La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko tämä siihen juoneen, kun Mauro lähtee sarjasta että se nyt nostetaan hovimestariksi?
Mä myös ihmettelin tätä, kun kuulin että Mauro lähtee pois sarjasta. Luulin, että Romulo olis lähdössä.
Maurolla ei ole ollut omia juonikuvioita sen jälkeen, kun suhde talon tyttäreen päättyi. Voi olla tylsää.
Eri kääntäjiä eri jaksoissa,mekin ollaan huomattu että TV sarjoissa kääntäjät käyttää omaa sanastoaan paljon.Ja sekin on totta että tietyt sanonnat on yleismaailmallisia.Sitten on erikseen maa kohtaukset sanonnat.Uskonnolliset ilmaisut tulee hyvin näissä esiin kun nämä rukoilee isämeitää.
Vierailija kirjoitti:
Margaritaa näytetään nykyään ihan liikaa. Ärsyttävä tyyppi. Olis hauskaa, kun Cruz pyöräyttäisi sen nutturasta pihalle. Menis ehkä viimein kotiinsa.
Ei tosiaan pois. Hyvä vastavoima Cruzille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa minulle mistä kumpuavat nämä kovin suomalaiset sanontavavat, joita vilhjellään sarjassa alvariinsa. Onko vain suomentajan heittelemää herjaa.
Kuten? Eiköhän aika monet sanonnat ole samoja ympäri maailmaa.
Suomentaja taitaa kääntää puheet suomalaiseen tyyliin ko. asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ja kenelle?
Joku mamma vaan vetänyt siiderin nenään, kun -nyyh, miten traagista😭- yp on kehdannut poistaa hänen spämmejään😭
https://media.tenor.com/Kp8iS147QN4AAAAM/angry-fatbaby.gif
Teresa ei tiedä että Feliciano on Petran poika eikä muutkaan tiedä.
Naamiaisia valmistellessa Romulo kyseli Maurolta salin kalusteista. Viedään pois ja jätetään vähän istuinia ja sivupöytiä - joo. Nämähän tanssi sitten kartanon eteisessä, jossa ei ole koskaan kalusteita ollutkaan yhtä pöytää ja tuolia lukuun ottamatta.
Oiskohan ollut iso kustannus vuokrata oikea peilisali tms jostain tämän jakson kuvausta varten.
Maria on niin ärsyttävä, lyhytkasvuinen typerys.Alusta asti ärsyttänyt tyhmyys
Vierailija kirjoitti:
Hei, meinasin katsoa Areenasta La Promesan eilisen jakson, mutta teksti puuttui. Oliko kenelläkään samaa ongelmaa?
Oletko painanut alareunan puhekuplanakin kuvasta tekstityksen pois vahingossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä Maria ja Jana olivat haalineet naamiaisasut? Eiköhän ne ole aika pienipalkkaisia tyyppejä? Varsinkin, kun asuminen ja ruoka kuuluu työsuhde-etuihin. Ei noilla liksoilla paljon pukuja ostella eikä olisi ollut syytäkään, koska ei heitä (tietenkään) oltu kutsuttu koko juhliin.
Kartanon varastosta
Joku perheestähän olisi voinut tunnistaa asut. Aikamoista riskinottoa tytöiltä.
Ei nyt pohdita näitä asuja niin vakavasti ja tuskimpa herrasväki edes tietää, mitä kaikkea kartanon asuvarastosta löytyy.
Vanhan kartanon ullakolta voi löytyä vaikka minkälaisia asuja. Naamiaisethan ovat vuosisatainen huvi Euroopassa. Etenkin Venetsian naamiaskulttuuri on vaikuttanut asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen oma spekulointi eli jos Romulo joutui sarjan ulkopuolella olemaan pois (esim leikkaus), niin saatiin kätevästi uusi hovimestari tilalle?
Vuoteenomana sairastelut tosiaan antaa joustovaraa siihen, että ei tarvii koko ajan olla oikeasti kuvauspaikalla, kun voidaan pienemmällä porukalla kuvata etukäteen/ jälkikäteen tarvittavat välttämättömimmät otokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marian asu oli paras ja Maria muutenkin osaa irrotella muihin verrattuna
Ihmettelen tosin ettei Kruz tunnistanut ääntä vaikka vuosia ollut samat palvelijat.
Kruksi on tottunut käskyttämään eikä kuuntelemaan muiden palvelijoiden puheita kuin ehkä Petran ja Pian kanssa vaihtaa lapsen tai pari. Muuten palvelijat pyrkivät olevaan käsillä, mutta äänettöminä ja nöyrinä palvelijoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naamiaiset oli kyllä piristävää vaihtelua sarjan arkeen 👍
Mielenkiintoisia asuja vierailla ja väkeäkin oli ihan mukavasti. Tohinan tunnelma välittyi hyvin.
Tykkäsin eniten Catalinan asusta! Haarniska ja polkkatukka oli rohkea veto tuon ajan naiselle!
Mä niin odotin, että Margarita olis toteuttanut uhkauksensa ja pukeutunut mieheksi...
Eikös hän ollut roomalainen sotilas?
Vierailija kirjoitti:
Maria kyllä veti liian kovat jurrit. Kiinnitti ihmisten huomion, hyppelehti kuin heikkopäinen. Lisäksi ahmi syötävää huomiota herättävästi. Olisi ollut fiksua käyttäytyä hillitymmin. Kuokkimassa, kun oli.
Marian perusluonne on iloinen ja ekstrovertti ihan ilman alkoholiakin. Äkkiäkös noin pienikokoinen tulee humalaan.
Vierailija kirjoitti:
Margarita on noussut tämänhetkiseksi suosikiksi. Toivottavasti jatkaa sarjassa. Parhaita kohtauksia Cruzin kanssa, kun saa toisen hetkessä raivoihin.
Minua huvittaa se kohtaus, jossa Margarita lukee papereita työpöydän ääressä ja Lorenzo tulee siihen eteen patsastelemaan. Margarita kysyi, että tulitko siihen esittelemään vartaloasi 🤭? Se pitäisi kyllä saada La Promesan parhaimpiin mukaan. Margarita antaa Lorenzolle henkisiä litsareita tuon tuostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria kyllä veti liian kovat jurrit. Kiinnitti ihmisten huomion, hyppelehti kuin heikkopäinen. Lisäksi ahmi syötävää huomiota herättävästi. Olisi ollut fiksua käyttäytyä hillitymmin. Kuokkimassa, kun oli.
Marian perusluonne on iloinen ja ekstrovertti ihan ilman alkoholiakin. Äkkiäkös noin pienikokoinen tulee humalaan.
Olihan se Marialle ainulaatuinen tilaisuus osallistua herrasväen tapahtumaan ja harvapa kokematon osaisi olla iisisti, kun tarjottavaa on joka puolella. Saipa Maria "hienojen ihmisten" juhliin hieman säpinää.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin eniten Catalinan asusta! Haarniska ja polkkatukka oli rohkea veto tuon ajan naiselle!
Mä niin odotin, että Margarita olis toteuttanut uhkauksensa ja pukeutunut mieheksi...
Ketä se Margarita, muuten oikein asussaan esitti? Jotain taruolentoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin olisi ollut Asterixista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen joku sodan jumalatar, joku Athene vai mikä se on.
Kuten? Eiköhän aika monet sanonnat ole samoja ympäri maailmaa.