Haluaako ihmiset yleensä hienon uran itsensä vai muiden takia?
Onko sillä urakehityksellä tarkoitus näyttää muille kuinka menestyy, vai onko ihmisillä itsellään halu ns edetä korkeammalle vaikka kukaan ei olisi näkemässä? Tällaista pohtii täällä vain yksi työkyvytön.
Kommentit (8)
Enemmän arvostan niitä, JOTKA TEKEE SITÄ, MISTÄ OIKEASTI TYKKÄÄVÄT. Ja jos siitä tulee hyvä ura, niin hyvä vaan.
Noh, itse tunsin oloni surkeaksi kaikkien korkeastikoulutettujen sukulaisteni rinnalla. Sitten päädyin sellaiseen työhön, jota korkeammalle en näillä papereilla pysty etenemään. Nyt mietin pitäisikö vaihtaa johonkin yksinkertaiseen paskaduuniin, koska tässä työssä tulee liikaa päänvaivaa.
Loppujen lopuksi sillä työllä on merkitystä vain itselleni, ketään muuta se ei kiinnosta missä olen töissä vaikka niin saattaisi kuvitella.
Se ei lisää arvoani, ehkä uskottavuutta jonkin verran, mutta mitä silläkään tekee? Ihan sama.
En ole koskaan ajatellut uraa tai rahaa. Vain sitä, mitä olisi kiinnostavaa tehdä. Näin olen saanut sivutuotteena myös hyvän uran ja riittävän toimeentulon.
Ihan itseni takia, jotta elintasoni on sellainen mihin itse olen tyytyväinen eikä tarvitse valittaa.
Köyhä kirjastoapulainen olen, mutta työni on mielenkiintoista.
Rahan takia