Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (28079)

Vierailija
16901/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelijan ja pomon suhde. Usein johtajat on nainut sihteeriä. Sisäkkö ja markiisin poika. Kaikki yrittää selviytyä tästä elämästä taloudellisesti myös aateliset. Huomaatte että aateliset joutuu maksamaan palkkaa toisille. Myös antamaan asunnon. Eli kaikki taistelee toimeentulosta. 

Vierailija
16902/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eviva España.

"Siellä tulisesti kastanjetit soivat, ja huuma viinin saa mielen nousemaan. Siellä flamencoa kaikki karkeloivat, kun sinne pääsen, en muuta kaipaakaan. Nään merta silminkantamattomiin, kun katson maininkeihin hohtaviin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16903/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivä ilman suudelmaa, on kuin päivä ilman auringonousua Eikaitsiinä, uskotaan Marian sanoihin 🥰

Niinkö Maria on todennut. Ihanan romanttista. Harmi, kun Jana ei taida koskaan helliä Manua tällaisella lepertelyllä, vaan laittaa Manunkin romanttiset puheet leikiksi. 

Ja Marialla on ilmeikkäät kasvot. Janalla taas jostain syystä liikkuu vain silmät ja suu, muuten on ilmeetön ns. pokerinaama. 

Janan ilmeettömyys on häirinnyt koko ajan, olisi oikea kaunotar jos hieman saisi eloa kasvoihinsa.

Vierailija
16904/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa, kun palvelusväelläkin olisi häitä ja muita onnellisia tapahtumia. 

Mitenhän Cruz reagoi, kun paljastuu Veran aatelinen tausta. Entä rahasalkku, vieläkö rahat ovat cruzin jemmassa kartanossa. 

Ehkä vielä aikanaan toiset saapuvat katsomaan, kun heille häitä soitetaan.

Herregud, toivottavasti palvelusväen häistä säästytään. Kuka sitä vouhotusta ja jatkuvaa vertailua jaksaisi katsella. No, hyvä kuitenkin ettei kaikki ajattele samoin.

Vierailija
16905/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotteko te muuten La Promesaa Areenasta vai ihan perinteisesti television välityksellä? Minä seurasin sitä aluksi netin kautta, mutta vaihdoin sitten TV:n puolelle. On vaan jotenkin niin paljon kivempaa katsoa sarjaa isommalta kuvaruudulta.

Vierailija
16906/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en toivo Cruzin poistumista, vaikka vittumainen luonteensa useimmiten pännii. Petra saisi lähteä ainakin vähäksi aikaa, Santosta ei ikävä tulisi. Toisaalta on kiva nähdä kunhan saa kunnolla nk siipeensä.

Vierailija
16907/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en toivo Cruzin poistumista, vaikka vittumainen luonteensa useimmiten pännii. Petra saisi lähteä ainakin vähäksi aikaa, Santosta ei ikävä tulisi. Toisaalta on kiva nähdä kunhan saa kunnolla nk siipeensä.

Samaa mieltä. Cruz olisi tosielämässä kaameaa seuraa, mutta fiktiivisenä hahmona hän on erittäin kiehtova. Taloudenhoitaja voisi painua vaikka hermolomalle, ja Santos saisi kyllä häipyä maisemista kokonaan.

Vierailija
16908/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Cruz olisi tosielämässä kaameaa seuraa, mutta fiktiivisenä hahmona hän on erittäin kiehtova. Taloudenhoitaja voisi painua vaikka hermolomalle, ja Santos saisi kyllä häipyä maisemista kokonaan.

Cruzilla.

Vierailija
16909/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotteko te muuten La Promesaa Areenasta vai ihan perinteisesti television välityksellä? Minä seurasin sitä aluksi netin kautta, mutta vaihdoin sitten TV:n puolelle. On vaan jotenkin niin paljon kivempaa katsoa sarjaa isommalta kuvaruudulta.

Areenaa voi katsoa myös tv:llä. Itse katson netistä ja kyllä minun näyttöruutuni on tarpeeksi suuri, 24". Isompaa en kaipaakaan. Eikä televisionikaan ole kuin 32".

Huomenaamulla taas kuudelta pääsee katsomaan jaksoja ja samalla tekemään käsitöitä. Huvi ja hyöty.

Vierailija
16910/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkusta jakso kerrallaan per arkipäivä. Toosa on vuodelta 2006. Siihen ei taida saada nettiä. En ainakaan ala opettelemaan. Riittää minulle.

Vierailija
16911/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa, kun palvelusväelläkin olisi häitä ja muita onnellisia tapahtumia. 

Mitenhän Cruz reagoi, kun paljastuu Veran aatelinen tausta. Entä rahasalkku, vieläkö rahat ovat cruzin jemmassa kartanossa. 

Herregud, toivottavasti palvelusväen häistä säästytään. Kuka sitä vouhotusta ja jatkuvaa vertailua jaksaisi katsella. No, hyvä kuitenkin ettei kaikki ajattele samoin.

Mitä ihmeen vouhotusta ja jatkuvaa vertailua. Minä ainakin haluaisin juuri palvelusväelle paljon iloa. Ja Manulle.

Vierailija
16912/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Televisiosta, jos ei toisilta kanavilta tule samaan aikaan jotain katsottavaa. Siinä tapauksessa Areenasta...

Vierailija
16913/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivä ilman suudelmaa, on kuin päivä ilman auringonousua Eikaitsiinä, uskotaan Marian sanoihin 🥰

Niinkö Maria on todennut. Ihanan romanttista. Harmi, kun Jana ei taida koskaan helliä Manua tällaisella lepertelyllä, vaan laittaa Manunkin romanttiset puheet leikiksi. 

Ja Marialla on ilmeikkäät kasvot. Janalla taas jostain syystä liikkuu vain silmät ja suu, muuten on ilmeetön ns. pokerinaama. 

Janan ilmeettömyys on häirinnyt koko ajan, olisi oikea kaunotar jos hieman saisi eloa kasvoihinsa.

Aina joskus Janakin väläyttää ihanan hymyn. 

Vierailija
16914/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vouhotusta ja jatkuvaa vertailua. Minä ainakin haluaisin juuri palvelusväelle paljon iloa. Ja Manulle.

Manuel on liian hyvä mies monille La Promesan naisille.

Vierailija
16915/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Manuel tunnusti Janalle "olet elämäni rakkaus", niin Jana vastasi "senhän me jo tiesimmekin". Voiko mitään epäromanttisempaa olla. Tai toinen vuoropuhelupätkä eri aiheesta tosin: Manuel sanoi Janalle "olet paljon älykkäämpi kuin minä" ja Jana vastasi jotain että " totta kai minä olen".  Jotenkin niin tylyä tekstiä. Manun romantikon ja lempeän miehen elkeet valuvat hiekkaan, eivät voi kasvaa hedelmää. 😔

Kuinka paljon tuollainen Janan puhe on sarkastista? Jos miettii Janan tilannetta, niin se on aika moniulotteinen. Hän saapui La Promesaan etsimään äitinsä murhaajaa tarkoituksenaan kostaa tälle. Sitten hän yllättäen rakastuu palavasti ja saa palavaa vastarakkautta. Miten hän ristiriidasta selviää? Toisaalta suhde Manueliin on ollut auki, mitään varmaa eikä lopullista ole tapahtunut. Uskaltaako heittäytyä rakkauteen? Ja mitä tapahtuu kostoajatuksille? Estääkö rakkaussuhde koko hänen tähänastisen elämänsä tärkeimmän asian löytää äidin surmaaja ja laittaa tämä edesvastuuseen teostaan?

Vierailija
16916/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Jana on välillä aika sarkastinen, mutta sellainen puhe on rakastavan korvissa aika raastavaa monesti. Tämä omasta kokemuksesta nähtynä. 

Ehkä tosiaan Jana on koettanut pitää Manuelia loitolla sekä Manuelin että itsensä takia. Nyt tilanteen pitäisi alkaa muuttua, kun suhde käy vakavammaksi. 

Saa nähdä liittyykö Manuel Janan rinnalle selvittämään menneisyyttä. Ja miten Manuel jaksaa totuuden. 

Onkohan Dolores kuollut. Jos olisikin niin, ettei hän ole kuollut, niin sitten kuvio taas muuttuisi. 

Vierailija
16917/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset teitittelevät vanhempiaan?

Vierailija
16918/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson Areenasta televisiolla. Hyvin näkyy 75" ruudulta :D

Vierailija
16919/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien vanhempien teitittely oli tapana entiseen aikaan. Vanhempia kunnioitettiin ja teitittely kuului hyviin käytöstapoihin.

Vierailija
16920/28079 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitinikin teititteli äitiään vielä 60 -luvulla, samoin me vähän isommat lapsenlapset. Tuntui ihan luonnolliselta teititellä mummoa, vaikka äitiä kyllä sinuttelin.