Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat ei jaksa enää!

Vierailija
21.08.2023 |

Koulua käyty vähän yli viikko ja opet ihan loppu.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lapsiasiavaltuutettu-varoittaa-koul…

Kommentit (344)

Vierailija
321/344 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitää puhua enemmän. Luokkahuoneisiin on saatava kamerat opettajoen turvaksi. Kamera alkaisi kuvata heti opettajan painettua nappulaa.

Ei ole oikein, että lapsia saa pelätä. Tänne muuttaneiden on opetettava lapsilleen käytöstapoja. Jos aikuinen kieltää hakkaamasta toista, on sitä pyyntöä noudatettava.

Maahan tulleet on saatava myös ruotsinkielisiin kouluihin. Ei voi olla, että osa porukasta elää suojatusti omassa kuplassaan.

Siellä Ahvenanmaan koulussa olisi varmaan tilaa vaikka aluksi 100 maahan muuttaneelle koululaiselle. Niin et tarttis yhdelle oppilaalle koulua pitää.

Vierailija
322/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitää puhua enemmän. Luokkahuoneisiin on saatava kamerat opettajoen turvaksi. Kamera alkaisi kuvata heti opettajan painettua nappulaa.

Ei ole oikein, että lapsia saa pelätä. Tänne muuttaneiden on opetettava lapsilleen käytöstapoja. Jos aikuinen kieltää hakkaamasta toista, on sitä pyyntöä noudatettava.

Maahan tulleet on saatava myös ruotsinkielisiin kouluihin. Ei voi olla, että osa porukasta elää suojatusti omassa kuplassaan.

Kyllä ihan pellavapäisiä villepettereitäkin siellä käyttäytyy huonosti, hakkaa toisia ja aiheuttaa pelkoa koulutovereissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUKAVAN VÄRIKÄSTÄ MEININKIÄ LUOKISSA NYKYÄÄN. KULTTUURIA KERRAKSEEN :D

Vierailija
324/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan rankkaa, mutta onhan tuossa open työssä aika reilusti sitä vapaata. Pitkä kesäloma, syysloma, joululoma, talviloma ja niin edelleen. Itse työpäivät on ala-asteella esim. klo 9-13. Tuokaan aika ei ole täysiä tunteja, vaan tyyliin 45min oppitunti ja vartin tauko (välitunti).

Kyllä ne välkät menee töitä tehdessä ja vapaapäivinäkin valmistellaan ja tehdään työasioita.

Höpöhöpö. Naapurin opettaja ainakin viettää töistä tultuaan kaiken päivää pihalla askarrellen

Olen yläasteen aineope. Sain taas uuden luokan. Olin ihan loppu jo ekan päivän jälkeen, kun se lauma huuteli kesäkuulumisia ja kaikkea muutakin heti aamusta. Mun sanomisillani ei siinä mölyssä ollut mitään saumaa. Ja jo samana iltana, n klo 22 jonkun huoltaja kysyi sp:llä, että kun reppu jäi kouluun, niin tiedänkö mä siitä mitään. Huoh.

Vierailija
325/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Helvetin pitkä kesäloma takana ja nyt alkaa jo noiden vinkuminen. Tulkaa lastensuojeluun töihin katsomaan mitä se rankka työ on oikeasti.

Tehkää siellä Lasussa omat hommanne kunnolla, älkääkä hoidattako asiakkaitanne opettajilla. Ja pitäkää ne asiakkaanbe myös hengissä.

Vierailija
326/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajaksi ei ole tunkua, koska työkaverit ovat niin kamalia. Ei lapsissa sinänsä ole mitään vikaa. Itsekin opiskelin aineenopettajaksi 15 vuotta sitten, mutta en koskaan mennyt töihin, koska jo harjoitteluissa oli niin hirveitä ne opettajanhuoneet, että jääköön työ sitä negatiivisuutta paremmin sietäville.

Vierailija
327/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu koulukaaokseen olisi helppo. Perinteinen kuri takaisin ja samalla tunnekasvatus ja positiivinen vahvistaminen pois. Opettajilla ja kouluavustajilla on oltava oikeus käskeä oppilaita tiukastikin ja myös rangaista sekä ottaa kiinni oppilaasta jos oppilas ei tottele. Lainsäädännöstä on poistettava rajoitukset tältä osin ja koulujen johdossa on tarvittaessa tehtävä muutoksia, jotta vastuuasemaan saadaan kurinpitoon myönteisesti suhtautuvia henkilöitä. Ei voi olla niin, että tunnit ovat yhtä anarkiaa, kun opella ei ole mahdollisuutta saada mukuloita kuriin.

Lisään vielä: Erityiskoulut ja -luokat takaisin. Puhelimet kans pois koulupäivän ajaksi.

Oon ihan varma, että nää keinot rauhoittaisi koulujen nykymenoa ja parantaisi oppimistuloksia.

Vierailija
328/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajaksi ei ole tunkua, koska työkaverit ovat niin kamalia. Ei lapsissa sinänsä ole mitään vikaa. Itsekin opiskelin aineenopettajaksi 15 vuotta sitten, mutta en koskaan mennyt töihin, koska jo harjoitteluissa oli niin hirveitä ne opettajanhuoneet, että jääköön työ sitä negatiivisuutta paremmin sietäville.

Ei opettajainhuoneessa tarvitse viettää aikaa. 

Vierailija
329/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Helvetin pitkä kesäloma takana ja nyt alkaa jo noiden vinkuminen. Tulkaa lastensuojeluun töihin katsomaan mitä se rankka työ on oikeasti.

Kuten varmaan tiedät, niin ne lastensuojelun asiakkaat ovat usein myös koulun asiakkaita. 

Vierailija
330/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tietäisitte, millainen meno nykykoulussa on... Ette kadehtisi.

Vierailija
331/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa usko ja jaksaminen loppua täälläkin: liikaa huoltajia ja lapsia, jotka pitävät opettajia jokapaikan asiakaspalvelijoinaan. Lasta ei saada ajoissa kouluun ja kun kymmenennen kerran laitat viestiä koulun alkamisajoista, ja oppilashuoltoryhmän tarjoamasta tuesta saat vastineeksi pelkkää selittelyä vanhemmilta ja vittuilua lapselta. Elämänhallintaongelmaiset pyörittää niin sossuja kuin opettajia, mikään ei muutu, kun mihinkään ei saa puuttua, ettei pentu suutu.

Kytkin nousee heti, kun keksin muuta duunia tilalle.

Vierailija
332/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten varmaan tiedät, niin ne lastensuojelun asiakkaat ovat usein myös koulun asiakkaita. 

Niinpä, ei taida lasussa työskennellä ne penaalin terävimmät kynät.

Vierailija
333/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan rankkaa, mutta onhan tuossa open työssä aika reilusti sitä vapaata. Pitkä kesäloma, syysloma, joululoma, talviloma ja niin edelleen. Itse työpäivät on ala-asteella esim. klo 9-13. Tuokaan aika ei ole täysiä tunteja, vaan tyyliin 45min oppitunti ja vartin tauko (välitunti).

Kyllä ne välkät menee töitä tehdessä ja vapaapäivinäkin valmistellaan ja tehdään työasioita.

Höpöhöpö. Naapurin opettaja ainakin viettää töistä tultuaan kaiken päivää pihalla askarrellen

Olen yläasteen aineope. Sain taas uuden luokan. Olin ihan loppu jo ekan päivän jälkeen, kun se lauma huuteli kesäkuulumisia ja kaikkea muutakin heti aamusta. Mun sanomisillani ei siinä mölyssä ollut mitään saumaa. Ja jo samana iltana, n klo 22 jonkun huoltaja kysyi sp:llä, että kun reppu jäi kouluun, niin tiedänkö mä siitä mitään. Huoh.

Uusi valvontaluokkasi melusi ensimmäisenä päivänä niin, ettet saanut sanottua asioitasi? Miksi sallit sellaisen? Eikö tunneilla ole kuria ja järjestystä?

Vierailija
334/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailuluokat pitää saada takaisin.

Vierailija
335/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi valvontaluokkasi melusi ensimmäisenä päivänä niin, ettet saanut sanottua asioitasi? Miksi sallit sellaisen? Eikö tunneilla ole kuria ja järjestystä?

Nykyään kurinpito on kielletty, muutenhan ne Jormairmelit traumatisoituu.

Vierailija
336/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha irvailla opettajalle, kun luokassa ei ole työrauhaa. Keinoja ei ole. Oppilaat ovat mitä ovat. Tuolla kylillä ne käyttäytyvät väkivaltaisesti. Kasvattamattomat. Kurittomat. Sivistymättömät.

Nyt jo mietitään yleisesti, miten ikärajoja lasketaan, että nuoret rikolliset saadaan vastuuseen tekemisistään. Ne samat nuoret ovat myös koulussa.

Vierailija
337/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Opettajien palkat liian pienet ja pitkät työrupeamat. Opettajille lisää palkaa ja pidempi vuosiloma. Opettajien pitäisi voida saada opettaa nyt liian paljon muuta jota opettaja joutuu tekemään. Lisää koulunkäyntiavustajia sekä opettajia. Opettaja vedetty liian tiukoille.

Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Opettaja on 4 316 euroa kuukaudessa. Palkka oli yksityisellä sektorilla 4 357 € (6714 yksittäistä palkkaa), valtiolla 4 799 € (208 yksittäistä palkkaa) ja kuntasektorilla 4 264 € (7201 yksittäistä palkkaa).

Siis yli neljä tonnia 20 tunnin työviikosta ja jatkuvista lomista huolimatta. Tämäkö on mielestäsi pieni palkka?

En tiedä mistä ihmeestä noita tilastoja muka revitään. Puoliso on luokanopettaja ja palkka on reilusti alle 3000 e. Yksi kokemuslisä. Ei paljoa lämmittänyt pankin lainaneuvotteluissa ne pitkät lomat. Uransa huipulla pääsee ehkä johonkin 3200 e.

Nimikkeen opettaja alle kuulunevat kaikki eri oppilaitosasteilla työskentelevät. Lukion opettaja ansaitsee enemmän kuin peruskoulun luokanopettaja ja hyvin ansaitsevia ovat myös amk:n aineenopettajat (edellyttäen tietysti, että on täydet tunnit).

Vierailija
338/344 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoudun vielä tästä hommasta, eikä tuu ikävä!

Olet väärässä koulussa töissä, etsi parempi.

Moni opettaja lähtee mutta palaa pian takaisin, koska lomat ja työn itsenäisyys.

Meidän koulusta on viimeisen viiden vuoden aikana lähtenyt huomattava määrä aineenopettajia, niin nuoria juuri viran saaneita kuin vanhoja konkareitakin. Viime keväänä irtisanoutui seitsemän kollegaa. Yksikään ei ole tullut takaisin. Moni miettii lähtöä, minkäkin.

t. Inkluusioluokkia opettava aineenope

Vierailija
339/344 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kouluissa enää opeteta. Siellä joutuu olemaan poliisi, tuomari ja psykologi.

Vierailija
340/344 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet, nuo koulukiusaamisen mahdollistavat ja siihen jopa aktiivisesti osallistuvat luonnehäiriöiset elitistit ja sadistit.

Kohdalleni on osunut opintojen eri vaiheissa niin kelvottomia ja mulkkuja sekä tehtäväänsä sopimattomia opettajia, että ei voisi vähempää kiinnostaa heidän vaikeutensa ja uupumisensa.

Kärsikää paskiaiset, sen olette ansainneet. Itseäni tämän seuraaminen naurattaa.

HäHä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan