Mies ei tee mökillä mitään ellen minä pyydä
Jos en ohjeistaisi päivien kulkua tai ehdottaisi mitä milloinkin tehdään niin istuisimme kännykät kädessä aamusta iltaan sohvalla. Joojoo rentoutuminen sitä ja tätä plääplää, pystytään mökkeilemään enemmän kuin normi "vklp mökkeilijä", niin aikaa sille olemisellekin jää, myös minulle.
Alkanut kyllästyttää se ettei yhtään mitään tapahdu ellen sano. "Voitko lämmittää saunan, nyt tiskataan, mennään poimimaan sieniä, mennään mustikkaan, mennäänkö veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, mennäänkö kalastamaan, korjataan tänään piha aitaa." No, sitten näidenkään jälkeen ei tapahdu mitään, minä huolehdin eväät, veneen lähtökuntoon, tankkaan sen tarvittaessa, katson sienikorit, veitset, saappaat itikkasuihkeet valmiiksi, keräilen likaiset astiat tiskausta varten, laitan vedet pesuvateihin jne. Alan olla ihan loppu, en siis siihen itse puuhailuun vaan siihen miten sivusilmällä näen kokoajan kuinka toinen ei laita tikkua ristiin minkään asian eteen. Onko muilla samanlaista?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua orjuuttavaa työleiriä, vaan rentoutua rauhassa. Laita se pahuksen mökki myyntiin ja viettäkää lomat eriksen.
Miehellä ei varsinaisesti ole mitään tarvetta rentoutumiselle, helppo ja leppoisa työ, ei harrastuksia vapaa-ajalla muuta kuin kuntosali ja pyöräily joskus. Ja kuten sanoin niin aikaa sille oleilulle jää myös, kaipaan sitä myös itsekin. Ap
Siis mitä ihmettä? Entä sitten vaikka olisi helppo ja leppoisa työ? Jokainen tarvitsee lepoa. Ei minullakaan ole fyysisesti raskasta, kun olen taaperon kanssa kotona ja teen kotitöitä, mutta todellakin tarvitsen epätoivoisesti sen oman rauhallisen ajan illalla, koska olen henkisesti niin kuormittunut siitä jatkuvasta taaperon vaativuudesta ja kun koko ajan pitää tehdä jotakin. Kuulostat kauhean itsekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua orjuuttavaa työleiriä, vaan rentoutua rauhassa. Laita se pahuksen mökki myyntiin ja viettäkää lomat eriksen.
Miehellä ei varsinaisesti ole mitään tarvetta rentoutumiselle, helppo ja leppoisa työ, ei harrastuksia vapaa-ajalla muuta kuin kuntosali ja pyöräily joskus. Ja kuten sanoin niin aikaa sille oleilulle jää myös, kaipaan sitä myös itsekin. Ap
Siis mitä ihmettä? Entä sitten vaikka olisi helppo ja leppoisa työ? Jokainen tarvitsee lepoa. Ei minullakaan ole fyysisesti raskasta, kun olen taaperon kanssa kotona ja teen kotitöitä, mutta todellakin tarvitsen epätoivoisesti sen oman rauhallisen ajan illalla, koska olen henkisesti niin kuormittunut siitä jatkuvasta taaperon vaativuudesta ja kun koko ajan pitää tehdä jotakin. Kuulostat kauhean itsekkäältä.
Tämä!
Olennaistahan koko tässä ketjussa on se, että mies ei saisi vapaa-ajallaan tehdä mieleisiään asioita, vaan naisen mielestä mieleisiä asioita. Valtapelistähän tässä on kysymys, pyrkimyksestä määrätä kaapin paikka, siitä kumpi ensimmäisenä polkaisee lattiaan hääkakkua leikatessa.
Kyllä niistä aidankorjaus töistä ja kalastus marjastus/sienestys reissuista pitää jommankumman puhua, sillä ei ole väliä kumpiko sen esittää. Outoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Olennaistahan koko tässä ketjussa on se, että mies ei saisi vapaa-ajallaan tehdä mieleisiään asioita, vaan naisen mielestä mieleisiä asioita. Valtapelistähän tässä on kysymys, pyrkimyksestä määrätä kaapin paikka, siitä kumpi ensimmäisenä polkaisee lattiaan hääkakkua leikatessa.
No ilmeisesti. En minäkään omaa miestäni pakota virkkaamaan, vaikka itse sitä tykkäänkin tehdä. Olen mielissäni, kun mies tekee iltaisin omia juttujaan ja itse saan virkata rauhassa muutaman tunnin, sitten tehdään yhdessä iltapalaa ja tehdään yhdessä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Ihailen niitä miehiä jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään tarvittavat työt ja tietävät mitä pitää tehdä.
Suomeksi: Ihailen miehiä, jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään ne työt, jotka minun mielestäni naisena ja parisuhteen johtajana ovat ne tarvittavat työt.
Niillä töillä, joita mies sisäisesti ohjautuu tekemään, mutta eivät minun mielestäni ole niitä tarvittavia töitä, ei minulle ole mitään merkitystä. Tehköön niitä sitten, kun olen itse nukkumassa.
Onko valitus jatkuvasti voimassa, vai ainoastaan mökkireissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen provo. Ja mammat haukkuu miehiä.
Olkaa hei oikeasti ilman miestä kun kaikki on aina noin vaikeaa.
Provo on, aivan selvästi. Mutta ei tässä keskustelussa ole miehiä haukuttu, vaan todettu ap:n toimintatavan olevan väärä.
Kyllä täällä (todennäköisesti yksi ja sama kirjoittaja) on viitannut mieheen, jota ei edes itse tunne aloittajan kuvausta enempää, haukkumasanoilla "helmi tyyppi", kivisäkki, mato ja mieslapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen niitä miehiä jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään tarvittavat työt ja tietävät mitä pitää tehdä.
Saa niitä töitä nainenkin tehdä.
No ei kun miehen pitäisi ne tehdä! Miehen pitäisi rempata mökki, terassi, ulkosauna ja laituri, ajaa nurmikot, käydä kalastamassa ja grillata ne kalat ruuaksi. Muuten on laiska vätys.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä päällepäsmäröintiä ja painostamista sinulta. Jos miestä ei kiinnosta poimia sieniä, mustikoita, ajella veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, kalastaa yms. yms. niin ei sinulla ole mitään oikeutta päättää että ne ovat niitä oikeita mökkipuuhia. Jos mies haluaa maata koko loman ajan sohvalla kännykkä kädessä niin maatkoon. Se on hänen tapansa olla ja rantoutua. Ei sinun tapasi ole yhtään sen parempi.
Aidan korjaus on eri juttu koska se on homma joka on pakko hoitaa että mökki pysyy kunnossa. Mistä herää kysymys miksi ihmeessä olette yleensä hankkineet mökin, kun miestä selkeästi ei kiinnosta yhtään? Vai oliko tämäkin sinun päätöksesi kun "mökkeily on niin ihanaa"?
Nuo pakollisuudet riippuu ihan siitä, mitä mies olettaa tapahtuvaksi. Jos hän ei poimi marjoja, niin syökö niitä kuitenkin tai edellyttääkö, että niitä on pakastimessa? Kiukutteleeko, jos ei käyty saaressa kahvilla? Kiukutteleeko, jos ap paistaa makkarat vain itselleen?
Meillä olisi tuollaista jos meillä olisi mökki. Olen 30v sitten kertonut, että en ole mökki-ihminen ja mökkeily on minusta kauheinta ajanviettoa ikinä. Mies silti halusi mun kanssa perheen perustaa, joten nyt on sit turha itkeä, että ei ole mökkiä. Tai saahan mies itselleen hommata vaikka 7 mökkiä, minä en niissä käy kuin max kerran kesässä viikonlopun vieraana.
Ihmeellistä miten tämä(kin) asia on niin monen mielestä naisen ja miehen roolien välinen vastakkainasettelu.
Eikö kysymys ole enemmänkin siitä, että jotkut meistä ovat mökki-ihmisiä ja loput eivät. Ja mökki-ihmisistäkin vain osa kokee, että mökin pitää olla työleiri, ja lopuille rentoutumispaikka luonnon rauhassa ja yksinkertaisten asioiden äärellä.
Ja nimenomaan tässä ketjussa kysymys on siitä, että työleiri-mökki-ihminen katsoo, että oman puolison pitäisi olla samanlainen. Jos tämä on kynnyskysymys, miksi ylipäätään on hankittu yhteinen mökki tai jopa menty parisuhteeseen ihmisen kanssa, joille suhtautuminen mökkeilyyn on niin erilainen.
(Olen nainen, naimisissa miehen kanssa, joka tekee omasta tahdostaan perimällään mökillä aivan kaiken ja minä saan rauhassa lukea kirjallisuutta ja katsella järvelle).
Tekisin kuten ehdotettu jo yllä. Annat sen olla ja jätä sohvalle. Mene itse retkelle ja palaa huokaillen kuinka kivaa oli...;) Lämmitä sauna ja mene sinne itsekseen...
Mitä sä täällä valitat? Tee ite!
Olet ottanut päällikön roolin. Miehesi on alaisesi.
Oletko sopinut tästä miehesi kanssa?
Kannattaisiko sopia roolit uudestaan. Jos vaikka mies kokeilisi välillä pomona olemista tai sitten toimitte osuuskuntamallilla tai nyyttikestimallilla. Joku y h t e i n e n sopimus teillä pitää olla. Oli se sitten niin että toinen tekee kaikki työt tai niitä jotenkin jaetaan.
Noniin vihdoin täällä. Ja ensimmäiseksi, olisikin provo mutta ei, ihan todellista elämää on.
Mökki on vanhempieni, jotka joskus ovat täällä, eniten minä mieheni kanssa ja olen täällä myös yksinkin välillä koska pidän mökkeilystä ja myös näistä "töistä" sekä ajanviettopuuhista täällä. (Silloin vaan en käy marjassa enkä veneilemässä). Ja joku neuvoi soutuveneen siirtelyä niin jos jäi huomaamatta aloituksessa mainittu "tankata vene", niin soutuveneeseen harvemmin bensaa kaadetaan eli kyseessä isompi moottorivene, joka on telakalla.
Ei asuta yhdessä, vaan naapurikaupungeissa ja tämä mökki on sitten eri naapurikaupingissa. Yhdessä ollaan oltu noin 4v. Ensimmäisenä ja toisena vuonna mies vielä osallistui kaikkeen pyytämättä ja ihastelinkin sitä piirrettä hänessä, ehdotti myös itse joskus jotain mitä voisimme puuhailla. Nykyisin eniten kiinnostaa netin selailu. Kotonaan hänellä on moni asia pitkään rempallaan koska ei vaan saa aikaiseksi tartuttua toimeen siltä tv:n, tietokoneen ja kännykän selailultaan. Jaksaa kyllä luetella miten hirveästi olisi kaikkea, minun mielestä siis ei ole mikään pitkä lista. Ap
Mökillä pitää vaan naida ja saunoa. Marjojen kerääminen on tylsää hommaa ei kannata tehdä.
Ahdistuin jo pelkästä ajatuksesta että minulla olisi työleiri nimeltä oma kesämökki ja orjapiiskuri-vaimo joka olisi koko ajan työnjohtajana päsmäröimässä erilaisia projekteja ja aktiviteetteja. Tulee melkein oksennusta suuhun ja päänsärkyä kun ajattelenkin koko asiaa, tulee elävästi mieleen entinen omakotitaloni ja ex-vaimo joka valitti koko ajan kaikesta, ei antanut hetken rauhaa ja keksi koko ajan tekemistä.
Ei koskaan enää.
Tämä on syy miksi minulla on samanhenkinen naisystävä jonka kanssa lomailemme vain vuokramökeillä. Kumpikin tekee mökillä aina mitä huvittaa, ja otetaan aina vielä loppusiivouskin palveluna joten loman voi oikeasti ottaa lomana alusta loppuun siitä hetkestä kun ajetaan mökin pihaan aina lähtöhetkeen asti. Ei stressiä, ei riitoja, ei huonoa omaatuntoa tekemättömistä töistä, ei huolta mökistä loman ulkopuolella.
Ja moni epäili tätä työleiriksi, niin tuo aidan korjaus on ainut varsinainen työ, jota täällä tänä kesänä on suoritettu. Huussin tyhjennys vartin homma kerran kuussa, saunan lämmitys puoli tuntia, vedet tulee pumpulla eli ei edes vesiä tarvitse kantaa. Haravointeja ym pihatöitä en edes laske työksi vaan se on minulle mukavaa puuhailua, johon edes pyydä miestä osallistumaan. Itsekin olen ehtinyt lukea kirjaa ja surffata siellä netissä monet kerrat. Ap
Syötä sille miehelle testosteronia, taitaa olla puhti lopussa eli andropaussi päällä?