Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (36367)

Vierailija
7701/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri Buenos Bueno Raamatun Abel hyvä mies taas on siviilissä korvakoru toisessa korvassa villin näköinen.Meneekö Jana ja Abel naimisiin ?

Toivottavasti ei. Abel on syyllistynyt rikokseen Jimenan "keskenmeno"-tapauksessa. Toivottavasti tulee ilmi

Vierailija
7702/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, Jimena jääkin Manuelin pyynnöstä kartanoon. En oikein pidä Manuelista, uskoton mies..

Ei tuommoisen akan kanssa voi olla uskollinen. Eikö nuo vois erota vai onko kiellettyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7703/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä joidenkin ihmisten paneutuminen asioihin on hupaisaa, vaatinee vissiin aikaa tutustua tuon ajan asioihin.

Itse katson sarjaa taitavien näyttelijöiden roolisuoritusten vuoksi. Juonikin on sivuseikka.

Ja minä naisena ihailen naisten ihania pitsipuseroita, todella kauniita.

Minä naisena inhoan niitä pitsipuseroita ja tunnen suurta kuvotusta kun katson esimerkiksi sen jimenan pitsipaitoja, aivan hirveitä.

Tuskin ovat edes luonnonkuitua.

Vierailija
7704/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä joidenkin ihmisten paneutuminen asioihin on hupaisaa, vaatinee vissiin aikaa tutustua tuon ajan asioihin.

Itse katson sarjaa taitavien näyttelijöiden roolisuoritusten vuoksi. Juonikin on sivuseikka.

Minä naisena inhoan niitä pitsipuseroita ja tunnen suurta kuvotusta kun katson esimerkiksi sen jimenan pitsipaitoja, aivan hirveitä.

Omituisen voimakas reaktio jonkun tv-hahmon paidasta. 

Vierailija
7705/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ovat edes luonnonkuitua.

Ei tuohon aikaan mitään tekokuituja ole ollut. 

Vierailija
7706/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän Jimenaakin kyllä olosuhteiden uhrina tässä. Haluaisi vaan rakkautta, ja kun esikuvana ja naisen mallina on kieroileva äitinsä ja Cruz niin miten siinä voisi terveempiä tapoja oppia. 

Vierailija
7707/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuukohan Cruz ikinä vankilaan teoistaan vai pääseekö kuin koira veräjästä? Tietääkö kukaan? Täytyy myös ottaa huomioon että Paronikin tapettiin ja lavastettiin onnettomuudeksi. Ehkä tuohon aikaan ei osattu niin tutkia rikoksia ja ne jäivät unholaan, koska ei epäilty rikoksiksi. Tomasin tappo oli kuitenkin ilmiselvä rikos eikä sitä edes tutkita enää. Sinänsä ihmeellistä. 

Ei se ole ihmeellistä ettei Tomasin muthaa tutkita enää. Sehän "selvisi" jo että sisäkkö tappoi. 

Vierailija
7708/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markiisin edellisestä avioliitosta syntynyt poika tiesi että Cruz on murhannut hänen äitinsä siksi Cruz murhasi hänet itse.Cruz lavasti palvelijan syylliseksi murhaan yhdessä Petran kanssa he myös siirsivät ruumiin ja pesivät jäljet.Sarjan alkujaksot näkyy YLE areenassa.Pia taas murhasi paronin joka oli raiskannut hänet.

Tomas arveli että Cruz on tappanut Janan äidin, ei omaansa. 

Vierailija
7709/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Promesa yksi pöytä lamppu onkin kaksipää kotka lampun jalassa.

Mitenkä se oli?

Vierailija
7710/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän Jimenaakin kyllä olosuhteiden uhrina tässä. Haluaisi vaan rakkautta, ja kun esikuvana ja naisen mallina on kieroileva äitinsä ja Cruz niin miten siinä voisi terveempiä tapoja oppia. 

Eipä tuo Jimena itse sitä rakkautta pystynyt antamaan, kun Manuel oli vakavasti loukkaantunut. Parannuttuaan kyllä taas kelpasi. Jimena olisi halunnut panna Manuelin kanssa jopa kartanon pihan puskissa.

Vierailija
7711/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin miten Carmen kuoli.Sarja kannattaa katsoa alusta että ymmärtää tämän perusjuonen Mariana tuli taloon etsimään veljeään ja äitinsä murhaajaa nimellä Jana.Mutta oli kuitenkin ihanaa kun rannalla huudettiin rakastan sinua.Suomeksi lausuttua espanjaa te giero.Tu Amor.I love you ai love juuu.

Vierailija
7712/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika hassun näköistä jos joku naisista olisikin yhtäkkiä hihattomassa t-paidassa ja shortseissa:).  Hupsista, eksynyt menneisyyteen.

Jos, minä pääsisin tuonne kuvitteelliseen aikaan ja paikkaan niin tahtoisin maistaa niitä hilloja. Varsinkin sitä hieman tulista versiota. Vai mitä makus ne kerran hämmästeli vähän uutena juttuna?😋

Vierailija
7713/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimena yritti tulla oikeasti raskaaksi eikä tullut.Mutta hirveää näytelmää esitti olemalla leikisti raskaana.Tämä on rahan ja tittelin takia avioliitto.Suomessa nykyaikana kun uskonnoissa pakotetaan väkisin naimisiin tähän pitää kyllä puuttua.

Vierailija
7714/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopen hillotehdas, hilloihin laitetaan vähän suolaa, viinaa, chiliä korostamaan makua.Lopelta opittua jos jossain aine osassa jo on suolaa ei saa enää lisätä suolaa.Porkkana hilloon inkivääriä.Tuorepuristettua sitruuna mehua sanotaan käännöksessä limonadiksi.Limon sitruuna.

Vierailija
7715/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoisia hampaita olen minäkin ihaillut ja miettinyt miten ne mahdettiin tuohon aikaan hoitaa. Kenenkään ei näe niitä pesevän mutta eikös Catalina maininnut jonkin aineen millä äiti neuvoi puhdistamaan hampaat lakritsin jälkeen. Kauniit hampaat loistaa kaikkien suussa ja Janalla vielä aika suuret sellaiset. Kateeksi käy,sitä valkoisuutta siis

Tuohon aikaan oli varmasti myös vähemmän ruokia- ja juomia, jotka taas tänä päivänä heikentävät suunterveyttä. Promesassa alakerran väen suukin vilkaistiin. Oliko Salvadorin tulin yhteydessä kun Romulo käski näyttää. Ihan köyhin väki tai huonot geenit omaava saattoi olla nuorenakin huonohampainen. 

Vierailija
7716/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tuo käännös oikein mitä Ramona tarjosi eli kanin luu keittoa.( Espanjassa on aina syöty härkää ja simpukoita sekä sardiinia,kinkkua, oikeaa Parma kinkkua).

Vierailija
7717/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla jaksossa 117 Manuel kertoo Jimenalle halustaan erota ja Jimenan reagointi siihen.Todella tasokasta näyttelemistä molemmilta.Paula Losada on kyllä hyvä näyttelijä vaikka onkin pääasiallisesti tanssija.

Vierailija
7718/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tuo käännös oikein mitä Ramona tarjosi eli kanin luu keittoa.( Espanjassa on aina syöty härkää ja simpukoita sekä sardiinia,kinkkua, oikeaa Parma kinkkua).

Espanjassa syödään yleisesti kaniinia. Soppaluu lienee kumminkin ollut naudan luu. Parma on Italiassa, Espanjassa vastaava ilmakuivattu kinkku on Jamon Serranoa tai Jamon Ibericoa.

Vierailija
7719/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tuo köyhä ketjupolttaja olisi härkää, simpukoita ym. saanut? Luusoppaa tarjosi ja joitain hedelmiä sillä vissiin kasvaa pihapiirissä, niitä sitten varmaan jälkkäriksi. Tai Ramonan tuntien käski sisarusten lähteä heti sopan jälkeen menemään.

Vierailija
7720/36367 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, miksi Lope lähtiee sarjasta? Täällähän on niitä, jotka seuraavat ilmeisesti näyttelijöiden Instagrameja. Minusta hyvä näyttelijä ja hahmo sarjassa aika olennainen. Nyt sitten Marialle jää Salvador.