La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36367)
Tomasin murhaa ei tutkittu enempää kun Cruz ja Petra lavasti palvelijan syylliseksi joka yritti kiristää Cruzia.Ihmiset on ihmisiä mutta keksintöjä on tehty pitkin historiaa.Ramona joka tietää kuka murhasi Janan äidin, on tietysti poikansa luona, mikäli Jana haluaa hänen luokse.Mutta tragedia tässä on se että ikäänkuin Janalle tapahtuu sama kuin äidilleen että rakastuu tulevaan markiisiin.Mutta tuleva sota saattaa muuttaa asioita.Nythän Pia kiristi Cruzia joten he ovat viholliset,eikä Cruz tiedä isänsä eli paronin raiskaus jutuista mitään.Pia kuitenkin murhasi paronin.Amen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä joidenkin ihmisten paneutuminen asioihin on hupaisaa, vaatinee vissiin aikaa tutustua tuon ajan asioihin.
Aika usein sitä nykyään tulee mietittyä, että joillain ihmisillä on vähän liikaa aikaa, kun katsoo mitä juttuja nettiin suolletaan. Mutta tämän sarjan seuraaminen ja siihen maailmaan uppoutuminen on kuitenkin harmittomimmasta päästä, ei vahingoita ketään opiskella vähän historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Manuel on ollut Espanjan BB:ssä ja tippunut ensimmäisenä. Onko siis oikeasti ärsyttävä tyyppi?
www.lavanguardia.com/television/20230227/8788500/arturo-sancho-concursa…
Promesa yksi pöytä lamppu onkin kaksipää kotka lampun jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä joidenkin ihmisten paneutuminen asioihin on hupaisaa, vaatinee vissiin aikaa tutustua tuon ajan asioihin.
Itse katson sarjaa taitavien näyttelijöiden roolisuoritusten vuoksi. Juonikin on sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse katson sarjaa taitavien näyttelijöiden roolisuoritusten vuoksi. Juonikin on sivuseikka.
Ja minä naisena ihailen naisten ihania pitsipuseroita, todella kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostais nähdä myös kylppärit!
Katselin netistä millaisia kylppäreitä oli tuohon aikaan ja yllätyin, että saattoi olla jopa suihku (ja bidee) jo tuolloin - luulin, että kävivät vaan kylvyssä.
Tulikohan suihkusta ja hanoista ylipäätään ihan lämmintäkin vettä, vai vaan kylmää?
Netin syövereistä löytyi tieto, että joku jossain kehitti lämmityksen suihkuvettä varten 1800-luvun loppupuolella. La Promessassakin saattoi siis jo olla lämmin suihkuvesi paremmalle väelle? Ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Manuel on ollut Espanjan BB:ssä ja tippunut ensimmäisenä. Onko siis oikeasti ärsyttävä tyyppi?
Ompas ihan eri näkönen ilman viiksiä ja pidemmällä tukala..
Vierailija kirjoitti:
Ihminen käyttää aikaansa asioihin, joista on kiinnostunut.
Jotakuta kiinnostaa historia, toisia viimeisin muoti, meikkausvideot, julkkisten juorut, lemmikkieläimet, lapset, salatut elämät, realityohjelmat, pelaaminen, puutarhan hoito, marjastus, kokkaaminen jne.
Pitääkö tässä nyt alkaa selittämään miksi katsoo televisiota, ihan mun oma asia enkä ole velvollinen selittämään miksi ja mitä katson. Menkää viisastelemaan Tinderiin.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatte varmaan tässä sarjassa vanhat autot vasta kehitetyt lentokoneet kamerat ja vesijohdot jo on mutta puilla lämmitettävä uuni ja hella sekä vanhan ajan kengät.Ollaan leikisti vuodessa 1914.
Uunia ja hellaa käytti henkilökunta, niin niiden kehittämisessä ei ollut niin kiirettä kuin asioissa, joista varakkaampi väki oli kiinnostunut ja suoraan hyötyi omassa arjessaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatte varmaan tässä sarjassa vanhat autot vasta kehitetyt lentokoneet kamerat ja vesijohdot jo on mutta puilla lämmitettävä uuni ja hella sekä vanhan ajan kengät.Ollaan leikisti vuodessa 1914.
Ei, en huomaa yhtään mitään. Kuka näitä itsestään selvyyksiä latelee? Ihan sairasta jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että on itse lähtenyt BB:stä. Ei ollut hänen juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen käyttää aikaansa asioihin, joista on kiinnostunut.
Jotakuta kiinnostaa historia, toisia viimeisin muoti, meikkausvideot, julkkisten juorut, lemmikkieläimet, lapset, salatut elämät, realityohjelmat, pelaaminen, puutarhan hoito, marjastus, kokkaaminen jne.
Minä olen aina ollut historiasta kiinnostunut, joten moni täällä ihmetelty asia on tuntunut itselle ihan itsestäänselvyydelle. Jos joku innostuu tämän sarjan myötä niin se on vaan hienoa. Olen myös suositellut kiinnostuneita etsimään esim. Googlella lisätietoa mietityttävistä asioista, koska sitä on paljon tarjolla ja se on kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Catalina ja Leonor olisivat sitten Curron siskopuolia.
Leonor on niin ikävä ihminen, että varmaan hänkin on Lorenzon lapsi.
Minullakaan ei ole ikävää Leonoria ikävä, mutta olis ihan mielenkiintoista nähdä, onko hemmoteltu ja kiukutteleva teini maailmalla aikuistunut ja kasvanut kauemmaksi omasta navastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, onpa hyvännäköinen. Ja näyttää tuossa nuoremmalta kuin "Manuelina". Kyllä minäkin olisin Janana kieriskellyt tuon näköisen miehen kanssa rantahietikolla...
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, onpa hyvännäköinen. Ja näyttää tuossa nuoremmalta kuin "Manuelina". Kyllä minäkin olisin Janana kieriskellyt tuon näköisen miehen kanssa rantahietikolla...
Toi kuva on vissiin jo vuodelta 2010(?) - aikaa ennen Manuelia..
Käyvätkö pihan perällä asioimassa vaiko onko siellä sisä vessat ?
Suuntaa antava kuva aikakauden kylppäristä, veikkei vissiin just Espanjasta(?).
Ihan kylpyhuoneelta kuitenkin näyttää.
Köyhempi väki tietty sai vain uneksia...