Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme vanhempaa kertoo, miten riman laskeminen näkyy arjessa - Meillä ei harrasteta pyjamia, se säästää aikaa aamuisin Voisitko sinä ja koko perhe paremmin, jos lasket rimaa hiukan?

Vierailija
24.08.2023 |

No onpa kivaa teinille, että hänen huoneensa sotku kuvataan kaiken kansan nähtäville. 🙈

https://yle.fi/aihe/a/20-10005266

Kommentit (955)

Vierailija
841/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokaisella pitää olla yövaatteet, kotivaatteet ja päiväkoti/kouluvaatteet erikseen.

Vierailija
842/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks aina oletetaan et olis enemmän läsnä vanhempana, jos koti on kuin sikolätti? Eikö äiti ja isä voisi vähentää sitä ruutuaikaa ja viettää se aika lapsen kanssa 100 % läsnä? Kyllä varmaan jokainen osaa katsoa lapsen perään ja tiskata samaan aikaan? Pikkuhiljaa hoitaa niitä kotiaskareita jos lapset vaati todella paljon huolenpitoa ja huomiota. Tai sit herää 2 minuuttia aikasemmin ja vaihtaa aamulla ne vaatteet uusiin. Älä opeta lastasi laiskaksi!

No, mä pistin lapset katsomaan piirrettyjä kun tiskasin tai lajittelin pyykkiä. Lasten kanssa meni hommaan tunti, kun teki itsekseen, aikaa meni maksimissaan vartti. Sitten oli taas aikaa olla lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa peseydyn, nuoremme hikoilevat ja peseytyvt enemmän. Vaatteet pesen vasta, kun likaiset. Monesti yhtä sotkuista kuin kuvissa. Nukun päivävaatteissa, vähän vain kevennän, samoin perhe. Näin menty vuosikymmeniä. Osa lapsista aikuisia. Töissä käyn. Flunssat ei vaivaa. Kauhistelkaa rauhassa.

elämänhallinta ongelmia????????

Vierailija
844/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle kelpaa yövaatteiksi vaan leggingsit ja t-paita / pyjama, jossa on leggingsit + t-paita. Meillä ihan sama että meneekö niillä illalla puhtaina laitetuilla leggareilla ja t-paidalla kouluun (yleensä pukee jotain vielä näiden päälle vaikka hupparin). Pysyy sänkykin puhtaana, kun menee puhtailla eikä ne kyllä ainakaan meillä mihinkään hikisty tai likaannu yön aikana. Eroa et näe tai haista, onko yön yli olleet vai vasta kaapista päälle vedetyt, joten mikä ongelma?!

Enemmän mua ällöttää tämä tyyli, millä monet menee, että jopa viikon käytetään samaa pyjamaa. Hikistynyttä, pöpöjä kuhisevaa. Vedetään se mahdollisesti puhtaalle iholle ja nukkumaan ja aamulla sitten tällaiselle iholle puhdasta vaatetta. Miksi puhtaiden vaatteiden kanssa nukkumaanmeno ja niiden kanssa yhden päivän ajan oleminen olisi epähygieeninen tai huono juttu verrattuna johonkin likaiseen pyjamaan yöstä toiseen? Outoa, miten joillain on kummallisia sääntöjä erillisistä yövaatteista. Mutta toki jokainen taplaa tyylillään. 

T: Äiti, jonka koti on siisti

Vierailija
845/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytölle kelpaa yövaatteiksi vaan leggingsit ja t-paita / pyjama, jossa on leggingsit + t-paita. Meillä ihan sama että meneekö niillä illalla puhtaina laitetuilla leggareilla ja t-paidalla kouluun (yleensä pukee jotain vielä näiden päälle vaikka hupparin). Pysyy sänkykin puhtaana, kun menee puhtailla eikä ne kyllä ainakaan meillä mihinkään hikisty tai likaannu yön aikana. Eroa et näe tai haista, onko yön yli olleet vai vasta kaapista päälle vedetyt, joten mikä ongelma?!

Enemmän mua ällöttää tämä tyyli, millä monet menee, että jopa viikon käytetään samaa pyjamaa. Hikistynyttä, pöpöjä kuhisevaa. Vedetään se mahdollisesti puhtaalle iholle ja nukkumaan ja aamulla sitten tällaiselle iholle puhdasta vaatetta. Miksi puhtaiden vaatteiden kanssa nukkumaanmeno ja niiden kanssa yhden päivän ajan oleminen olisi epähygieeninen tai huono juttu verrattuna johonkin likaiseen pyjamaan yöstä toiseen? Outoa, miten joillain on kummallisia sääntöjä erillisistä yövaatteista. Mutta toki jokainen taplaa tyylillään. 

Niin että se yöpuku hikistyy, mutta muut vaatteet ei?

Vierailija
846/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että tämä jäi päällimmäisenä mieleen itselläkin.

Vierailija
847/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni aikuinen olisi seuraavan päivän samoissa legginseissä joissa nukkui edellisen yön? Ja t-paidassa?

Vierailija
848/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä käytetään niitä puhtaita leggareita + t-paitaa yhden yön ja päivällä koulussa ja sitten pyykkiin, niin kai ne puhtaammat nyt on nukkua ja olla kuin jokin viikon päällä ollut pyjama?

Vierailija
849/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni aikuinen olisi seuraavan päivän samoissa legginseissä joissa nukkui edellisen yön? Ja t-paidassa?

Esimerkiksi minä itse. Kummasti säästyy aikaa aamussa. En hikoile ja muut vaatteet tulevat niiden päälle. En ymmärrä, että jotenkin outo asia jollekulle? Puhtaalle iholle puhdasta vaatetta, puhtaisiin lakanoihin, miten ne olisi likaiset aamulla? Yksi vaatekerta / päivä ja sitten pyykkiin.

Vierailija
850/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minä itse. Kummasti säästyy aikaa aamussa. En hikoile ja muut vaatteet tulevat niiden päälle. En ymmärrä, että jotenkin outo asia jollekulle? Puhtaalle iholle puhdasta vaatetta, puhtaisiin lakanoihin, miten ne olisi likaiset aamulla? Yksi vaatekerta / päivä ja sitten pyykkiin.

Kummallinen olet, jos et hikoile.

Vierailija
851/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvatko äiditkin seuraavan päivän vaatteet yllään? Ihan käsittämätöntä vaikuttaa olevan nykyajan touhu! Ja kun lapset ovat vain vuoroviikoin äidillään, niin luulisi jaksavan paremmin asiat hoitaa. Lapsia käy sääliksi, kun joutuvat noin sekaisissa oloissa elämään. Minkälaista huonoa oppia saavat aikuisuuteen ja jo koulumaailmaankin 😟

Vierailija
852/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen hikoilee usein enemmän yöllä kuin päivällä. On kyllä käsittämätöntä, jos samoissa vaatteissa kuljetaan päivät ja yöt. Alan ymmärtää, miksi moni ihminen haisee tunkkaiselle, vaikka ei ole näkyvästi likaisissa vaatteissa.

Vierailija
853/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soimaan 5-10 min aiemmin helpottaa paljon. Viikonloppuna pakkaseen ruokaa valmiiksi, iso etu arjen hallinnassa.

Joka vaatetta ei tarvitse pestä 60* pikapesu riittää välillä. Vaatteet sängyn vieressä mitkä aamulla puetaan päälle. Pienikin oppii, kun annetaan oppia ja tehdä itse asijoita.

Ei maalima kaadu vaikka on tahra paidassa.

Vierailija
854/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi ikinä mieleenkään että nukkuisin yön vaatteissa, ja niillä samoilla vaatteilla lähden sitten töihin. Sehän olisi myös työkavereita kohtaa yököttävää. Eihän siinä vaatteiden vaihtamisessa mene kuin yksi minuutti.

Vierailija
855/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukutko rintaliivit päällä?

Vierailija
856/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranpieksut! Mitä työtä teette te, jotka lähdette suoraan sängystä tunkkaisina? Menettekö navettaan?

Eikö kukaan käy aamulla suihkussa tai edes pikkupesuilla? Lapsetkin viedään pisupyllyisinä hoitoon, ei oo todellista!

Vierailija
857/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi ikinä mieleenkään että nukkuisin yön vaatteissa, ja niillä samoilla vaatteilla lähden sitten töihin. Sehän olisi myös työkavereita kohtaa yököttävää. Eihän siinä vaatteiden vaihtamisessa mene kuin yksi minuutti.

Mun mielestä taas olisi lähinnä outoa, jos aamulla herätessäni riisuisin sen topin ja leggingsit ja pukisin kaapista tismalleen samanlaiset topin ja leggingsit päälle ja laittaisin illalla ne edellisen yön topin ja leggingsit takaisin päälle. Minkä ihmeen takia tekisin niin? Jos niissä illalla puetuissa puhtaissa leggingseissä ja topissa ei ole mitään vikaa, hajua, ei ole kostea, ei tahraa, ei ryppyä yön jäljiltä ja muutenkin tulevat muiden vaatetteiden alle? Senkö takia näkisin vaivaa vaihdella, koska joidenkin mielestä NIIN NYT KUULUU TEHDÄ? Ei minulla perhe tai työkaverit kärsi yhtään.

Toki nyt varmaan eri asia sellaisella, joka hikoilee paljon. Mulla on päivän hikitreeneihin ihan oma vaatekerta ja senkin jälkeen käyn suihkussa. Nukkumaan en mene kuin vastavaihdetuissa, puhtaissa vaatteissa, joka ilta.

Vierailija
858/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukutko rintaliivit päällä?

Ne puen topin alle herätessäni. 

Vierailija
859/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä mitään kiirettä ollut, pelkkää laiskuutta.

Kauanko menee vaatteen heittämisessä pyykkikoriin, verrattuna lattialle? Ennemmin huoneisiin/käytävään pyykkikorit.

Kauan terve ihminen tyhjentää tiskikonetta? Kaksi minuuttia?

No näkyihän se jo kahden leidin kiloista, että laiskuus on elämäntapa. Etenkin sen toisen.

Vierailija
860/955 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin käsittämätöntä, miten vähän ihmiset tuntuvat arvostavan kotejaan, vaikka koti on yksi tärkeimmistä ja välttämättömimmistä asioista ihmisen elämässä. Silti sen siisteydestä ja siitä huolehtimisesta ollaan heti ensimmäisenä valmiita tinkimään, kun tarvitaan "laatuaikaa" johonkin tärkeämpään. Mikä voi olla tärkeämpää kuin koti ja asunto, jota ilman ei näissä pohjoisen olosuhteissa pärjää?

Sitten sitä perustellaan, että on tärkeää viettää enemmän laatuaikaa lasten kanssa. Silti lapset ja nuoret voivat koko ajan aina vain huonommin. Eikö sitä aikaa sitten kuitenkaan niiden lasten kanssa vietetä? Vai voisiko olla niin, että eivät ne lapset tarvitse mitään laatuaikaa, vaan juuri niitä arkisia ja joskus myös tylsiä ja ikäviä rutiinijuttuja, kuten esimerkiksi kotitöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän