Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
KUINKA PALJON TYÖTTÖMISSÄ ON TYÖKYVYTTÖMIÄ, JOTKA KUULUISIVAT SAIRASELÄKKEELLE???
Kysyn vaan, ja kukaan ei vastaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaudessa meni taloyhtiö konkurssiin. Sama voi käydä missä vaan jos ansiosidonnaista leikataan eikä ihmisillä ole rahaa yhtiölainoihin ja vastikkeisiin
Työmarkkinatuki ei riitä ja yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlEläkeläiset menettävät taloyhtiön konkurssissa asuntonsa, koska työttömilä leikattiin.
Jos eläkeläinen on tehnyt töitä 40 vuotta niin reilu peli.
Julkisen talouden ryhtiliike! 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä muutoksilla hallitus aikoo saada Kelan lääkärit hyväksymään ihmisten työkyvyttömyyden, jonka hoitava lääkäri on arvioinut?
Mitään vastausta tähän?
Aikovat vaieta asian kuoliaaksi.
Työkyvyttömät työttömät jätetään roikkumaan samaan limboon kuin tähänkin asti. Viedään vaan osa heidän tuloistaan pois.
Näissä on kivasti mukana kaikki ne, joiden elämänhallinta on mielenterveys-, neurologia- tai päihdeongelmasyistä sellaista, etteivät edes kykenisi sairaslomaa tai mitään muutakaan hakemaan lääkäriltä, tai asioimaan työkkärin kanssa jne.
Ja näiltä sitten hallitus haluaisi vielä evätä sen viimesijaisen toimeentulotuenkin, ja jättää siis kokonaan täysin ilman rahaa.Siis niiden lisäksi, jotka on jo työkyvyttömiksi todettu, mutta Kela ei suostu asiaa hyväksymään.
Just näiltä ei leikata.
Kaikkein heikoimmista pidetään huoli edelleen.
Mutta terveet töihin.
Kerrotko millä lailla juuri näiltä ollaan leikkaamatta? Kuinka hallitus aikoo saada Kelan hyväksymään ihmisten lääkärintodistukset työkyvyttömyydestä ja päästämään nämä työkyvyttömyyseläkkeelle? En ole kuullut sanaakaan tästä.
Ja tt-tuen evääminen kokonaan ihmisiltä, jotka ei suostuisi työkkärin tms. toimiin taas osuisi juuri noihin moniongelmaisiin syrjäytyneisiin, kuinka se muka voisi olla osumatta?
KUINKA PALJON TYÖTTÖMISSÄ ON KIELITAIDOTTOMIA MAAHAN TULLEITA?
Kysyn tätäkin, ja kukaan ei vastaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Mukavasti tuli taas itselle tänään sähköposti Valitettavasti valitamme ei kohdistunut... Määrä-aikainen muutaman kuukauden kestävä paikka ja hakemuksia olivat saaneet 51 kappaletta. Kertokaas toki, minne sitä pääsisi töihin?
Minulle selvisi tänään, että alkukesällä hakemani paikka oli laitettu uudelleen hakuun, vaikka siellä olisi ollut tarjolla ko. työssä runsaasti kokemusta omaava hakija. Yhdestä toisesta paikasta, johon olen hakenut, on samoja kokemuksia. Pistin sinne sitten aina uutta hakemusta, mutta ikinä ei päässyt edes haastatteluun. Molemmista on työkokemusta, mutta se kai se ongelma onkin, jos olisi pitänyt maksaa kokemuslisää. Ennemmin ottavat työntekijöitä, jotka tulevat ja menevät, kuin sitoutumisvalmista työntekijää.
Orvolla valahtaa lusikallinen pöksyyn kun tulee yleislakko. EK eibyllättäen kiitäkään ja muhkea bonus joka sieltä on luvattu meneekin sivu suun kun tuottavuus laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varkaudessa meni taloyhtiö konkurssiin. Sama voi käydä missä vaan jos ansiosidonnaista leikataan eikä ihmisillä ole rahaa yhtiölainoihin ja vastikkeisiin
Työmarkkinatuki ei riitä ja yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlEläkeläiset menettävät taloyhtiön konkurssissa asuntonsa, koska työttömilä leikattiin.
Jos työtön on asunut talossa 2 vuotta niin vielä reilumpaa.
Ja jos jollain on asuntovelkaa niin taloyhtiön konkurssissa asunto lähtee, mutta asuntovelka jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valheellinen otsikko ja ketjun avaus. Asiasta ilmoitettu eteenpäin.
Edelleenkään Suomessa ei ole kenenkään pakko tehdä työtä.
Työn järjestäminen vastaavasti on valtion erityissuojeluksessa. Vai miten se perustuslaissa on kirjoitettu.
