jotain mahdollisia viilauksia Ruoskaan.

Itse odotan innolla, että tuo julkaistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14263/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen K:n biiseistä (myös fiitit luettelen mukaan) kuullut radiosoitossa vain ccc, icip, toiset samanlaiset, peltiseppä. Ja aikanaan ennen umk:ta Klo 23. Edes HHH en ole onnistunut kuulemaan, vaikka uskonkin sen edes kertaalleen soineen Ylex:llä julkaisunsa jälkeen umx:ssa. 

Vierailija
14264/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime hetkien loppuun viilausta ei harrasteta levy-yhtiöissä ja Spotifyssa, sellaista voi tehdä vain indie-musan villissä lännessä. Ensinnäkin kappaleen pitää olla valmiina Spotifyn järjestelmään hyväksyttäöväksi ainakin pari viikkoa ennen julkaisua, ja jos sitä pyritään saamaan erilaisille soittolistoille niin valmis tuotos pitäisi olla järjestelmässä useita viikkoja ennen. Lisäksi lopullisen studioäänityksen jälkeen masterointiin varataan myös yleensä ainakin pari viikkoa, se on kriittinen osa ettei hyvät elementit tule pilatuksi. Lisäksi kun musavideo ruvetaan tekemään nin silloin biisin pitää olla valmiissa muodossaan, koska biisi on musavideon käsikirjoitus. 

Eli yhteisbiisi on ollut valmiina viimeistään  joulukuussa musavideon käsikirjoitukseen. Onko mahdollista että kevään ja joulukuun välissä biisiä olisi paranneltu ICIP:in HHH:n ja kaiken muun välissä? Toki. Mutta todennäköistä on että kappale on melko lailla sama mikä keväällä tehtiin.

Vierailija
14265/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisit.infon mukaan Auto jää on soinut alle 100 kertaa viime vuonna radiossa. Tänä vuonna ei kertaakaan.

Saman sivuston mukaan esim. Erikan Syntisten pöytä oli spinut viime vuonna radiossa yli 2000 kertaa ja Kn Cha Cha Cha yli 6000 kertaa.

Vappuhitti uutisointi liittynee enemmän biisin sanoihin ja julkaisuajankohtaan. Ja se, että niin moni osaa keikalla sanat, liittynee paljon sanojen helppouteen ja siihen, että se julkaistiin kuumimpaan Käärijä aikaan viime keväälle. Osansa tuo varmasti myös Antti Tuisku, eli osa saattaa tunnistaa sitä kautta. Onhan kyseisellä kappaleella ihan merkittävä määrä kuunteluita Spotifyssa ja varsinkin alkukesällä se oli koko ajan Käärijän top 5 biisilistalla, eli jos kuunteli vain muutaman kappaleen Käärijältä, Auto jää osui melko varmasti niiden joukkoon.

Kiitos tästä tiedosta! :D Eli nyt mun pitääkin toivoa että Ruoska saa enemmän radiosoittoa kuin Auto Jää, eikä yhtä paljon.

Vierailija
14266/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais toi umk nyt julkaista loputkin väliaikashowt.

Vierailija
14267/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisukuppilassa toivottiin kovasti että julkaisematon "pakan sekoittava" väliaikashow olisi Lordi... heitän kyl jotain seinään jos K:lta viedään nekin valokeilan rippeet että ei olisi edes menestynein viisuilija tässä show:ssa, vaan kohokohtakin menee toisaalle.

Vierailija
14268/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä Lordia mielelläni katselisin, mut samaa mieltä, että en tänä vuonna. 😀 Veikkaukseni on että sieltä tulee joku Katri Helena-Marion Rung-Sonja Lumme pläjäys. 

Vierailija
14269/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lordi ois kyl niin legendaarinen UMK-esitys että siihen olisi varmaan käytetty vähän kovempia hypesanoja kuin "pakan sekoittava". Luulen että tuo ilmaisu voisi viitata enemmän siihen että esiintyjä ei liity UMK:hon muuten mitenkään vaan on tunnettu muuta kautta, eikä ole sellainen esiintyjä jota ei ajattelisi näkevän UMK-lavalla. Joku tyyliin Lauri Tähkä, tai PMMP. Tai joku ulkkariartisti.

Vierailija
14270/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime hetkien loppuun viilausta ei harrasteta levy-yhtiöissä ja Spotifyssa, sellaista voi tehdä vain indie-musan villissä lännessä. Ensinnäkin kappaleen pitää olla valmiina Spotifyn järjestelmään hyväksyttäöväksi ainakin pari viikkoa ennen julkaisua, ja jos sitä pyritään saamaan erilaisille soittolistoille niin valmis tuotos pitäisi olla järjestelmässä useita viikkoja ennen. Lisäksi lopullisen studioää

No juu, totta. Itse biisi on varmaan ollut valmiina ennen musavideota. Mutta on ihan mahdollista ja todennäköistäkin, että sitä on työstetty vielä paljon kesällä ja syksylläkin. Kaikki promo viittaa kyllä siihen, että panostettu on. Viime hetken viilailua ovat kyllä jotkut artistit harrastaneet, muistelen näin lukeneeni jostain. Harmaita hiuksia se aiheuttaa ja tarvii olla aika iso stara sellaista varten. Mut joo, ehkä tuo Erikan studiohomma liittyi ihan johonkin muuhun tai sitten oli osa tätä UMK-shown valmistelua. Ehkä sinne on tehty erikseen taustanauhoja yms.

Vierailija
14271/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea saada itseäni hypeentymään, kun kaikesta nykyään käytetään niin yliampuvia kuvauksia. Kävin just kuuntelemassa ton pari viikkoa sitten julkaistun Robinin uuden kappalen, kun sitä jotkut laittoi tonne UMK-ketjuun silloin että miten se ois pitänyt olla UMK:ssa kilpailemassa tänä vuonna ja mikä bängeri ja comebacki ym... plääh. Tuntuu kuin olisin kuullut just saman biisin varmaan tusinan kerran ennen, samaa kaavaa, samaa kaavaa. Tiktokeissa oli tuttuun tapaan biisin kohokohta ja muut kappaleen elementit vaan pyöri massana siinä ympärillä.

Vierailija
14272/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/reel/CsNoexLI543/?igsh=czJjenRjbDl2cGg0

Voi hyvänen aika mikä söpöliini-Kärtsä Euroviisujen finaalin jälkeen haastattelussa. Instamuistoja

Vierailija
14273/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Erika ja Kiro yksinkertaisesti tutuistuivat tämän yhteisbiisin kautta ja heidän äskettäinen musahengailu oli ihan K:hon liittymätöntä. Erikalla on ollut aika pitkä musiikillinen tauko, niin voisi kuvitella että hänkin työstää tälle vuodelle uutta levyä ja tuottajiahan tarvitaan eri biiseille aina.

Vierailija
14274/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen K:n biiseistä (myös fiitit luettelen mukaan) kuullut radiosoitossa vain ccc, icip, toiset samanlaiset, peltiseppä. Ja aikanaan ennen umk:ta Klo 23. Edes HHH en ole onnistunut kuulemaan, vaikka uskonkin sen edes kertaalleen soineen Ylex:llä julkaisunsa jälkeen umx:ssa. 

Oon kuullut noi samat paitsi Peltisepän ja muutaman kerran HHH:n. Tykkään kuunnella lenkillä radiota ja illalla se on tullut. Muistaakseni Ylex ja olisiko Suomipop.. 😀

Vierailija
14275/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä! Haluan myös K:sta behind the scenes matskua. Mieluummin heti! Mitä ne panttaa 😄

Vierailija
14276/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lordi ois kyl niin legendaarinen UMK-esitys että siihen olisi varmaan käytetty vähän kovempia hypesanoja kuin "pakan sekoittava". Luulen että tuo ilmaisu voisi viitata enemmän siihen että esiintyjä ei liity UMK:hon muuten mitenkään vaan on tunnettu muuta kautta, eikä ole sellainen esiintyjä jota ei ajattelisi näkevän UMK-lavalla. Joku tyyliin Lauri Tähkä, tai PMMP. Tai joku ulkkariartisti.

Voi apua, toivottavasti ei nyt mikään Loreen kuitenkaan. 😆 Mut siis oikeasti, joku isompi artisti tai yhteistyö tonne voi tulla. On varmasti houkutteleva, kun on noin suuri. Mulle K on kyllä silti ykkönen ja se jonka showta eniten odotan. 

Vierailija
14277/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea saada itseäni hypeentymään, kun kaikesta nykyään käytetään niin yliampuvia kuvauksia. Kävin just kuuntelemassa ton pari viikkoa sitten julkaistun Robinin uuden kappalen, kun sitä jotkut laittoi tonne UMK-ketjuun silloin että miten se ois pitänyt olla UMK:ssa kilpailemassa tänä vuonna ja mikä bängeri ja comebacki ym... plääh. Tuntuu kuin olisin kuullut just saman biisin varmaan tusinan kerran ennen, samaa kaavaa, samaa kaavaa. Tiktokeissa oli tuttuun tapaan biisin kohokohta ja muut kappaleen elementit vaan pyöri massana siinä ympärillä.

Minullekin tuli fiilis, että olen kuullut sen ennenkin. Ihan ok biisi kuitenkin, mutta ei mikään tajunnan räjäyttävä.

Vierailija
14278/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku keksi "kääriä" nimen todellisuuden aikaisemmin jo. Kääritään irtorahat talteen.

Vierailija
14279/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kun mietittiin menisikö K tapaamaan fanipoikiaan MarcusMartinuseja heidän Hesan keikan bäkkärillä... noh, ei ole näkynyt, mutta Mikael Gabriel sinne meni sit ennemin. Ei ollut niitä vihreitä K-laseja päässä kuitenkaan. xD Selittyy varmaan sillä että molemmat on Universalin tallissa.

Vierailija
14280/20846 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku keksi "kääriä" nimen todellisuuden aikaisemmin jo. Kääritään irtorahat talteen.

Ihan sama. Yes take my money K 💚💚