Onko se niin että jos 32 vuotiaana vielä näyttää tosi nuorelta, sitten yhtäkkiä 40 vuotiaana näyttää jo tädiltä?
Kommentit (142)
Sitä on tutkittu. Kun sukukypsyys loppuu, alkaa ihminen rupsahtaa.
Ikääntymisen alkaa huomaamaan entistä paremmin yli 40-vuotiaana. Vuoden vanhentavat nopeammin kuin nuorempana. 40-vuotiaana olin vielä suht kuosissa, mutta jo 42-vuotiaana naama roikkuu ja ikää on tullut kasvoille selvästi
En tiiä, mutta alkanut tosissaan v#tuttaan tää joidenkin naisten vanhenemisen pelko ja siitä vouhkaaminen.
Hiljattain tuttu 20-vuotias totesi ihan tosissaan näin: nyt kun mä oon täyttänyt 20 niin mä oon alkanut ehkäiseen vanhentumisen merkkejä
Ja nuoret läträä retinolia naamaan, TikTokissa leviää tää retinolitrendi. Ovat kauhuissaan jos ei näytä täydelliseltä tai jos vanhenee, somen myötä nuorten naisten ulkonäkökeskeisyys ja masennusoireet lisääntyneet huomattavasti. Näitäkin keskusteluita lukee nuoria ihmisiä, vaikka onkin ns. mammapalsta.
Monille tulee varmaan kotoakin mallia siihen ulkonäkökeskeisyyteen, nuoruudessa roikkumiseen ja vanhenemisen pelkoon, sellaisen käsityksen saa kun täältä lukee aikuisten naisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just niin se menee. Viimeistään 45 näyttää tädiltä.
Pyh... jotkin ihmiset vain paranevat vanhetessaan. Niinkuin siskoni. Pysynyt hoikassa kunnossa ja kauniit kasvot, pitää huolta itsestään.
Eipä juuri kukaan paranet. Ja nekin jotkut paranevat ovat aina huonossa lähtöasemissa.
Olin hyvin otettu kun tytär sanoi että näytän samalta kuin 20-vuotiaana. Ja ikää on 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Eriävä mielipide. Kaverini on 54-vuotias ja näyttää yhä nuorekkaalta ja kauniilta edelleen, eikä yhtään tätimäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Just eilen kysyttiin taas paperit kun ostin yhden siiderin kaupassa.
N42
Olit ongelmakäyttäjän näköinen tai epäiltiin, että välität alaikäisille.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, mutta alkanut tosissaan v#tuttaan tää joidenkin naisten vanhenemisen pelko ja siitä vouhkaaminen.
Hiljattain tuttu 20-vuotias totesi ihan tosissaan näin: nyt kun mä oon täyttänyt 20 niin mä oon alkanut ehkäiseen vanhentumisen merkkejäJa nuoret läträä retinolia naamaan, TikTokissa leviää tää retinolitrendi. Ovat kauhuissaan jos ei näytä täydelliseltä tai jos vanhenee, somen myötä nuorten naisten ulkonäkökeskeisyys ja masennusoireet lisääntyneet huomattavasti. Näitäkin keskusteluita lukee nuoria ihmisiä, vaikka onkin ns. mammapalsta.
Monille tulee varmaan kotoakin mallia siihen ulkonäkökeskeisyyteen, nuoruudessa roikkumiseen ja vanhenemisen pelkoon, sellaisen käsityksen saa kun täältä lukee aikuisten naisten juttuja.
Joo se on sääli, vanhenemista ei pidetä normaalina elämän kulkuna vaan aletaan matkimaan Madonnaa kauneusleikkauksilla, nahkaa kiristetään niin että kaikilla persoonaton naama, pieni nenä ja paksut huulet ja ajan saatossa korjataan jolloin voi mennä, pahasti pieleen, kompastutaan siihen nuoruuden ja kauneuden ihannointiin.
TikTokissa on videopätkiä kuinka yli 50-vuotiaat käyvät kokonaisvaltaisessa kasvojen operaatiossa että näyttävät 20-vuotiailta (ellei jopa alle!). Mielestäni se on sairasta ja pelottavaakin että vain ulkonäöllä on merkitystä, ei millään muulla.
Vierailija kirjoitti:
Hiljattain tuttu 20-vuotias totesi ihan tosissaan näin: nyt kun mä oon täyttänyt 20 niin mä oon alkanut ehkäiseen vanhentumisen merkkejäJa nuoret läträä retinolia naamaan, TikTokissa leviää tää retinolitrendi. Ovat kauhuissaan jos ei näytä täydelliseltä tai jos vanhenee, somen myötä nuorten naisten ulkonäkökeskeisyys ja masennusoireet lisääntyneet huomattavasti. Näitäkin keskusteluita lukee nuoria ihmisiä, vaikka onkin ns. mammapalsta.
Ja samalla näillä prinsessoilla on ihan epärealistiset vaatimukset miesten suhteen. Eipä kyllä noita ollenkaan käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eriävä mielipide. Kaverini on 54-vuotias ja näyttää yhä nuorekkaalta ja kauniilta edelleen, eikä yhtään tätimäiseltä.
Naisten mielipiteet ovat naisten mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse vanhentunut mukana ja nähnyt kaverisi niin usein, ettet huomaa hänen ikääntymistään. Kerran työpaikalla joku kysyi jotain työkaveria ja pitkään talossa olleen mukaan tämä oli tumma ja laiha. Oli ollut joskus. Nyt oli pönäköitynyt ja harmaahiuksinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla näillä prinsessoilla on ihan epärealistiset vaatimukset miesten suhteen. Eipä kyllä noita ollenkaan käy sääliksi.
Millaisia epärealistisia vaatimuksia esim?
Näyttääkö 20-vuotias samalta kuin 30+
Vierailija kirjoitti:
Olin hyvin otettu kun tytär sanoi että näytän samalta kuin 20-vuotiaana. Ja ikää on 50 v.
Todella hauskoja nämä mammojen harhat.
Tuossakin todennäköisin tulkinta on että näytit ihan tädiltä jo 20v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni nainen on tätimäinen jo siinä +35v ikäisenä.
Tätiytyminen on rajuinta 35-40v iässä.
No ei kyllä ole. Monet on vielä 40v varsin nuorekkaan oloisia ja tätiytyminen alkaa joskus 45+ kunnolla. Mutta yksilöllistä, ainoa mikä on varmaa on se, ettei kukaan ikuisesti pysy nuorena eikä edes nuoren näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Minulla tapahtui jonkunlainen rupsahdus n 38 iässä, sellainen jonkinsortin naaman valahdus, jonka myötä kasvot ei näytä enää kolmekymppiseltä vaan keski-ikäiseltä. Yksilöllistä milloin se tulee, hoikkuus ja hyvä luusto auttaa näyttämään hyvältä joka iässä.
Hoikuus voi kyllä saada näyttämään vanhemmalta. Kun alkaa ryppyjä tulla niin laihoilla ne näkyvät paremmin, jos on vähän pulleampi ryppyjä ei näy.
Totta, mutta toisaalta tädiltä tai vanhalta näyttäminen johtuu kyllä muustakin kuin rypyistä. Etenkin, jos puhutaan ilmerypyistä eikä ns. oikeista rypyistä. Jos on kauniit kasvonpiirteet sekä hoikka ja kauniin mallinen vartalo, näyttää kokonaisuutena nuoremmalta vaikka ilmeryppyjä olisikin. Eri asia sitten, onko sillä mitään merkitystä. Ja hyvin harva oikeasti näyttää merkittävästi ikäistään nuoremmalta tai freshimmältä. Jonkun jo mainitsema Mette Mannonen on yksi tällainen poikkeus. Hän on 10 vuotta minua vanhempi, mutta minä silti näytän paljon tädimmältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Just eilen kysyttiin taas paperit kun ostin yhden siiderin kaupassa.
N42
Taas näitä 40-vuotiaita jotka pukeutuu kuin pissikset.. sitten pakko kysyä kun nykyisin monella on huumeongelmaa, fazer sininen ruokavalioaa tms joka vanhentaa ennenaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Minulla tapahtui jonkunlainen rupsahdus n 38 iässä, sellainen jonkinsortin naaman valahdus, jonka myötä kasvot ei näytä enää kolmekymppiseltä vaan keski-ikäiseltä. Yksilöllistä milloin se tulee, hoikkuus ja hyvä luusto auttaa näyttämään hyvältä joka iässä.
Jos on kolhot piirteet luonnostaan, niin silloin hoikkuus vanhentaa. Noin kolmikymppisestä eteenpäin, joskus jo parikymppisenä.
Mielestäni Sanna Marin on juuri tällainen. Ei kannattaisi enää yhtään laihtua, muuten näyttää vanhalta kuikelolta.
Ei vielä näytä, mutta 10v päästä takuulla jos pysyy noin laihana. Samoin englannin Catherine.
Mette Mannonen on kyllä hyvin freesi ikäisekseen. Täytti tänä vuonna 50v.
Samoin näyttelijä Sami Uotila on nuoriin nahkoihin tehty.