Todellakaan ei ole pakko tehdä työtä, eikä valtion sitä tarjota.
Jotkut hakee työät mistä vaan ja tekee työtä elääkseen.
Jotjut vaan ei tee ja elää toisten luomalla vauraudella yhteiskuntaan. Ei tässä mikään muutu. Ehkä sen rahallinen korvaus, työtä tekevän on toki saatava enemmän kuin sen, joka ei tee työtä. Selvästi enemmän.
Tämän kai jokainen ymmärtää.
Eivät ymmärrä. Jotkut luulevat syntyvänsä etuoikeutetuksi, että tekemättä mitään voi tienata enemmän kuin kaupan kassa tai siivooja. Jopa lähes 2 vuotta voi loikoilla ja saada parempaa palkkaa kuin naapurin ahkera siivooja. Todellakin kommunistista ajattelua. Vasemmistoilainen ylimielisyys. Kaikki mulle heti.
Prisma haki 4 myyjää 30 viikko tunnilla ja työttömiä on kaupungissamme 12000.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naurattaa kun täällä viimein hiljenee elämäntapatyöttömien persujen mölinä kun ne pakotti itse itsensä töihin persuja äänestämällä :D.
Kyl useimmat Persut on kuule ihan töissä täysipäiväisesti. Ainakin itse olen ja tyytyväinen olen hallitukseen! Eiköhän se perus spd äänestäjä ole se loiseläjä..
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena siten niillä mennään, jos 500 eur lähtee, että sitten pitää pärjätä niillä mitä saa, en usko, että saan kokoaikatyötä yhtäkkiä mistään, tää osa-aikatyö ollut jo vuosia ja kelarahat, nyt on jäänyt näistä rahoista 300-500e säästöön yleensä, sitten jäänee vähemmän tai karsitaan jostain esim. lehti ei oo pakollinen, mies kokopäivätyössä pääsääntöisesti,tosin nyt sekin liiton rahoilla väliaikaisesti työkohteissa katkoa, kolme lasta, joista yksi erityinen keskivaikealla vammaistuella, on ollut vielä varaa kahteen autoon toistaiseksi, mies maksaa asumisen kulut, mökki omistus ja koti asumisoikeus
No ei kuulosta hyvältä. Miehen tulot pelasti ennen, mutta nyt lienee tilanne toinen?
Raksoilla tilanne on aika paha. Toivottavasti ei pitkity, mutta ei nyt siltä näytä.
Toivottavasti pärjäätte jotenkin. Autoa ja mökkiä myyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön on asunut talossa 2 vuotta niin vielä reilumpaa.
Ja jos jollain on asuntovelkaa niin taloyhtiön konkurssissa asunto lähtee, mutta asuntovelka jää.
Kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naurattaa kun täällä viimein hiljenee elämäntapatyöttömien persujen mölinä kun ne pakotti itse itsensä töihin persuja äänestämällä :D.
Kyl useimmat Persut on kuule ihan töissä täysipäiväisesti. Ainakin itse olen ja tyytyväinen olen hallitukseen! Eiköhän se perus spd äänestäjä ole se loiseläjä..
30% persujen äänestäjistä elää tukien varassa.
Helsingissä on 34000 työtöntä. Mihin kaikki laitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on 34000 työtöntä. Mihin kaikki laitetaan?
Tampereelle, missä työttömiä on 21000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma havainto on, että juuri vasemmistolaiset ja vihreät ovat herkimpiä elämään yhteiskunnan eli toiseten siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, ei mitään myötätuntoa, toivottavasti tulee vielä eläkekatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma havainto on, että juuri vasemmistolaiset ja vihreät ovat herkimpiä elämään yhteiskunnan eli toiseten siivellä.
Ja keksivät aina selityksiä miksi työ ei kiinnosta. Miksi kapitalisti riistää . Miksi persu sitä tai tätä.
Mutta itse eivät korjaa asennettaan.
Hyvinvointivaltio ja maailman onnellisin kansa = Suomi
Töitä ei ole, työttömiä on
Kohtaanto-ongelma
Lääkäriin ei pääse. Rikkaat menee yksityiselle.
Eriarvoisuus lisääntyy ja lisääntyy.
Koulutus Peruskoulun piti taata tasa-arvoinen koulutus kaikille!
Kouluja lakkautetaan/ arvotetaan
Harrastusvälineet niin kalliit, ettei
kaikilla varaa -> eriarvoistaa oppilaat.
Saakutirallaa...
Rahaa on. Miksei sitä osata tasa-arvoisesti käyttää???
Rivitalo on. Tiedän kyllä vastuuni - tämä on neljäs omistusasuntoni.