Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poissaolo töistä kun ei ole kulkuneuvoa

Vierailija
24.08.2023 |

Auton korjaus edessä, mikä kestää arviolta 5 päivää, työ on 3 vuorotyö ja työmatkaa 30km suuntaansa. Julkisilla ei pääse. Ei ole varaa ottaa sijaisauton eikä se kuulu vakuutukseen. Voiko pomo antaa kenkää jos sanon että en pääse viikkoon töihin? Kai se kulku pitäisi jotenkin järjestää ja tiedän ettei se ole työnantajan murhe, mutta..

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä korjaamoilla on joku sopimusvuokraamo tiedossa jonka kautta saat pikkuisen sijaisauton muutamalla kympillä per päivä. Jos ei sitä ole varaa maksaa niin sitten huonompi juttu.. 

No ei tällä ainakaan ole tarjota. Ei niitä nyt muutamalla kympillä saa, ainakaan tältä paikkakunnalta. Ja täytyyhän menovesikin maksaa sen päivävuokran lisäksi. Eihän se bensaa paljon veis jos olis vaan muutaman kilometrin matka, ja sen nyt pääsis ilman autoakin.

Sä maksat bensakuluja silloinkin, kun ajat omalla autolla. Mites se yhtään niitä lisää, jos ajatkin vuokra-autolla? Kun sun autohan ei vastavuoroisesti samaan aikaan kuluta bensaa ollenkaan.

Luitkohan sä mun viestiä ollenkaan? Mä maksan muutakin ku bensaa siihen vuokrakärryyn. Ensiksikin sen vuokran, bensan, korjauskulut ja taksikulut korjaamolta kotiin ja kotoo korjaamolle.

Vierailija
42/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katso facen kimppakyydit (jos edes osalle matkaa saat), osta sähköpyörä (joissain kaupungeissa niitä voi myös lainata), julkisilla pääset varmasti edes vähän lähemmäs työpaikkaasi, mieti voitko sitten vaikka sähköpotkulaudalla mennä loput (meidän kaupungissamme näen usein miten joku tyyppi tulee sähköpotlulaudan kanssa bussiin kyytiin ja sitten päätepysäkillä pois ja potkulaudalla jatkaa siitä eteenpäin), tai tavallisella pyörällä, ota tai pyydä palkatonta poissaoloa töistä, lainaa joltain autoa tai vuokraa.

isäni meni 1980-luvulla koko kesän ajan pyörällä töihin 40 kilometriä suuntaansa, kun töissään oli sellainen haaste. Sanoi, että ensimmäinen viikko oli vaikeaa, sen jälkeen ei mitään ongelmaa, kun oppi oikean pyöräilytekniikan.

Vuorotöissä voi olla oikeasti niin, että bussit eivät kulje siihen aikaan, kun vuoro alkaa tai loppuu. Tai sitten sitä julkista liikennettä ei oikeasti ole, mikä maalla on usein totuus. Mutta muuten tuo osan matkaa kulkeminen on hyvä idea. Voi myös kysyä josko voisi vaihtaa vuorot niin, että kulkeminen olisi helpompaa julkisilla tai kimppakyydeillä.

3 vuorotyön vuorotyö nyt on semmosia, että sen puitteissa ei bussit kulje vaikka vaihtaisi mihin.

Jos busseja ylipäätään liikkuu työpaikan ja kodin välillä, niin usein esimerkiksi yövuoroon pääsee julkisilla (hoitoalalla esim 21-07). Sen sijaan esimerkiksi aamuvuoro voi alkaa niin aikaisin tai iltavuoro loppua niin myöhään, että bussit eivät kulje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ihan kunnon ongelma. Mulla ollut vastaava tilanne. 

Vakuutusyhtiö määräsi auton korjattavaksi paikkaan A) joka oli pikkupaikkakunnalla n. 40 km päässä. Siellä ei ollut sijaisautoa maksullisena tai maksutta. 

Sijaisauton sain paikkakunnalta B) joka sijaitsi taas eri suuntaan n. 30 km päässä. Eihän siinä muuta auttanut, kun tilata taksi viemään huoltamolta tuonne vuokra-autopaikkaan, ja vastaavasti kun auton remontti oli valmis, vuokra-autopaikasta huoltamolle. Ihanan halpaa, ja etenkään ei helppoa täällä maalla. Täällä taksia ei nimittäin tilata lennosta, vaan hyvissä ajoin sopimalla saa ehkä järjestymään, jos on onnekas.

Asuinpaikka siis maaseudun hiekkateiden päässä, ei todellakaan mitään julkista liikennettä, töihin matkaa 60 km (taas eri suuntaan, kun kumpikaan noista edellisistä paikoista), työpaikkakin maaseudulla joten noita korjaamoita tai vuokraamoita ei mailla eikä halmeilla työpaikkakunnalla. Turvaverkkoa ei ole, kun ollaan muualta muuttaneita.

Olisin mielelläni pitänyt palkatonta töistä, mutta työn luonteen vuoksi tiesin, että turha edes kysyä. Lähellä tosin oli, että yhden päivän poissaolo olisi tullut pakottavasta syystä, kun noita autokuvioita järjestelin kuntoon.

Vierailija
44/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä korjaamoilla on joku sopimusvuokraamo tiedossa jonka kautta saat pikkuisen sijaisauton muutamalla kympillä per päivä. Jos ei sitä ole varaa maksaa niin sitten huonompi juttu.. 

No ei tällä ainakaan ole tarjota. Ei niitä nyt muutamalla kympillä saa, ainakaan tältä paikkakunnalta. Ja täytyyhän menovesikin maksaa sen päivävuokran lisäksi. Eihän se bensaa paljon veis jos olis vaan muutaman kilometrin matka, ja sen nyt pääsis ilman autoakin.

Sä maksat bensakuluja silloinkin, kun ajat omalla autolla. Mites se yhtään niitä lisää, jos ajatkin vuokra-autolla? Kun sun autohan ei vastavuoroisesti samaan aikaan kuluta bensaa ollenkaan.

Luitkohan sä mun viestiä ollenkaan? Mä maksan muutakin ku bensaa siihen vuokrakärryyn. Ensiksikin sen vuokran, bensan, korjauskulut ja taksikulut korjaamolta kotiin ja kotoo korjaamolle.

Entäs se vakuutusyhtiö? Miksi maksat vakuutusta, jos joudut kaiken maksamaan itse?

Vierailija
45/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjäinen kirjoitti:

Vie sellaiseen korjaamoon josta saa sijaisauton ilmaiseksi. Niin itse teen.

Mä en ite valitse korjaamoa vaan vakuutusyhtiö. Ilmaiseksi mikään korjaamo niitä tuskin antaa missään, ei ainakaan täällä. Tarkoitat varmaan että vakuutukseen sisältyy sijaisauton jota maksat kalliimpana vakuutuksena eikä siten ole mitenkään Ilmainen. Mulla ei sitä sisälly vakuutukseen.

Vierailija
46/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kysy vapaata, joko lomaa, pekkasia tai palkatonta.

- Lainaa joltain autoa.

- Yövy työpaikalla.

-Yövy työkaverilla/tutulla/sukulaisella.

-Mene pyörällä.

-Kysy kimppakyytiä.

Onhan siinä vaihtoehtoja. Mutta ap:lle taitaa vaan kelvata että ta sanoisi ettei tarvitse tulla töihin ja maksaa silti palkan?

Ensinnäkin, lue ny puusilmä kunnolla aloitus. -Mä en ole pyytämässä palkallista.

-Mulla ei ole sukulaisia tai tuttavia vieraalla paikkakunnalla, missä loisia.

-Mulla ei ole pyörää, eikä fysiikka antaisi myöden 60km sotkemista. Työ jo itsessään on fyysistä. Hieno homma jos ite siihen kykenet.

-Ei mulla oo ketään keltä lainata autoa 5 päiväksi.

-Työpaikalla ei todellakaan voi yöpyä

Vierailija
47/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pätevä syy poissaololle. Vastaavassa tilanteessa veisin auton vain korjaamolle josta saa sijaisauton veloituksetta.

Keskustele esimiehesi kanssa ETUKÄTEEN asiasta. Onko palkatonta tai oisko lomapäiviä. Pääasia, että esimies saa työvuorot järkättyä kuntoon.

Ei löytyisi kimppakyytiä? Jos joku joutuu vähän koukkaamaan lupaat jotain korvausta siitä hyvästä.

Vakuutusyhtiö päättää missä korjataan, en minä. Ei oo autovuokrausta, saatikka ilmaista.

Vierailija
48/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katso facen kimppakyydit (jos edes osalle matkaa saat), osta sähköpyörä (joissain kaupungeissa niitä voi myös lainata), julkisilla pääset varmasti edes vähän lähemmäs työpaikkaasi, mieti voitko sitten vaikka sähköpotkulaudalla mennä loput (meidän kaupungissamme näen usein miten joku tyyppi tulee sähköpotlulaudan kanssa bussiin kyytiin ja sitten päätepysäkillä pois ja potkulaudalla jatkaa siitä eteenpäin), tai tavallisella pyörällä, ota tai pyydä palkatonta poissaoloa töistä, lainaa joltain autoa tai vuokraa.

isäni meni 1980-luvulla koko kesän ajan pyörällä töihin 40 kilometriä suuntaansa, kun töissään oli sellainen haaste. Sanoi, että ensimmäinen viikko oli vaikeaa, sen jälkeen ei mitään ongelmaa, kun oppi oikean pyöräilytekniikan.

Vuorotöissä voi olla oikeasti niin, että bussit eivät kulje siihen aikaan, kun vuoro alkaa tai loppuu. Tai sitten sitä julkista liikennettä ei oikeasti ole, mikä maalla on usein totuus. Mutta muuten tuo osan matkaa kulkeminen on hyvä idea. Voi myös kysyä josko voisi vaihtaa vuorot niin, että kulkeminen olisi helpompaa julkisilla tai kimppakyydeillä.

3 vuorotyön vuorotyö nyt on semmosia, että sen puitteissa ei bussit kulje vaikka vaihtaisi mihin.

Jos busseja ylipäätään liikkuu työpaikan ja kodin välillä, niin usein esimerkiksi yövuoroon pääsee julkisilla (hoitoalalla esim 21-07). Sen sijaan esimerkiksi aamuvuoro voi alkaa niin aikaisin tai iltavuoro loppua niin myöhään, että bussit eivät kulje.

Mä olen jo aika monta kertaa ilmoianut että julkisilla en pääse. En missään vuorossa.

Vierailija
49/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensakuluja ois yhtälailla omallakin autolla.

No tottakai on, mutta kun sanotaan et otat vaan sen auton parilla kympillä ni ei se ihan niin halvalla onnistu, sitä meinasin. Tuleehan mulle kulut vielä auton korjauksestakin.

Eli vuokraus, siihen bensat ja auton korjauskulut. Että mikäköhän tässä halvaksi tulee? Ei täällä ole mitään puoli-ilmaisia vuokraamoja. Lisäksi taksikyyti sieltä korjaamolta kotiin. Se meinaan ei oo ihan liki sekään.

Auton vuokraus ei loppujen lopuksi ole kallista. Se on sen parikymppiä per päivä plus bensat.

Korjaus varmaan menee vakuutusyhtiön piikkiin kerran he valitsivat korjaamonkin.

Se ei todellakaan ole parikymppiä päivässä. Missäpäin niin halvalla saa?Ja korjaamiseen tulee maksettavaksi omavastuu.

Vierailija
50/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sielöä samassa paikassa joku muukin käy töissä? Eli kyselet kyytiä työkavereilta.

Toki käy muitakin, mutta edelleenkin minä kuljen sinne töihin toiselta paikkakunnalta.

Silloin kuin 3-vuorotyötä tein, niin juuri toisella paikkakunnalla asuvilla oli kimppakyytejä, paikalliset ajoivat yksinään.

Vierailija
51/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

gomore.fi?

Vierailija
52/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Lainaa joltain autoa.

- Yövy työpaikalla.

-Mene pyörällä.

-Kysy kimppakyytiä.

Onhan siinä vaihtoehtoja. Mutta ap:lle taitaa vaan kelvata että ta sanoisi ettei tarvitse tulla töihin ja maksaa silti palkan?

Ensinnäkin, lue ny puusilmä kunnolla aloitus. -Mä en ole pyytämässä palkallista.

-Mulla ei ole pyörää, eikä fysiikka antaisi myöden 60km sotkemista. Työ jo itsessään on fyysistä. Hieno homma jos ite siihen kykenet.

Jokaikisen viestin luin. Mitä siis haet tällä aloituksellasi?

Vierailija
53/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensakuluja ois yhtälailla omallakin autolla.

No tottakai on, mutta kun sanotaan et otat vaan sen auton parilla kympillä ni ei se ihan niin halvalla onnistu, sitä meinasin. Tuleehan mulle kulut vielä auton korjauksestakin.

Eli vuokraus, siihen bensat ja auton korjauskulut. Että mikäköhän tässä halvaksi tulee? Ei täällä ole mitään puoli-ilmaisia vuokraamoja. Lisäksi taksikyyti sieltä korjaamolta kotiin. Se meinaan ei oo ihan liki sekään.

Auton vuokraus ei loppujen lopuksi ole kallista. Se on sen parikymppiä per päivä plus bensat.

Korjaus varmaan menee vakuutusyhtiön piikkiin kerran he valitsivat korjaamonkin.

Se ei todellakaan ole parikymppiä päivässä. Missäpäin niin halvalla saa?Ja korjaamiseen tulee maksettavaksi omavastuu.

Helsingissä näköjään 16€/ päivä on edullisin. Kuopio, Jyväskylä jne 36€.

Vierailija
54/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Lainaa joltain autoa.

- Yövy työpaikalla.

-Mene pyörällä.

-Kysy kimppakyytiä.

Jokaikisen viestin luin. Mitä siis haet tällä aloituksellasi?

Jos jokaisen viestin luit, niin luetun ymmärtämisessä lienee parantamisen varaa. Jos nyt luet edes tämän viestin aiemmat lainaukset. Väität mun haluavan palkallista, sellaista en ole missään vaiheessa sanonut vaativani, en todellakaan odota ja luule sellaista saavani, miksi muka olisi mahdollistakaan? Ihan kiva, jos sulla on tuttuja millä auto on senverran turha kapistus, että antaa sen käyttöön työviikon ajaksi.

Vierailija
55/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa pyörä joltain?

Jaa että 60 km päivässä työmatkaa pyörällä?

Joo, täällä on varsinaisia työn sankareita. Tuskinpa itsekkään menisivät.

Vierailija
56/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo aika monta kertaa ilmoianut että julkisilla en pääse. En missään vuorossa.

Ihan varmasti pääsee.

Vierailija
57/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auton huolto kestää 5 päivää?

Vierailija
58/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaa pyörä joltain?

Jaa että 60 km päivässä työmatkaa pyörällä?

Ei siinä mene kuin noin kolme tuntia ajaa 60 km. Se on vielä ihan normaali työmatkaan käytettävä aika varsinkin pk-seudulla.

Ne istuukin perse leveänä junassa sen ajan.

Vierailija
59/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö oikeasti osaa lukea? En ole mistään huollosta puhunut vaan korjauksesta.

Vierailija
60/128 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö oikeasti osaa lukea? En ole mistään huollosta puhunut vaan korjauksesta.

Mikä korjaus kestää 5 päivää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi