Voiko valmistujaiset olla alkoholittomat?
Ei itse käytetä alkoholia niin olisi outoa laittaa sitä tarjollekaan. Tarkoitus juhlia nuorta kuitenkin eikä juoda kännejä. Haittaako jos ei oo alkoholia?
Kommentit (16)
Ei ainakaan minua haittaa. Ja onnittelumaljat voi hyvin olla myös alkoholittomat, jos niitä halutaan.
No tottakai voi olla. Mutta juhlissa voi myös tarjota alkoholillisen onnittelumaljan ilman mitään kännien juontia. Kaikki alkoholin nauttiminen ei ole kännäämistä. Mutta tietysti juhlien järjestäjä päättää, mitä omissa juhlissaan tarjoaa.
Onpa outo perustelu. Itse en syö kakkuja niin sitten en laita niitä vieraillekaan?
Meillä nuori sanoi, että onnittelumalja saa olla matala-alkoholipitoinen (max 8 %) mutta mieluiten alkoholiton, eikä missään nimessä muuta alkoholia tarjolle! Joten toiveensa mukaan mennään alkoholittimalla ja se on ihan ok. Eipä ole sitten missään perheessä riitaa, kenen vuoro on tänään ajaa kotiin 😆
Miten aiotte antaa vieraiden rahoille vastinetta, jos alkoholia ei ole tarjolla?
Minä en käytä alkoholia, enkä tarjoaisi omassa kodissani sitä vieraillekaan. Onneksi juuri kukaan perheessäni, eikä kavereissa käytä alkoholia, niin kukaan ei jää sitä kaipaamaan.
Totta kai voi olla alkoholiton tarjoilu.
Itse koen alkoholiversion jotenkin juhlavampana, ohessa toki alkoholiton.
Mutta jokainen tavallaan...
Fiksut nuoret on nykyään sober curious. Alkoholiton on hyvä politiikka.
Vierailija kirjoitti:
ilman muuta alkoholiton. Huolehdi kuitenkin että kannabista on riittävästi kaikille.
T:Kannabis vabaaksi hullu.
Haluisin olla tällaisissa juhlissa. Kyllä kiitos.
Totta kai voi olla. Meillä nuori pyysi, ettei alkoholia tarjolla ja sitä pyyntöä kunnioitetaan.
Siis miksi pitäisi olla alkoholia valmistujaisissa? Eikö ne yleensä ole kahvittelutilaisuuksia ja juhlakalu sitten illalla bilettää haluamassaan seurassa, alkoholin kanssa tai ilman.
Tietenkin voi. Ei kai sinne muutenkaan juopottelemaan tulla.
Miksi ei voisi?