Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekintati ei myynyt mulle Panadol Hot:ia, koska olen raskaana ja siina on kofeiinia... Hitto... Onko muut odottajat kayttaneet tota?

Vierailija
19.12.2006 |

Enpä viitsinyt alkaa vääntää kättä, kun oli muitakin asiakkaita siellä... Jotenkin oudolta tuntuu tommoinen.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja imetys

Lääkettä voi tavanomaisina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Ja siis Panadol:

Raskaus ja imetys

Valmistetta voi suositeltuina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Näin siis kertoo Duodecim

Vierailija
22/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codesan comp.:

Raskaus ja imetys

Lääkkeen käyttämisestä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä on syytä keskustella lääkärin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se flunssa siitä ohi menee

Vierailija
24/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 39, 40, 41 ;)

Vierailija
25/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei myyty kerran puuteri kun sanoin että aina en jaksa laittaa meikkivoidetta alle.

Vierailija
26/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan kun kirjoitin omaa viestiäni.

Edelleen olen sitä mieltä että tuhotkoon ne urpot oman terveytensä jotka eivät ammattilaisia kuuntele! Kyllähän AV-mamma aina enemmän tietää kuin ammattiinsa kouluttautunut farmaseutti/proviisori.

T:farmaseutti

Vierailija
27/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän ja järkyttävä hakkaava yskä häiritsee nukkumista (sekä minun että vauvan). sopiiko mikään niistä imettävälle?

Vierailija
28/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle aikoinaan apteekissa suositeltiin Panadolia kuumelääkkeeksi ja kuumaa mustaherukkamehua juotavaksi. En nyt enää muista oliko just silloin raskaana vai imetinkö, mutta noilla ' lääkkeillä' selvisin hyvin. Sitäpaitsi mustaherukkamehu on paljon paremman makuista kuin nuo Finrexinit ym ;)

Vierailija
29/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yskä jatkuu pidempään noin häiritsevänä niin juttele siitä vaikka neuvolassa.

Vierailija
30/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vaan niin pahaa kun näkee päivittäin ihmisten käyttävän lääkkeitä väärin. Kun ei ne käsikauppalääkkeetkään mitään vaarattomia ole vaikka niitä ilman reseptiä saakin!

Vierailija
31/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha vaan, kun olin ostamassa sitä sektiohaavan kipuun kotimatkalla synnäriltä kotiin - maharöllöä oli toki sen verran jäljellä, että erehdys oli ymmärrettävä. Myyjää hävetti, ehkäpä ensi kerralla miettii, kuinka ilmaista asia diplomaattisemmin :)

Vierailija
32/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin itse olen kerran ostanut raskaana ollessani moista panadol hottia ja oli muuten IHAN HIRVEÄN makuista. Yleensä saan kurkustani alas mitä tahansa, mutta panadol hot on niin pahaa ettei sitä juo kyllä erkkikään ! Suosittelen samaa kuin joku edellisistä eli mustaviinimarjamehua ja Panadolia.

Vierailija
33/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niissä on tosiaan välillä vaikeeta toimia niin ettei tuntisi itseään tyhmäksi! :D Kun valitettavasti löytyy niitäkin joille ei tule mieleen että jotain lääkettä ei saa raskaana ollessa syödä. Oma mielipiteeni on että parempi kysäistä kun jäädä mielessään arvuuttelemaan.

Vierailija
34/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se myyjä vaan niin kovin varmana asiastaan totesi nähdessään Buranat mun kädessä, että " sulle sopii nyt kuitenkin vain toi Panadol" . Olen sen mallinen, että näytin aika hoikalta jo synnytyksen jälkeen paitsi että mahaa oli reilusti. En tiedä, mikä olisi ollut parempi vaihtoehto myyjältä - kaipa sellainen hienovarainenkin kysyminen jotakuta loukkaa.

Vierailija
35/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni kannattaa ennemmin neuvoa käyttöä, kuin jättää nolon tilanteen pelossa neuvomatta, ja sitten joku tumpula vetää raskaana ollessaan jotain kiellettyä mömmöä, kun ei jaksa lukea tuoteselostetta.

On varmaan paljon kaltaisiani monen lapsen äitejä, joilla masumakkarat näyttävät tietyssä asennossa ihan raskausmahalta. En minä ainakaan ole niin hienopieru, että semmoisesta pahastuisin, päinvastoin arvostaisin farmaseuttia, joka kantaisi huolta minusta!

Itse olen raskausajat tarkkaan noudattanut ohjeita ja teratologiseen tietopalveluunkin soittanut useita kertoja. Ei ole suuri vaiva!

Vierailija
36/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miettii tota raskausmahaa jne. niin voi sanoa ihan että: ja jos on mahdollista, että olette raskaana, voisi esim tämä ja tämä lääke sopia paremmin.

Silloin ei kukaan voi loukkaantua, ja maha voi olla näkymätön alkuviikoista.

Vierailija
37/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni esim. tullut työssäni vastaan raskaana oleva nainen joka söi vakavaan sairauteensa lääkettä joka on haitallinen sikiölle. Ei vaan ollut hänellä koskaan tullut puheeksi lääkäreiden kanssa että raskautta suunnitellessa olisi pitänyt ottaa lääkäriin yhteyttä! Eikä ollut naiselle tullut mieleenkään että lääke olisi voinut olla sikiölle vaarallinen. Pakko myöntää että silloin tuli kyllä ihan oikea hätä sen syntymättömän lapsen puolesta. En ole koskaan saanut tietää miten lapselle kävi, mutta toivon todellakin että oli terve. Tämä tapaus opetti itselleni että raskauden mahdollisuus täytyisi huomioida paljon useammin kuin tulee tehtyä.

Vierailija
38/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuraskaudessa lääkärissä ulkomailla ja hän suositteli minulle foolihappoa ja asetyylisalisyylihappoa. foolihappo menee jakeluun mutta osaatko yhtään arvata että miks ihmeessä aspiriinia?

Vierailija
39/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up

Vierailija
40/44 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutkohan nyt ihan totta ?

Apteekin tädin on myytävä sulle ihan juuri sitä mitä olet sieltä hakemassa. Eihän hän ole mikään poliisi, joka voi kieltää sulta jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi