Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme vanhempaa kertoo, miten riman laskeminen näkyy arjessa - Meillä ei harrasteta pyjamia, se säästää aikaa aamuisin Voisitko sinä ja koko perhe paremmin, jos lasket rimaa hiukan?

Vierailija
24.08.2023 |

No onpa kivaa teinille, että hänen huoneensa sotku kuvataan kaiken kansan nähtäville. 🙈

https://yle.fi/aihe/a/20-10005266

Kommentit (955)

Vierailija
721/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella siistit ihmiset ovat todella ylimielisiä ja kiusaaja-luontoisia. Ei mitään ymmärrystä tai empatiaa. Käytetään vain tilanne hyväksi ja nauretaan toisten raskaalle tilanteelle. Olette te kyllä kamalia.

Vierailija
722/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varsinaisesti edes ole ajansäästö, vaan hermonsäästö ja pyykinsäästö. Ja se että tuntuu ihan tarpeettomalta pitää erikseen yöpaitaa ja t-paitaa, jos kumpikin on puhdas. Lisäksi elämme muutenkin melko hajusteetta: hiukset pestään shampoolla ja kainalot ja kädet saippualla, mutta ei yleensä deodorantteja, ei suihkugeelejä, ei hajuvesiä, ei yleensä hoitoaineita, ei meikkejä paitsi juhliin, ei huuhteluaineita, ei hiusmuotoilutuotteita, pyykinpesu- ja tiskiaineet hajusteetta, ja vaatteet usein luonnonkuitua, näin meihin ei kerry myöskään niitä pahanhajunlähteitä muita kun perusrehellinen hiki. Minusta runsaasti hajusteita käyttävät ihmiset haisevat huomattavasti pahemmalta kuin joku hajusteeton parin päivän peseytymättömän telttailureissun jälkeen, mutta en minä heitä paheksu, tehkööt tyylillään. Jos joku haluaa vaihtaa erikseen päiväksi epämukavat pikkuhousut eikä voi käyttää mukavia yöpikkuhousuja, tehköön niin, en minä niitä ole lähietäisyydeltä haistelemassa.

Te haisette, ette vaan itse sitä huomaa.

Mä säälin tämmöisen vanhemman lasta, koulussa ihan satavarmasti kiusataan puuttuvasta hygieniasta ja likaisista vaatteista. 

No siis kuten sanottu, mun eskari on sairas, lääkärit on sanonut että on noin 10% todennäköisyys että on elossa kouluiässä. Tää keskustelu oli siitä, kuinka alas riman voi laskea. Mun rima on tällä hetkellä siinä, että kaikki pysyvät elossa ensi vuoteen. Meillä on pyykit pestynä, tiskit koneessa, mutta menemme töihin ja päiväkotiin samalla puhtaalla paidalla, jolla menimme nukkumaan iltapesun jälkeen. Aamulla lapselle syötetään hänen lääkkeensä, siitä ei jousteta. Viikonloput vietetään sairaalassa, ja arkisin kotisairaala käy kahdesti. Olisin helvetin iloinen, jos lapseni eläisi niin pitkään että häntä kiusattaisiin koulussa. Ja mua ei kiinnosta paskaakaan jos joku on sitä mieltä että minä haisen jos en käytä eri kalsareita yöllä ja päivällä.

Mua ei kiinnosta paskaakaan, elääkö haisunäädän sairas kersa vai ei. Näin meitä ei kiinnosta eri asiat. Eikös olekin mukavaa ja yhteiskuntarauhaa ylläpitävää?

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta suosittelen myös sinulle aamulääkkeiden ottamista oman hyvinvointisi tähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varsinaisesti edes ole ajansäästö, vaan hermonsäästö ja pyykinsäästö. Ja se että tuntuu ihan tarpeettomalta pitää erikseen yöpaitaa ja t-paitaa, jos kumpikin on puhdas. Lisäksi elämme muutenkin melko hajusteetta: hiukset pestään shampoolla ja kainalot ja kädet saippualla, mutta ei yleensä deodorantteja, ei suihkugeelejä, ei hajuvesiä, ei yleensä hoitoaineita, ei meikkejä paitsi juhliin, ei huuhteluaineita, ei hiusmuotoilutuotteita, pyykinpesu- ja tiskiaineet hajusteetta, ja vaatteet usein luonnonkuitua, näin meihin ei kerry myöskään niitä pahanhajunlähteitä muita kun perusrehellinen hiki. Minusta runsaasti hajusteita käyttävät ihmiset haisevat huomattavasti pahemmalta kuin joku hajusteeton parin päivän peseytymättömän telttailureissun jälkeen, mutta en minä heitä paheksu, tehkööt tyylillään. Jos joku haluaa vaihtaa erikseen päiväksi epämukavat pikkuhousut eikä voi käyttää mukavia yöpikkuhousuja, tehköön niin, en minä niitä ole lähietäisyydeltä haistelemassa.

Te haisette, ette vaan itse sitä huomaa.

Mä säälin tämmöisen vanhemman lasta, koulussa ihan satavarmasti kiusataan puuttuvasta hygieniasta ja likaisista vaatteista. 

No siis kuten sanottu, mun eskari on sairas, lääkärit on sanonut että on noin 10% todennäköisyys että on elossa kouluiässä. Tää keskustelu oli siitä, kuinka alas riman voi laskea. Mun rima on tällä hetkellä siinä, että kaikki pysyvät elossa ensi vuoteen. Meillä on pyykit pestynä, tiskit koneessa, mutta menemme töihin ja päiväkotiin samalla puhtaalla paidalla, jolla menimme nukkumaan iltapesun jälkeen. Aamulla lapselle syötetään hänen lääkkeensä, siitä ei jousteta. Viikonloput vietetään sairaalassa, ja arkisin kotisairaala käy kahdesti. Olisin helvetin iloinen, jos lapseni eläisi niin pitkään että häntä kiusattaisiin koulussa. Ja mua ei kiinnosta paskaakaan jos joku on sitä mieltä että minä haisen jos en käytä eri kalsareita yöllä ja päivällä.

Mua ei kiinnosta paskaakaan, elääkö haisunäädän sairas kersa vai ei. Näin meitä ei kiinnosta eri asiat. Eikös olekin mukavaa ja yhteiskuntarauhaa ylläpitävää?

Muista tuo jos itse sairastut. Ketään ei tarvitse kiinnostaa, ja varsinkin jos kerrot asiasta, sinulle tullaan sanomaan että ei kiinnosta muuten paskaakaan elätkö edes. 

Ja ihan aidosti voin sun kaltaisen ihmisen kohdalla näin todetakin. 

- eri -

Vierailija
724/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen riitti kun mies huolehti rahasta ja nainen lapsista ja kodista sekä ruuanlaitosta. Riitti naisilla aikaa myös auttaa iäkkäitä sukulaisia kaiken lisäksi.

Nykyään kaikki on ulkoistettu ja siitä maksetaan...  Maksat siitä että joku siivoaa, tekee ruokaa sinulle, hoitaa lapsesi, hoitaa iäkkäitä. Verorahoistahan lastenhoito- ja kasvatus maksetaan sekä vanhusten palvelut. Eli menetät vapaa-aikasi koska tienaat rahaa kustantaaksesi palvelut. Miksi vanhemmat eivät itse halua kasvattaa lastaan? Miten voidaan laittaa hoitoon ihminen joka ei syö itse, puhu, käy vessassa itse tai kykene ilmaisemaan tarpeitaan?

Miten on järkevämpää että kustannetaan kalliit hoivapalvelut ja sitten halutaan aasialaiset hoitamaan?

Kun työpäivä loppuu ei sinulla ole aikaa kasvattaa lapsiasi, siivota kotiasi tai tehdä ruokaa. Paskaisessa kämpässä einesruualla ja lasten kasvatusten ulkoistaen pitäisi vain elää?

Eikö se riitä että jos lapsia on niin yksi ihminen hoitaa ne lapset, kodin, ruuan ja auttaa tarvittaessa iäkkäitä läheisiä jotka apua tarvitsevat? Perus perhearjessa on ihan tarpeeksi työtä. Ei naisilta pitäisi odottaa täyspäivästä työssäkäyntiä...... Miesten pitäisi tulla vastaan tässä sekä yhteiskunnan koska kuitenkin kaikki verorahoilla maksetut palvelut tulevat kalliiksi mikä näkyy veroissa. Olisiko halvempi vaihtoehto?

Vierailija
725/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä paljon puhuttu laatuaika on? Eikö sitä laatuaikaa olisi kivempi viettää, kun ympärillä ei ole kaaosta eikä tarvitse haistella bioroskiksesta kantautuvaa katkua?

Tuossa elämänvaiheessa laatuaikaa on esimerkiksi kuuden tunnin katkeamaton yöuni. Ja juttu on niin, että latuaikaa hyvin siivotussa kodissa ei ole, koska jos käyttää aikansa siivoamiseen, sitä ei vaan jää enää mihinkään laatuaikaan.

Ihmeellistä siivoamisen palvontaa täällä.

Tietenkin jää. Tänään teen töiden jälkeen viikkosiivouksen ja aikaa menee tunti. (Meillä on perussiistiä, joten pääsen heti siivoamaan, ei tarvi raivata). Ruuaksi lämmitetään eilistä ja ruuan jälkeen on lasten kanssa leffailta. (Keittiö toki myös siivotaan ruuan jälkeen). Kun lapset menee nukkumaan, otan lasin valkkaria ja luen kirjaa (mieli lepää, kun ympärillä on siistiä). Tänäänkin edessä on siis enemmän sitä laatuaikaa kuin siivoamista.

Joo siivoaminen voi olla nopeaakin mutta se ei pysy siistinä ilman lähes jatkuvaa ylläpitoa ja kärppänä hääräämistä, jos pitää pysyä tiptop-tasolla siistinä.

Ei ainakaan pikkulapsi - lemmikki - taloudessa. 

Kuka vaati tiptopia? Normisiisteys tässä ketjussa onkin jo määritelty.

Ihmiset käsittää sen varmaan eri tavoin. Onko sinun kotonasi tasot aina tyhjiä ja tavarat aina paikallaan? Se on minusta "tiptop" ettei tavaroiden anneta päätyä vääriin paikkoihin edes minuutiksi. Tunnen tällaisia naisia kaksi. Koti on aina kuin sisustuslehdestä. Heillehän se on heidän "normisiisteyttä". mutta minulle se on mahdoton saavuttaa. Kun on niitä pieniä ehtiväisiä lapsia ja lemmikkejä. 

Vierailija
726/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa naiset ryhtymään aikuisen miehen äidiksi? Miellyttämisenhalu? Kasvatus? Pelko?

Sottaiset ihmiset on sottaisia, kunnes joku vaatii jotain. Äiti voi vaatia isää hoitamaan puolet kotitöistä. Ja mielellään ennen kuin kumpikaan on äiti tai isä. Ja perhevapaat jaetaan tasa-arvoisesti. Molempien ura on tärkeä.

Kaikilla ei ole uraa. Useimmilla on vain työ. Yleensä kotona on muutakin tekemistä kuin siivoaminen. Mies saattaa vaikka kuskata lapsia harrastuksiin, hoitaa autot tai maalata talon. On niitäkin perheitä joissa äiti on kokonaan kotona ja mies maksaa kaiken. Pääasia, että molemmat ovat tyytyväisiä ja tekevät molempien mielestä tarpeeksi ja oman osansa.

Vierailija
727/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä paljon puhuttu laatuaika on? Eikö sitä laatuaikaa olisi kivempi viettää, kun ympärillä ei ole kaaosta eikä tarvitse haistella bioroskiksesta kantautuvaa katkua?

Tuossa elämänvaiheessa laatuaikaa on esimerkiksi kuuden tunnin katkeamaton yöuni. Ja juttu on niin, että latuaikaa hyvin siivotussa kodissa ei ole, koska jos käyttää aikansa siivoamiseen, sitä ei vaan jää enää mihinkään laatuaikaan.

Ihmeellistä siivoamisen palvontaa täällä.

Tietenkin jää. Tänään teen töiden jälkeen viikkosiivouksen ja aikaa menee tunti. (Meillä on perussiistiä, joten pääsen heti siivoamaan, ei tarvi raivata). Ruuaksi lämmitetään eilistä ja ruuan jälkeen on lasten kanssa leffailta. (Keittiö toki myös siivotaan ruuan jälkeen). Kun lapset menee nukkumaan, otan lasin valkkaria ja luen kirjaa (mieli lepää, kun ympärillä on siistiä). Tänäänkin edessä on siis enemmän sitä laatuaikaa kuin siivoamista.

Joo siivoaminen voi olla nopeaakin mutta se ei pysy siistinä ilman lähes jatkuvaa ylläpitoa ja kärppänä hääräämistä, jos pitää pysyä tiptop-tasolla siistinä.

Ei ainakaan pikkulapsi - lemmikki - taloudessa. 

Kuka vaati tiptopia? Normisiisteys tässä ketjussa onkin jo määritelty.

Ihmiset käsittää sen varmaan eri tavoin. Onko sinun kotonasi tasot aina tyhjiä ja tavarat aina paikallaan? Se on minusta "tiptop" ettei tavaroiden anneta päätyä vääriin paikkoihin edes minuutiksi. Tunnen tällaisia naisia kaksi. Koti on aina kuin sisustuslehdestä. Heillehän se on heidän "normisiisteyttä". mutta minulle se on mahdoton saavuttaa. Kun on niitä pieniä ehtiväisiä lapsia ja lemmikkejä. 

Minusta taas tip top on sitä, että kaikki on paikoillaan kerran päivässä. Eikä missään ole likaista, eli sellaiset asiat korjataan heti. Ainakin lapsiperheessä. 

Vierailija
728/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsitä tehdä kotiruokaa, ei viitsitä edes vaihtaa vaatteita tai hoitaa hygieniaa. Luisuu elämänhallinta ihmisiltä. Mitä te viitsitte tehdä? Olla somessa? Siihenkö aika ja tarmo menee.? Onpa surullista ja huolestuttavaa.

Vierailija
729/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli aikoinaan hyvä kikka. Pidetään viiden minuutin raivaus, hän sanoi. Tavarat menivät paikoilleen, kaikki osallistuivat. Muistan että lapsena ajattelin että kyllä minä viisi minuuttia jaksan siivota.

Vierailija
730/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kyllä rimaa, mutta nuohan kodit ovat hirveitä lääviä, ei riman laskeminen näytä mielestäni tuolta, tuo on jo ihan sikailua. Toimiva järjestys ja tietyt rutiinit ovat tärkeitä. Samalla energialla sitä laittaa tavaran oikeaan paikkaan, kun vääräänkin paikkaan. 

Lapsilla ei ole yöpukuja, koululainen nukkuu boksereissa, ei suostu muuhun. Päiväkoti-ikäinen puetaan illalla puhtaisiin vaatteisiin, näille menee sitten seuraavan päivän. Ei suostu käyttämään yökkäriä. En silitä lapsen vaatteita muutenkaan, joten ei mielestäni rypisty. 

Ja ruuanlaitossa voi hyödyntää puolieineksiä, esim. keittoon laittaa pakastejuurekset. Mutta jokainen saa elää kodissaan kuten haluaa, mutta vieraiden kutsuminen tuollaiseen ympäristöön on epäkohteliasta. 

Vierailija
731/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei viitsitä tehdä kotiruokaa, ei viitsitä edes vaihtaa vaatteita tai hoitaa hygieniaa. Luisuu elämänhallinta ihmisiltä. Mitä te viitsitte tehdä? Olla somessa? Siihenkö aika ja tarmo menee.? Onpa surullista ja huolestuttavaa.

Se olisikin kiva tietää. Mikä siinä siisteyden ja henkilökohtaisen hygieninan ylläpidossa on niin rankkaa? Onko jengi oikeasti niin koukussa johonkin someen, ettei normieloon kyetä enää?

Vierailija
732/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan silloin, jos kaikki noista uupuu, voi olla kyse jopa masennuksesta tai fyysisestä sairaudesta. Mutta itse en "viitsi" laittaa kotiruokaa, koska en nauti siitä ja lapsi on nirso taapero joten usein se menisi kuitenkin roskiin. Helpompaa ostaa kaupasta puolivalmista. Mieluummin siivoan (jota on vähemmän, koska en tee isoja aterioita), pesen pyykkejä, hoidan hygieniaani kasvo- ja hiusmaskeilla tai sometan sohvalla. Eikä edes hävetä. 

Vierailija
733/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken kyllä rimaa, mutta nuohan kodit ovat hirveitä lääviä, ei riman laskeminen näytä mielestäni tuolta, tuo on jo ihan sikailua. Toimiva järjestys ja tietyt rutiinit ovat tärkeitä. Samalla energialla sitä laittaa tavaran oikeaan paikkaan, kun vääräänkin paikkaan. 

Lapsilla ei ole yöpukuja, koululainen nukkuu boksereissa, ei suostu muuhun. Päiväkoti-ikäinen puetaan illalla puhtaisiin vaatteisiin, näille menee sitten seuraavan päivän. Ei suostu käyttämään yökkäriä. En silitä lapsen vaatteita muutenkaan, joten ei mielestäni rypisty. 

Ja ruuanlaitossa voi hyödyntää puolieineksiä, esim. keittoon laittaa pakastejuurekset. Mutta jokainen saa elää kodissaan kuten haluaa, mutta vieraiden kutsuminen tuollaiseen ympäristöön on epäkohteliasta. 

Miksi kenenkään pitäisi käyttää yökkäriä? Meillä lapset nukkuvat alasti / alushousuilla, samoin mies. Koska he haluavat. En ole ikinä ajatellut, että se olisi asia jota kukaan ihmettelisi, paitsi ehkä joku vilukissa.

Aamulla sitten puhtaat vaatteet päiväkotiin. En kyllä edes omista silitysrautaa.

Vierailija
734/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua on hankala lukea/katsoa, niin eipä tuosta ottanut mitään selvää.

Vierailija
735/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siisteys on pois kuntoilusta yms.

Jos koti on kunnossa, niin kilojakin löytyy.

Ihmisen pitää valita se mihin vapaa-aikansa käyttää.

On ok siivoilla kotia, mutta toiset siivoo kerran vuodessa ja käyttää sen ajan kuntoiluun töiden jälkeen.

Ei pitäisi olla ongelmia kun Suomi on vapaa maa.

