Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (36555)

Vierailija
13801/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompas tapahtumien tahti piristynyt kummasti! 👍👍👍

🙄

Ompas- om

Onpas -on 

Kumpi on oikein, mieti ?

Hei mä tiiän! Jompikumpi 

Vierailija
13802/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doloreskin herää jossain vaiheessa henkiin.

Taitaa olla elossa, kun se mökin nainen sanoi hänet nähneensä ja kuka siellä talossa (talo jossa Dolores lapsineen asui) kirjoitti niitä viestejä Janalle? Ja selvästi joku oli talossa samaan aikaan. tämä on kokonaan unohdettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13803/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten ihmiset kiinnittää huomiota eri asioihin js hyvä niin. Mä en tunnu pääsevän yli siitä ärtymyksestä joka syntyy joka kerta kun kuulen sen yhden nimen kokonaan kun taas joku ei edes tajua että häntä sanotaan koko nimellä, tai ei häiriinny siitä, voi olla ettei kiinnitä koko asiaan mitään huomiota. Martina taas ärsyttää joskus pikkuaisella käytöksellään, toisaalta tiedän omakohtaisesti että masentunut ja ahdistunut henkilö ei aina toimi kovin johdonmukaisesti tai järkevästi. 

Jimenassa on selkeästi manipuloivaa ilkeyttä mutta osittain myös psyykkisesti sairaan ihmisen käytöstä. Osittain suututtaa ja osittain säälittää. 

Mariassa moni näkee lapsellisen hölöttäjän mutta itse pidän häntä ihmisenä joks on monesti antanut kavereilleen ihan viisaitskin neuvoja, välillä vähän sotkeentuu sanoissaan ja höpöttää mutta on musta yks ihanampia tyyppejä koko sarjassa

Jana on ärsyttävä. Piste. 

Alonso on kiltti ja oman kiltteytensä uhri, niin naiivi että joskus vois suuttua sen puolesta kun ei se näköjään itse osaa. 

Manuel on hyvä esimerkki siitä miten voi käydä kun tarpeeksi painostetaan. Sitä jotkut hajoaa ja joskus löytää oman äänensä.

Cruz on oleellinen osa sarjaa mutta rajansa kaikella. Sitä ei varmaan kukaan pidä kovin ihanana. Paitsi ehkä muut narsistit. 

Semmosta pohdin. Suuttukaas nyt tästäkin. Välillä tuntuu että tänne ei oikein saa kirjoittaa mitään 🤔

Vierailija
13804/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doloreskin herää jossain vaiheessa henkiin.

Taitaa olla elossa, kun se mökin nainen sanoi hänet nähneensä ja kuka siellä talossa (talo jossa Dolores lapsineen asui) kirjoitti niitä viestejä Janalle? Ja selvästi joku oli talossa samaan aikaan. tämä on kokonaan unohdettu.

Mä en usko tähän. Luulen että se Ramona näki omiaan ja ja Janan lapsuudenkodin kuviot vaan jäi ilmaan roikkumaan kuten moni muukin asia. Voin olla myös väärässä, sitäkin sattuu 😁

Vierailija
13805/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaisella youtube kanavalla näkyy Dolores.

Vierailija
13806/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaisella youtube kanavalla näkyy Dolores.

Löytyiskö tähän linkkiä?

Vierailija
13807/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

Ompas- om

Onpas -on 

Kumpi on oikein, mieti ?

Hei mä tiiän! Jompikumpi 

Kieltämättä olisi mukavaa, jos edes oikeinkirjoitus sujuisi. Pikkujuttu, joka opetetaan jo peruskoulussa: onpa, niinpä, kunpa..

P:n edellä n ääntyy  puhekielessä m:ksi. Liitepartikkeli -pa/-pä on kuitenkin irrallinen osa, ja sen edellä sananloppuinen n säilyy (niin + pä) kirjoitettaessa, vaikka sekin ääntyy m:ksi.

Siksi pitää erikseen opetella, että ääntämisestä huolimatta tulee kirjoittaa niinpä, kunpa, onpa.

Joku tietysti valittaa, että mitä väliä? Mutta kyllä on väliä.

Vierailija
13808/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! olen jo miettinyt että olenko tosiaan ainoa josta tämä on kummallista. Mua se oikein ärsyttää toden teolla eikä siihen ole mitään kunnon selitystä. Joku väitti että siksi kun maria joutuu komentamaan mutta ei mene läpi. Komennetaan siellä Candelaakin ja moni muita. Musta se on outoa, että yhdestä tyypistä puhutaan melkein koko ajan koko nimellä,  jopa peräkkäisissä lauseissa. Itsestäni se on yksi raivotuttavimpis seikkoja koko sarjassa. 🤔

Olen harkinnut vakavasti kirjoittaa ja kysyä Cisteriltä tätä asiaa 😁

Kyllä tästä asiasta on keskusteltu palstalla aiemmin paljonkin.

