La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (33342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä taas kirjoittelu on suuntautunut pahasti sivuraiteille. Näin siinä käy, kun lähdetään haukkumisen, ilkeilyn ja rumien sanojen tielle. Yritetään pysyä asiallisella ja sivistyneellä tasolla näissä meidän jutuissa. Sinänsä on ihan kiva vaihdella kommentteja ja havaintoja tästä meidän yhdessä seuraamastamme sarjasta.
Kiitos kommentistasi. Huomaa, että sarja junnaa ja jankkaa samoja asioita. No ehkä ovat juonen kannalta tärkeitäkin?, en ole varma. Jollei ohjelma tarjoa tarpeeksi virikkeitä katsojalle, voi käydä näin tylsästi. Palstailijat aloittaa lähes "tappelun" keskenään. Harmi, yritän olla niihin osallistumatta, mutta ikäväkseni olen huomannut, että omiin kannanottoihin kohdistuvat nälvimiset saa pinnani kuohumaan, joten sori siitä. Omasta mielestäni kaikkei
Minulla ei haittaa nälviminen. Siinä vain paljastuu ao. henkilön luonne ja motiivi millä ketjuissa liikkuu lukemassa. Pakko löytää syy purkaa pahaa oloa.
Onko oikeasti syntynyt 1980? Täällä on välillä ollut väärää infoa, esim. Simonan näyttelijän iästä.
Mutta jos on, niin kai espanjalalset sitten vain vanhenevat nopeammin. Aurinko
Näin eritavalla me asiat nähdään. Mun mielestäni tää näyttelijä ei ole yhtään vanhemman näköinen kuin mitä on. Ainakin monilla sivuilla lukee että on syntynyt -80. Siitä Simonan valheellisesta iästä, jokainen tajusin sen virheeksi. Tai varmasti suurin osa ei uskonutkaan että Simona olisi yli 80 😁
https://www.vanitatis.elconfidencial.com/famosos/2023-10-26/cristina-fe…
Petra (Marga Martinez) 59v laihuus vielä korostaa ikää. Siviilissä ihan yhden pojan äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Margaritalla on usein pukuja, joista tissit pursuaa rumasti reunan yli, kun vaihtelee asentoa. Kaunis nainen kylläkin, ei sen puoleen.
Alun alkaen, sarjaan tullessa, pidin häntä jopa vastenmielisenä, niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Hänellä oli alussa tosi inhottava rooli. Nyt rikkaana naisena on ikäänkuin puhjennut hyvän itsetunnon omaavaan kukoistukseen. Huomasin, että oikeastaan pidän häntä jopa kauniina sekä hyvällä maulla "ilmeisesti" ajankuvaan sopivasti pukeutuvana. Arkielämässä vaikkakin kyseessä on historian kuvioissa tapahtuvaa, niin katsojana minäkin ihmettelen sitä, miksiköhän niin paljastavia asuja hänelle ikääntyneelle roolittajalle on sarjaan haluttu valita.
Aika oli tuollainen. Asuilla ilmaistiin, aivan kuten nykyäänkin, myös statusta. Että oli varaa kalliiseen pitsiin ja silkkiin jne. Iltapukuun kuuluu tietynlainen paljastavuus aivan kuten nykyaikanakin. Nykyaikana on tosin iltapuvuissa myös Suomessa linnan juhlissa nähty sekin, että näytetään olevan varaa olla paljastelematta Suomen arvokkaimmissa juhlissa. Yhtenä esimerkkinä Björn Wahlroosin vaimo Saara, jonka iltapuku ei paljastanut mitään mutta materiaalista sekä millilleen kantajalleen istuvasta leikkauksesta näki iltapuvun maksaneen paljon.
La Promesasssa syödään päivälliset iltapuvussa, koska se oli sen ajan tapa. Muistaakseni Downton Abbeyssa tehtiin samoin ja autokuskista vävyksi nousseella miehellä oli aluksi vaikeaa pukeutumisetiketin suhteen. Kummassakaan sarjassa ei ole mitään jatkuvaa uusien iltapukujen ilotulitusta. Kaapissa on pari, kolme iltapukua ja niistä sitten valitaan jokin ylle kun mennään illalliselle.
Naisen ikääntymisestä on tehty nykyajan mittaluokan ongelma vasta kun on keksitty myydä milloin mitäkin sitä ikääntymistä vastaan. Alli Paasikivi joutui aikanaan silmätikuksi iltapuvun paljastamien käsivarsiensa vuoksi ja siitä ilmaisu allit ovat peräisin. Jos oikein muistan, Alli Paasikiven allit retusoitiin pois virallisista kuvista? Alli Paasikiven aikaan tavallisille naisille ei ollut muuta neuvoa tarjolla kotihoitoon kuin ihon hieromista märällä hiekalla uimarannalla, kuivaharjausta luonnonharjasharjalla ja etikkakääreitä käsivarsien ympäri.
Nykyään tiedämme, ettei yksikään noista auta ihmisen synnynnäistä kudostyyppiä ja aikaa vastaan. Sen sijaan monipuolinen ravinto, kosteusvoide ja se vanhan ajan kuivaharjaus pitävät ihon kauniimpana. Kuivaharjauksella saadaan irti kuolleet ihosolut ennen pesua ja pesun jälkeen kosteutettu iho on sitten pehmeämpi ja rypytkin pehmeämmän näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun Lope yrittää suudella leikisti näytelmässä leikisti Veraa, niin heillä on vaikeuksia Lopen nenän kanssa. Voi rauhassa katsoa uudestaan sen kohdan. Ja miettiä mistä loukkaantuu jos joku tämän kohdan tuo esiin. Onko nyt niin, että teillä itsellä on iso nenä, mitä pitää puolustella vaikka kyseessä ei nyt olekaan juuri teidän nenä. Lopen nenästä on nyt kysymys eikä sinun.
Samaa mietin, joskus se osuu kohdalle. Edelleen olen sitä mieltä että leikkimielinen arvostelu on sallittu, ihan satavarmasti siihen on Jokainen joskus syyllistynyt. Kukaan ei ole täydellinen ja meillä on sananvapaus, ainakin tällä foorumilla.
Mielestäni on siinä mielessä typerää arvostella edes roolihahmojen ulkonäköä, että arvostelemalla muita me aikuiset opetamme täällä lapsille ja nuorille kiusaamista. Vaikka kyseessä on vain roolihahmo ja sinällään melko tuntemattoman näyttelijän ulkonäkö, lapset imevät tavan arvostella muita asiattomasti asioista, joille ei kukaan mitään voi eikä tarvi voidakaan. Kiusaaminen ja väkivalta opitaan aikuisilta. Jokainen voi kyllä halutessaan pidättäytyä muiden arvostelusta. Muutenkaan ei ole viisasta arvostella toisen ulkonäköä. Toisen väärää tekoa voi kyllä arvostella jos se rikkoo yhteisön normeja. Sananvapauteen kuuluu aina myös vastuu omista sanoistaan.
Kiitos kommentistasi. Huomaa, että sarja junnaa ja jankkaa samoja asioita. No ehkä ovat juonen kannalta tärkeitäkin?, en ole varma. Jollei ohjelma tarjoa tarpeeksi virikkeitä katsojalle, voi käydä näin tylsästi. Palstailijat aloittaa lähes "tappelun" keskenään. Harmi, yritän olla niihin osallistumatta, mutta ikäväkseni olen huomannut, että omiin kannanottoihin kohdistuvat nälvimiset saa pinnani kuohumaan, joten sori siitä. Omasta mielestäni kaikkein tärkein aihe on nyt ja jatkossakin ainoastaan menossa oleva sarja/ohjelmaan valittujen näyttelijöiden suoritukset. Lisäksi innoissani luen mahdollisia juonipaljastuksia. Hyvällä mielellä/huonoa fiilistä kenellekään tieten tahtoen aiheuttamatta, jatkan sarjan seuraamista. 🤭
Omasta puolestani pyydän anteeksi että loukkasin jotain kommentillani joka oli tarkoitettu kyllä koskemaan pelkkää sarjaa. Silti myönnän että henkilökohtaisuuksiin menevät loukkaukset satuttaa ja jossain vaiheessa palaa hihat. Eikä sitä tarvitse sietääkään, tosin usein sen voisi vaa ohittaa. Mutta aina ei pysty. Alkaa tämäkin palsta vedellä jo viimeisiään.
Simonaa ja Candelaa esittävät näyttelijät ovat samanikäisiä. Simona on syntynyt vuonna 1972 ja on nyt 52- vuotias ja Candelan syntymävuosi on 1974, joten hän on 50- vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun Lope yrittää suudella leikisti näytelmässä leikisti Veraa, niin heillä on vaikeuksia Lopen nenän kanssa. Voi rauhassa katsoa uudestaan sen kohdan. Ja miettiä mistä loukkaantuu jos joku tämän kohdan tuo esiin. Onko nyt niin, että teillä itsellä on iso nenä, mitä pitää puolustella vaikka kyseessä ei nyt olekaan juuri teidän nenä. Lopen nenästä on nyt kysymys eikä sinun.
Samaa mietin, joskus se osuu kohdalle. Edelleen olen sitä mieltä että leikkimielinen arvostelu on sallittu, ihan satavarmasti siihen on Jokainen joskus syyllistynyt. Kukaan ei ole täydellinen ja meillä on sananvapaus, ainakin tällä foorumilla.
Mielestäni on siinä mielessä typerää arvostella edes roolihahmojen ulkonäköä, että arvostelemalla muita me aikuiset opetamme täällä lapsille ja nuorille kiusaamista. Vaik
Vieläkö joku jaksaa tätä asiaa jänkätä, tässähän tuli ihan opetusta arvokkaaseen kommunikointiin. Höpöt sulle, taatusti olet itsekin arvosteluun syyllistynyt. Minusta arvostelu on näillä palstoilla sangen virkistävää.
Vierailija kirjoitti:
Painukaa jo v*ttuun kinaamasta ja j€€sustelemasta!
Tämäkin ilkimys täällä välillä aina nostaa päätään, eikä osaa muuta kuin veetä hokea.
Vierailija kirjoitti:
Painukaa jo v*ttuun kinaamasta ja j€€sustelemasta!
Tämäkin ilkimys täällä aina välillä nostaa päätään, eikä osaa muuta kuin veetä hokea. Pitäisi tietysti jättää hänetkin vain omaan arvoonsa.
Onko kukaan muu huomannut miten nautinnollinen suu Lopella on, ja komea profiili. Tässähän ihan vanhakin nuortuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu huomannut miten nautinnollinen suu Lopella on, ja komea profiili. Tässähän ihan vanhakin nuortuu.
Musta on aina mielenkiintoista mihin kukakin kiinnittää huomionsa ja niten ajattelee. Itse olen sellainen etten ajattele tuollaisia kuin omasta miehestäni 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on aina mielenkiintoista mihin kukakin kiinnittää huomionsa ja niten ajattelee. Itse olen sellainen etten ajattele tuollaisia kuin omasta miehestäni 🙂
Hyvä niin, minulla riittää silmää kaikille komeille miehille!
Meillä on juuri uutisissa tapetilla tunnetun ihmisen ulkonäön arvosteleminen, mitä on tapahtunut suureessa määrin. Ulkonäön arvosteleminen ja henkilön toimintakyvyn moittiminen tuntuvat ao. henkilöstä todella ikäviltä eikä tuollainen käytös kuulu sivistykseen. Olkoon kukin sitten toisesta mitä mieltä hyvänsä hyvään käytökseen kuuluu pitää mölyt mahassaan.
Vierailija kirjoitti:
Petra (Marga Martinez) 59v laihuus vielä korostaa ikää. Siviilissä ihan yhden pojan äiti.
Ketjupolttajan iho.
Vierailija kirjoitti:
Minä! Lope ei ole miehistä komeimpia, mutta todella hot. Hän suutelee aistikkaasti. Mies on takuulla erinomainen sängyssä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa purskahdin nauruun! Huvittaa muutenkin tämä ihmeellinen hurskastelu täällä nyt, mut tämä oli kyllä piste iin päällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjupolttajan iho.
Petraa näyttelevä henkilö ei oikeassa elämässä ole ollenkaan niin harmaa, kuin miksi hänet tässä sarjassa on saatu näyttämään.
Noin sitä pitää, jos on eri mieltä peukku alas saattaa olla aivan riittävä mielenilmaisu. Kinastelu ja nälviminen ei ole aina fiksuin tapa.