Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Hyvä! Kaikki työkykyiset alle 70-vuotiaat myös töihin!
Vierailija kirjoitti:
Töitä kyllä on, teille perkeleille ei vaan kelpaa mikään. Siivoustöitä on esimerkiksi vaikka kuinka paljon, palkka noin 2000 euroa kuussa
Täällä on 1 ainoa siivoojan paikka auki. Tunteja kuukaudessa 14h ja tämä paikka on 42km päässä.
Menisitkö itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on 34000 työtöntä. Mihin kaikki laitetaan?
Jos vaikka Alepan kassalle.
Jep. Jos koet , että sinussa on pääministeriainesta, niin suuntaa Sokoksen kassalle.
Vierailija kirjoitti:
KUINKA PALJON TYÖTTÖMISSÄ ON TYÖKYVYTTÖMIÄ, JOTKA KUULUISIVAT SAIRASELÄKKEELLE???
Kysyn vaan, ja kukaan ei vastaa!!!
Paljon.
Siis naurettavaa tuo vertailu: työttömiä x määrä
- työpaikkoja x märä
Miten paljon luvuissa työttömät on
- sairaita, työkyvyttömiä?
- kielitaidottomia?
- kouluttamattomia?
- ammattitaidottomia?
Ja paljonko "vain" niitä jotka aktiivisesti etsii töitä ja ovat työkykyisiä?
Kuka/Mikä taho voisi selvittää tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on 34000 työtöntä. Mihin kaikki laitetaan?
Jos vaikka Alepan kassalle.
Aika monta uutta Alepaa siis luvassa. Kenenkäs rahoilla orpo ne ajatteli perustaa?
luumuilijat, sohvanhalaajat...röihin
Hallitusohjelma on pelkkä suunnitelma,katsotaan mitä menee läpi.
Mitähän töitä minulle järjestetään?! Sairastan useampaa vakavaa sairautta mm. lihastautia. Makaan päivät sängyssä kun en muuhun kykene. Avustajat pyörittää tätä huushollia. Työtön työnhakija kuitenkin olen kun en ole riittävän sairas eläkkeelle päästäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä kyllä on, teille perkeleille ei vaan kelpaa mikään. Siivoustöitä on esimerkiksi vaikka kuinka paljon, palkka noin 2000 euroa kuussa
Täällä on 1 ainoa siivoojan paikka auki. Tunteja kuukaudessa 14h ja tämä paikka on 42km päässä.
Menisitkö itse?
Vain pieni osa on julkisesti avoimena. Eihän työnantajat laita enää tän uuden pakkohakusysteemin takia sinne työpaikkoja hakuun. Jos haluat siivoojan paikan niin soita, viestitä tai käy kysymässä itse firmoista.
Niin ne toisetkin tekee nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse ole töissä keskellä arkipäivää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö itse?Vain pieni osa on julkisesti avoimena. Eihän työnantajat laita enää tän uuden pakkohakusysteemin takia sinne työpaikkoja hakuun. Jos haluat siivoojan paikan niin soita, viestitä tai käy kysymässä itse firmoista.
Niin ne toisetkin tekee nykyisin.
Niin mistä firmoista?
Minulla muuten on töitä.
Vierailija kirjoitti:
KUINKA PALJON TYÖTTÖMISSÄ ON TYÖKYVYTTÖMIÄ, JOTKA KUULUISIVAT SAIRASELÄKKEELLE???
Kysyn vaan, ja kukaan ei vastaa!!!
Vuonna 2018 heitä oli arviolta 27000. Varmaan aika lailla sama määrä nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö itse?
Missä ihmeen perämetsässä sä asut? Sulla on velvollisuus muuttaa sinne missä töitä on
Vierailija kirjoitti:
Mitähän töitä minulle järjestetään?! Sairastan useampaa vakavaa sairautta mm. lihastautia. Makaan päivät sängyssä kun en muuhun kykene. Avustajat pyörittää tätä huushollia. Työtön työnhakija kuitenkin olen kun en ole riittävän sairas eläkkeelle päästäkseni.
Ei kukaan sinulle mitään järjestä!!!
Mieti mitä itse haluat tehdä ja mihin kykenet. Sitten käyt ne firmat läpi kunnes tär¨ppää. Jos olet liian sairas, siihen on sitten toinen tie, hae sitkeästi sitä sairaseläkettä.
Mitenhän moni Suomessa lääkäriksi ja hoitajaksi kouluttautunut on lähtenyt ulkomaille hommiin kun palkat ja edut ovat parhaimmillaan moninkertaiset ja verotus puolet Suomen vastaavasta joten lääkäri- ja hoitajapulaa ei varmastikaan helpoteta lisää kouluttamalla?
Vierailija kirjoitti:
KUINKA PALJON TYÖTTÖMISSÄ ON KIELITAIDOTTOMIA MAAHAN TULLEITA?
Kysyn tätäkin, ja kukaan ei vastaa!!!
Noin puolet on lukutaidottomia maa- muja, heistä kolmasosa Suomessa syntyneitä luku- ja kirjoitustaidottomia.
Lukutaidon puute ei ole syy eläköityä mutta heidän henkinen kapasiteettinsa ei mahdollista lukemisen oppimista. Näille tulee nyt vaikeat ajat ja heidän toivotaan lähtevän suomesta- samalla myös erilaisille somaliyjdistyksille ja Ylelle maksettaviin rahoihin tulee isoja leikkauksia joten jatkossa heillä suojatyöpaikatkin vähissä.
Nämä "töihin vaan" huutelijat ovat jotain teinejä. Raukat eivät tajua että sama käsittely tulee vielä heillekkin. Osa taas on varmaan lataamossa joten työelämästä heillä ei ole kokemusta. On voimaannuttavaa ilakoida muiden hädällä..(hyi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse ole töissä keskellä arkipäivää?
Kahvitauko, entä sinä?
Oletan että tämä myös koskee Suomessa loisivia noin 500 000 muumaa/pakkolois-joukkoja? He kun muutenkin saavat isompia tukia kuin tavis suomalaiset. Nämä pitäisi työllistää ensiksi mutta samaan aikaan tänne haalitaan lisää "työntekijöitä" kehitysmaista. Ja sitten leikataan lisää suomalaisilta työttömiltä.