Mies ei tee mökillä mitään ellen minä pyydä
Jos en ohjeistaisi päivien kulkua tai ehdottaisi mitä milloinkin tehdään niin istuisimme kännykät kädessä aamusta iltaan sohvalla. Joojoo rentoutuminen sitä ja tätä plääplää, pystytään mökkeilemään enemmän kuin normi "vklp mökkeilijä", niin aikaa sille olemisellekin jää, myös minulle.
Alkanut kyllästyttää se ettei yhtään mitään tapahdu ellen sano. "Voitko lämmittää saunan, nyt tiskataan, mennään poimimaan sieniä, mennään mustikkaan, mennäänkö veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, mennäänkö kalastamaan, korjataan tänään piha aitaa." No, sitten näidenkään jälkeen ei tapahdu mitään, minä huolehdin eväät, veneen lähtökuntoon, tankkaan sen tarvittaessa, katson sienikorit, veitset, saappaat itikkasuihkeet valmiiksi, keräilen likaiset astiat tiskausta varten, laitan vedet pesuvateihin jne. Alan olla ihan loppu, en siis siihen itse puuhailuun vaan siihen miten sivusilmällä näen kokoajan kuinka toinen ei laita tikkua ristiin minkään asian eteen. Onko muilla samanlaista?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua orjuuttavaa työleiriä, vaan rentoutua rauhassa. Laita se pahuksen mökki myyntiin ja viettäkää lomat eriksen.
Miehellä ei varsinaisesti ole mitään tarvetta rentoutumiselle, helppo ja leppoisa työ, ei harrastuksia vapaa-ajalla muuta kuin kuntosali ja pyöräily joskus. Ja kuten sanoin niin aikaa sille oleilulle jää myös, kaipaan sitä myös itsekin. Ap
Sinäkö sen päätät milloin mies saa rentoutua ja milloin sillä on tarvetta vaan levätä? Taidat olla oikea pirttihirmu.
Sulla on tylsä mies. Ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitä perässäs vedät. Jätä rutjake siihen sohvalle ja lähde itseksesi touhuilemaan mukavia. Saamaton mikä saamaton ja flegu.
T. MIES 50vNo, en uskalla yksin metsään kun pelkään karhuja (ja hirviä).. venettä en jaksa yksin siirrellä ja pelkään että jos jotain käy niin ei ole apuvoimia.. aidan korjaaminen helpompaa jos toinen on kannattelemassa milloin mitäkin jos ruuvaa ja sahaa jne. Paljon teenkin yksin mihin vaan pystyn. Ap
Ei nyt jestas. Pelkäät hirviä ja karhuja?! Kyllä ne väistää. Soutuvene siirretään yksin ensin toisesta päästä ja sitten toisesta. Aidan korjaus - oikeasti helpompaa yksin.
Miestä ei taida ihan hirveästi kiinnostaa mökki (mun normit koti) hommat. Mitäpä on vastannut, kun kysyt asiasta?
Vai onko kyseessä sun/vanhempiesi mökki? Jolloin en minäkään pistäisi tikkua ristiin.
Ihmeellistä päällepäsmäröintiä ja painostamista sinulta. Jos miestä ei kiinnosta poimia sieniä, mustikoita, ajella veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, kalastaa yms. yms. niin ei sinulla ole mitään oikeutta päättää että ne ovat niitä oikeita mökkipuuhia. Jos mies haluaa maata koko loman ajan sohvalla kännykkä kädessä niin maatkoon. Se on hänen tapansa olla ja rantoutua. Ei sinun tapasi ole yhtään sen parempi.
Aidan korjaus on eri juttu koska se on homma joka on pakko hoitaa että mökki pysyy kunnossa. Mistä herää kysymys miksi ihmeessä olette yleensä hankkineet mökin, kun miestä selkeästi ei kiinnosta yhtään? Vai oliko tämäkin sinun päätöksesi kun "mökkeily on niin ihanaa"?
Et ole miehen mielestä kiinnostavaa seuraa ja hän pitää sinua itsestäänselvyytenä. Vakavan keskustelun paikka. Tämä ei ole hyvä näin. On olemassa parempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sitä perässäs vedät. Jätä rutjake siihen sohvalle ja lähde itseksesi touhuilemaan mukavia. Saamaton mikä saamaton ja flegu.
T. MIES 50vNo, en uskalla yksin metsään kun pelkään karhuja (ja hirviä).. venettä en jaksa yksin siirrellä ja pelkään että jos jotain käy niin ei ole apuvoimia.. aidan korjaaminen helpompaa jos toinen on kannattelemassa milloin mitäkin jos ruuvaa ja sahaa jne. Paljon teenkin yksin mihin vaan pystyn. Ap
Saamaton ukko auttaisi sinua miten karhujen suhteen?
Löntystelee perässä niin hissukseen, että on hyvää aikaa itse päästä pakoon sillä aikaa kun karhut syövät miestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä päällepäsmäröintiä ja painostamista sinulta. Jos miestä ei kiinnosta poimia sieniä, mustikoita, ajella veneellä saareen kahville ja makkaranpaistoon, kalastaa yms. yms. niin ei sinulla ole mitään oikeutta päättää että ne ovat niitä oikeita mökkipuuhia. Jos mies haluaa maata koko loman ajan sohvalla kännykkä kädessä niin maatkoon. Se on hänen tapansa olla ja rantoutua. Ei sinun tapasi ole yhtään sen parempi.
Aidan korjaus on eri juttu koska se on homma joka on pakko hoitaa että mökki pysyy kunnossa. Mistä herää kysymys miksi ihmeessä olette yleensä hankkineet mökin, kun miestä selkeästi ei kiinnosta yhtään? Vai oliko tämäkin sinun päätöksesi kun "mökkeily on niin ihanaa"?
Tässä taas ymmärretty väärin ja pointti mennyt täysin ohi. Ongelma on siinä, että mies ei tuo itse mitään tilanteeseen vaan selailee passiivisena puhelintaan, mikäli vaimo ei keksi tekemistä. Aloitteellisuuden puute ja yleisesti tylsää seuraa. Voisiko sitä vaimoa välillä ilahduttaa tai ehdottaa tekemistä/pyytää mukaan? No ei kun kännykkä vain kiinnostaa. Siinäpä taas helmi yksilö.
Vaimo osaa litkiä mökillä siideriä vaikka olisi mitä tekemistä.
Ymmärrän että mökkiin liittyviä kunnostustöitä on pakko tehdä tietty määrä, mutta kyllähän tuollaiset veneilyretket ja marjastukset ovat täyttä vapaaehtoista ekstraa. Ei niihin tarvitse väkipakolla vastahakoista nuhjaketta vetää perässään.
Teillä on erilaiset tavat viettää sitä vapaa-aikaa mökillä. Kaikkea ei ole pakko tehdä yhdessä, ja säästyt monelta ärsytykseltä kun hyväksyt sen.
Kummasti sitä monet ihmiset saavat tehtyä noita marja- ja sienireissuja ihan itsekseenkin, eikä tänäkään kesänä ole kukaan vielä tullut karhun syömäksi. Rohkeutta nyt peliin vähän itsellekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen niitä miehiä jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään tarvittavat työt ja tietävät mitä pitää tehdä.
"tarvittavat" eli ne mitä sinun mielestä tarvitaan, marjassa käyminen jne.
Varmaan moni nainen on tyyyväinen, jos mies itse havaitsee kaikenlaista, mitä olisi syytä tehdä kotona, pihassa, mökillä, ja tekee omia aikojaan tällaisia asioita.
Ilman, että pitäisi tehdä naisen määräämiä asioita.
Mutta nainen ei välttämättä pidä sohvalla löhöävästä miehestä, joka suuttuu, jos jotain pitäisi tehdä.
Että ihan "naisen määräämiä asioita".
Tykkäätkö itse tehdä miehen määräämiä asioita? Onko teillä tosiaan jompikumpi puoliso määräilevä?
Mun mies on sellainen joka uppoutuu tosi helposti omiin juttuihin ja vähän unohtaakin mut välillä. Kerran sanoin sille että ootpas tylsä kumppani jos oot tällainen aina. Mut pitää huomioida oma-aloitteisesti, mua pitää leikitellä ja viihdyttää tai muuten lähden menemään. On nyttemmin ymmärtänyt tämän.
Ja minä teen samat takaisin. Näen hänen ilokseen paljon vaivaa ja järjestän juttuja. Oksettaa pelkästään sohvalla makaava kännykkää räpläävä kivisäkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt jestas. Pelkäät hirviä ja karhuja?! Kyllä ne väistää. Soutuvene siirretään yksin ensin toisesta päästä ja sitten toisesta. Aidan korjaus - oikeasti helpompaa yksin.
Miestä ei taida ihan hirveästi kiinnostaa mökki (mun normit koti) hommat. Mitäpä on vastannut, kun kysyt asiasta?
Vai onko kyseessä sun/vanhempiesi mökki? Jolloin en minäkään pistäisi tikkua ristiin.
No en ole ap, mutta jos mä joutuisin yksin siirtelemään veneet ja korjailemaan aidat, ja tekemään myös kaikki ruuat ja siivoukset ja kaiken muun ja mies vain makaisi sohvalla, eikä puhumallakaan löydettäisi ratkaisua, niin kyllä se olisi sen liiton loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas ymmärretty väärin ja pointti mennyt täysin ohi. Ongelma on siinä, että mies ei tuo itse mitään tilanteeseen vaan selailee passiivisena puhelintaan, mikäli vaimo ei keksi tekemistä. Aloitteellisuuden puute ja yleisesti tylsää seuraa. Voisiko sitä vaimoa välillä ilahduttaa tai ehdottaa tekemistä/pyytää mukaan? No ei kun kännykkä vain kiinnostaa. Siinäpä taas helmi yksilö.
Piirrät itsestäsi kuvan varsinaisena "helmi yksilönä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen niitä miehiä jotka itse ohjautuvat sisäisesti tekemään tarvittavat työt ja tietävät mitä pitää tehdä.
"tarvittavat" eli ne mitä sinun mielestä tarvitaan, marjassa käyminen jne.
Varmaan moni nainen on tyyyväinen, jos mies itse havaitsee kaikenlaista, mitä olisi syytä tehdä kotona, pihassa, mökillä, ja tekee omia aikojaan tällaisia asioita.
Ilman, että pitäisi tehdä naisen määräämiä asioita.
Mutta nainen ei välttämättä pidä sohvalla löhöävästä miehestä, joka suuttuu, jos jotain pitäisi tehdä.
Että ihan "naisen määräämiä asioita".
Tykkäätkö itse tehdä miehen määräämiä asioita? Onko teillä tosiaan jompikumpi puoliso määräilevä?
Minä olen sinkku. Ja tuo ei ollut tarkoitettu pahalla, vaikka nyt olet selvästi vähän äksynä. Oli tarkoitettu hyvällä, että kaikki, mitä mies tekee, on positiivista minun mielestäni, ja arvostan sitä. Sen sijaan pelkästään sohvalla makoilijasta en pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ad hominem.
Ihan kamala valitus taas náŧßilta!
Ihmiset on erilaisia, toiset aktiivisempia ja seurallisempia, toiset tykkää möllöttää itsekseen. Ei siinä kumpikaan väärässä ole tai vääränlainen, olette vaan erilaisia. Outoa kyllä jos tuo ilmenee vain mökillä, onko mies tosiaan kotona erilainen?
Teillä on ihan eri odotukset mökkeilylle. Sinua ahdistaa kun mies ei tee mitään, mutta miestäsi ahdistaa kun koko ajan pitää tehdä jotain. Lopputulos: kummallakaan ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ad hominem.
Vain lainaus kirjoittajan sanavalinnasta.
Voin kertoa että moni nainen ei ole. Aluksi ovat, mutta lopulta niiden tekeminen on sitä omaa aikaa kun ei ole perinteinen kotityö.