Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhösi liittyvä kysymys: mikä asiakkaiden yleinen harhaluulo/tietämättömyys ärsyttää sinua?

Vierailija
22.08.2023 |

Tuli tuosta avopuolison kuolema ketjusta mieleen. Ihmisillä on usein harhaluuloja tai jopa suoranaista tietämättömyyttä joihinkin asioihin liittyen. Mihin tällaisiin asioihin törmäät työssäsi ja mitkä sinua ärsyttävät?

Teen töitä virkamiestehtävissä ja nyppii asiakkaat, jotka eivät käsitä, etten voi joustaa lakiasioissa. Jos laki sanoo asiasta x jotakin, en voi tehdä tehdä toisin, vaikka asiakas sitä pyytääkin. Eli on asioita, joissa ei voida joustaa. Tätä on joidenkin ihan mahdoton ymmärtää.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein saan kuulla ihmettelyä siitä että ostan ruokaa. Ruokapalvelutyöntekijän kuvitellaan saavan työpaikaltaan syömättömäksi jääneet ruoat kotiin itselleen.

Vierailija
22/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sairaala on viiden tähden hotelli ja hoitajat on palvelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipurina osaan leipoa kaikenlaisia ihania leivoksia ja erikoisia leipiä ym.. En osaa. Pönötän linjastolla ja lätkin liukuhihnalta syöksyviä taikinapaloja leipävuokiin 8h päivässä. Kotona leipoessa katson netistä jonkun kivan piirakkareseptin, niin kuin kaikki muutkin tekee.

Vierailija
24/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että laskua ei tarvitse maksaa jos ei ole rahaa tai jos ei huvita 🙄

Olen ammattimuusikko, soitan ja opetan siis työkseni. Aina joku tollo sanoo, että " niin, mutta mitä sä teet palkkatyökses"...

Vierailija
25/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusala. Jos palkkaat minut työmaasi pääsuunnittelijaksi, minun tehtäväni on valvoa työtä ja lopuksi omalla allekirjoituksellani vakuutan viranomaiselle päin, että lakeja ja lupaehtoja on noudatettu. En valehtele viranomaisille työssäni, vaikka maksaisit TAI uhkaisit lopettaa maksamasta laskujani.

Kyllä. Juuri tämän takia sopimuksessa on ehto, että kaikki pääsuunnittelun laskut tulee olla maksettu ennen kuin tulen lopputarkastukseen. Jos et maksa, en allekirjoita sitä pääsuunnittelijan työmaatarkastuslistaa ja työmaasi jää lopputarkastusta vaille.

Vierailija
26/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että laskua ei tarvitse maksaa jos ei ole rahaa tai jos ei huvita 🙄

Olen ammattimuusikko, soitan ja opetan siis työkseni. Aina joku tollo sanoo, että " niin, mutta mitä sä teet palkkatyökses"...

Faija on kanssa ammattimuusikko. Kuka tahansa, joka rämpyttää soitinta, osaa soittaa yhtä hyvin kuin sinä. Ja ammattiorkkaan pääsee joskus rahalla (lahjoituksilla) soittamaan...

Vierailija
27/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pankissa, ja törmään usein siihen, että pankki on kuulemma omasta päästään keksinyt kaikki säännöt hankaloittamaan ihmisten elämää. Ja että Kelakortin pitäisi riittää asiointiin, kun ei ole ennenkään tarvinnut tunnistautua, ja "kyllä se viime kerralla kävi, ja kaverikin kertoi käyttäneensä" . Tai puoliso haluaa tietää toisen puolison raha-asiat "kun asutaankin yhdessä", eikä millään ymmärretä, miten niin ei voida kertoa mitään.🙄🤦.

Lisäksi siitä kuulee, että pitääkö laina maksaa takaisin ja miksi siinä on korkoa mukana..

Vierailija
28/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan, että meidän aikataulut joustaa loputtomasti asiakkaiden toiveen mukaan. Ja sitten suututaan, jos asiakas ei saa vapaasti valita aikatauluja oman mieltymyksensä mukaan. 

Tämä meilläkin. Olen terveydenhuollossa töissä ja ihmiset ovat suorastaan vihaisia, jos ei ole tarjolla vapaata aikaa perjantaina klo 17 tai viikonloppuisin. Olen tk-tasoisessa paikassa eli julkisella ja toiminta pyörii virka-aikaan. Hölmöimmältä tuntuvat nämä jotka vihastuvat ja sen jälkeen kertovat, miten ovat niin tärkeitä siellä töissä/koulussa/muissa pakollisissa menoissa eivätkä ymmärrä että ihan samassa tilanteessa on useampi tuhat muuta potilasta.

Vierailija
29/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahuoltaja. Kyllä, sama henkilö siivoaa ja vastaa osastokeittiöstä, ei hoitaja tiedä päivän eineksistä. Ja kyllä, kuuluu koulutukseen.

Vierailija
30/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät lue ohjeita. Jos jotain pyydetään lähettämään jonnekin, vaikka linkattaisiin ohjesivu, voivatkin päätyä toiselle sivulle ja lähettää osan pyydetystä toiseen paikkaan. Tai voivat olla lukematta ja vaan lähettää jotain sopivaksi katsomaansa paikkaan.

Sitten jos toinen paikka välittää viestin oikeaan osoitteeseen ja oikea paikka vastaa asiakkaalle pyytäen lähettämään täydennystä tiettyyn sähköpostiosoitteeseen, voivat taas lähettää toiseen.

Kummia ovat tapaukset, jotka saatuaan ohjeen tehdä jotain ottavat pariin muuhun paikkaan yhteyttä, kuin esittäen etteivät tiedä mitä pitäisi tehdä. Muut paikat tai edes toinen voivat sitten taas välittää viestin.

Ehkä jollain logiikalla joku toinen paikka voisi toimia nopeammin tai vaan suostua, mutta harvoin niin käy. Etenkin jos toinen paikka ei hoida kyseistä asiaa. 

Vierailija
31/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi.

-ADHD ei ole vapaakortti vanhemmuudesta. Voit olla huono vanhempi JA lapsellasi voi lisäksi olla ADHD.

Vierailija
32/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki. Aikaisemmin minua pyydettiin hyvinkin hanakasti erilaisiin pitoihin, häihin ja ties mihin hoitamaan kestitys. Palkkausta tiedustellessani yleisin vastaus oli "Saat syödäksesi siinä samalla - mitä muuta sinä vaadit?". Yhtäkään tällaista keikkaa en ole tehnyt ja pyytäjätkin on nykyään aika harvassa, sillä olen em syystä hankalan tyypin maineessa.

Vierailija
33/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle ei voi laittaa työnhakuvelvollisuutta, koska menen töihin 4 kk kuluttua ja se on jo sovittu asia". Totean, että jaha, katkaistaanko sitten tämä työnhaku, jos ei ole tarvetta noudattaa lakia.

Vierailija
34/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan, että meidän aikataulut joustaa loputtomasti asiakkaiden toiveen mukaan. Ja sitten suututaan, jos asiakas ei saa vapaasti valita aikatauluja oman mieltymyksensä mukaan. 

Mulla meni aina kuppi nurin noista tyypeistä edellisessä työpaikassa. Ai  mitä ei käy mitä mitä mitä kuinka ei käy blaa blaaa. Just siksi, kun on aikataulut meillä. Olin rautakaupassa töissä ja myin remppatavaroita. Asiakas tulee itkemään ja haukkumaan ja selittämään, että mä nyt teeen, kun rakennusmiehet tulee huomenna klo 7 aamulla eikä ole nyt sitten rakennusmateriaalia. Niin, no nämä asiathan kannattaa hoitaa hyvissä ajoin, että tavarat laitetaan kuljetukseen ja sehän ei toimi sormia napsauttamalla, koska moni muukin rakentaa ja heille menee tavaraa tilausten mukaan ja kuljetusten mukaan. JA tota porukkaa riitti.

Noissa tyypeissä mua on aina ihmetyttänyt se, että miten noi on saanut edes tontin ostettua joskus. Ei ole mikäään persuasia kunnossa. Noi on mkyös niitä tyyyppejä ketkä on kattonut telkkarista remontti reiskaa, kun se rakentaa talon 30minuutissa.

Remontti reiskahan kerran sano siinä, että tämä ohjelma on leikattu, että ei hän oikeasti rakenna taloa päivässä. Noin tyhmiä ja yksinkertasia ihmisiä on. Erikseen pitää ohjelmassa kertoa tollanen asia.

Vierailija
35/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minullakin on elämä, minulle ei makseta siitä että jään ylitöihin kun just sinun pitää päästää pisulle, joo vieressä on bajamajoja sinne vaan. Ja kyllä jos lukee että suljetaan klo 19 niin suljetaan, ei jäädä odottamaan jos joku haluaa vessaan tai vaikka kupin kahvia, aamusta asti on ollut aikaa. En siis asu työpaikallani ja minulla on myös oma elämä, joka ei ole töissä mukana.

Vierailija
36/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulle ei voi laittaa työnhakuvelvollisuutta, koska menen töihin 4 kk kuluttua ja se on jo sovittu asia". Totean, että jaha, katkaistaanko sitten tämä työnhaku, jos ei ole tarvetta noudattaa lakia.

Entä jos on vaikka työsopimus?

Vierailija
37/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokki. Aikaisemmin minua pyydettiin hyvinkin hanakasti erilaisiin pitoihin, häihin ja ties mihin hoitamaan kestitys. Palkkausta tiedustellessani yleisin vastaus oli "Saat syödäksesi siinä samalla - mitä muuta sinä vaadit?". Yhtäkään tällaista keikkaa en ole tehnyt ja pyytäjätkin on nykyään aika harvassa, sillä olen em syystä hankalan tyypin maineessa.

Olen kans kokki. Kaveri meni naimisiin ja kysy voinko tehdä häihin safkat. Olin joo. Väisteli kysymyksen maksusta jne ja sitten hän laitto mulle sähköpostiin listan safkoista mitkä minä käyn sitten keräilemässä kaupasta jne. Olin jepp jepp ja lähetin postia takas missä caterin firman nimi ja numero. Skippasin ne hääjutut samantien. Kaikki grillijuhlat skippaan suosiolla, koska tiedän miksi mut sinne kutsutaan.

Vierailija
38/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on vaikka työsopimus?

Ei sillä ole merkitystä, työttömyysetuus ei ole mikään lomaraha.

Vierailija
39/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä kääntäjänä. Yllättävän moni luulee, että käännän mitä vain ja mille kielelle vain.

Vierailija
40/61 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet "tiedealalla", niin aina löytyy joku (kuuluisa) proffa, joka on käyttänyt (osan) elämästään (normojen) harhaluulojen pönkittämiseen, tai artikkeli tai radio/tv-ohjelma kertoo päättömyyksiä. Ei perustieteilijä osaa vakuuttaa sua. Minä en ainakaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi