Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tee mökillä mitään ellen minä pyydä

Vierailija
21.08.2023 |

Jos en ohjeistaisi päivien kulkua tai ehdottaisi mitä milloinkin tehdään niin istuisimme kännykät kädessä aamusta iltaan sohvalla. Joojoo rentoutuminen sitä ja tätä plääplää, pystytään mökkeilemään enemmän kuin normi "vklp mökkeilijä", niin aikaa sille olemisellekin jää, myös minulle.

Alkanut kyllästyttää se ettei yhtään mitään tapahdu ellen sano. "Voitko lämmittää saunan, nyt tiskataan, mennään poimimaan sieniä, mennään mustikkaan, mennäänkö veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, mennäänkö kalastamaan, korjataan tänään piha aitaa." No, sitten näidenkään jälkeen ei tapahdu mitään, minä huolehdin eväät, veneen lähtökuntoon, tankkaan sen tarvittaessa, katson sienikorit, veitset, saappaat itikkasuihkeet valmiiksi, keräilen likaiset astiat tiskausta varten, laitan vedet pesuvateihin jne. Alan olla ihan loppu, en siis siihen itse puuhailuun vaan siihen miten sivusilmällä näen kokoajan kuinka toinen ei laita tikkua ristiin minkään asian eteen. Onko muilla samanlaista?

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin vihdoin täällä. Ja ensimmäiseksi, olisikin provo mutta ei, ihan todellista elämää on.

Mökki on vanhempieni, jotka joskus ovat täällä, eniten minä mieheni kanssa ja olen täällä myös yksinkin välillä koska pidän mökkeilystä ja myös näistä "töistä" sekä ajanviettopuuhista täällä. (Silloin vaan en käy marjassa enkä veneilemässä). Ja joku neuvoi soutuveneen siirtelyä niin jos jäi huomaamatta aloituksessa mainittu "tankata vene", niin soutuveneeseen harvemmin bensaa kaadetaan eli kyseessä isompi moottorivene, joka on telakalla.

Ei asuta yhdessä, vaan naapurikaupungeissa ja tämä mökki on sitten eri naapurikaupingissa. Yhdessä ollaan oltu noin 4v. Ensimmäisenä ja toisena vuonna mies vielä osallistui kaikkeen pyytämättä ja ihastelinkin sitä piirrettä hänessä, ehdotti myös itse joskus jotain mitä voisimme puuhailla. Nykyisin eniten kiinnostaa netin selailu. Kotonaan hänellä on moni asia pitkään rempallaan koska ei vaan saa aikaiseksi tartuttua toimeen siltä tv:n, tietokoneen ja kännykän selailultaan. Jaksaa kyllä luetella miten hirveästi olisi kaikkea, minun mielestä siis ei ole mikään pitkä lista. Ap

Eli päivänselvä provo. Älä laita epäolennaisia detaljeja ja höystä liikaa, paljastaa tyhmemmällekin mistä on kyse. Ihan liikaa epäolennaista tarinaa jolla yrität tehostaa provovaikutusta, liian läpinäkyvää. Et osaa, keksi jotain muuta.

Vierailija
122/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin vihdoin täällä. Ja ensimmäiseksi, olisikin provo mutta ei, ihan todellista elämää on.

Mökki on vanhempieni, jotka joskus ovat täällä, eniten minä mieheni kanssa ja olen täällä myös yksinkin välillä koska pidän mökkeilystä ja myös näistä "töistä" sekä ajanviettopuuhista täällä. (Silloin vaan en käy marjassa enkä veneilemässä). Ja joku neuvoi soutuveneen siirtelyä niin jos jäi huomaamatta aloituksessa mainittu "tankata vene", niin soutuveneeseen harvemmin bensaa kaadetaan eli kyseessä isompi moottorivene, joka on telakalla.

Ei asuta yhdessä, vaan naapurikaupungeissa ja tämä mökki on sitten eri naapurikaupingissa. Yhdessä ollaan oltu noin 4v. Ensimmäisenä ja toisena vuonna mies vielä osallistui kaikkeen pyytämättä ja ihastelinkin sitä piirrettä hänessä, ehdotti myös itse joskus jotain mitä voisimme puuhailla. Nykyisin eniten kiinnostaa netin selailu. Kotonaan hänellä on moni asia pitkään rempallaan koska ei vaan saa aikaiseksi tartuttua toimeen siltä tv:n, tietokoneen ja kännykän selailultaan. Jaksaa kyllä luetella miten hirveästi olisi kaikkea, minun mielestä siis ei ole mikään pitkä lista. Ap

Eli päivänselvä provo. Älä laita epäolennaisia detaljeja ja höystä liikaa, paljastaa tyhmemmällekin mistä on kyse. Ihan liikaa epäolennaista tarinaa jolla yrität tehostaa provovaikutusta, liian läpinäkyvää. Et osaa, keksi jotain muuta.

Vainiin, älä sitten usko. Minulle ja monelle muulle tämä on todellista elämää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

PROVO

ALERT

Vierailija
124/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli perheessä niin että isä halusi viettää lomat rennosti makoillen ja äiti puuhastella . No minä olin samanlainen puuhastelija mutta siskoni ei , niin olen vieläkin . En osaa pelkästään maata vaan kyllästyn ja kehoakin kolottaa pitkä paikallaan olo. Välillä teen kun on tarmoa ja sitten on kiva istua ja katsella vaikka kättensä jälkiä tai maisemia . Meillä on yhä äidin kanssa mukavaa mökillä kun on puuhasteluseuraa .

Vierailija
125/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ehdotti mökin ostoa. Onneksi ymmärsin kieltäytyä omalta osaltani, koska täällä kotonakaan ei saa mitää tehtyä. Mitään ei voi heittää pois tai myydä. Jos tarvitaan auto, ostetaan, mutta vanha jää pihaan. Niitä on monta. Jos jotain menee rikki, no sitten se on rikki. Joko ollaan ilman tai ostetaan uusi. Ei korjata tai hankkiuduta eroon. Tää piha on kuin romukaupan piha.

Kesällä yritin siivota, mutta helvetillinen riita tuli ja piha samanlainen kuin aina.

Arggg

Vierailija
126/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin eväitä vaan itselleni ja pakkaisin vain itselleni. Samoin keittäisin vain itselleni. Mun isä on samanlainen enkä ymmärrä miten äiti kestää sitä. Isä oikein välttelee töitä: jos kävelee ohi tai huomaa, että katson hän valpastuu heti ja alkaa muka puuhaamaan jotain. Yleisin temppu on kaivaa liina taskusta ja hinkata oikein juurta jaksaen auton ikkunaa (hän ei pidä: miesten töistä eikä naisten töistä)Tulee lähinnä syömään mökille eikä osallistu mihinkään. Hänelle on sanottu tästä, mutta jatkaa vaan samalla kaavalla ja äiti on liian pelokas. Minun seurassani ei tule, kun en tee hänelle ruokaa ja vaadin osallistumaan. Ja ehei äitini ei ole kotirouva, vaan käy töissä ja maksaa puolet. 

Vierailija
127/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n pointin mainiosti. Itse näen asian niin, että parisuhteessa joskus tekee toisen kanssa jotain, mikä on toiselle tärkeää vaikkei itse siitä niin piittaisi. Että se yhdessäolo ja toisen asioista kiinnostuminen on tässä se avainasia.

Sellaisen sivuhuomautuksen kyllä sanon mökkielämästä, että siellä riittää hommaa aina. Vaikka olisi kuinka moderni, niin silti. Jos ap lähtee yksin mustikkametsään tai veneellä saareen, niin onko takaisintullessa edes ruoka pöydässä. Tai sauna lämpiämässä. Vai yhäkö se mies istuu kännykkänsä kanssa.

Rentoutua saa, mutta onko ihmiset nykyaikana niin ruuturiippuvaisia että se kännykän tuijotus on muka ihan normaali rentoutumiskeino?? Kyllä on surullista.

Millä tavoin se mustikkametsässä tai saaressa oleva siellä ollessaan osoittaa kiinnostusta toisen asioista? Tekee mitä toiselle on tärkeää vaikka ei itse niin piittaisi. Kun kumminkin odottaa pöydän olevan koreana ja saunan lämpimänä, kun palaa.

Minun mieheni lähtee usein mukaani taidenäyttelyihin, vaikkei ole kiinnostunut taiteesta. Se on silti ihan hauskaa kuunnella hänen kommenttejaan. Vastavuoroisesti minä voin lähteä hänen seurakseen katsomaan urheilukisoja ja sekin on mukavaa, vaikken ole lajin harrastaja.

Minusta olisi outoa olla yhdessä mökillä siten, että vain toinen tekisi kaikkea ja toinen olla möllöttäisi. Otin esimerkeiksi nuo ruoat ja saunat, koska kaikki muu on valinnaista, mutta syöminen ja hygienianhoito kuuluu mielestäni jokaiseen päivään.

Vierailija
128/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on miehen mökki niin ei tarvitsekaan tehdä mitään !

Vierailija
129/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ukkosi uskaltaa toteuttaa vain pyyntöjäsi jotka hän mieltää käskyiksi. Oletko joskus moittunut häntä itse aloittamastaan hommasta ? Esim. kahvinkeitosta taikka onkimisesta.

Vierailija
130/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sitä perässäs vedät. Jätä rutjake siihen sohvalle ja lähde itseksesi touhuilemaan mukavia. Saamaton mikä saamaton ja flegu.

T. MIES 50v

No, en uskalla yksin metsään kun pelkään karhuja (ja hirviä).. venettä en jaksa yksin siirrellä ja pelkään että jos jotain käy niin ei ole apuvoimia.. aidan korjaaminen helpompaa jos toinen on kannattelemassa milloin mitäkin jos ruuvaa ja sahaa jne. Paljon teenkin yksin mihin vaan pystyn. Ap

Haluat siis miehen tekevän hommat puolestasi.

Ihan hyvä provo, 3/5.

Vierailija
131/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sitä perässäs vedät. Jätä rutjake siihen sohvalle ja lähde itseksesi touhuilemaan mukavia. Saamaton mikä saamaton ja flegu.

T. MIES 50v

No, en uskalla yksin metsään kun pelkään karhuja (ja hirviä).. venettä en jaksa yksin siirrellä ja pelkään että jos jotain käy niin ei ole apuvoimia.. aidan korjaaminen helpompaa jos toinen on kannattelemassa milloin mitäkin jos ruuvaa ja sahaa jne. Paljon teenkin yksin mihin vaan pystyn. Ap

Saamaton ukko auttaisi sinua miten karhujen suhteen?

Osoittaisi varmaan sillä puhelimella niitä karhuja ja hirviä, jos se on liimattuna käteen koko ajan.

Vierailija
132/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n pointin mainiosti. Itse näen asian niin, että parisuhteessa joskus tekee toisen kanssa jotain, mikä on toiselle tärkeää vaikkei itse siitä niin piittaisi. Että se yhdessäolo ja toisen asioista kiinnostuminen on tässä se avainasia.

Sellaisen sivuhuomautuksen kyllä sanon mökkielämästä, että siellä riittää hommaa aina. Vaikka olisi kuinka moderni, niin silti. Jos ap lähtee yksin mustikkametsään tai veneellä saareen, niin onko takaisintullessa edes ruoka pöydässä. Tai sauna lämpiämässä. Vai yhäkö se mies istuu kännykkänsä kanssa.

Rentoutua saa, mutta onko ihmiset nykyaikana niin ruuturiippuvaisia että se kännykän tuijotus on muka ihan normaali rentoutumiskeino?? Kyllä on surullista.

Millä tavoin se mustikkametsässä tai saaressa oleva siellä ollessaan osoittaa kiinnostusta toisen asioista? Tekee mitä toiselle on tärkeää vaikka ei itse niin piittaisi. Kun kumminkin odottaa pöydän olevan koreana ja saunan lämpimänä, kun palaa.

Minun mieheni lähtee usein mukaani taidenäyttelyihin, vaikkei ole kiinnostunut taiteesta. Se on silti ihan hauskaa kuunnella hänen kommenttejaan. Vastavuoroisesti minä voin lähteä hänen seurakseen katsomaan urheilukisoja ja sekin on mukavaa, vaikken ole lajin harrastaja.

Minusta olisi outoa olla yhdessä mökillä siten, että vain toinen tekisi kaikkea ja toinen olla möllöttäisi. Otin esimerkeiksi nuo ruoat ja saunat, koska kaikki muu on valinnaista, mutta syöminen ja hygienianhoito kuuluu mielestäni jokaiseen päivään.

Tämähän on jo ihan mukavalta kuulostava järjestely.

Olettaen, että sinulle sopii se, että ruokaa ja saunaa aletaan valmistaa yhdessä sopimanne työnjaon mukaisesti vasta sitten, kun olet tullut marjastamasta eli omien juttujesi parista. Toki samaan aikaan mies saa tehdä omia juttujaan, ihan mitä haluaa. 

Se, että jalomielisesti suostut menemään urheilukilpailuihin miehesi seuraksi, ei vielä voi kieltää miestäsi tekemästä sellaisia asioita, joita dissaat "möllöttämiseksi".

Vierailija
133/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua orjuuttavaa työleiriä, vaan rentoutua rauhassa. Laita se pahuksen mökki myyntiin ja viettäkää lomat eriksen.

Miehellä ei varsinaisesti ole mitään tarvetta rentoutumiselle, helppo ja leppoisa työ, ei harrastuksia vapaa-ajalla muuta kuin kuntosali ja pyöräily joskus. Ja kuten sanoin niin aikaa sille oleilulle jää myös, kaipaan sitä myös itsekin. Ap

Siis mitä ihmettä? Entä sitten vaikka olisi helppo ja leppoisa työ? Jokainen tarvitsee lepoa. Ei minullakaan ole fyysisesti raskasta, kun olen taaperon kanssa kotona ja teen kotitöitä, mutta todellakin tarvitsen epätoivoisesti sen oman rauhallisen ajan illalla, koska olen henkisesti niin kuormittunut siitä jatkuvasta taaperon vaativuudesta ja kun koko ajan pitää tehdä jotakin. Kuulostat kauhean itsekkäältä.

Tämä!

Olennaistahan koko tässä ketjussa on se, että mies ei saisi vapaa-ajallaan tehdä mieleisiään asioita, vaan naisen mielestä mieleisiä asioita. Valtapelistähän tässä on kysymys, pyrkimyksestä määrätä kaapin paikka, siitä kumpi ensimmäisenä polkaisee lattiaan hääkakkua leikatessa.

Haluaisitko itse olla miehen kanssa, jonka vapaa-aika vietetään pelkästään tietokoneella tai puhelimella? Minusta tuo ei ole mitään valtapeliä, jos haluaisi tehdä yhdessäkin jotain. Se, että molemmat tuijottaa omaa puhelintaan koko mökkiloman, ei ole mitään yhdessä vietettyä aikaa. En minä kestäisi tollaista miestä, joka haluaa vaan mokua sohvalla puhelinta vahtaamassa ja mitään muuta ei saa aikaan.

Ap;lle neuvo, vaihda aktiivisempaan mieheen ja jätä sohvaperuna leikkimään niillä älylaitteillaan. Tulee olemaan aina perässävedettävä, meininki ei valitettavasti tule muuttumaan.

Vierailija
134/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua orjuuttavaa työleiriä, vaan rentoutua rauhassa. Laita se pahuksen mökki myyntiin ja viettäkää lomat eriksen.

Miehellä ei varsinaisesti ole mitään tarvetta rentoutumiselle, helppo ja leppoisa työ, ei harrastuksia vapaa-ajalla muuta kuin kuntosali ja pyöräily joskus. Ja kuten sanoin niin aikaa sille oleilulle jää myös, kaipaan sitä myös itsekin. Ap

Siis mitä ihmettä? Entä sitten vaikka olisi helppo ja leppoisa työ? Jokainen tarvitsee lepoa. Ei minullakaan ole fyysisesti raskasta, kun olen taaperon kanssa kotona ja teen kotitöitä, mutta todellakin tarvitsen epätoivoisesti sen oman rauhallisen ajan illalla, koska olen henkisesti niin kuormittunut siitä jatkuvasta taaperon vaativuudesta ja kun koko ajan pitää tehdä jotakin. Kuulostat kauhean itsekkäältä.

Tämä!

Olennaistahan koko tässä ketjussa on se, että mies ei saisi vapaa-ajallaan tehdä mieleisiään asioita, vaan naisen mielestä mieleisiä asioita. Valtapelistähän tässä on kysymys, pyrkimyksestä määrätä kaapin paikka, siitä kumpi ensimmäisenä polkaisee lattiaan hääkakkua leikatessa.

Haluaisitko itse olla miehen kanssa, jonka vapaa-aika vietetään pelkästään tietokoneella tai puhelimella? Minusta tuo ei ole mitään valtapeliä, jos haluaisi tehdä yhdessäkin jotain. Se, että molemmat tuijottaa omaa puhelintaan koko mökkiloman, ei ole mitään yhdessä vietettyä aikaa. En minä kestäisi tollaista miestä, joka haluaa vaan mokua sohvalla puhelinta vahtaamassa ja mitään muuta ei saa aikaan.

Ap;lle neuvo, vaihda aktiivisempaan mieheen ja jätä sohvaperuna leikkimään niillä älylaitteillaan. Tulee olemaan aina perässävedettävä, meininki ei valitettavasti tule muuttumaan.

Kyllä, valtapeliä on nimenomaan sitä, että haluaa toisen tekevän vapaa-aikanaan jotain sellaista, jota itse haluaa tehdä, mutta joka on muuta, kuin tämä toinen mieluiten tekisi. Haluaa pomottaa toista, olla niskan päällä, kaventaa toisen vapautta ja itsemääräämisoikeutta. 

Tiedän pariskunnan, jolle yhdessä tekeminen on nimenomaan yhdessä tietokonepelien pelaamista. Voin kuvitella, että tämä on "mökkiloman" ystävälle kauhistus. Mutta se on silti heille sitä yhdessä vietettyä aikaa, ilman valtapelejä. 

Vierailija
135/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se mökillä käyminen jos se on molemmille niin hankalaa. Minäkään en mene enää mökille, eikä kenenkään muunkaan tarvitse väkisin mennä.

Vierailija
136/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. MIES 50v

Anteeksi vain, mutta näin sinkkunaisen näkökulmasta olet todella avuton. Ei se mies metsässä auta mitään siinä tilanteessa, jossa karhu tulee vastaan. Itse just pari viikkoa sitten hilasin veneen taliteloille yksin. Älytön lapanen olet.

Vierailija
137/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työleirin komentaja se sinä olet? Jospa hän ei halua tehdä asioita sun pillin mukaan?

Vierailija
138/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. MIES 50v

Anteeksi vain, mutta näin sinkkunaisen näkökulmasta olet todella avuton. Ei se mies metsässä auta mitään siinä tilanteessa, jossa karhu tulee vastaan. Itse just pari viikkoa sitten hilasin veneen taliteloille yksin. Älytön lapanen olet.

Ai tuosta noin vain siirtelet yksin 500kg venettä? Kyllä minä sen telakalle jaksan kelata käsipelillä mutta pois ottaessa joskus menee vinoon ja jää jumiin jne tarvitsee kaksi nostamaan. Kait se karhu ainakin riitelyä ja huutelua säikähtää kun kahdestaan siellä kuljemme. Ap

Vierailija
139/139 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä: jos joku ei tee koko viikonloppuna, eikä muutenkaan vapaa-ajalla mitään, niin onhan hän silloin objektiivisesti katsoen laiska ja saamaton. Miksi näin ei siis saisi sanoa?