Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuulilasin vaihto, hinta?

Vierailija
23.08.2023 |

Paljonkos muilla on maksanut tuulilasin vaihto ilman lasivakuutusta?

Volkkarin (ei muuten enää koskaan Volkkaria kun saa tuon joskus vaihdettua) tuulilasi pitää vaihtaa ja olen kysellyt nyt tarjouksia muutamista paikoista. Tähän mennessä halvin tarjous on ollut 350e ja kallein 450e. Vaasan alue, jos sillä on merkitystä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

golffin lasi forssassa 100e itse maksaen vakuutuksen kautta olisi maksanut 410e. 

Vierailija
42/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on yhdessä autossa laaja kasko, jossa kolarointiosa maksaa 220,00 vuodessa ja lisäosaoaketti (hirvi, ilkivalta, palo, varkaus, ulkomaan vastuu, oikeusturva, autopalvelu, luonnonilmiö, pysäköinti, lunastus ja lasivakuutus) 150,00 vuodessa.

Vakuutuskirjassa ei näy lasivakuutuksen osuus tuosta, mutta ei se montaa euroa vuodessa ollut. Jos lasia joutuu korjaamaan niin se tehdään veloituksetta. Vaiihdosa omavastuu on 200 euroa.

Ei ole paha kustannus, kun ottaa huomioon nykyisten autojen tuulilasissa olevan elektroniikan määrän. Ei minullakaan noissa vanhemmissa reuhkissa ole muuta kuin liikennevakuutus, mutta uudemmissa vakuutus on paikallaan. 

Kaveri osti auton ja kiitteli kun autokauppias oli myynyt lasivakuutuksen samalla. Liikkeestä lähdettyä parin kilometrin jälkeen vastaan tulijan renkaasta oli kimmonnut kivi tuulilasiin. Uusi lasi asennuksineen ja elektroniikan säätöineen oli tullut maksamaan yli 3000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

golffin lasi forssassa 100e itse maksaen vakuutuksen kautta olisi maksanut 410e. 

Tästä voidaankin haarukoida kuka tekee Forssassa pimeitä tuulilasin asennuksia.

Vierailija
44/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisten 35v aikana ei mennyt yhtään lasia rikki sitten meni 2 v aikana 3 lasia eri autoista.vastaan tulleesta autosta kivi.

henkilöauton lasit olivat 200e kpl ja pakettiauton lasi 270e vaihdettuna ja kaikki tummalla yläreunalla.kallista on.

Vierailija
45/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkövolkkariin tuulilasin vaihto n. 1800-1900e. Ihanan kallista.

Vierailija
46/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kalibroida niin mieti tarkkaan. Jouduin lasinvaihtajan/automyyjän/vakuutusyhtiön välikappaleeksi ja vasta 2 vk päästä asia selvisi ja sekin anelemalla merkkiliikkeen kalibroinnin 1/3 hintaan. Tämmöinen tapaus niin ja hinta oli 1600 (oli lasivakuutus).

Vierailija
47/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

edellisten 35v aikana ei mennyt yhtään lasia rikki sitten meni 2 v aikana 3 lasia eri autoista.vastaan tulleesta autosta kivi.

henkilöauton lasit olivat 200e kpl ja pakettiauton lasi 270e vaihdettuna ja kaikki tummalla yläreunalla.kallista on.

Ennen tuulilaseissa oli lyijyä niin ne kesti paremmin.

Vierailija
48/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajanut autollani 19 vuotta ja nyt olisi eka tuulilasin vaihto edessä, eli aika kalliiksi olisi vakuutus tullut. Ei ole mitään tutkia tai muitakaan luksus härpäkkeitä. 

Vierailija
49/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajanut autollani 19 vuotta ja nyt olisi eka tuulilasin vaihto edessä, eli aika kalliiksi olisi vakuutus tullut. Ei ole mitään tutkia tai muitakaan luksus härpäkkeitä. 

Sitten kun tulee se eka kolari moottoritiellä niin ymmärrät.

Vierailija
50/50 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi riipu yhtään auton merkistä/mallista ja varustetasosta?

Mun 20v vanhaan volkkariin ikkuna maksaa töineen 1600€. Tilausaika useamman viikon. Tarvikkeena ei kukaan valmista, originaalina ainoastaan saa jostain ulkomailta.

Kuluneen vuoden sisään on haljennut kiveniskemästä ja uusittu 3 kertaa.

Onneksi on lasivakuutus.