Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (43987)

Vierailija
39861/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä joidenkin ihmisten paneutuminen asioihin on hupaisaa, vaatinee vissiin aikaa tutustua tuon ajan asioihin.

Itse katson sarjaa taitavien näyttelijöiden roolisuoritusten vuoksi. Juonikin on sivuseikka.

Ja minä naisena ihailen naisten ihania pitsipuseroita, todella kauniita.

Minä naisena inhoan niitä pitsipuseroita ja tunnen suurta kuvotusta kun katson esimerkiksi sen jimenan pitsipaitoja, aivan hirveitä.

Tuskin ovat edes luonnonkuitua.

Voipi olla vaikkapa silkkiä. Niin kuin sitä sanotaan: köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Oli mitä oli, niin en päälleni pukisi. Ahdistavan hengittämättömiä, ja rumia. 

Ihania. Ottaisin heti. Kaupasta löytynee vain keinokuitua, mutta ainakin Jimenan paidat näyttävät puuvillalta.

Vierailija
39862/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curro raukan elämä on yhtä kärsimystä. Kuitenkin vauvana varastettu äidiltään herrasväen lapseksi.

Niin on. Ymmärtäisi jo ettei voi järkipuheilla, vetoomuksin, tunteilla eikä polvistumalla saada mitään aikaan kun kapo on luonnevikainen hirviö. Vahingonlaukaus tepsisi.

Miksi Leocadia ei järjestä Lorelle onnettomuutta.

Miksei kenenkään mieleen tule Leocadian myrkyttäminen. Tietenkin on mahdollista että niin vahvaa vastamyrkkyä ei ole saatavilla.

Leocadian syyllisyydestähän ei vielä tiedä kukaan muu kuin Lorenzo. Meidän katsojien lisäksi. 

Eivät kai kaikki niin umpityhmiä ole, etteikö epäilyjä ole. Kukaan hänestä ei ainakaan pidä, pahuus paistaa kirkkaana johtotähtenä läpi. Moista julmuutta en ainakaan minä ole nähnyt, ei riitä mielikuvituskaan sellaiseen. En halua seurata tuon naisen tarinaa.

Eihän sinun ole pakkokaan. Voithan valittaa käsikirjoittajille, ei meille muille katsojille hyödytä purnata.

Kyllä täällä purnata voi, eipäs olla tosikkoja kun kerran komediaa seurataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
39863/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, mitä jankkaamista🙄

Vierailija
39864/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera vois jo painua hevonkuuseen jatkuvasti viturallaan olevan naamansa kanssa.

Vierailija
39865/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne kiintymystä  yhteenkään hahmoo. Rakkauskin on varattu live-elämään. Kyllä vaan  voi olla hassun  hauskaa mitä käsikirjoittajat juonivat. Hyvä sarja.

Jos sarja joskus sattuisi loppumaan niin kuka heistä on jäänyt vahvimpana mieleen. Uskomatonta, mutta heti tuli mieleen Maria F.

Vierailija
39866/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curron vetistelyä ja ääni väristen draamailua on kans nähty jo ihan riittävästi. 

Vierailija
39867/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Angelan itkunäyttely ei oikein onnistu kuin hetkittäin. Manuel on jäänyt nyt jotenkin taka-alalle. Vera on tehnyt roolitäyskäännöksen. Leocadia on vakuuttava pahuutensa pienissä merkityksellisissä kasvojen mikroilmeissä. Kovettunut ja kivettynyt, kuten Petrakin joka on roolissaan ihan huikea.

Ei vakuuta, ei.

Cruz ei ikinä näyttänyt sydämelliseltä, eikä lämpimältä, vaan näytti todellisen kylmän itsensä joka hetki. Leocadia taas osaa näyttää lämpimältä, vaikkei oikeasti ole. 

Juuri siksi Leocadiaa on mukava seurata kun pystyy olemaan kuon kameleontti, ilmeet ja  puheet vaihtuu samantien kun tilanne niin vaatii. Kaikki asiat kuitenkin palvelevat vain  yhtä tarkoitusta minä itse keinoja kaihtamatta otan mitä haluan ja kostan tarvittaessa. Cruz oli  kaunis mutta eleetön  enimmäkseen oikein  sopiva markiisitar. Menneisyys hänelläkin pikimusta. Saisi tulla selvittämään tämän sotkun  osaltaan joskus.

Cruzhan oli kaunis markiisitar, hänen ei tarvinnut ilmeillä saadakseen haluamansa. Ylväänä naisena se oli itsestäänselvyys hänelle, siihen ei ollut nokan koputtamista kenelläkään. Leocadian käytös on sopivaa alaluokan naiselle, rooli sopii täydellisesti hänelle. Vihainen ja katkeroitunut vanheneva nainen.

Vierailija
39868/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Curron vetistelyä ja ääni väristen draamailua on kans nähty jo ihan riittävästi. 

Rasittava ilmiö tosiaan, kun iso osa keskusteluista käydään mukamasdramaattisesti ääni itkusta väristen tai mukamassalaisesti puoliääneen kähisten. Näitä sitten pitkiteään ja toistetaan loputtomiin. Ja säestetään viulunvingutuksilla. Hohhhoijaa.

Vierailija
39869/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verakin antoi Santosin kuulla kunniansa, sanoi poikaa ihan halveksittavaksi, hyvä Vera. Santos tirautti jopa yhden kyyneleenkin. Voi pientä, kenetkähän seuraavaksi ottaa ilkeilyn kohteeksi. 

Vierailija
39870/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petraa hoitava lääkäri on ihana! Hän on aidosti läsnä ja empaattinen mies.

Vierailija
39871/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verakin antoi Santosin kuulla kunniansa, sanoi poikaa ihan halveksittavaksi, hyvä Vera. Santos tirautti jopa yhden kyyneleenkin. Voi pientä, kenetkähän seuraavaksi ottaa ilkeilyn kohteeksi. 

Pía Adarreenhan hän tietysti purkaisi seuraavaksi frustraatioitaan, mutta hän on nyt toisaalla, mikä on tältä osin suorastaan onni.

Vierailija
39872/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Adrianosta erityisesti kahdesta syystä: 1) hän on loistava isä lapsilleen ja 2) hän kykenee itsekritiikkiin.

Vierailija
39873/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curro raukan elämä on yhtä kärsimystä. Kuitenkin vauvana varastettu äidiltään herrasväen lapseksi.

Niin on. Ymmärtäisi jo ettei voi järkipuheilla, vetoomuksin, tunteilla eikä polvistumalla saada mitään aikaan kun kapo on luonnevikainen hirviö. Vahingonlaukaus tepsisi.

Miksi Leocadia ei järjestä Lorelle onnettomuutta.

Miksei kenenkään mieleen tule Leocadian myrkyttäminen. Tietenkin on mahdollista että niin vahvaa vastamyrkkyä ei ole saatavilla.

Leocadian syyllisyydestähän ei vielä tiedä kukaan muu kuin Lorenzo. Meidän katsojien lisäksi. 

Eivät kai kaikki niin umpityhmiä ole, etteikö epäilyjä ole. Kukaan hänestä ei ainakaan pidä, pahuus paistaa kirkkaana johtotähtenä läpi. Moista julmuutta en ainakaan minä ole nähnyt, ei riitä mielikuvituskaan sellaiseen. En halua seurata tuon naisen tarinaa.

Eihän sinun ole pakkokaan. Voithan valittaa käsikirjoittajille, ei meille muille katsojille hyödytä purnata.

Kyllä täällä purnata voi, eipäs olla tosikkoja kun kerran komediaa seurataan.

Tosikkoja ovat lähinnä ne jotka ottavat tietyt roolihenkilöt niin vakavissaan ja tosissaan etteivät kestä sarjan henkilökuvioita. Jopa rakastavat, vihaavat ja inhoavat. Huvittavaa kerrassaan.

Vierailija
39874/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä joidenkin ihmisten paneutuminen asioihin on hupaisaa, vaatinee vissiin aikaa tutustua tuon ajan asioihin.

Itse katson sarjaa taitavien näyttelijöiden roolisuoritusten vuoksi. Juonikin on sivuseikka.

Ja minä naisena ihailen naisten ihania pitsipuseroita, todella kauniita.

Minä naisena inhoan niitä pitsipuseroita ja tunnen suurta kuvotusta kun katson esimerkiksi sen jimenan pitsipaitoja, aivan hirveitä.

Tuskin ovat edes luonnonkuitua.

Voipi olla vaikkapa silkkiä. Niin kuin sitä sanotaan: köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Oli mitä oli, niin en päälleni pukisi. Ahdistavan hengittämättömiä, ja rumia. 

Ihania. Ottaisin heti. Kaupasta löytynee vain keinokuitua, mutta ainakin Jimenan paidat näyttävät puuvillalta.

Jimena vaatteineen kuuluu jo edesmenneisiin henkilöihin. Olin jo unohtanut koko tyypin.

Vierailija
39875/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Federico sopisi kasvollisesti jopa mafiosoksi, eikö totta?

Vierailija
39876/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän Adrianosta erityisesti kahdesta syystä: 1) hän on loistava isä lapsilleen ja 2) hän kykenee itsekritiikkiin.

Hänellä on myös kauniit silmät, katse viisas.

Vierailija
39877/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkoileva Balle ei ole kovin pitkä mies: reilusti Samuelia lyhyempi.

Vierailija
39878/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne kiintymystä  yhteenkään hahmoo. Rakkauskin on varattu live-elämään. Kyllä vaan  voi olla hassun  hauskaa mitä käsikirjoittajat juonivat. Hyvä sarja.

Jos sarja joskus sattuisi loppumaan niin kuka heistä on jäänyt vahvimpana mieleen. Uskomatonta, mutta heti tuli mieleen Maria F.

Petra.  Monipuolinen rooli tuolla hahmolla. Koko tunteiden  kirjo onnistuu näyttelijällä ja se myös  käydään läpi. Tosi taitava.

Vierailija
39879/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt vielä loistoisää näyttelijästä tee jos kopasta niitä välillä nostelee, näytelmässä kuitenkin ollaan.

Vierailija
39880/43987 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorenzo Alonsolle: "Jestas, miten innoissasi olet."