Tuulilasin vaihto, hinta?
Paljonkos muilla on maksanut tuulilasin vaihto ilman lasivakuutusta?
Volkkarin (ei muuten enää koskaan Volkkaria kun saa tuon joskus vaihdettua) tuulilasi pitää vaihtaa ja olen kysellyt nyt tarjouksia muutamista paikoista. Tähän mennessä halvin tarjous on ollut 350e ja kallein 450e. Vaasan alue, jos sillä on merkitystä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais olla n. 370.
Ei toi vakuutus oikein kannata. Meilläkin meni 10 v ennen kuin piti vaihtaa. Johan on vakuutuksissa sama hinta jo maksettu ja enemmänkin.
No minulta meni juuri kaksi tuulilasia vuoteen ja siinä alkoi kyllä jo arvostaa sitä vakuutusta.
Jos suhaa eestaas jotain kehä ykköstä tai motareita niin todellakin maksaa itsensä takaisin, ihme hannuhanhi jos ei yhtään tuulilasia hajoa.
Miten se hajoaa niin pahasti että koko lasi pitää vaihtaa? Aika heikot lasit teillä.
Oon ajanut 400 000 km ja yks kivenskemä jonka korjaus oli 30€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus. Se tuulilasin osuus ei ole kovin iso osuus pakollisista vakuutuksista, kannattaa ottaa ja typerää on, jos ei ole ottanut. Minun autoihin on vaihdettu tuulilasi kaksi kertaa ja omavastuu on ollut 200 e.
Kyllä se on vähintään usean kympin joka tapauksessa per vuosi. Ja jos omavastuu on 200, saa vakuutuksesta vain 150 €, joka menee kuitenkin vakuutusmaksuihin jo muutamassa vuodessa. Eli kuka on typerä?
Miten muuten saat lasin vaihtokuntoon noin usein? Etkö viitsi korjata kivenskemää?
Kiveniskemiä ei usein tarvitse edes korjata. Omassa 7-vuotiaassa halpisautossani on ollut tuulilasissa aika komea kiveniskemä ensimmäisessä keväästä asti. Hyvinhän se siellä voi eikä ole mihinkään kasvanut, vaikka en ole tehnyt asialle mitään. Nykyajan tuulilasit tuntuvat olevan alle 20,000 euron autoissakin aika hemmetin hyviä. Sitä en sitten tiedä, ovatko kalliimpien autojen itselämpiävät ja antureita täynnä olevat lasit herkempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En teidä Volvoista yhtään, hanki parempi auto.
Siis lapset luulevat Volkkaria Volvoksi 🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏼 ei kukaan normaalijärkinen aikuinen ihminen.
Menit trolliin, heh 😅
Muutama vuosi sitten Bemarin tuulilasin vaihto maksoi vakuutusyhtiölle vajaat 900 euroa. Laskusta yli puolet oli kameroiden, tutkien ja muiden härpäkkeiden asennus- ja viritystöitä.
Meillä maksoi 230 e + tiiviste 20 e. Oli ihan peruslasi Audiin.
Tuulilasia ei kannata vaihtaa ellei katsastuksessa ei mene läpi, eli halkeema kuljettajan puolella. Pelkät kiveniskut ei yleensä halkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais olla n. 370.
Ei toi vakuutus oikein kannata. Meilläkin meni 10 v ennen kuin piti vaihtaa. Johan on vakuutuksissa sama hinta jo maksettu ja enemmänkin.
No minulta meni juuri kaksi tuulilasia vuoteen ja siinä alkoi kyllä jo arvostaa sitä vakuutusta.
Jos suhaa eestaas jotain kehä ykköstä tai motareita niin todellakin maksaa itsensä takaisin, ihme hannuhanhi jos ei yhtään tuulilasia hajoa.
Miten se hajoaa niin pahasti että koko lasi pitää vaihtaa? Aika heikot lasit teillä.
Oon ajanut 400 000 km ja yks kivenskemä jonka korjaus oli 30€.
Voi jestas sentään taas.
Kyllä se "vahvempikin" lasi rikkoutuu kun oikein hyvin osuu. Oon joutunut niitä vaihdattamaan niin ranskalaisiin kuin mersuunkin. Katsastuksessa esim. ei välttämättä rikkinäinen lasi kelpaa, samoin mulla oli taannoin leasingauto josta ensimmäisenä palautettaessa tarkistettiin ette tuulilasissa ole mitään säröjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tuulilasi-vakuutus, omavastuu on 200e. Suosittelen vakuutusta! Juuri meni oma lasi vaihtoon omavastuun hinnalla.
Jaa. Eli kannattaisi ottaa vakuutus, jotta saisi kerran eläessään 350 euron lasinvaihtoon 150 euroa rahaa. Vakuutuksen pitäisi olla ilmainen, että tämä kannattaisi.
Muutenkin, näin yleisenä elämänohjeena: mitään sellaista ei kannata vakuuttaa, joka on vara maksaa itsekin. Vakuutukset eivät ole hyväntekeväisyyttä, vaan keskimäärin vakuutus maksaa enemmän kuin siitä saa. Tämä on ihan peruslogiikkaa.
Vain sellaiset asiat kannattaa vakuuttaa, joita ei ole katastrofin sattuessa vara itse maksaa. Hyvä esimerkki voisi olla esimerkiksi palovakuutus.
Tuulilasivakuutus on huiputusta. Jos maksaa 50e vakuutusta 10v se tekee jo 500 euroa. Ja kuitenkin jos vakuutus korvaa ja jos hajoaa lasi pitää maksaa omavastuu 150-250eur.
Vakuutusta tuskin saa jos lasissa on jo keskellä 10cm halkeama.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusta tuskin saa jos lasissa on jo keskellä 10cm halkeama.
Mistäs se vakuutusmyyjä sen tietää?
vaikuttaako tuulilasin hintaan jos on pyyhkijöissä sadetunnistin?
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkijöissä? Eiköhän se ole siinä tuulilasissa.
Vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkijöissä? Eiköhän se ole siinä tuulilasissa.
Vaikuttaa.
sorry juu tarkoitin että jos on tuulilasissa, eli nostaa hintaa sitten varmaan
Jos tuulilasi on tuon hintainen niin kannattaa jo pitää jotain "pleksiä" lasin edessä ja maksaa vaikka sakkoja aina välillä.
Corsaan vuonna 2014 maksoi tiivisteineen töineen 450 euroa.
Revi irti vanha, etsi jostain vastaava auto mistä nappaat lasin ja itse liimailet omaan autoon.
Halpaa ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tuulilasi-vakuutus, omavastuu on 200e. Suosittelen vakuutusta! Juuri meni oma lasi vaihtoon omavastuun hinnalla.
Jaa. Eli kannattaisi ottaa vakuutus, jotta saisi kerran eläessään 350 euron lasinvaihtoon 150 euroa rahaa. Vakuutuksen pitäisi olla ilmainen, että tämä kannattaisi.
Muutenkin, näin yleisenä elämänohjeena: mitään sellaista ei kannata vakuuttaa, joka on vara maksaa itsekin. Vakuutukset eivät ole hyväntekeväisyyttä, vaan keskimäärin vakuutus maksaa enemmän kuin siitä saa. Tämä on ihan peruslogiikkaa.
Vain sellaiset asiat kannattaa vakuuttaa, joita ei ole katastrofin sattuessa vara itse maksaa. Hyvä esimerkki voisi olla esimerkiksi palovakuutus.
Tuulilasivakuutus on huiputusta. Jos maksaa 50e vakuutusta 10v se tekee jo 500 euroa. Ja kuitenkin jos vakuutus korvaa ja jos
Ehkä jos ei osaa laskea niin miettii niin. Jokainen korjaus menee maksutta vakuutuksesta, itselläni omavastuu 150 € ja mersun lasi tutkineen lähes kaksi tonnia. Kerran vuoteen on tähän mennessä lasi vaihdettu vakuutuksen piikkiin. Jokaisessa huollossa korjattu vakuutuksen piikkiin kiveniskemät ilman omavastuuta.
Ihmiset ei oikein ymmärrä että vakuutus yhtiö maksaa sen laskun ja jää pieni oma vastuu se muutama satanen. Eli puhutaan tonneista jos on 2000 luvun auto.
-Autokorimekaanikko.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että se on vain yhteen tuulilasiin.