Poissaolo töistä kun ei ole kulkuneuvoa
Auton korjaus edessä, mikä kestää arviolta 5 päivää, työ on 3 vuorotyö ja työmatkaa 30km suuntaansa. Julkisilla ei pääse. Ei ole varaa ottaa sijaisauton eikä se kuulu vakuutukseen. Voiko pomo antaa kenkää jos sanon että en pääse viikkoon töihin? Kai se kulku pitäisi jotenkin järjestää ja tiedän ettei se ole työnantajan murhe, mutta..
Kommentit (128)
Vuokraa auto. Ei ole paljon muita vaihtoehtoja. Juu, kalliiksi tulee, mutta autoilijan pitää aina varautua säästöillä tällaisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä auton huolto kestää 5 päivää?
Ettekö oikeasti osaa lukea? En ole mistään huollosta puhunut vaan korjauksesta.
Mikä korjaus kestää 5 päivää?
Osien tilaaminen ja toimitus kestää, etenkin pikkupaikkakunnille. Ja jos on jonossa sovittuja töitä, niin vahinkoauton korjaus voi olla vaikea sovittaa sinne sekaan. Ota huomioon, että vakuutusyhtiö osoitti korjaamon. Hyvin menee, jos viidessä päivässä saa.
Saman se kestää täällä Helsingissä. Ei meillä ole kaikkia osia pilvin pimein hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kysy vapaata, joko lomaa, pekkasia tai palkatonta.
- Lainaa joltain autoa.
- Yövy työpaikalla.
-Yövy työkaverilla/tutulla/sukulaisella.
-Mene pyörällä.
-Kysy kimppakyytiä.
Onhan siinä vaihtoehtoja. Mutta ap:lle taitaa vaan kelvata että ta sanoisi ettei tarvitse tulla töihin ja maksaa silti palkan?
Ensinnäkin, lue ny puusilmä kunnolla aloitus. -Mä en ole pyytämässä palkallista.
-Mulla ei ole sukulaisia tai tuttavia vieraalla paikkakunnalla, missä loisia.
-Mulla ei ole pyörää, eikä fysiikka antaisi myöden 60km sotkemista. Työ jo itsessään on fyysistä. Hieno homma jos ite siihen kykenet.
-Ei mulla oo ketään keltä lainata autoa 5 päiväksi.
-Työpaikalla ei todellakaan voi yöpyä
Ap, miksi sinä valitat tästä asiasta vauvapalstalla, kun mitkään ehdotetut ratkaisut ei sulle kelpaa. Ole töistä pois ja katso, mitä tapahtuu. Vai mikä olisi ratkaisu sinun mielestäsi? Itse pitäisin lomaa tuon viikon kun auto on korjattavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa moposkootteri, saa halvalla käytettynä ja myydessä ei juurikaan häviä.
5 päivän takia?
Hommaaminen voi tarkoittaa myös vuokraamista, joku teini voi olla tyytyväinen jos saa arkipäivistä satasen puhtaana käteen omaa rahaa ja tärkeimpänä eli viikonloppuna pääsee taas ajelemaan kumminkin.
Tai jos ostat jonkun 3-500 maksavan, niin vähemmän siinä palaa kuin 5vrk palkattoman ostamisessa. Ja saat siitä vielä suurimman osan takaisinkin myydessä.
Mä oon pienipalkkanen duunari. Ihan oikeestikko te ootte ostamassa parin päivän korjauksen ajaksi toisen auton tai jonku skotun?
Miten paljon ansaitset kuussa?
Ja meillä on tapana ratkaista ongelmat eikä valitella niitä.
Ap olisi halunnut vain vahvistuksen sille, että saa olla pois töistä. Nyt hän suuttuu, kun ehdotamme muita ratkaisuja tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö ?
Mikä olisi sellainen kolmivuorotyö, jossa voi tehdä etätyötä?
Kenkää tulee 7 päivän aiheettomasta poissaolosta. Montako työvuoroa siihen menisi palkattomana vapaana, jos ei voi pitää lomapäiviä? Etelän lomaa varten PYYDETÄÄN vapaa, ja sama homma se on autottomuuden vuoksi. Jos ei myönnetä, niin sitten ei vaan otetaan se riski, että työsuhde puretaan luvattoman poissaolon vuoksi.
Tuossa tilanteessa ostaisin muutaman satasen kotteron, jolla pääsisi töihin.
Käyt silloin alkuviikosta poistattamassa viisaudenhampaat, niin saat muutaman päivän saikkua ja muutenkin hyödyllinen operaatio tulee hoidettua alta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 päivän takia?
Hommaaminen voi tarkoittaa myös vuokraamista, joku teini voi olla tyytyväinen jos saa arkipäivistä satasen puhtaana käteen omaa rahaa ja tärkeimpänä eli viikonloppuna pääsee taas ajelemaan kumminkin.
Tai jos ostat jonkun 3-500 maksavan, niin vähemmän siinä palaa kuin 5vrk palkattoman ostamisessa. Ja saat siitä vielä suurimman osan takaisinkin myydessä.
Mä oon pienipalkkanen duunari. Ihan oikeestikko te ootte ostamassa parin päivän korjauksen ajaksi toisen auton tai jonku skotun?
Elämä on valintoja
Kärsit jonkun satasen tilapäiskulkuneuvosta
tai
Saat mahdollisesti kenkää ja menetät tulosi kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yövy pomon tai työkaverin sohvalla tuo kolme päivää tai teltassa työpaikan pihalla jos et saa palkatonta vapaata . Air bnb majoitus työpaikan nurkilta kävelymatkan päästä myös vaihtoehto .
Ei hemmetti😄😄Mikä 3 päivää? Täällä sekoillaan kokoajan. Ei 3 viikkoa, ei 3 päivää. Mun työmaa on landella, ei oo mitään Air bnb majoituksia.
Se korjaus kestää 5 päivää.
Oletko katsonut ettei ole vai oletatko? Meillä täällä maalla on parikin airbnb:tä.
Hyvä ja fiksu pomo antaa palkatonta/kertyneitä lomapäiviä tai pekkasia jos vaan työn aikataulutukset siihen venyy. Aina ei välttämättä veny. Vastuu työpaikalle hankkiutumisesta on kuitenkin yksiselitteisesti työntekijän. En tiedä, hakeeko ap tässä vahvistusta jollekin tietylle vastaukselle, joka on jo mielessä, koska vastalauseet joka ehdotukseen saa tämän jo haiskahtamaan trollaukselta. Tai vaihtoehtoisesti jotain lohdullista valetta, että voit olla vapaasti työstä pois vaikkei pomolle kävisikään. Ei taida auton rikkoutuminen täyttää mitään force majeuren kriteereitä...
Jos et autoa saa mistään lainaksi etkä pysty ratkaisemaan asiaa rahalla (ts. vuokraamalla auton tai ostamalla jonkun halvan auton, mopon tms.) olet puhtaasti työnantajan armon varassa. Ikävä tilanne, mutta niin se nyt vaan on.
Epärehelliselle on tietysti tarjolla sekin vaihtoehto, että hakee saikkua. Toki jos olet jo pomolle puhunut jossain vaiheessa tulevasta auton korjauksesta, niin 1+1 voi olla helppo laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kysy vapaata, joko lomaa, pekkasia tai palkatonta.
- Lainaa joltain autoa.
- Yövy työpaikalla.
-Yövy työkaverilla/tutulla/sukulaisella.
-Mene pyörällä.
-Kysy kimppakyytiä.
Onhan siinä vaihtoehtoja. Mutta ap:lle taitaa vaan kelvata että ta sanoisi ettei tarvitse tulla töihin ja maksaa silti palkan?
Ensinnäkin, lue ny puusilmä kunnolla aloitus. -Mä en ole pyytämässä palkallista.
-Mulla ei ole sukulaisia tai tuttavia vieraalla paikkakunnalla, missä loisia.
-Mulla ei ole pyörää, eikä fysiikka antaisi myöden 60km sotkemista. Työ jo itsessään on fyysistä. Hieno homma jos ite siihen kykenet.
-Ei mulla oo ketään keltä lainata autoa 5 päiväksi.
-Työpaikalla ei todellakaan voi yöpyä
Tässä lisää vaihtoehtoja:
- taksi
-kimppakyyti
-vuokra-auto
- ostat vara-autoksi jonkun muutaman satasen kotteron, jonka myyt edelleen, kun et enää itse tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 päivän takia?
Oikeesti olemme. Tai itse asiassa olemme useammin myyneet niitä autoja toiseksi autoksi jollekin, jonka on pitänyt päästä johonkin sellaiseen paikkaan, johon ei kulje julkisia
Selitä tilanne ja kysy palkatonta. Jos ei onnistu, niin sitten vuokraat auton tai ostat halvan kotteron jonka myyt kun oma auto on kunnossa. Puolisoa ei taida olla jos kuljetukset ei ole edes vaihtoehtona.
Tietty paikkakunnan jossain face- ryhmässä voisi kysyä autoa vuokralle/lainaksi tms. kimppakyytiä jos joku vaikka voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 päivän takia?
Mä oon pienipalkkanen duunari.
Oletko? Ainakin auto taitaa olla ihan hinnakas, halpaa kotteroa ei laiteta 5 päivän korjaukseen vaan menevät äkkiä lunastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaa pyörä joltain?
Jaa että 60 km päivässä työmatkaa pyörällä?
Mun isä kulki kesäisin aina tuon matkan töihin pyörällä. Toisaalta isä on just sitä sukupolvea joka kulki kouluun suksilla kesät talvet, ylämäkeä molempiin suuntiin ja sudet kantapäitä näykkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yövy pomon tai työkaverin sohvalla tuo kolme päivää tai teltassa työpaikan pihalla jos et saa palkatonta vapaata . Air bnb majoitus työpaikan nurkilta kävelymatkan päästä myös vaihtoehto .
Ei hemmetti😄😄Mikä 3 päivää? Täällä sekoillaan kokoajan. Ei 3 viikkoa, ei 3 päivää. Mun työmaa on landella, ei oo mitään Air bnb majoituksia.
Se korjaus kestää 5 päivää.
Oletko katsonut ettei ole vai oletatko? Meillä täällä maalla on parikin airbnb:tä.
Ja maalla on usein vuokrattavia mökkejä ja hinnat nyt sesongin lopussa kohtuullisia, saattaa löytyä vaikka kohtuullisemman pyöräilymatkan säteeltä. Leirintäaluemökitkin kannattaa huomioida.
Menet käytettyjen autojen liikkeeseen, olet kiinnostunut jostain edullisen puoleisesta autosta mutta sanot, että haluat testata sitä muutaman päivän ennen päätöstä. Kerrot että olet valmis maksamaan jonkun sovittavan summan tästä hyvästä liikkeelle jos kauppoja ei tulekaan. Jos saat sovittua vaikka 3 päivän koeajan, niin tarvittavan vapaan määrä on jo leikkaantunut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaa pyörä joltain?
Jaa että 60 km päivässä työmatkaa pyörällä?
Mun isä kulki kesäisin aina tuon matkan töihin pyörällä. Toisaalta isä on just sitä sukupolvea joka kulki kouluun suksilla kesät talvet, ylämäkeä molempiin suuntiin ja sudet kantapäitä näykkien.
Mun mies on kesäisin ajanut 45km työmatkaa suuntaansa pyörällä. Nyt puhutaan kuitenkin vain viidestä päivästä niin ei pitäisi olla mahdotonta.
Mistä sinä tuon kolme viikkoa repäisit?