Työttömät vaviskaa, kello 12 monella elämäntapa työttömällä valahtaa lusikallinen housuun- hallitus julkistaa MITTAVAT säästötoimensa (joiden päätarkoitus on säilyttää hyvinvointivaltio laittamalla TYÖKYKYISET töihin- hyvä!)
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009805671.html
Loikoilu ja loisiminen on loppu nyt, me työssäkäyvät emme enää jaksa ja meidät on ajettu loppuun by Sanna.
Nyt on työttömien aika ottaa vetovastuu ja alkaa tuottavaksi kansalaisiksi, onhan oikein että JOKAINEN ansaitsee itse oman elantonsa, olemmehan länsimaa, emme kommunistidiktatuuri- kansa on näin demokraattisesti tiensä valinnut!
Jos ei työ maistu niin on muutettava muualle, nyt laitetaan Suomi kuntoon ja työttömät töihin!
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Valheellinen otsikko ja ketjun avaus. Asiasta ilmoitettu eteenpäin.
Edelleenkään Suomessa ei ole kenenkään pakko tehdä työtä.
Ehkäpä ketjun avaajalla on itsellään lusikallinen housuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt joutuu luumuilijat töihin
Ja vakituisten työ vaihtuu työkokeiluun.
Mikä oli tiedotustilaisuuden anti? Plus miinus nolla. - En sano mitään ennen kuin ehkä maanantaina. -Hallitus tekee kovasti töitä. -En avaa tätä tässä nyt enempää. -Kannustimia pitää lisätä.
Edellisen hallituksen aikaan kovasti meuhkasi ja vaati valtion velanoton lopettamista. Nyt on jo muka oppinut sen, että hallitus ei olekaan kaikkivoipa, vaan Saksankin taloussuhdanteet vaikuttavat Suomeen. Puheensa alkumetreillä väläytti jo velan lyhentämisen siirtämistä seuraavalle hallitukselle. Nykyiset rikkaiden verojen alennukset kun menevät sinne, mihin ne edellistenkin oikeistohallitusten miljardit menivät. Ja niistä ei yhteiskunta hyödy, eikä verottaja pääse käsiksi. Luoja varjelkoon, ettei tämän hallituksen aikana tule uutta pandemiaa tai muutakaan kriisiä. Eivät selviäisi tuolla porukalla.
Ukrainan sota on edelleen käynnissä, ehkä alkaa jälleenrakennuskin vielä tällä hallituskaudella. Petteri lupasi satoja miljoonia lisää puolustumenoihin pelkän naton vuoksi. Pandemiakin näyttää tulevan takaisin.
Bersuthan ei ulkomaille rahaa aikoneet syytää, kuten holtiton huulipunahallitus. Paitsi, kun tilanne on se, että muutkaan ei voi, samoin kuin mahdollisen uuden pandemian kanssa. Mutta! Sehän on eri asia. Jämäkkä oikeistohallitus tekee niin, haisunäätäkravatit hohtaen, koska on pakko ja siirtää jo heti maksut seuraavalle hallitukselle. Pitää vaan ymmärtää, että nämä ovat"eri asioita".
Heh, olen ollut työttömänä kummankin aktiivimallin aikana ja ne eivät koskettaneet minua millään tavalla. Sen sijaan maksoin asuntolainaa työmarkkinatuella.
Nyt on asuntolaina maksettu ja olen työssä. Onneksi tuli laina maksettua nollakorkojen aikana.
T. Akateeminen helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
Palkkatyötä ei valitettavasti ole työttömille tarjota, mutta työharjoittelijana sinulle löytyy työtä vaikka millä mitalla vuosiksi eteenpäin. Työ itsessään on palkkaa.
Terveisin: työnantaja
Kyllä näin. Voisi myös rakentaa parakkeja joihin työharjoittelijat voisi laittaa asumaan, sehän olisi iso vastike kun työtä vasten saisi asua sellaisessa. 10 työtöntä per parakki. Iltaisin voisi jopa jakaa vihanneslientä niin ei tulisi edes nälkä! Ikkunoihin kalterit!
Kyllä mä täällä maalla tulen aina asumaan ja tulen aina syömään sitä mitä milloinkin haluan pidät siitä tai et :)
Eli parakkikylä, joissa keskitetysti orjatyövoimaa, ja vielä ehkä piikkilankaa ympärille?
Miksikäs sellaista leiriä kutsuttiinkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää nyt aika huikeaa. Selvittelin työkkäristä, että olisikohan mahdollista opiskella ammattitutkinto työttömyysetuudella, kun kyse ei ole työvoimakoulutuksesta. Vastaus oli luonnollisesti ei. Mulla on pohjalla korkeakoulututkinto, joka kuulemma työllistää hyvin. Ei kait sillä niin väliä ole, että en ole päivääkään tehnyt ko. alan hommia valmistumiseni jälkeen eli reiluun kymmeneen vuoteen.
Työllistäisikö haluamani ammatti minut? Kyllä, työllistäisin itse itseni yrittäjänä. Ainahan sitä voisi oppisopimuksella suorittaa. Helvetin kannustavaa opiskella ja tehdä töitä samalla kun perheessä on kaksi alle kaksivuotiasta lasta. Ei sikäli, ettenkö olisi jo tottunut siihen, että yli viiden tunnin unia ei ole eikä tule, ainahan siitä voi muutaman tunnin nipistää pois. Tai hei, opintotukihan on tosi kiva asia. Sitäkin voisi saada opintorahan, opintolainan ja yleisen asumistuen verran. Ja ilmeisesti vielä koulumatkatuki tuohon päälle. Nämä yhteensäkään eivät toki ole lähellekään ansiopäivärahan määrää, ja tarkkana saa olla, ettei vahingossakaan tienaa mm. yhtään mitään.
On se kätevää. Suorastaan kannustetaan työllistämään itsensä haluamaansa ammattiin. Olisi kannattanut syntyä rikkaana. Olisi kannattanut toistakymmentä vuotta sitten valita toisin. Kannattaisi hakeutua samoihin töihin uudestaan, vaikka palkaksi saa lähinnä vittuilua ja vaikka ala ei kiinnosta enää pätkän vertaa. Pitää varmaan opiskella youtuben videoiden avulla ja olla mainitsematta asiasta työkkärille, etteivät vain kuvittele minun opiskelevan.
Ei kait tuo nyt ole erikoista, että hieman joutuisi tiputtamaan elintasoaan, jos haluaa ammattia vaihtaa. Kirjoituksestasi päätellen tuota kuitenkin tuettaisiin noin puolellatoista tonnilla per kuukausi ja ilmaisella koulutuksella, jotka vaikuttaa melko hyvältä edulta. En oikein keksi syytä, että miksi yhteiskunnan pitäisi täysin pitää tuon parin vuoden opiskelun ajan jokaisen alanvaihtoa haluavan elintasoa yllä vain "koska mä haluan".
Että silleen...
Tuosta tuesta kolmasosa olisi kuitenkin lainaa, joka ymmärtääkseni pitää maksaa myös takaisin.
Mutta joo, elintasoa voi aina laskea. Voin esimerkiksi todeta muille perheenjäsenille, että tänä talvena kämpässä (sähkölämmitteinen okt) on max 16 astetta lämmintä, joten kannattaa kaivaa kutimet jo valmiiksi esille. Tai vaihtaa auton johonkin 70-luvun ladaan, koska ilman julkista liikennettä se on kuitenkin pakollinen kuluerä. Hernekeittokin on oikeastaan aika hyvää. Vauvat pärjäävät hyvin tissimaidolla, parempi pärjätä.
Tai voisihan sitä myydä kämpän vuoden opiskelun takia ja muuttaa takaisin johonkin itähelsinkiläiseen luukkuun. Vuokralle, eli rahoittaa valtion kautta jonkun parempiosaisen sijoitukset. Aina sitä elintasoa tosiaan voi laskea. Etenkin taloudessa, joka on viimeiset 15kk ollut täysin riippuvainen minun tuloistani.Mutta hauskaahan tässä on siis se, että jos kaavailemalleni alalle haettaisiin työvoimakoulutusta, niin opiskelu työmarkkinatuella olisi tosi ok. Mä en todellakaan odota, että joku muu maksaa kaiken ja että mun ei tarvitse tehdä mitään. Nyt vain sattui osumaan vähän huonompaan hetkeen tämä työttömyys. No, ei olisi kannattanut saada fuduja. Valtion mielestä tässä kohtaa on parempi jäädä loisimaan työttömäksi kuin yrittää kouluttaa itsensä alalle, joka oikeasti kiinnostaa ja jolla työllistäisin itseni kokopäiväisesti.
Jos työtön vuokraa omakotitalon niin 6 astetta lämmintä, jos putket paukkuu niin työttömältå ei voi ottaa tililtä rahaa, kun ei siellä ole.
Vierailija kirjoitti:
Heh, olen ollut työttömänä kummankin aktiivimallin aikana ja ne eivät koskettaneet minua millään tavalla. Sen sijaan maksoin asuntolainaa työmarkkinatuella.
Nyt on asuntolaina maksettu ja olen työssä. Onneksi tuli laina maksettua nollakorkojen aikana.
Kunhan on omakotitalo. Kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Vierailija kirjoitti:
Jos joo. Pienet on olleet asuntolainat jos olet niitä hoitanut ja lyhentänyt TM-tuella!!!! Ja vielä Helsingissä???
Älkääs nyt viitsikö.
Vierailija kirjoitti:
Hei hieno juttu jos vihdoinkin pääsen töihin!! Maksetaanhan siitä myös oikeata palkkaa??
Vain jos olet kultakorttilainen tai olet suvusta jolla on kokoomuksen puoluepaperit pitkältä ajalta, ja olet parempaa väkeä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on omakotitalo. Kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Ei se sun työtaakkaas kuule helpota kuitenkaan, koska pihi pomosi ei tule palkkaama enempää väkeä työpaikallesi jatkossakaan vaan repii teistä muutamista mehut irti.
Varkaudessa meni taloyhtiö konkurssiin. Sama voi käydä missä vaan jos ansiosidonnaista leikataan eikä ihmisillä ole rahaa yhtiölainoihin ja vastikkeisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joo. Pienet on olleet asuntolainat jos olet niitä hoitanut ja lyhentänyt TM-tuella!!!! Ja vielä Helsingissä???
Älkääs nyt viitsikö.
No näin se nyt vaan on. Toki olen ollut vuosia töissä ennen työttömyyttä. Mutta ilman nollakorkoja ei toki olisi ollut mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Työn järjestäminen vastaavasti on valtion erityissuojeluksessa. Vai miten se perustuslaissa on kirjoitettu.
Todellakaan ei ole pakko tehdä työtä, eikä valtion sitä tarjota.
Vastauksena siten niillä mennään, jos 500 eur lähtee, että sitten pitää pärjätä niillä mitä saa, en usko, että saan kokoaikatyötä yhtäkkiä mistään, tää osa-aikatyö ollut jo vuosia ja kelarahat, nyt on jäänyt näistä rahoista 300-500e säästöön yleensä, sitten jäänee vähemmän tai karsitaan jostain esim. lehti ei oo pakollinen, mies kokopäivätyössä pääsääntöisesti,tosin nyt sekin liiton rahoilla väliaikaisesti työkohteissa katkoa, kolme lasta, joista yksi erityinen keskivaikealla vammaistuella, on ollut vielä varaa kahteen autoon toistaiseksi, mies maksaa asumisen kulut, mökki omistus ja koti asumisoikeus
Vierailija kirjoitti:
Varkaudessa meni taloyhtiö konkurssiin. Sama voi käydä missä vaan jos ansiosidonnaista leikataan eikä ihmisillä ole rahaa yhtiölainoihin ja vastikkeisiin
Työmarkkinatuki ei riitä ja yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä muutoksilla hallitus aikoo saada Kelan lääkärit hyväksymään ihmisten työkyvyttömyyden, jonka hoitava lääkäri on arvioinut?
Mitään vastausta tähän?
Aikovat vaieta asian kuoliaaksi.
Työkyvyttömät työttömät jätetään roikkumaan samaan limboon kuin tähänkin asti. Viedään vaan osa heidän tuloistaan pois.
Näissä on kivasti mukana kaikki ne, joiden elämänhallinta on mielenterveys-, neurologia- tai päihdeongelmasyistä sellaista, etteivät edes kykenisi sairaslomaa tai mitään muutakaan hakemaan lääkäriltä, tai asioimaan työkkärin kanssa jne.
Ja näiltä sitten hallitus haluaisi vielä evätä sen viimesijaisen toimeentulotuenkin, ja jättää siis kokonaan täysin ilman rahaa.Siis niiden lisäksi, jotka on jo työkyvyttömiksi todettu, mutta Kela ei suostu asiaa hyväksymään.
Just näiltä ei leikata.
Kaikkein heikoimmista pidetään huoli edelleen.
Mutta terveet töihin.
Kerrotko miten niistä heikoimmista pidetään huoli.
Ihan samalla tavalla he saavat säännöllisesti soittoja työvoimaviranomaisilta ja annetaan tehtäviä tehtäväksi. Jos eivät tee, niin tulee karenssia. Jos eivät työllisty niin tuloja leikataan.
Sosiaaliturvaa saadakseen pitää mennä töihin vaikka ei pysty.
Eläkeyhtiö vaan hokee, että työkykyä on jäljellä, mutta ei myönnä kuntoutusta eikä koulutusta, sillä työkyky on liian vähäinen.
Se onkin jännää kun sama taho määrittää sekä työkykyiseksi että työkyvyttömäksi, riippuen siitä mitä tukea hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjillä katsotaan jatkossa asumistuessa kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja. Ja tilillä saa olla 10000. Ja jos on omistusasunto niin ei saa enää asumistukea.
Ja ihmiset ei osta eikä käytä palveluja.
😜😂😜😂😜😂😜😂😜😂😜😂😜
Tulee 1990-luvun laman toisinto.
Yrittäjiltä lähtee omaisuus ja me nauretaan ja keitetään kahvit sen kunniaksi.
Kohta kellään ei ole varaa ostaa ja kuluttaa, konkurssit lisääntyy ja sen myötä työpaikat vähenee -> työttömyys lisääntyy entisestään jne
Rikkaat rikastuu - köyhät köyhtyy...
Eläköön uusi hallitus
Tulkoon uusi lama
Halleluja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn järjestäminen vastaavasti on valtion erityissuojeluksessa. Vai miten se perustuslaissa on kirjoitettu.
Todellakaan ei ole pakko tehdä työtä, eikä valtion sitä tarjota.
Jotkut hakee työät mistä vaan ja tekee työtä elääkseen.
Jotjut vaan ei tee ja elää toisten luomalla vauraudella yhteiskuntaan. Ei tässä mikään muutu. Ehkä sen rahallinen korvaus, työtä tekevän on toki saatava enemmän kuin sen, joka ei tee työtä. Selvästi enemmän.
Tämän kai jokainen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki ei riitä ja yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Eläkeläiset menettävät taloyhtiön konkurssissa asuntonsa, koska työttömilä leikattiin.
Tuosta tuesta kolmasosa olisi kuitenkin lainaa, joka ymmärtääkseni pitää maksaa myös takaisin.
Mutta joo, elintasoa voi aina laskea. Voin esimerkiksi todeta muille perheenjäsenille, että tänä talvena kämpässä (sähkölämmitteinen okt) on max 16 astetta lämmintä, joten kannattaa kaivaa kutimet jo valmiiksi esille. Tai vaihtaa auton johonkin 70-luvun ladaan, koska ilman julkista liikennettä se on kuitenkin pakollinen kuluerä. Hernekeittokin on oikeastaan aika hyvää. Vauvat pärjäävät hyvin tissimaidolla, parempi pärjätä.
Tai voisihan sitä myydä kämpän vuoden opiskelun takia ja muuttaa takaisin johonkin itähelsinkiläiseen luukkuun. Vuokralle, eli rahoittaa valtion kautta jonkun parempiosaisen sijoitukset. Aina sitä elintasoa tosiaan voi laskea. Etenkin taloudessa, joka on viimeiset 15kk ollut täysin riippuvainen minun tuloistani.
Mutta hauskaahan tässä on siis se, että jos kaavailemalleni alalle haettaisiin työvoimakoulutusta, niin opiskelu työmarkkinatuella olisi tosi ok. Mä en todellakaan odota, että joku muu maksaa kaiken ja että mun ei tarvitse tehdä mitään. Nyt vain sattui osumaan vähän huonompaan hetkeen tämä työttömyys. No, ei olisi kannattanut saada fuduja. Valtion mielestä tässä kohtaa on parempi jäädä loisimaan työttömäksi kuin yrittää kouluttaa itsensä alalle, joka oikeasti kiinnostaa ja jolla työllistäisin itseni kokopäiväisesti.