Vierailija
736/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä tuota pyjamajuttua. Minä olen perheestäni ainoa, joka käyttää erikseen jotain yöasua. Mies nukkuu alushoususillaan. Lapset käyvät illalla suihkussa ja vaihtavat vaatteet ja nukkuvat niissä. Nyt ovat jo teinejä, pitkään ovat tehneet näin. Ihan pienenä oli jotain pyjamia, mutta jossain vaiheessa vaan ilmoittivat, että ei kiitos enää. Jos on talviaika ja vaatetus on tyyliin pitkät alushousut ja collegehousut niin ne collegehousut laittavat vasta aamulla, kuumahan siinä muuten tulisi. Ne vaatteet on siis illalla vaihdettu suihkun jälkeen, joten sänkyyn ei tule likaa, eikä kumpikaan nyt vaan ole herkästi hikoilevaa sorttia. Vaatteet ovat tyyliin T-paitoja ja collegehousuja siis, ei niihin mitään hirveitä ryppyjäkään tule. Itsekin olen kyllä aikanaan automatkoilla tehnyt niin, että illalla leirintäalueella olen käynyt suihkussa ja vaihtanut vaatteet ja yön nukkunut autossa niissä vaatteissa (tai osassa niistä). Enkä ole siitäkään kärsinyt. Minusta se siisteys ratkaistaan siinä miten siisti/epäsiisti on käytännössä, ei siinä mihin vuorokaudenaikaan vaatteet vaihdetaan. Jos lapseni hikoaisivat yöllä paljon, sitten tietysti pitäisi tehdä toisin. Meillä on yleensä aika matala sisälämpötila. Aika jännä, että olen tästä asiasta selvästi niin eri mieltä kuin moni muu, vaikka sitten taas ne kuvien likaiset astiat ja vaatteet ihmetyttävät ja hirvittävät.

Vierailija
737/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok siivoilla kotia, mutta toiset siivoo kerran vuodessa ja käyttää sen ajan kuntoiluun töiden jälkeen.

Hyvä yritys.

Vierailija
738/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus omaa mielenterveyttä suojellakseen on pakko laskea rimaa jostain. Tulee 'hulluksi' jos odottaa pystyvänsä kaikkeen mihin normaalisti pystyisi.

Itse olen ajautunut kolme kertaa elämässäni siihen tilanteeseen, etten selviä vastuistani ja tunnistan kyllä tilanteen. Pään pysymiseksi pinnalla on pakko joustaa - meillä se oli kerran kierrätys (kaikki roskiin ja bioskaan), yhdessä vaiheessa syötiin hyvin pelkistettyä ruokaa ja kasvikunnantuotteet vitamiinipurkista ja hedelmistä. Kaikilla väsymisen kerroilla siivous on siirretty minimiin ja tehty kerta viikkoon - noin viisi päivää on eletty enemmän ja vähemmän sekasotkussa.

Ette ymmärrä sitä, että vaikka tiskit vie 5min, raivaus 10min jne. Niin väsyneenä ne kaikki yhteensä tai yksittäinenkin asia voi olla liikaa. Minulla on väsymyksen aikaan ollut jaksamista yhteen voimia vievään asiaan, ja valtaosina päivistä olen valinnut lasten kanssa retkeilyn/ulkoilun/kyläilyn. Yhtenä päivänä viikossa sit kotitöitä. Muut kotityöt on tehty jos on jaksettu.

Ja ei, en hanki enempää lapsia. Asiantuntijatyö, omat lapset ja koti - siinä on jo työtä kerrakseen. Koiriakin oli mutta molemmat kuolleet vanhuuttaan ja uudet otetaan vasta, kun lapset on isoja.

Itse pyrin, että 80% on siistiä ja puhdasta - se riittää meille.

Vierailija
739/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on kyllä niin täynnä naisvihaa ja halveksuntaa muita naisia kohtaan kun olla ja voi. Voisitte tästedes olla jokainen hiljaa jos ei ole mitään hyvää sanottavaa kenestäkään ja hoitelette vain omat asianne ja oman pienen kuplanne. Jokainen hoitakoot oman kuplansa ja antaa toisten kuplien olla rauhassa...

Jokainen voi miettiä että pitääkö sitä kaikkien ihannoimaa naiskuvaa maatalon emmännästä joka aamusta iltaan uhraa elämänsä siivoukselle viedä eteenpäin seuraaville sukupolville. Kukaan teistä narisijoista ei sano kuolinvuoteella että "harmittaa kun en siivonnut enemmän".

Sä voisit vaikka tuossa ihmisvihassasi pitää suusi kiinni ja vastaisuudessa pysyä poissa tältä palstalta, kun mitään huomionarvoista et kykene tuottamaan.

Vierailija
740/955 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous on mitä parhainta kuntoilua. Kokeile joskus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan