Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
20241/20844 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä koko käärijää  . Lopettais jo

Käärijän pitäis lopettaa suositut ja tuon tuostakin loppuunmyydyt keikat ja kiertueet, koska sinä et ymmärrä? 😂 Loistava ajatuskulku! 

Vierailija
20242/20844 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän pitäis lopettaa suositut ja tuon tuostakin loppuunmyydyt keikat ja kiertueet, koska sinä et ymmärrä? 😂 Loistava ajatuskulku! 

Ehkä kyseessä on joku Käärijää ymmärtämätön, jonka puoliso toistuvasti pakottaa mukaan Käärijän keikoille! :D Tänä iltana samalla keikalla esiintyy sentään myös Sara Siipola, Saimaa, Veila ja Happoradio, joten ehkä joku näistä on sitten helpompi ymmärtää, mikäli hän taas tulee keikalle pakotetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20243/20844 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärppy on mielestäni kyllästynyt kiertämään. Ei ylpistynyt vaan ainoastaan kyllästynyt. Jotkut toki jaksavat vuodesta ja kymmenestä toiseen koluta samoja lavoja mutta epäilen ettei Kärppy kuulu niihin. 

Vierailija
20244/20844 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärppy on mielestäni kyllästynyt kiertämään. Ei ylpistynyt vaan ainoastaan kyllästynyt. Jotkut toki jaksavat vuodesta ja kymmenestä toiseen koluta samoja lavoja mutta epäilen ettei Kärppy kuulu niihin. 

Ja mistähän arvon rouva/herra tällaisen päätelmän on vetäissyt? Viime lauantaina Tampereella olin itse todistamassa, miten Kärtsä oli liekeissä ja kiitteli moneen kertaa yleisöä ja sanoi, että tää on se juttu, miks hän tätä tekee. Jos keikkoja on liikaa putkeen ilman lepopäiviä, voi varmasti välillä väsyttää niin fyysisesti kuin henkisesti kuten ketä tahansa. Live-esitykset ovat kuitenkin just se hänen juttunsa, eikä takuulla ole siihen kyllästynyt. Toivottavasti kiertueet suunnitellaan vastaisuudessa paremmin, ettei Kärtsän ja crewn tarvii terveyttään riskeerata.

Vierailija
20245/20844 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyseessä on joku Käärijää ymmärtämätön, jonka puoliso toistuvasti pakottaa mukaan Käärijän keikoille! :D Tänä iltana samalla keikalla esiintyy sentään myös Sara Siipola, Saimaa, Veila ja Happoradio, joten ehkä joku näistä on sitten helpompi ymmärtää, mikäli hän taas tulee keikalle pakotetuksi.

Mua huvittaa tää ajatus, joku raasu raahautuu vasten tahtoaan mukaan joka käpykylän keikalle ja anonyymipalstalla uskaltaa vihdoin ääneen lausua kainon toiveensa siitä että lopettais nyt Käärijä jo keikkailun että hänkin saisi vihdoin rauhan 🤭

Vierailija
20246/20844 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin erikoisia luuloja jollain. Eilen Joensuun Areenalla keikalla oli Käärijä sokerina pohjalla klo 00.15 alkaen tunnin (4 muuta esiintyjää ensin). Aivan mahtava koko Käärijän esitys. Vanhoista kuultiin Mic Mac ja Auto jää. Uutta albumia edeltävistä HHH, ICIP, Ruoska ja Trafik. Albumilta: Autiomaa, Ready to go, Bananas - joku muukin? Lopuksi Cha cha chaa, josta on tainneet jo pitkään esittää vain kerran konsertin päätteeksi.

Hyvä, että ostin liput entisen kotikaupunkini keikalle, samalla muutaman päivän vierailu tyttären luona. Hän ei taida fanittaa ketään, mutta tykkäsi kovasti Kn esityksestä.

Olen ollut viimeiset 6 kk niin Joostin musiikin pauloissa, että K oli jäänyt tässä vaiheessa kakkoseksi. Tuli parempi tuntuma uusiin biiseihin. Tämä keikka oli kaivattu piristysruiske. Kn live esiintymiset on todella hyviä, sytyttäviä. Energia pursuu hänestä. K on syntynyt esiintymään lavalle (niin on toki Joostkin). Ei ollut Käärijässä minkäänlaisia kyllästymisen merkkejä. Päin vastoin. K elää uransa yhtä parhaista ajoista. Ehkä pitää väleissä vähän turhan lyhyitä taukoja, lomia vs. Joostin nyt meneillään oleva 6 kk tauko. Toki albumi valmisteilla.

Suosittelen lämpimästi Käärijä keikoille osallistumista. Niistä saa todella paljon. Tämä oli itselleni vasta toinen kerta, 2023 näin Kn Ilosaarirokissa. Harmikseni en saanut Joostin helmikuun Helsingin kummallekaan keikalle lippua.

Vierailija
20247/20844 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös olen Trafikin julkaisusta lähtien ollut enemmän "kiinni" Joostissa, kun löysin tavallaan uutena kaikki hänen vanhat biisit joita sitten on tullut kuunneltua paljon enemmän kuin Käärijää, ja muutenkin seurailtua Joost-juttuja kun Käärijärintamalla oli vähän hiljaisempaa. Mutta Eurotour ja uuden albumin julkaisu sai Kärtsäilyt leimahtamaan taas täydelle liekille 😁 Nyt kun taas on Joostin suhteen hiljaiseloa. On ihan kiva fanittaa kahta artistia, kun ei ole täysin tyhjää sillä aikaa kun toinen on tauolla 😁

Käärijän keikat todellakin on aina kokemisen arvoisia! Kyllä minusta nimenomaan Kärtsästä huokuu se, että live-esiintyminen on se mitä hän haluaa tehdä. Tottakai välillä väsyttää ja jokainen keikka ei välttämättä lähde ihan samalla energialla, vaikka minusta kyllä hän osaa vetää jokaisen keikan niin että ei yleisö joudu pettymään. Mutta onhan kenellä tahansa välillä päiviä, kun oma työ ei inspiroi tai rakas harrastuskaan jaksa innostaa täysillä, vaikka yleisesti ottaen siitä nauttisi kuinka. On melko epärealistista odottaa, että Käärijäkään eläisi elämänsä upeinta hetkeä joka ikisen keikan aikana. Kokonaisuus on se mikä ratkaisee.

Mä onnekseni sain liput ja oon menossa Joostin keikalle helmikuussa, sittenpä nähdään miten siellä meininki vertautuu Kärtsän keikkoihin! Heittäisin mielelläni keikkaraporttia sieltäkin, mutta en tiedä katsotaanko sitä tähän ketjuun kuuluvaksi. Ehkä, jos Kärtsä sattuisi käymään vierailijana.

Vierailija
20248/20844 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kokonaisuus ratkaisee. Olin äimistynyt siitä, miten koko Kn esiintymiseen vaikuttavat kaikki palikat on ihan kohdallaan ja miten ihan kaikessa menneet je menevät koko ajan eteenpäin. 

Kertakaikkisen upeat olivat kaikki jutut värejä myöten taustalla - kaikki resonoi todella hienosti. Vihreä bolero on tainnut jäädä kokonaan pois ja joutikin. Jukka vaikuttaa olevan vähän enemmän esillä ja tykkäävänkin siitä. Häärijä mahtuu hyvin omaan osuutensa ja sai faneilta ansaitusti suosiota. 

Ja miten Käärijä on kehittynyt laulajana. Ihan huikeaa. Miten ihmeessä on ehtinytkin kehittyä laulajana näin paljon. Äänialansa on selvästi laajentunut, äänensä miehistynytkin entisestään. Onkohan ehtinyt käydä laulutunneilla?

Toiseksi viimeinen esiintyjä Joensuussa oli Happoradio. Laulaja Aki Tykki kertoi, ettei ole ollut koskaan Kn keikalla, mutta nyt oli jäämässä kuuntelemaan. K puolestaan  kertoi vuonna jotain ilahtuneensa, kun Aki rupesi seuraamaan häntä ig:ssä vaiheessa, jolloin seuraajia oli 3000. Taisi mainita, ettei Aki enää seuraisi? No, miehet nähneet bäkkärillä.

Onnea sinulle, kun olit saanut lipun Joostin keikalle. Yritän vielä saada, kun sain argentiinalaiselta fanilta vinkin, mistä voi yrittää peruutuslippuja turvallisesti. Minulle Joost oli ennestään tuntematon, joten melko laajaan aiempaan tuotantoonsa aloin tutustumaan vasta kesällä. Jn mudiikki on vienyt täysin mennessään. Nyt otan vähitellen selvää laulujen lyriikoista, merkityksistä lyricstranslate.com avulla.

Minustakin on kiva seurata kahta artistia suht. tiiviisti. Vaikka ovat molemmat alt-räppäreitä K ja J, niin on heidän musiikkinsa erilaista ja molempien musiikki ainulaatuista. Ja tekivät yhteisen biisin. Ihana nähdä, miten he arvostavat toisiaan kollegoina ja ystävinä. Saas nähdä, pääseekö Tommy edustamaan maataan viisuihin. Ihan tosissaan näyttää olevan yrittämässä.

Kyllä luulisi Kn pystyvän tulemaan ainakin toiselle Jn keikalle. Mukava oli, kun J pääsi menemään molemmille Amsterdanin keikoille mukaan. 

Vierailija
20249/20844 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan ihana nähdä, kuinka hyvin nämä eri muusikot tulevat toimeen keskenään. Kärtsällä kun on sellainen aika oma genrensä, ettei kuulu ihan samaan kovinkaan monen kanssa, mutta se ei tunnu yhteishenkeä haittaavan. Onneksi on myös löytynyt näitä ainakin jollakin tavalla vähän samankaltaisia, kuten nyt Joost esimerkiksi. Mielenkiinnolla kyllä odotan myös sitä, mitä siitä todennäköisestä yhteistyöstä Hoojan kanssa tulee.

Vierailija
20250/20844 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleeko sitä Käärijää jossain. Ei ainakaan radiossa.

Vierailija
20251/20844 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu radiossakin. Sen lisäksi Spotifyssa yms musiikin striimauspalveluissa ja Youtubessa. Omilla keikoillaan, esiintymässä myös muissa tapahtumissa ja satunnaisesti on näkynyt myös TV-ohjelmissa. Olen kuullut soitettavan myös yökerhoissa, urheilutapahtumissa ja muissa yleisötapahtumissa, ja useissa täysin odottamattomissa paikoissa ja juhlissa. Kyllä sitä saattaa siis kuulla jossain. 😇

Vierailija
20252/20844 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollet keikoille pääse, niin ihan on levyt ja cd:t ostettavissa levykaupoista tai sitten voi kuunnella Spotifysta tai YouTubestä tai ostaa musiikin diginä. Radiossa soitetaan joitakin biisejä, mutta koko tuotantoa radiosta toki ei kuule.

Vierailija
20253/20844 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta Joostin keikkarapsat voi kirjoittaa tänne. Täällä on kirjoittelu tahti aika verkkaista ja pääasiassa hyvässä hengessä käytyä, joten eiköhän suurin osa suvaitse myös Joost jutut. Näyttää siltä, että moni on löytänyt hänet ja hänen musiikkinsa K:n myötä. Mielenkiinnolla seuraan ensi vuonna Tommyn matkaa viisuissa. Saa nähdä, onko siellä muita mielenkiintoisia artisteja tai bändejä mukana. 

Vierailija
20254/20844 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta Joostin keikkarapsat voi kirjoittaa tänne. Täällä on kirjoittelu tahti aika verkkaista ja pääasiassa hyvässä hengessä käytyä, joten eiköhän suurin osa suvaitse myös Joost jutut. Näyttää siltä, että moni on löytänyt hänet ja hänen musiikkinsa K:n myötä. Mielenkiinnolla seuraan ensi vuonna Tommyn matkaa viisuissa. Saa nähdä, onko siellä muita mielenkiintoisia artisteja tai bändejä mukana. 

Joo! Tämä Tommyn viisuhomma kiinnostaa minuakin. Tai siis, eihän se vielä ole Eesti Laul -kisaa voittanut, joten eihän se osallistuminen ole varmaa 😅 Vaikka käytännössä varmana siitä joka paikassa puhutaankin.

Mutta mikäli hän viisuihin pääsee, seuraan kyllä mielenkiinnolla hänen matkaansa siellä. Mua myös huvittaa, miten nyt olisi sitten jo tokaa vuotta putkeen Käärijän jälkeen viisuissa joku K:hon kytkeytyvä artisti 😁

Vierailija
20255/20844 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat kuunnella Käärijän biisejä, niin yhtenä vaihtoehtona on YouTube. Siellä Käärijällä on oma kanava, josta hänen biisejään löytyy aika kattavasti.

https://www.youtube.com/@kaarijaofficial

Vierailija
20256/20844 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Tämä Tommyn viisuhomma kiinnostaa minuakin. Tai siis, eihän se vielä ole Eesti Laul -kisaa voittanut, joten eihän se osallistuminen ole varmaa 😅 Vaikka käytännössä varmana siitä joka paikassa puhutaankin.

Mutta mikäli hän viisuihin pääsee, seuraan kyllä mielenkiinnolla hänen matkaansa siellä. Mua myös huvittaa, miten nyt olisi sitten jo tokaa vuotta putkeen Käärijän jälkeen viisuissa joku K:hon kytkeytyvä artisti 😁

Sori, mä taisin kirjoittaa siihen sävyyn niin kuin se Tommyn pääseminen Viron edustajaksi olisi jo ns. kirkossa kuulutettua.😂 Eihän se tietty varmaa vielä ole, mutta mä innostun, jos hänet valitaan. 

Vierailija
20257/20844 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsärin DNA/Lahjakäärijä- mainoskampanja on käynnissä ja ilmeisesti ollut jo telkkarissa. Kärtsän tägätyissä ig:ssä mainos näkyvissä myös folkfinland -tilillä

Vierailija
20258/20844 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä Käärijän keikalle mutta meninkin elokuviin. K itse on sanonut ettei innosta esiintyä pylvään takana seisoskeleville keski-ikäisille äijille - ei toki näillä sanoilla - ja koska itse kuulun juuri heihin on paree pysyä poissa. :D Iloitkoon ne nuoret joilla energiaa. 

Vierailija
20259/20844 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joutava turha julkkis.

Vierailija
20260/20844 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan joutava turha julkkis.

Kun olet tuota mieltä, niin miksi ihmeessä käyt oksentamassa tänne ketjuun Käärijää kohtaan mitä ilmeisimmin kokemaasi kateutta. Luulisi sinun löytävän itsellesi mieluisampaakin tekemistä kuin olla yhtenä Kn julkisuuden 'kirona' tässä ketjussa.

Täällä osaamme arvostaa Käärijää ja hänen ainutlaatuista musiikkiaan. Eihän K edes mitään ns. turhaa julkisuutta halaja, kun siihen kuuluu mm. sinun kaltaisesi negailijat ja ip-lehdet sekä Seiska. Tuon lehden paparazzi P.H:lle K lähetti Joensuun keikaltakin omanlaiset terveiset.  Käärijästä on tullut ison luokan tekijä artistina. Hän on oman tiensä rohkea kulkija. Koetapa vaan kestää nuokin tosiasiat.