Työhösi liittyvä kysymys: mikä asiakkaiden yleinen harhaluulo/tietämättömyys ärsyttää sinua?
Tuli tuosta avopuolison kuolema ketjusta mieleen. Ihmisillä on usein harhaluuloja tai jopa suoranaista tietämättömyyttä joihinkin asioihin liittyen. Mihin tällaisiin asioihin törmäät työssäsi ja mitkä sinua ärsyttävät?
Teen töitä virkamiestehtävissä ja nyppii asiakkaat, jotka eivät käsitä, etten voi joustaa lakiasioissa. Jos laki sanoo asiasta x jotakin, en voi tehdä tehdä toisin, vaikka asiakas sitä pyytääkin. Eli on asioita, joissa ei voida joustaa. Tätä on joidenkin ihan mahdoton ymmärtää.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että laskua ei tarvitse maksaa jos ei ole rahaa tai jos ei huvita 🙄
Olen ammattimuusikko, soitan ja opetan siis työkseni. Aina joku tollo sanoo, että " niin, mutta mitä sä teet palkkatyökses"...
Faija on kanssa ammattimuusikko. Kuka tahansa, joka rämpyttää soitinta, osaa soittaa yhtä hyvin kuin sinä. Ja ammattiorkkaan pääsee joskus rahalla (lahjoituksilla) soittamaan...
Vai silleekö arvelet? No, tartupa viuluun ja mene rämpyttämään Filharmonikkojen koesoittoon. Vilauta siellä vähän lahjusta......
Oon kaupassa töissä ja meillä on työvälineenä sellainen hyvin paljon älypuhelimen näköinen kämmentietokone. Sitä tarvitsee tosi paljon ihan perusasioissa, saldojen tarkistuksissa, tilauksissa, niiden tarkistuksissa, jne.
Säännöllisin väliajoin tulee asiakaspalautetta, kun on käytetty "omaa puhelinta" työajalla. Tai auta armias, jos teet vaikka lehtipalautusta ja näpyttelet sitä laitetta kassalla, kun asiakas ilmestyy näkyviin jostain hyllyvälistä. "Hyvinkö se peli sujuu?" on kuulunut useamman kerran, on syytetty tekstailusta ja suurin piirtein seksiviesteistä... 🤦
Pikku asia, mutta ärsyttää joka kerta, kun joku kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulle ei voi laittaa työnhakuvelvollisuutta, koska menen töihin 4 kk kuluttua ja se on jo sovittu asia". Totean, että jaha, katkaistaanko sitten tämä työnhaku, jos ei ole tarvetta noudattaa lakia.
Entä jos on vaikka työsopimus?
No sehän on sitä parempi, asia on aivan päivänselvä. Sit vaan työnhaku poikki samoin tein, mitä sitä turhaa siinä roikkumaan. Ai niin, mutta kun olis kiva kuitenkin kuitata noita korvauksia tässä ennen hommien alkua. Voi että. Ei onnaa. Sitä ne vissiin sitä lakia säätäessä Eduskunnassaki ajatteli.
Näistä on ihan helmi työtön työnhakija, jolle syksyn päivinä laitettiin työpaikan tiedot tiedoksi, että laitappa tuonne työnhakua menemään. Kaveri vastasi, että hänellä on ensi keväänä (??) sovittu työpaikka ja hommat siinä sitten alkamassa, että hän haluaa jättää tämän vapaan työpaikan haettavaksi jollekin muulle, olkaa hyvä. Paluupostissa tuli työkkäristä ilmoitus että työnhaku on katkaistu, koska et ole työmarkkinoiden käytettävissä. Samalta päivämäärältä katkesi korvausten maksaminen, juurikin samasta syystä.
Hetkinen! Hönökö täällä valehtelee ja ylipeukuttaa?
Tylsää valitusta koko ketju, kertokaa oikeita harhaluuloja joita ihmisillä on työhönne liittyen tai olkaa hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirkon työntekijä. Tykkään työstäni, mutta en jaksaisi kuunnella ihmisten avautumista siitä, kuinka turhaa/hihhulia/paskaa työni on. Usein tätä kommentoivat ne, jotka eivät työni sisällöstä aidosti juuri tiedä. Olisi kiva, että ihmiset kunnioittaisivat toisten työtä ja antaisivat toisten tehdä työnsä rauhassa.
Minulla sama kokemus.
Tutkija. Tuntuu olevan varsinainen kaupunkilegenda, että tutkija vääntää tutkimustulokset mieleisekseen tai tukemaan hypoteesiaan. Itse kun olen laadullinen tutkija, meillä ei edes ole mitään hypoteeseja, vaan meillä on joku tutkimusongelma. Me haluamme tietää miten asiat on tai miten ne jossain kontekstissa näyttäytyy, sehän on itse asiassa että vau! jos asiat onkin eri tavalla kuin mitä on kuvitellut. Rahoittajaa ei myöskään kiinnosta jotkut tietynlaiset tulokset, vaan pelkästään se, että myönnetty raha käytetään siihen tarkoitukseen kuin mihin se on anottu.
Vierailija kirjoitti:
"minun tili ja minun rahat, ei kuulu pankille miten rahani käytän tai mitä tililläni tapahtuu"
Kyllä kuuluu.
Ihmettelen kovasti, että tätä on alapeukutettu, ja paljon. Rahanpesu yms. asiat vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
en tiedä, missä kaikki tuotteemme sijaitsevat. jos joku tulee kysymään jotain harvinaista elintarviketta, niin en osaa ulkomuistista sanoa, myydäänkö meillä sitä ja jos myydään, niin mistä hyllystä se varmasti löytyy.
Mielenkiinnosta kysyn että onkos teillä kapulassa, jolla piipataan tuotteet hyllyyn, tuotehakutoimintoa? Että näkeekö sieltä missä mikäkin elintarvikeryhmä sijaitsee?😊
Vierailija kirjoitti:
Oon kaupassa töissä ja meillä on työvälineenä sellainen hyvin paljon älypuhelimen näköinen kämmentietokone. Sitä tarvitsee tosi paljon ihan perusasioissa, saldojen tarkistuksissa, tilauksissa, niiden tarkistuksissa, jne.
Säännöllisin väliajoin tulee asiakaspalautetta, kun on käytetty "omaa puhelinta" työajalla. Tai auta armias, jos teet vaikka lehtipalautusta ja näpyttelet sitä laitetta kassalla, kun asiakas ilmestyy näkyviin jostain hyllyvälistä. "Hyvinkö se peli sujuu?" on kuulunut useamman kerran, on syytetty tekstailusta ja suurin piirtein seksiviesteistä... 🤦
Pikku asia, mutta ärsyttää joka kerta, kun joku kommentoi.
Kai sanot heille takaisin, pistät heille jauhot suuhun ja sanot että kyseessä on työhön käytettävä laite jossa teet juuri parhaillaan työtehtävää x ja näytä vielä ruutua kyseiselle valittajalle maireasti hymyillen? Itse ainakin tekisin noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ammattimuusikko, soitan ja opetan siis työkseni. Aina joku tollo sanoo, että " niin, mutta mitä sä teet palkkatyökses"...
No kerro sitten meillekin mitä teet
Olen kielitieteilijä. Luulen, että useat eivät kommentoi, koska ilmeisesti ihmistä lähellä olevissa asioissa useat luulee olevansa asiantuntijoita. Joo, ette ole. Kaikki, mitä luulette tietävänne esmes kielestä on väärin. KAIKKI!
Esimerkiksi "kehonkieli" on roskaa. Joka tapauksessa tässä linkki (ei-asiantuntijan tekemä, mutta kiva):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"minun tili ja minun rahat, ei kuulu pankille miten rahani käytän tai mitä tililläni tapahtuu"
Kyllä kuuluu.
Ihmettelen kovasti, että tätä on alapeukutettu, ja paljon. Rahanpesu yms. asiat vaikuttaa.
Ja tuota sinunkin kommenttia alapeukutetaan. Alapeukuttajat voitteko kertoa, miksi alapeukutatte? Vai oletteko vain viattoman tietämättömiä? Kannattais kuitenkin kuunnella paremmin tietäviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ekonomi. Olen tällä palstalla sanonut ziljoona kertaa, että: "Veroja ei käytetä mihinkään. Verot poistetaan taloudesta.". Mutta typerykset eivät vaan usko!!!!!!!! Valtio voi "painaa" rahaa, ja painaakin, miten paljon vaan! Miksi ihmeessä valtio tarvitsee veroja rahoitukseensa? Minusta tämän asian ymmärtämiseen ei tarvita paljonkaan järkeä!
Oletko zimbabwelainen ekonomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ekonomi. Olen tällä palstalla sanonut ziljoona kertaa, että: "Veroja ei käytetä mihinkään. Verot poistetaan taloudesta.". Mutta typerykset eivät vaan usko!!!!!!!! Valtio voi "painaa" rahaa, ja painaakin, miten paljon vaan! Miksi ihmeessä valtio tarvitsee veroja rahoitukseensa? Minusta tämän asian ymmärtämiseen ei tarvita paljonkaan järkeä!
Oletko idiootti?
Että defibrillaattoria voidaan käyttää herättämään ihminen henkiin tuosta noin vaan. Ja että elvytetty alkaa heti puhumaan ja hyvä kun ei juoksemaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla idiootilla on sitten lihaksia käydä Lauri Holappaa vastaan?
https://rahajatalous.wordpress.com/2011/09/03/mihin-verotusta-tarvitaan/
"Vaikka verotus onkin tärkeää, on ymmärrettävä, että sillä ei todellisuudessa ole rahoituksellista funktiota."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä liittyi tuohon lainaamaasi kommenttiin?
Entisessä työpaikassani hyväntekeväisyyskirpputorilla asiakkaat "tiesivät" varmuudella että työntekijät hankkivat parhaat päältä, ei kyllä näin ollut, emme saaneet työajalla ostaa mitään.
4kk ehtii tehdä jo hyvinkin määräaikaisen pätkän.