Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä

Vierailija
23.08.2023 |

Yli 200e vähemmän sain.

Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?

Kommentit (1523)

Vierailija
841/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toimintatapa, sama lopputulos.

Vierailija
842/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einstein11 kirjoitti:

Sama toimintatapa, sama lopputulos.

Mikä toimintatapa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa neuvomasta tätä reppanaa. Ei mikään käy, eikä mitään halua tehdä. Olkoon ilman ruokaa.

Vierailija
844/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa neuvomasta tätä reppanaa. Ei mikään käy, eikä mitään halua tehdä. Olkoon ilman ruokaa.

Kyllä järkevät neuvot otan vastaan mutta täällä vaan sanotaan että mene töihin ja kävele 20km hakemaan jauho ruoka kassia, nämä ei ole järkeviä neuvoja ollenkaan

ap

Vierailija
845/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa kuussa kun saat rahaa, niin osta ihan ensimmäiseksi etnisestä kaupasta 10kg säkki riisiä. Itselläni oli tuollainen riisisäkki, kun olin 90-luvulla opiskelija. Oli edes jotain syötävää siinäkin kohtaa, kun rahat oli muuten loppu. Yleensä minulla oli kuitenkin jotain voita tai margariinia, jolla sain parannettua keitetyn riisin makua suoranaiseksi herkuksi. Vielä paremmassa tilanteessa saattoi olla jotain hilloakin ja silloin sain sen suolaisen riisin jälkeen syödä hilloriisiä jälkiruuaksi.

Miten kannan 10km päästä 10kg riisiä ilman autoa tai bussi korttia?

ap

Repussa?

Vierailija
846/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ap tehnyt taas täällä täyden työpäivän. Voi kun uhraisi edes murto-osan samasta energiasta jonkinlaisen koulutuksen hommaamiseen. Työt kun ei oikein suju alle 2000e nettopalkalla, ja lorvikatarrikin vaikeuttaa oloa.

Vierailija
847/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ap edes yrittää sinne amikseen? Miksei amk? Lukio kuitenkin käytynä.... väitetysti... ja AMK ottaa sisään myös vuodenvaihteessa.

Vierailija
848/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä järkevät neuvot otan vastaan mutta täällä vaan sanotaan että mene töihin ja kävele 20km hakemaan jauho ruoka kassia, nämä ei ole järkeviä neuvoja ollenkaan

ap

No ehkä vastaus sulle on sitten että nyt ei ole mitään tehtävissä. Siinä. Mitään ei ole tehtävissä.

Jos mitään ei ole tehtävissä niin edessä on kai pitkä paasto. Tsemppiä!

Vierailija
849/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkisellä perheellä (vanhemmat sekä lapset 12 v ja 15 v) menee ruokaan ja päivittäistavaroihin noin 300 euroa kuukaudessa. Itse söisin yli kuukauden 100 eurolla. Toki saan kulumaan enemmän halutessani.

Vierailija
850/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerros vähän mittojasi. Miten sinun energiankulutuksesi voi olla 2500 - 3000 kcal, kun et yhtään mitään tee ikinä?

Vierailija
851/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa kuussa kun saat rahaa, niin osta ihan ensimmäiseksi etnisestä kaupasta 10kg säkki riisiä. Itselläni oli tuollainen riisisäkki, kun olin 90-luvulla opiskelija. Oli edes jotain syötävää siinäkin kohtaa, kun rahat oli muuten loppu. Yleensä minulla oli kuitenkin jotain voita tai margariinia, jolla sain parannettua keitetyn riisin makua suoranaiseksi herkuksi. Vielä paremmassa tilanteessa saattoi olla jotain hilloakin ja silloin sain sen suolaisen riisin jälkeen syödä hilloriisiä jälkiruuaksi.

Miten kannan 10km päästä 10kg riisiä ilman autoa tai bussi korttia?

ap

Repussa?

En omista reppua, ja en kykene noin painavaa kantamaan noin kaukaa, jo 5kg ruoka kassi 1km päässä tekee kipeää

ap

Vierailija
852/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerros vähän mittojasi. Miten sinun energiankulutuksesi voi olla 2500 - 3000 kcal, kun et yhtään mitään tee ikinä?

En ole ikinä sanonut että en koskaan tee mitään?

Olen 192cm 90kg mies

ap

Vierailija
853/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ap edes yrittää sinne amikseen? Miksei amk? Lukio kuitenkin käytynä.... väitetysti... ja AMK ottaa sisään myös vuodenvaihteessa.

Koska en tiedä mitään ala mikä kiinnostaissi amk enkä halua ensi kertalaisuutta tuhlata, amiksessa voi kokeilla eri aloja ja etsiä sopivan ilman onglemaa

ap

Vierailija
854/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo. Ja jos jää rahaa sen riisisäkin jälkeen, niin osta sieltä etnisestä kaupasta vielä iso säkillinen kuivattuja papuja/linssejä ja hyvä mausteseos. Pavuista ja riisistä saa edullista ja maukasta ruokaa, kun laittaa hyvät mausteet. Itse asiassa tuo on sellaista ruokaa, jota miljardit ihmiset syö päivittäin esim. Intiassa, ja hyvin pärjäilevät. Ovat jopa keskiverto suomalaista terveempiä ja hoikempia. 

Vierailija
855/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaa tulee pepusta syö vaikka sitä

Vierailija
856/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo. Ja jos jää rahaa sen riisisäkin jälkeen, niin osta sieltä etnisestä kaupasta vielä iso säkillinen kuivattuja papuja/linssejä ja hyvä mausteseos. Pavuista ja riisistä saa edullista ja maukasta ruokaa, kun laittaa hyvät mausteet. Itse asiassa tuo on sellaista ruokaa, jota miljardit ihmiset syö päivittäin esim. Intiassa, ja hyvin pärjäilevät. Ovat jopa keskiverto suomalaista terveempiä ja hoikempia. 

Edelleen sama kysymys mihin te ette ole vastannut järkevästi, millä kannan 20km noita säkkejä?

ap

Vierailija
857/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen sama kysymys mihin te ette ole vastannut järkevästi, millä kannan 20km noita säkkejä?

ap

Lainaat marketista kärryn ja kärräät siinä säkit kotiin. Sitten palautat kärryn takaisin markettiin. Kukaan ei huomaa mitään. 

Vierailija
858/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten kuunnellut Purraa (persu) valtionvarainministeriä joka leikka noin 50% tuista. Myös työttömyyskorvauksista jotka ovat tanskan vastaavista noin 50%. Siis työnantajien Mikael Pentikäisen mukaan (a-studio) liian korkeita ja kun nälkä tulee niin mennään palkalla millä hyvänsä töihin. Ota lapsi mukaan. Leikkaukset eivät men sinne missä niillä olisi vaikutusta eli KOK otti velkaa ja pysyvää 55 000 milj vuodessa mm. asuntosijoittajille verohelpotuksina. ORPO yksin 13 000 milj. Laita someen pliis

Vierailija
859/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en tiedä mitään ala mikä kiinnostaissi amk enkä halua ensi kertalaisuutta tuhlata, amiksessa voi kokeilla eri aloja ja etsiä sopivan ilman onglemaa

ap

Ihan yksi ja sama, mikä kiinnostaa. Et ole yli 12 vuoteen ollut kiinni yhteiskunnassa. Nyt ei enää voi himmailla tai et tee mitään eläiän koittaessakaan. Kai sinä nyt tiedät ainakin, mikä ei kiinnosta? Lopuista haet niin moneen kuin voit. Lisäksi katsot tilastoista, mihin helpoin päästä. Kiinnostavia asioita tehdään töiden ulkopuolella. Töissä sitä, minkä kanssa on ihan ok elää.

Vierailija
860/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne 2 euroa on käytetty?