La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (43987)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne kiintymystä yhteenkään hahmoo. Rakkauskin on varattu live-elämään. Kyllä vaan voi olla hassun hauskaa mitä käsikirjoittajat juonivat. Hyvä sarja.
Jos sarja joskus sattuisi loppumaan niin kuka heistä on jäänyt vahvimpana mieleen. Uskomatonta, mutta heti tuli mieleen Maria F.
Petra. Monipuolinen rooli tuolla hahmolla. Koko tunteiden kirjo onnistuu näyttelijällä ja se myös käydään läpi. Tosi taitava.
Petra on paras.
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä, pyörtyykö Ángela, kun Lorenzo kosii tätä.
Mahtaako itkultaan edes kosintaa huomata.
Olipa "riemukas" tapahtuma perheen kesken kun ilmoitettiin Loren ja Angelan kihloista. 😂
Kuin hautajaiset vain itku puuttui.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän Adrianosta erityisesti kahdesta syystä: 1) hän on loistava isä lapsilleen ja 2) hän kykenee itsekritiikkiin.
Ei se nyt vielä loistoisää näyttelijästä tee jos kopasta niitä välillä nostelee, näytelmässä kuitenkin ollaan.
Adriano meni jo pois minun suosikeista, sinne vaan lapsia heijaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kartanon kuppi- ja mukikokoja voisi pienentää reilusti. Eihän niihin kaadeta yleensä kuin loraus juotavaa.
Korkeintaan lusikallinen kahvia, oli kai pula-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkoileva Balle ei ole kovin pitkä mies: reilusti Samuelia lyhyempi.
Mitä sitten? On kai Santosia pidempi. Pituus ei ole vakio, eikä häpeäkään.
Ei tietenkään, mutta kukkoilevalle pikkumiehelle se taitaa itselleen ongelma olla.
Vierailija kirjoitti:
Areenan pikakelaus on mainio keksintö, viikon jaksot katsoo puolessa tunnissa.
Veera yrittää pääsätä kotiin, jo noin kaksikymmentäseitsemän jaksoa.
Siinäpä tärkeimmät.
Minä en pysty ihan noin nopeaan suoritukseen. Minulla menee yhden viikon jaksojen katsomiseen minimissään noin 2,5 h (kaksinkertainen videon toistonopeus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Curro raukan elämä on yhtä kärsimystä. Kuitenkin vauvana varastettu äidiltään herrasväen lapseksi.
Niin on. Ymmärtäisi jo ettei voi järkipuheilla, vetoomuksin, tunteilla eikä polvistumalla saada mitään aikaan kun kapo on luonnevikainen hirviö. Vahingonlaukaus tepsisi.
Miksi Leocadia ei järjestä Lorelle onnettomuutta.
Miksei kenenkään mieleen tule Leocadian myrkyttäminen. Tietenkin on mahdollista että niin vahvaa vastamyrkkyä ei ole saatavilla.
Leocadian syyllisyydestähän ei vielä tiedä kukaan muu kuin Lorenzo. Meidän katsojien lisäksi.
Eivät kai kaikki niin umpityhmiä ole, etteikö epäilyjä ole. Kukaan hänestä ei ainakaan pidä, pahuus paistaa kirkkaana johtotähtenä läpi. Moista julmuutta en ainakaan minä ole nähnyt, ei riitä mielikuvituskaan sellaiseen. En halua seurata tuon naisen tarinaa.
Eihän sinun ole pakkokaan. Voithan valittaa käsikirjoittajille, ei meille muille katsojille hyödytä purnata.
Kyllä täällä purnata voi, eipäs olla tosikkoja kun kerran komediaa seurataan.
Tosikkoja ovat lähinnä ne jotka ottavat tietyt roolihenkilöt niin vakavissaan ja tosissaan etteivät kestä sarjan henkilökuvioita. Jopa rakastavat, vihaavat ja inhoavat. Huvittavaa kerrassaan.
Ilmeisesti olen sitten tosikko, inhoan joitakin, tykkään joistakin jne. Lisäksi voin vapaasti perua tykkäämisen ja inhoamisen, vaihtaa suuntaa ja tehdä mitä ikinä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne kiintymystä yhteenkään hahmoo. Rakkauskin on varattu live-elämään. Kyllä vaan voi olla hassun hauskaa mitä käsikirjoittajat juonivat. Hyvä sarja.
Jos sarja joskus sattuisi loppumaan niin kuka heistä on jäänyt vahvimpana mieleen. Uskomatonta, mutta heti tuli mieleen Maria F.
Petra. Monipuolinen rooli tuolla hahmolla. Koko tunteiden kirjo onnistuu näyttelijällä ja se myös käydään läpi. Tosi taitava.
Mielestäni Petralla lähinnä yksipuolinen kirjo kun lämpimiä tunteita ei ole juurikaan näkynyt. Kovuus, viha, kauna, katkeruus ovat ominta alaansa. Näyttelee kyllä loistavasti, kasvonsa sopivat rooliinsa kuin se kuuluisa nenä päähän.
Petra ei näytä tunteitaan niin paljon, paitsi niitä kaunaisia, mutta onnistuu silti välittämään, että muitakin tunteita on.
Oli ihan erilainen siinä Marian uni -jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä joidenkin ihmisten paneutuminen asioihin on hupaisaa, vaatinee vissiin aikaa tutustua tuon ajan asioihin.
Itse katson sarjaa taitavien näyttelijöiden roolisuoritusten vuoksi. Juonikin on sivuseikka.
Ja minä naisena ihailen naisten ihania pitsipuseroita, todella kauniita.
Minä naisena inhoan niitä pitsipuseroita ja tunnen suurta kuvotusta kun katson esimerkiksi sen jimenan pitsipaitoja, aivan hirveitä.
Tuskin ovat edes luonnonkuitua.
Voipi olla vaikkapa silkkiä. Niin kuin sitä sanotaan: köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Oli mitä oli, niin en päälleni pukisi. Ahdistavan hengittämättömiä, ja rumia.
Ihania. Ottaisin heti. Kaupasta löytynee vain keinokuitua, mutta ainakin Jimenan paidat näyttävät puuvillalta.
Jimena vaatteineen kuuluu jo edesmenneisiin henkilöihin. Olin jo unohtanut koko tyypin.
Enpä minäkään aktiivisesti ajattele, mutta kun otettiin esiin, niin muistin ne ihanat pitsipaidat.
Nuo polttopuuhommelit edelleen! Mikseivät vois ees 15 sekunnin ajan esittää pilkkovansa kunnolla tai ees mättävän niitä oikeesti? Nostellaan klapeja yks kerrallaan, kuten santos nyt. Kovaa hommaa. Mun 5 vuotiaat pojanpojat mättää paljon pontevammin ja nopeemmin klapeja.
Yksityisetsivän palkkaa Leocadia. Valehtelee taas edukseen kuinka on perheen puolta pitävä ja auttavainen. Mitään etsivää ei ole eikä tule. Joku feikki korkeintaan jos on pakko.
Oli mukava nähdä Martinan säilyttävän kuvaa Margarita-äidistään kirjan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisetsivän palkkaa Leocadia. Valehtelee taas edukseen kuinka on perheen puolta pitävä ja auttavainen. Mitään etsivää ei ole eikä tule. Joku feikki korkeintaan jos on pakko.
Leocadia on patologinen valehtelija.
Huomasitteko, että palveluskunnassa on toinenkin Ricardo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkoileva Balle ei ole kovin pitkä mies: reilusti Samuelia lyhyempi.
Ehkä siksi kukkoileekin.
Eihän se kukk' oilu nyt pituuteen liity. Pitkäkin voi päsmäröidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Petralla lähinnä yksipuolinen kirjo kun lämpimiä tunteita ei ole juurikaan näkynyt. Kovuus, viha, kauna, katkeruus ovat ominta alaansa. Näyttelee kyllä loistavasti, kasvonsa sopivat rooliinsa kuin se kuuluisa nenä päähän.
Petra ei näytä tunteitaan niin paljon, paitsi niitä kaunaisia, mutta onnistuu silti välittämään, että muitakin tunteita on.
Oli ihan erilainen siinä Marian uni -jaksossa.
Uni oli toiveunta. Muuttuisiko Petra jos voissa paistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Puhetta näkyy riittävän nojatuolista, pitäisikö nyt pyörtää päätöksensä olla katsomatta Areenaa ja antaa mennä vaan. Leocadia tekee niin pahaa että paussit silloin tällöin on hyvä pitää.
Kuka on päättänyt olla katsomatta promesaa ja mistä syystä. Jatkan huolimatta agitaattoreista jotka toivovat milloin kenenkin sarjan hahmon poistumista ruudusta pahuuden, tylsyyden, itkemisen tahi jonkun muun syyn takia ja sarjan lopettamista keskeneräisenä. Kun emme siihen voi millään lailla vaikuttaa niin ruikutus on aika turhaa luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lope sanoi suorat sanat miten Santos on kohdellut isäänsä. Mahtavaa. Jää nähtäväksi ottiko opikseen. Hiukan kyllä epäilyttää kun Promesassa kaikki asiat tehdään pitkän kaavan kautta.
Eikä saanut Santosista nojatuolinkantajaa.
Tuommoisen nojatuolin kantaa yksinkin. Sen sijaan sohva on eri juttu.
Joo ja levähtää piti. On ne heikkoja ukkoja.
Sehän oli vain repliikkitauko pojilla tuolinkannon lomassa että saivat jutella murheistaan. Aika iso nojis oli.....joku meinas että yksinkin olis voinut kantaa. Ehkä joku ukonköriläs.
Ehkä siksi kukkoileekin.