Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (33315)

Vierailija
11561/33315 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vanhan aikaisia korkoja kengissä on nähty käytettyjen myymälässä, jopa uusien missä seassa myydään käytettyä. Ennen ne piti pitää erillään käytetty ja uusi / hinta ja laatu. Hygienia ja luteet täit. Jalkasienet siirtyy kenkien mukana. Älkää käyttäkö muiden pipojakaan. Naisten nyörit kenkiä on sarjassa vilauteltu. SARJAN alussa Jana ratsasti miksei nyt. 

Mä en muista että Jana olis ratsastanut. 

Vierailija
11562/33315 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Teresan häät ja Felicianon kuolema vaikuttaa elämään. 

Kenen elämästä puhut? Ei ainakaan mun elämään vaikuta millään lailla 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11563/33315 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko toi Pelayo tosissaan kun sanoo rakastavansa Catalinaa...tosi hämy tyyppi.

Rakastaa mutta sen  valmiimpaa heidän suhteestaan ei tule.  Mies lähtee pois kun Catalina  luottamus rikkoontuu niin monella tavalla.

En spoilaa tarkemmin.

Paitsi että siitä tulee kyllä valmiimpaa, mutkien kautta toki.

Ei taida tulla mitään, eikö Catalina löydä uuden lemmityn

Väliaikaisen lemmityn 

Vierailija
11564/33315 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun Feliciano on alkanut teitittelemään Petraa sen jälkeen, kun saisi tietää tämän olevan hänen äitinsä. Niinhän kaikki muutkin tekevät puhutellesaan vanhempiaan. Kuitenkin vielä luullessaan Petraa sisarekseen hän sinutteli, vaikka ikäero oli kuitenkin sama.

Joskus meilläkin teititeltiin ainakin isovanhempia😟

Vierailija
11565/33315 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritseekö ketään muuta, että osaa henkilökunnasta kutsutaan pelkällä etunimellä ja osaa jatkuvasti koko nimellä, kuten esim Maria Fernandez? Tuttuja kumminkin ovat, niin ei kai sukunimeä tarvisi toistella. Vai onko ollut tuon ajan tapa? 

Ihanaa kiitos, mä jo luulin että olen ainoa jota toi seikka häiritsee ja ärsyttää ihan hitosti. Eikä selitys voi olla se että on muitakin Maria nimisiä talossa. Joku sanoi myös että häntä komennetaan niin usein mitta en usko sitäkään. Siinä tapauksessahan nimenomaan Candelaa kutsuttaisiin koko nimellä. Se on häiritsevää ja ihan pimeetä. Jospa sen on vaan tarkoitus ärsyttää katsojia. Tai mua ja sua 😁

Vierailija
11566/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin vanhan aikaisia korkoja kengissä on nähty käytettyjen myymälässä, jopa uusien missä seassa myydään käytettyä. Ennen ne piti pitää erillään käytetty ja uusi / hinta ja laatu. Hygienia ja luteet täit. Jalkasienet siirtyy kenkien mukana. Älkää käyttäkö muiden pipojakaan. Naisten nyörit kenkiä on sarjassa vilauteltu. SARJAN alussa Jana ratsasti miksei nyt. 

Kyllä Jana ratsasti ihan ekassa jaksossa. Hän huomasi hevosen pihalla lieassa, hyppäsi selkään ja ratsasti ensimmäisenä apuun, kun Manuel putosi lentokoneella maahan keskelllä häähumua. Sen  jälkeen ei ole ollut tarvetta ratsuille.

Vierailija
11567/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritseekö ketään muuta, että osaa henkilökunnasta kutsutaan pelkällä etunimellä ja osaa jatkuvasti koko nimellä, kuten esim Maria Fernandez? Tuttuja kumminkin ovat, niin ei kai sukunimeä tarvisi toistella. Vai onko ollut tuon ajan tapa? 

Ihanaa kiitos, mä jo luulin että olen ainoa jota toi seikka häiritsee ja ärsyttää ihan hitosti. Eikä selitys voi olla se että on muitakin Maria nimisiä talossa. Joku sanoi myös että häntä komennetaan niin usein mitta en usko sitäkään. Siinä tapauksessahan nimenomaan Candelaa kutsuttaisiin koko nimellä. Se on häiritsevää ja ihan pimeetä. Jospa sen on vaan tarkoitus ärsyttää katsojia. Tai mua ja sua 😁

Meilläkin töissä joitakin henkilöitä monesti kutsutaan koko nimellä. Se on jotenkin tehokkaampaa. 

Vierailija
11568/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Jana ratsasti ihan ekassa jaksossa. Hän huomasi hevosen pihalla lieassa, hyppäsi selkään ja ratsasti ensimmäisenä apuun, kun Manuel putosi lentokoneella maahan keskelllä häähumua. Sen  jälkeen ei ole ollut tarvetta ratsuille.

Joo nyt muistankin sen  🙂

Vierailija
11569/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin töissä joitakin henkilöitä monesti kutsutaan koko nimellä. Se on jotenkin tehokkaampaa. 

Ymmärrän sen että jotakin ihmistä kutsutaan koko nimellä tietyissä tilanteissa tehostamaan sanomaa, mutta ei melkein koko aikaa ja vaan yhtä ihmistä. 

Vierailija
11570/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin töissä joitakin henkilöitä monesti kutsutaan koko nimellä. Se on jotenk

Ymmärrän sen että jotakin ihmistä kutsutaan koko nimellä tietyissä tilanteissa tehostamaan sanomaa, mutta ei melkein koko aikaa ja vaan yhtä ihmistä. 

Mutta eihän Mariaa koko ajan kutsutakaan koko nimellä ja välillä muitakin (ainakin Jana Expositoa) kutsutaan myös koko nimellä. Maria nimisiä palvelijoita talossa on myös ainakin yksi toinen, joka kylläkin on ihan täysin sivuroolissa ja mainittu nimeltä ehkä kerran. 

Vierailija
11571/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Teresan häät ja Felicianon kuolema vaikuttaa elämään. 

Tarkoitatko kartanon elämää? Kyllähän se mullistaa Teresan ja Petran elämän, kumpikin sitten tahoillaan tekee omia ratkaisujaan. Kartanon palvelusväki erityisesti saa tuta muutoksen nahoissaan, melkeinpä kirjaimellisesti.

Vierailija
11572/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastavat ruokaa ja kantavat Marian majaan?

Vierailija
11573/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelayo on öllöttävä ja ei oo komea

Vierailija
11574/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun Feliciano on alkanut teitittelemään Petraa sen jälkeen, kun saisi tietää tämän olevan hänen äitinsä. Niinhän kaikki muutkin tekevät puhutellesaan vanhempiaan. Kuitenkin vielä luullessaan Petraa sisarekseen hän sinutteli, vaikka ikäero oli kuitenkin sama.

Joskus meilläkin teititeltiin ainakin isovanhempia😟

Kunnioituksesta.

Vierailija
11575/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan opiskelijana kyselen, että onkohan sarjaa mistään nähtävissä espanjan kielisellä tekstityksellä. Tietääkö kukaan?

Vierailija
11576/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastavat ruokaa ja kantavat Marian majaan?

Mä luulen että Simona on laittanut noi Marialle viedyt ruuat ihan Mariaa varten.

Vierailija
11577/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelayo on öllöttävä ja ei oo komea

Ei oo Pelayolla puhtaita jauhoja pussissa, mutta komea mies on.

Vierailija
11578/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjan opiskelijana kyselen, että onkohan sarjaa mistään nähtävissä espanjan kielisellä tekstityksellä. Tietääkö kukaan?

Täältä löytyy:

1) asetat tietokoneellasi VPNn osoittamaan Espanjaan     2) avaat selaimessa, jossa käännöstuki eri kielille (siis myös suomeksi ja espanjaksi)  www.rtve.es/play/videos/la-promesa/     

3) selain kysyy, haluatko kääntää sivun, jonka kieli on espanja ja vastaa ÄLÄ KÄÄNNÄ     4)  mene kohtaan Jaksot (valitse kausi 3)     5) klikkaa jakson päällä ja avautuvassa ikkunassa valitse X eli RUKSI, siis alin vaihtoehto ja jakso alkaa       6)  klikkaa oikeasta alakulmasta tekstitys (kolme päällekkäistä viivaa) ja valitse Espanol(ES) 

Vierailija
11579/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyys; ylpeys halu olla Jumala, tehdä oman mielen mukainen leikkijumala itselleen ja uhkailla sillä toisia on ihan niitä antimessiasnoituus henkiä. Ihmisen pahuus näkyy kaikkialla. Myös sarjan käsikirjoittajat kuuluu ryhmään kierot ajatukset. Gustav TV La Promesa näyttää pätkiä YouTube. Gregorios tulee sinne riehumaan ja Hana kertoo kuka hänen äitinsä on Manuelille. Myös Curro kertoo. Että isänsä on Alonso. Jossain oli vilaus että Manuel olisi jonkun muun poika. Kuka oli Doloreksen ampuja. 

Vierailija
11580/33315 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sukurutsausta like La Promesa. Sitähän espanjalaiset rakastavat.