Jos sinä saisit päättää, olisitko itse mieluummin 2 vai 3 lapsisesta perheestä?
Ainoat lapset, kaikki toivoivat yleensä sisarusta. Vanhenevien vanhempien asiat kaatuvat yhdelle henkilölle.
Kaksi lasta, olisitko toivonut veljen lisäksi siskoa, vai oliko hyvä näin?
Te jotka tulette kolmelapsisesta perheestä, oliko teitä liikaa?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
4 on vaan liikaa. Kaikesta taistellaan tai sitten vanhimmat vetäytyvät suosiolla taka-alalle.
Eikös Xenyalla ole kolme?
Kolmelapsisesta. Serkut kasvoi sellaisessa perheessä ja tykkäsin heidän meiningistään.
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää yhden lapsen vanhemmat/perheet. Salaa säälin heitä, kun näen omasta perheestä jo miten tärkeitä sisarukset ovat toisilleen 🔥
2 äiti joka odottaa 3.
Minä olen kolmilapsisesta perheestä ja toivoin olevani ainut lapsi koko sen ajan kun asuin kotona. Pikkusisaruksien kanssa piti jatkuvasti taistella omasta tilasta ja ajasta, mikä kiristi puolestaan vanhempiemme hermoja. En juuri koskaan saanut omaa aikaa vanhempien kanssa ja minun oletettiin esikoisena ottavan pikkuäidin rooli.
Mieheni on kolmesta lapsesta iltatähti ja hänelle isosiskot ovat kuin joitain etäisiä sukulaisia. Meillä on yllätys yllätys yksi lapsi, jonka puolesta emme vielä osaa sanoa mitä hän toivoisi.
Kaksi sisarusta. Molempien kanssa olen viikottain yhteydessä. Silti me jätimme lapsiluvun kahteen, en osaa edes sanoa miksi vaikka meillä kolmella sisaruksella välit ovat moitteettomat.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sisarusta. Molempien kanssa olen viikottain yhteydessä. Silti me jätimme lapsiluvun kahteen, en osaa edes sanoa miksi vaikka meillä kolmella sisaruksella välit ovat moitteettomat.
Kiva kuulla. Mitkä teidän sukupuolet on? Mietin; onko tällä vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää yhden lapsen vanhemmat/perheet. Salaa säälin heitä, kun näen omasta perheestä jo miten tärkeitä sisarukset ovat toisilleen 🔥
2 äiti joka odottaa 3.
Eivät sisarukset aina tule toimeen keskenään. Viimeistään perintöriidat voivat paljastaa yllättäviä puolia ihmisistä.
Tämä. Minulla on iltatähtenä iso ikäero sisaruksiini ja etäiset välit osittain sen vuoksi. Meitä on neljä. Lienen elänyt ihan erilaisen lapsuuden kuin he, kun arvomaailmasta alkaen olemme niin erilaisia.
En osaa sanoa, mikä määrä sisaruksia olisi ollut "optimi" itselleni, sillä koen aina olleeni yksin joukossa. Minulla ei ole hyvästä sisarussuhteesta kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Kolmelapsisesta. Serkut kasvoi sellaisessa perheessä ja tykkäsin heidän meiningistään.
Minkälainen tämä ihailemasi meininki oli? Mitä sukupuolia serkut olivat?
Aloittaja myös ajattelee oman kokemuksen perusteella, että isot ikäerot eivät ole hyvä asia.
Vähintään kolme. Mielellään esim. kuusi tai yli.
En viihdy yksin ja olisi ollut ihanaa, jos minulla olisi ollut enemmän sisaruksia. Olen hyvä jakamaan kaiken, kärsivällinen, työteliäs ja tykkään hoitaa kotia ja pienempiäni.
Olen keskimmäinen kolmesta.
Yht. 4. Ei riittänyt aikaa meille kaikille tasapuolisesti... vanhmpien työt, meidän harrastukset yms. muut jutut söi kaiken ajan. Yhdessä ei paljoa ehditty olla.. kyllähän siitä jonkinmoisia traumoja jäi.
Me päädyttiin miehen kanssa kahteen lapseen niin ainakin on kunnolla aikaa molemmille. Toki heillä on omat riitansa mutta enimmäkseen tulevat toimeen ja pitävät koulussakin toisistaan huolta.
Vierailija kirjoitti:
Yht. 4. Ei riittänyt aikaa meille kaikille tasapuolisesti... vanhmpien työt, meidän harrastukset yms. muut jutut söi kaiken ajan. Yhdessä ei paljoa ehditty olla.. kyllähän siitä jonkinmoisia traumoja jäi.
Me päädyttiin miehen kanssa kahteen lapseen niin ainakin on kunnolla aikaa molemmille. Toki heillä on omat riitansa mutta enimmäkseen tulevat toimeen ja pitävät koulussakin toisistaan huolta.
Kauheaa, jos toinen kuolisi yms. Ja jos tyttö ja poika, niin eivät valitettavasti ole niin läheisiä. Olette varmaan miettineet kolmea?
Kolmilapsisesta tietenkin. En haluaisi luopua kummastakaan sisaruksestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Mitkä teidän sukupuolet on? Mietin; onko tällä vaikutusta?
Nx2 ja veli. Ei mielestäni ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
2 äiti joka odottaa 3.
Oletpa lapsellinen äidiksi. Ensinnäkin se, tuleeko sisaruksia ei ole valinta kysymys. Ainakaan siltä osin, että niitä tulisi. Toisekseen lapsi pärjää vallan hyvin ilman sisaruksiakin. Kolmannekseen sisarukset eivät läheskään aina ole läheisiä.
t. 0 lapsen äiti, joka ei ikinä halua äidiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa, jos toinen kuolisi yms. Ja jos tyttö ja poika, niin eivät valitettavasti ole niin läheisiä. Olette varmaan miettineet kolmea?
Ööh? Ei olla mietitty. Lapset ovat jo molemmat senverran isoja jo. Sukupuolella ei ole mitään merkitystä läheisyyden kanssa.
Saisiko toivoa olevansa 23-lapsisesta perheestä?
Olen itse kaksilapsisesta perheestä. Olen aina toivonut, että meitä sisaruksia olisi enemmän, niin lapsena kuin aikuisena.
Ainakin lapsena vastaus oli kolme. Toivoin aina isoveljeä :D
t. yhden siskon sisko
4 on vaan liikaa. Kaikesta taistellaan tai sitten vanhimmat vetäytyvät suosiolla taka-alalle.