Miten ilmoittaa puolisolle, että hänen tekemänsä ruoka ei ollut hyvää?
Jos aina kehuu jokaista ruokaa, niin joutuu syömään jatkossa niitä pahojakin. Miten siis ilmoittaa, ettei pitänyt ruuasta ilman siitä aiheutuvaa koliikkikohtausta tai mykkäkoulua?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin ihan vaan että en pidä jostain mausteesta, jota käyttää tai mikä siinä nyt sitten pahalta maistuukaa. Meillä kyllä vedetään jotain maustekastiketta "pahaan" ruokaan ihan kummankin kokkaamaan. Perheessä 6 jäsentä niin kaikki ei tykkää kaikesta. Se on voi voi.
Niin ja lisäksi meillä kyllä saa tehdä oman ruuan jos toisen tekemä ei kelpaa. Mä en syö kalaa ja muu perhe syö, silloin teen itselleni jotain muuta.
Sanoisin että voin vuorostani kokata ja lupaisin että en kiukuttele siitä kuin uhmaikäinen. Tai valita netissä.
Tekemällä itse. Kokeile vaikka. Aivan äärettömän hyvä kosto huonolle ruoanlaittajalle.
Ruoka ei ole tuossa se ongelma. Miten parisuhteesi on muodostunut sellaiseksi että negatiivisten asioiden sanomisesta seuraa mykkäkoulu? Ja miksi et tee mitään korjataksesi sitä?
Eikö riitä että toinen on nähnyt vaivan , käynyt kaupassa , kokannut ja siivonnut kookkkauksen jäljet . Pitääkö joka päivä olla lempiruokaa ? Tietysti voit itse suunnitella vaikka kiertävän ruokalistan ja ehdottaa sitä käytettävän.
Kaikki lapseni(myös pojat) kokkaavat perheissään. Sillä tavalla saa hyvää ruokaa.
Mitä koliikkikohtaus sinun mielestäsi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapseni(myös pojat) kokkaavat perheissään. Sillä tavalla saa hyvää ruokaa.
Tyypillinen anoppi. Miniät tekee pahaa ruokaa, mutta mun kultapojat tekee hyvää.
Tuliko aloituksessa sukupuolet ilmi?
Hän tykkää siitä ruuasta, koska on valinnut tehdä sitä. Joten syö. Omalla vuorollasi teet sitä mistä itse tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Eikö riitä että toinen on nähnyt vaivan , käynyt kaupassa , kokannut ja siivonnut kookkkauksen jäljet . Pitääkö joka päivä olla lempiruokaa ? Tietysti voit itse suunnitella vaikka kiertävän ruokalistan ja ehdottaa sitä käytettävän.
Vaan kun meillä tehdään vuoroin tuo. Ap.
Vika on minussa -manipulointi? Koronan makumuutokset tekevät tuosta liiankin helppoa, vaikkei koronaa olisikaan, mutta makumuutokset saavat uskottavan ja tyydyttävän selityksen.
Sanot vain "kiitos" sen enempää kehumatta. Ja teet itse vuorostasi ruokaa.
opettele puhumaan eipä sen kummempaa
Mä kehun kun on kehuttavaa ja sanon, kun ei ollut mun mieleen. Sama toisinpäin. Ei siitä mitään ilmoituksia tarvii tehdä.
Mieheni tietää, ettei hyvää arvosanaa saa jos mulle tarjoilee kookoskastikkeita, avokadoa, wokkivihanneksia.. Syön ja kiitän.
Pisteytän puolison tekemän ruuan. Yli 8/10 saanut ruokalaji menee jatkoon👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen anoppi. Miniät tekee pahaa ruokaa, mutta mun kultapojat tekee hyvää.
Tuliko aloituksessa sukupuolet ilmi?
Minusta se on lähinnä huvittavaa. En edes usko, että miniät eivät osaisi tehdä hyvää ruokaa. Toisen pojan ensimmäinen tyttöystävä oli kokki ja silloinkin hän teki ruokaa väittäen olevansa parempi kokki, mutta kuka se kissan hännän nostaa, jos ei kissa...
Ihan vaan sanot, että maistuu oudolta, taidan tehdä omat pöperöt.
Voithan sanoa että tykkäsit enemmän vaikka makaronilaatikosta kuin jauhelihakeitosta. Ei tarvitse suoraan sanoa että keitto oli pahaa.
Kertoisin ihan vaan että en pidä jostain mausteesta, jota käyttää tai mikä siinä nyt sitten pahalta maistuukaa. Meillä kyllä vedetään jotain maustekastiketta "pahaan" ruokaan ihan kummankin kokkaamaan. Perheessä 6 jäsentä niin kaikki ei tykkää kaikesta. Se on voi voi.