2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä
Yli 200e vähemmän sain.
Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?
Kommentit (1523)
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa kuussa kun saat rahaa, niin osta ihan ensimmäiseksi etnisestä kaupasta 10kg säkki riisiä. Itselläni oli tuollainen riisisäkki, kun olin 90-luvulla opiskelija. Oli edes jotain syötävää siinäkin kohtaa, kun rahat oli muuten loppu. Yleensä minulla oli kuitenkin jotain voita tai margariinia, jolla sain parannettua keitetyn riisin makua suoranaiseksi herkuksi. Vielä paremmassa tilanteessa saattoi olla jotain hilloakin ja silloin sain sen suolaisen riisin jälkeen syödä hilloriisiä jälkiruuaksi.
10kg perunaa lienee edullisempi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on elämäntapaluuseri. Ei kykene ottamaan vastuuta elämästään tai tekemisistään. Syyttä muita kaikesta. Ei kykene tekemään itse edes hernekeittoa tai ei kelpaa.
Kannattaisi kasvaa jo aikuiseksi.Kerro mistä saa hernekeitto ainekset 2 eurolla? Pelkkä kinkku maksaa yli 4 euroa.
ap
Oletko kuullut kasvishernekeitosta?
Pelkkä Ruokaherne 500g 1,89€ maksaa
ap
Ja siitä määrästä keität Ison Hernekeiton - riittää moneksi päiväksi!
Miksi tekeydyt avuttomaksi, kun osaat ruokaakin laittaa? Samalla hernehinnalla saat paljon kaalia.
Miksi tekeydyt tyhmemmäksi kuin olet... tiedät kyllä, miten saat edullista ruokaa. Ota itseäsi niskasta kii ja lopeta vinkuminen😉500g herneitä on pari sataa kaloria, ei riitä edes yhdeksi ateriaksi
ap
Haista huilu. Aterialle vaikka voikkaleipä lisäksi, syöt 4 kertaa
MISTÄ SAAT 2€ VOILEIPÄ AINEKSET? PELKKÄ JUUSTO MAKSAA MELKEIN 10€?
ap
Oot pöhkö. Voikkaleipä = on leipä + levite.
Kympillä saat reilun kilon juustoa - opi ennakoimaan!!!
Leipä 2€
Oivariini 4€
Ei saa 2€ voileipää tehtyä, kilon oltermanni kestää minulla noin viikon niin en yleensä osta sitä kun on kallista.
ap
Nyt loppui multa ohjeet!!!
Eikö sulla ole kotona lainkaan leipää, levitettä???
Täysyllätys nyt, 2€ jäljellä, eikä kotona ole yhtään mitään ruokaa, ryynejä, rasvaa, leipää, juustoa...???Oot toivoton!!!
Ei ole muuta kuin puolikas maito, ketsuppia, vähän kahvia, xtra vehnäjauhoja ei muuta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on elämäntapaluuseri. Ei kykene ottamaan vastuuta elämästään tai tekemisistään. Syyttä muita kaikesta. Ei kykene tekemään itse edes hernekeittoa tai ei kelpaa.
Kannattaisi kasvaa jo aikuiseksi.Kerro mistä saa hernekeitto ainekset 2 eurolla? Pelkkä kinkku maksaa yli 4 euroa.
ap
ap
Miksi tekeydyt avuttomaksi, kun osaat ruokaakin laittaa? Samalla hernehinnalla saat paljon kaalia.
Miksi tekeydyt tyhmemmäksi kuin olet... tiedät kyllä, miten saat edullista ruokaa. Ota itseäsi niskasta kii ja lopeta vinkuminen😉500g herneitä on pari sataa kaloria, ei riitä edes yhdeksi ateriaksi
ap
ap
Leipä 2€
Oivariini 4€
Ei saa 2€ voileipää tehtyä, kilon oltermanni kestää minulla noin viikon niin en yleensä osta sitä kun on kallista.
ap
Nyt loppui multa ohjeet!!!
Eikö sulla ole kotona lainkaan leipää, levitettä???
Täysyllätys nyt, 2€ jäljellä, eikä kotona ole yhtään mitään ruokaa, ryynejä, rasvaa, leipää, juustoa...???Oot toivoton!!!
Ei ole muuta kuin puolikas maito, ketsuppia, vähän kahvia, xtra vehnäjauhoja ei muuta
ap
leivo sämpylöitä osta pala hiivaa
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa kuussa kun saat rahaa, niin osta ihan ensimmäiseksi etnisestä kaupasta 10kg säkki riisiä. Itselläni oli tuollainen riisisäkki, kun olin 90-luvulla opiskelija. Oli edes jotain syötävää siinäkin kohtaa, kun rahat oli muuten loppu. Yleensä minulla oli kuitenkin jotain voita tai margariinia, jolla sain parannettua keitetyn riisin makua suoranaiseksi herkuksi. Vielä paremmassa tilanteessa saattoi olla jotain hilloakin ja silloin sain sen suolaisen riisin jälkeen syödä hilloriisiä jälkiruuaksi.
Miten kannan 10km päästä 10kg riisiä ilman autoa tai bussi korttia?
ap
Kysy saisitko seurakunnalta apuja. Voit varata ajan diakonissalle ja selitä tilanteesi. Saat lahjakortin ruokakauppaan. SPR voi myös auttaa. Eikö siellä etelässä oo Hurstin ruokajako?
Vierailija kirjoitti:
Kysy saisitko seurakunnalta apuja. Voit varata ajan diakonissalle ja selitä tilanteesi. Saat lahjakortin ruokakauppaan. SPR voi myös auttaa. Eikö siellä etelässä oo Hurstin ruokajako?
Huomenna on Kalliossa Hurstin ruokajako mutta millä minä sinne menen ilman bussi korttia 10km päähän?
ap
Vierailija kirjoitti:
ruokakassi seurakunnalta
En kuulu seura kuntaan, saanko silti muka?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
ap
Leipä 2€
Oivariini 4€
ap
Leipää saa edullisemminkin, esim. Kotimaista ruispala 9kpl 1,19e.
Levitettä on myös edullisempaa kuin Oivariini. Xtra margariini 0,45e/400g tai seuraavaksi halvin Rainbow 0,89e.Mutta varmaan sulla on joku hyvä syy siihenkin, miksei niitä voi ostaa 🤦
Parasta siis olla vaan syömättä.Xtra levite ei maistu miltään ja se on jotain jäte sian nahkaa
ap
Arvasin, että eihän se käy!
Ainesosat
Kasviöljyt ja -rasvat (rapsi, palmu, kookos), vesi, suola, emulgointiaineet (kasviperäinen E 471, E 322 auringonkukasta), säilöntäaine (E 202), happamuudensäätöaineet (E 330, E 500), aromi, A-vitamiini, väri (E 160a).
Että semmosta siannahkaa. Kuole sitten nälkään. Byeeeee!!!
Epä tervvellistä se on silti, ja haisee ihan hirveillä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kumpa sulta leikattais kaikki tuet pois. Alkaisi ehkä työn teko kiinnostaa.
Työn teko kiinnostaa, yli 1000 työpaikkaa hakenut mutta ei ole vielä tärpännyt.
Ja koulutus oli? Kuinka paljon työkokemusta?
Lukio koulutus, työkokemusta 3kk kaupassa hyllyttämässä.
ap
Miksi et opiskele itsellesi ammattia? Lukio on vain valmistava koulu jatko-opintoja varten. Sellaisenaan sillä ei tee mitään.
Olen hakenut ammattikouluun mutta en ole päässyt kun koulupaikkoja 30 ja hakijoita 500 ja nuoret menee edelle haussa.
ap
Hae jatkuvassa haussa Omniaan, sinne pääsee helposti. Haet hoiva-avustajan koulutukseen niin saat varmasti töitä jo ennen valmistumista.
Tämä ei kykene huolehtimaan edes itsestään ja sinä vielä ehdotat hänelle toisista huolehtimista. Voi hyvä jumala ja sitten vielä ihmetellään miksi koulutetut hoitajat uupuvat näiden toistaitoisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kumpa sulta leikattais kaikki tuet pois. Alkaisi ehkä työn teko kiinnostaa.
Työn teko kiinnostaa, yli 1000 työpaikkaa hakenut mutta ei ole vielä tärpännyt.
Ja koulutus oli? Kuinka paljon työkokemusta?
Lukio koulutus, työkokemusta 3kk kaupassa hyllyttämässä.
ap
Miksi et opiskele itsellesi ammattia? Lukio on vain valmistava koulu jatko-opintoja varten. Sellaisenaan sillä ei tee mitään.
Olen hakenut ammattikouluun mutta en ole päässyt kun koulupaikkoja 30 ja hakijoita 500 ja nuoret menee edelle haussa.
ap
Hae jatkuvassa haussa Omniaan, sinne pääsee helposti. Haet hoiva-avustajan koulutukseen niin saat varmasti töitä jo ennen valmistumista.
Tämä ei kykene huolehtimaan edes itsestään ja sinä vielä ehdotat hänelle toisista huolehtimista. Voi hyvä jumala ja sitten vielä ihmetellään miksi koulutetut hoitajat uupuvat näiden toistaitoisten kanssa.
Pystyn kykenen huolehtimaan itsestäni, se on vain yhteiskunnan vika kun ei anna töitä tai tarpeeksi rahaa että pärjää
ap
Vierailija kirjoitti:
Sossusta voi varmaan saada jonkun 20 euron maksusitoumuksen kauppaan. Eivät voi jättää ketään täysin ilman ruokaa viikoksi. 22 eurolla selviät juuri ja juuri, kun mietit tarkkaan, mitä ostat ja pyrit hyödyntämään kaiken (mahdollisen) kotona olevan. Esim. jos sulla on öljyä, voita tai margariinia, niin syöt paljon paistettuja perunoita ja paistettuja munia.
Sieltä ruokajakelusta kai yleensä saa jotain vehnäjauhoja, kaurahiutaleita ja maitojauhetta, joten ehkä jotain vehnäsämpylöitä voisi leipoa ja keittää puurot maitoon. Tätä voi käyttää lisänä siihen sossusta toivottavasti saamaasi maksusitoumukseen.
Minä jouduin kerran turvautumaan kaupungin sosiaalitoimistoon. Sain sieltä 110e ruokakuponkeja. Ansiosidonnaisella olen 1700e/kk miinus verot. Sossun täti valitti kun olin tiliotteen mukaan käynyt 2 kertaa alkossa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossusta voi varmaan saada jonkun 20 euron maksusitoumuksen kauppaan. Eivät voi jättää ketään täysin ilman ruokaa viikoksi. 22 eurolla selviät juuri ja juuri, kun mietit tarkkaan, mitä ostat ja pyrit hyödyntämään kaiken (mahdollisen) kotona olevan. Esim. jos sulla on öljyä, voita tai margariinia, niin syöt paljon paistettuja perunoita ja paistettuja munia.
Sieltä ruokajakelusta kai yleensä saa jotain vehnäjauhoja, kaurahiutaleita ja maitojauhetta, joten ehkä jotain vehnäsämpylöitä voisi leipoa ja keittää puurot maitoon. Tätä voi käyttää lisänä siihen sossusta toivottavasti saamaasi maksusitoumukseen.
Minä jouduin kerran turvautumaan kaupungin sosiaalitoimistoon. Sain sieltä 110e ruokakuponkeja. Ansiosidonnaisella olen 1700e/kk miinus verot. Sossun täti valitti kun olin tiliotteen mukaan käynyt 2 kertaa alkossa. :D
Ei auta nyt mikään sossun maksu sitoomus kun siinä kestää käsitellä monta viikkoa ja tarvitsen ruokaa ja rahaa heti
ap
Sama jankutus toistuu täällä kuukaudesta toiseen. Älynlahjoissa on pakko olla jotain vialla kun et opi virheistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta nyt mikään sossun maksu sitoomus kun siinä kestää käsitellä monta viikkoa ja tarvitsen ruokaa ja rahaa heti
ap
Mä menin niiden toimistoon ihan fyysisesti paikalle ja virkailija kirjotti ne maksusitoumukset mulle noin tunnin kuluessa ja sain ne henkilökohtaisesti käteen sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mä menin niiden toimistoon ihan fyysisesti paikalle ja virkailija kirjotti ne maksusitoumukset mulle noin tunnin kuluessa ja sain ne henkilökohtaisesti käteen sieltä.
Mutta kun mulla ei ole BUSSIKORTTIA enkä jaksa kävellä enkä enkä enkä. t. Wääwää-ap
Kelapummi kirjoitti:
Jos saa 200 euroa vähemmän niin on saanut karenssia ja on kieltäytynyt jostain kuntouttavasta työstä tai muusta työstä. Oletko sairas ja työkyvytön ettet kykene normaaliin työhön.
Vian ei tarvitse olla iso kun se on korvien välissä. Aloittajalla jotenkin vaikuttaisi olevan montakin vikaa kyseisessä paikassa.
- sivusta
Vierailija kirjoitti:
Kelapummi kirjoitti:
Jos saa 200 euroa vähemmän niin on saanut karenssia ja on kieltäytynyt jostain kuntouttavasta työstä tai muusta työstä. Oletko sairas ja työkyvytön ettet kykene normaaliin työhön.
Vian ei tarvitse olla iso kun se on korvien välissä. Aloittajalla jotenkin vaikuttaisi olevan montakin vikaa kyseisessä paikassa.
- sivusta
Ei oo mitään vikaa missään
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei taida olla viikon loppuna toimistot auki?
ap
Ap on täysi luuseri rahankäytössään, ei osaa ennakoida, ei osaa säästää.
Ei osaa ottaa vastaan ohjeita säästöihin. On urpo.
En jaksa enää seurata, kun torppaa hyvätkin neuvot. (Pitkäänpä neuvoketku on jatkunutkin)