Kuinka moni tekee etätöitä sairaana ollessaan?
En halua ottaa saikkua enää tämän vuoden puolella, kun alkuvuodesta sairastin useamman viikon. Ilmoitin työnantajalle tekeväni loppuviikon etänä, kun on angiina iski. Pitääkö ilmoittaa työterveyteen jos kuitenkin teen täyden työpäivän?
Kommentit (21)
Aina teen ja jos vain henki pihisee ja kädet vielä liikkuu.
Kyllä minä juoksevat asiat hoidan, jos vain kunto kestää. Eria asia, jos joutuu sairaalaan tai on vaikkapa niin kova kuume, ettei jaksa tehdä muuta kuin nukkua.
kyllä tulee tehtyä kipeänä töitä etänä... pitäisi varmaan lähteäkin konttorille tartuttamaan muita... ;-)
Pakollisia asioita hoidan oman voinnin mukaan, vaikka saikulla olen.
Mä olen tehnyt. En ole ilmoittanut työterveyteen.
Sohvalla makailen työkoneen kanssa. Flunssa nyt ei etätöitä estä.
Jalka kipsattuna, mutta etänä hoidan duuniasiat normaalisti.
En tee. Meillä on töissä ihan sääntö että jos et kykene konttorille, et tee töitä etänäkään sairaana.
En tee. Olen saikulla vain oikeasti sairaana. Kuume, oksentelu yms.
Etätöissä ei sairastu niin ei tarvitse sairaana tehdä töitäkään.
Kaikki sairastumiset johtuu lähityöstä niin fyysiset sairaudet kuon henkisetkin.
Valikoiden vastaan puhelimeen saikulla. Työkavereille vastaan, asiakkaille en.
Jos ei ole kuumetta tai täysin sängyn pohjalla, niin teen etänä..
Jos on vain maltillista flunssaa eikä huono olo, joo teen. Etätyön parhaita puolia, kun kenenkään ei tarvitse sietää vieressä istuvaa nuhanenää.
Valitettavasti tulee tehtyä sairaslomalla etätöitä. Kun on yksin vastuussa osastostaan, niin eipä siinä valintaa juuri ole. Toki, saldoja sitten kirjataan sen mukaan pankkiin.
Pikkuflunssassa ja matalassa kuumeessa tulee yleensä tehtyä töitä normaalisti.
Pahemmissa taudeissa otan kunnolla lepoa ja pidän koneet kiinni.
Työmyyrä kirjoitti:
Kyllä minä juoksevat asiat hoidan, jos vain kunto kestää. Eria asia, jos joutuu sairaalaan tai on vaikkapa niin kova kuume, ettei jaksa tehdä muuta kuin nukkua.
Mä olen tehnyt töitä sairaalassakin. 2 tuntia heräämöstä pääsyn jälkeen soi kännykkä ja vastasin siihen. Onneksi asia hoitui ihan vaan neuvomalla, koska läppäriä en ollut ottanut sairaalaan mukaan.
Teen jos vointi antaa myöten. Eiköhän lähes kaikki tee. Tekemättömät asiat kasautuu ja stressaa älyttömästi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Teen jos vointi antaa myöten. Eiköhän lähes kaikki tee. Tekemättömät asiat kasautuu ja stressaa älyttömästi muuten.
Sepä se. Tilanne on varmaan eri, jos sairaslomasi aikana joku työkaverisi tekee omien töidensä lisäksi myös sun työt.
Juokset asiat hoidan ja vastaan puhelimeen. Konetta harvemmin aukaisen. Eipä toi nyt kovin raskasta ole.
Yrittäjän on pakko.