Mies ei tee mökillä mitään ellen minä pyydä
Jos en ohjeistaisi päivien kulkua tai ehdottaisi mitä milloinkin tehdään niin istuisimme kännykät kädessä aamusta iltaan sohvalla. Joojoo rentoutuminen sitä ja tätä plääplää, pystytään mökkeilemään enemmän kuin normi "vklp mökkeilijä", niin aikaa sille olemisellekin jää, myös minulle.
Alkanut kyllästyttää se ettei yhtään mitään tapahdu ellen sano. "Voitko lämmittää saunan, nyt tiskataan, mennään poimimaan sieniä, mennään mustikkaan, mennäänkö veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, mennäänkö kalastamaan, korjataan tänään piha aitaa." No, sitten näidenkään jälkeen ei tapahdu mitään, minä huolehdin eväät, veneen lähtökuntoon, tankkaan sen tarvittaessa, katson sienikorit, veitset, saappaat itikkasuihkeet valmiiksi, keräilen likaiset astiat tiskausta varten, laitan vedet pesuvateihin jne. Alan olla ihan loppu, en siis siihen itse puuhailuun vaan siihen miten sivusilmällä näen kokoajan kuinka toinen ei laita tikkua ristiin minkään asian eteen. Onko muilla samanlaista?
Kommentit (139)
Oletko varma että miehellä on omaa aivotoimintaa lainkaan? Miten edes päädyit tutustumaan häneen?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että miehellä on omaa aivotoimintaa lainkaan? Miten edes päädyit tutustumaan häneen?
Ap taisi mennä tyhjentämään huussin.
Vierailija kirjoitti:
No koska se oli 20 vuotta sitten ihan hauska hyvännäköinen ja se riitti.
Meillä sama tilanne, paitsi kyseessä omakotitalo. Vuosi enää ja mä häivyn kuin veneen jälki..
se on sitä tasa-arvoa, joten ulina seis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen niitä miehiä jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään tarvittavat työt ja tietävät mitä pitää tehdä.
"tarvittavat" eli ne mitä sinun mielestä tarvitaan, marjassa käyminen jne.
Varmaan moni nainen on tyyyväinen, jos mies itse havaitsee kaikenlaista, mitä olisi syytä tehdä kotona, pihassa, mökillä, ja tekee omia aikojaan tällaisia asioita.
Ilman, että pitäisi tehdä naisen määräämiä asioita.
Mutta nainen ei välttämättä pidä sohvalla löhöävästä miehestä, joka suuttuu, jos jotain pitäisi tehdä.
Tämän puolen miehestä varmaan huomasi jo parisuhteeseen ryhtyessä. Ja tehdä se tekemättä, jos miehellä asioiden teetättäminen kerran on noin tärkeä asia. Vai ajattelitko, että mies kyllä muuttuu, kun "miestä kouluttaa".
No ei muuten näe. Minun mieheni on samanlainen. Teki kyllä kaikkea mahdollista ennen lapsen syntymää ja sen jälkeen heittäytyi passattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitä perässäs vedät. Jätä rutjake siihen sohvalle ja lähde itseksesi touhuilemaan mukavia. Saamaton mikä saamaton ja flegu.
T. MIES 50vNo, en uskalla yksin metsään kun pelkään karhuja (ja hirviä).. venettä en jaksa yksin siirrellä ja pelkään että jos jotain käy niin ei ole apuvoimia.. aidan korjaaminen helpompaa jos toinen on kannattelemassa milloin mitäkin jos ruuvaa ja sahaa jne. Paljon teenkin yksin mihin vaan pystyn. Ap
Saamaton ukko auttaisi sinua miten karhujen suhteen?
No parhaassa tapauksessa ehtisit vikkelasti karkuun kun se karhu hotkii ensin saamattoman ja flegmaattisen miehesi. Win-win.
Että sellainen provo. Ja mammat haukkuu miehiä.
Olkaa hei oikeasti ilman miestä kun kaikki on aina noin vaikeaa.
Jos itse olisin tuossa tilanteessa kuin ap, niin varmaan sanoisin miehelle toivovani, että mökillä voitaisiin pistää puhelimet (ja telkkari) pois, niitä vaikka sitten pari tuntia illalla. Jos haluaa nukkua tai lukea kirjaa niin senkus, niitä harva jaksaa määräänsä enempää tehdä.
Ekana tuli nimittäin mieleen, että aika monen aikuisenkin on vaikea irrottautua omin voimin ruutujen pauloista, jos pakottavaa tarvetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen provo. Ja mammat haukkuu miehiä.
Olkaa hei oikeasti ilman miestä kun kaikki on aina noin vaikeaa.
Kaikki eivät päässeet voimaantumaan Kaija Koon stadion-keikalle lauantaina. Tekevät sen nyt täällä.
Provo ehkä. Mutta mulla samanlainen mies. Kovasti molemmat ollaan haluttu mökkiä, mutta en ole suostunut sitä hankkimaan. Teen kotona kaikki kotityöt ja kaikki metatyöt. Samoin tekisin mökillä. Ei onnistu. Vtuttaa vaan kun en voi elää sitä elämää, jota haluaisin. Elämä on vielä niin hlvetin kiireinen (sairas lapsikin), ettei ehdi erotakaan. Sanon saman kuin joku edellä: vielä vuosi tai pari, sitten alkaa oma elämä, jos terveenä pysyn.
Vetelyksistä kannattaa päästä eroon. Meilläkin ekat 5v mies teeskenteli aktiivista ja työteliästä, nykyään kiinnostaa 1) kaljan juonti 2) kaljan juonti, 3) kaljan juonti ja sohvalla makoilu. Sitten vielä jaksetaan naureskella Viiville ja Wagnerillem jossa kotisikaa kiinnostaa vain yksi asia elämässä, kalja. Olen jo omat päätökseni tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun ukkoa vitutti kun tilasin mökille puitten pilkkojan ja lauteitten korjaajan.. Häpeissään katsoi kun hommat hoituu. Itse maksoin työmiehen palkan.. Olen tehnyt selväksi ettei mökille ole pakko lähteä..
Ei tätäkään voi loputtomasti jatkaa, rahat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Provo ehkä. Mutta mulla samanlainen mies. Kovasti molemmat ollaan haluttu mökkiä, mutta en ole suostunut sitä hankkimaan. Teen kotona kaikki kotityöt ja kaikki metatyöt. Samoin tekisin mökillä. Ei onnistu. Vtuttaa vaan kun en voi elää sitä elämää, jota haluaisin. Elämä on vielä niin hlvetin kiireinen (sairas lapsikin), ettei ehdi erotakaan. Sanon saman kuin joku edellä: vielä vuosi tai pari, sitten alkaa oma elämä, jos terveenä pysyn.
Niin että metatyötkin teet, kaikki. Oijoi,
Vierailija kirjoitti:
Vetelyksistä kannattaa päästä eroon. Meilläkin ekat 5v mies teeskenteli aktiivista ja työteliästä, nykyään kiinnostaa 1) kaljan juonti 2) kaljan juonti, 3) kaljan juonti ja sohvalla makoilu. Sitten vielä jaksetaan naureskella Viiville ja Wagnerillem jossa kotisikaa kiinnostaa vain yksi asia elämässä, kalja. Olen jo omat päätökseni tehnyt.
Ilmeisesti päätös on toteuttamatta, miks?
Kenen mökki siis on? Jos ap:n, vastuu kuuluu hänelle. Jos miehen, miehellä vastuu. Jos yhteinen, molemmilla vastuu töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että metatyötkin teet, kaikki. Oijoi,
Kyllä teen. Puolisoni ei kuitenkaan ole sinun kaltaisesi vttuilija, minkä vuoksi häntä olenkin jaksanut katsoa. Sinunlaistasi en sietäisi, vaikka olisit miten ahkera tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ukkoa vitutti kun tilasin mökille puitten pilkkojan ja lauteitten korjaajan.. Häpeissään katsoi kun hommat hoituu. Itse maksoin työmiehen palkan.. Olen tehnyt selväksi ettei mökille ole pakko lähteä..
Ei tätäkään voi loputtomasti jatkaa, rahat loppuu.
Sittenpä ollaan vanhoilla lauteilla tai myydään mökki. Jos siis käy kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti päätös on toteuttamatta, miks?
Koska en halua laskea elintasoani. Miehen omakotitalo, miehen mökki, miehen rahat. Ne kyllä kelpaavat.
Tekeekö hän sitten kotona jotain ilman sanomista? Se nyt vaan on niin, että itseohjautuvaa miestä on vaikea löytää. Koita kestää.