Aihe vain on jostain kumman syystä joillekin yksi niistä, joita jäädään loputtomiin jankkaamaan.

Näitä jankkausta 'aiheuttavia' aiheita moni -ihan viisaasti- kommentoi vain alapeukulla.

Vierailija
13809/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö Areenassa näkyä jo se erikoisjakso, josta täällä on puhuttu? En löydä.

Vierailija
13810/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisikö Areenassa näkyä jo se erikoisjakso, josta täällä on puhuttu? En löydä.

Ei näy Areenassa.

Vierailija
13811/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

Ompas- om

Onpas -on 

Kumpi on oikein, mieti ?

Hei mä tiiän! Jompikumpi 

Kieltämättä olisi mukavaa, jos edes oikeinkirjoitus sujuisi. Pikkujuttu, joka opetetaan jo peruskoulussa: onpa, niinpä, kunpa..

P:n edellä n ääntyy  puhekielessä m:ksi. Liitepartikkeli -pa/-pä on kuitenkin irrallinen osa, ja sen edellä sananloppuinen n säilyy (niin + pä) kirjoitettaessa, vaikka sekin ääntyy m:ksi.

Siksi pitää erikseen opetella, että ääntämisestä huolim

No, et voi kuitenkaan täällä opettaa kaikkia, joille nuo ohjeet on vieraita. Kyllä me ymmärretään, vaikka on lyönti- ja kirotusvihreitä. Et tää oo kirjoituskurssi kuitenkaan. 

Vierailija
13812/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13813/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa näkyvät jaksot laahaa sen verran Espanjan tahtia jäljessä, että ehkä vasta joskus ensi keväänä(?) on erikoisjakson vuoro.

Vierailija
13814/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutuupissa vaikka mitä uusia henkilöitä!

Vierailija
13815/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! olen jo miettinyt että olenko tosiaan ainoa josta tämä on kummallista. Mua se oikein ärsyttää toden teolla eikä siihen ole mitään kunnon selitystä. Joku väitti että siksi kun maria joutuu komentamaan mutta ei mene läpi. Komennetaan siellä Candelaakin ja moni muita. Musta se on outoa, että yhdestä tyypistä puhutaan melkein koko ajan koko nimellä,  jopa peräkkäisissä lauseissa. Itsestäni se on yksi raivotuttavimpis seikkoja koko sarjassa. 🤔

Olen harkinnut vakavasti kirjoittaa ja kysyä Cisteriltä tätä asiaa 😁

Kyllä tästä asiasta on keskusteltu palstalla aiemmin paljonkin.

Aihe vain on jostain kumman syystä joillekin yksi niistä, joita jäädään loputtomiin jankkaamaan.

Näitä jankkausta 'aiheuttavia' aiheita moni -ihan viisaasti- kommentoi vain alapeukulla.

Mikä tahansa aihe voi aiheuttaa jankkaamista. Tästäkään aiheesta ei ihan hetkeen ole puhuttu. Ilmeisesti se on kuitenkin niin että joku joka sen nyt otti "taas" esille, teki jonkun toisen mielestä "taas" väärin kun onhan siitä jo puhuttu. Mun mielestä vois ottaa huomioon sen että jokainen ei tätäkään palstaa lue alusta saakka tai ehkä edes siitä mihin viimeksi jäi. Itse olen tuonut ärtymykseni ks.nimiasiaa kohtaan esille viimeksi joskus miljoona sivua sitten joten en taatusti ala jokaista kommenttia ennen laskemaan että milloin siitä on viimeksi puhuttu, voiko sen ottaa esille. Mua se asia ällöttää, eikä se haittaa. Ei kaikki voi olla niin ruusuista koko ajan. Jos joku kommentti tökkii tai tuntuu jsnkkaamiselta niin voihan sen vaan ohittaa. En oikein ymmärrä kun täälläkin on heitä jotka melkein vaatii luvan että jotsin saa sanoa. Antaa toisten asioiden vihastuttaa ja toisten ihastuttaa  eikös Keskustelupalstat ole keskusteluja varten?

Vierailija
13816/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhut Marian unesta niin se vasta tuli Espanjassa. Eli kestää vielä n.7-8 kk.

Vierailija
13817/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko linkkiä?

Vierailija
13818/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää ihan seiskan kannelta. Youtubessa liikkuu myös niitä epätosia versioita. 

Vierailija
13819/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko linkkiä?

YouTube hakuun La Promesa niin tulee linkkiä. Totta ja tarua. 

Vierailija
13820/36555 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko linkkiä?

YouTube hakuun La Promesa niin tulee linkkiä. Totta ja tarua. 

Noin se on. Ja kun laittaa la promesa, sen jälkeen henkilön nimi josta kaipaa tietoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan